Fi
door Fiusa May 10, 2016 om 20:42
Elektronica & tv
Wat als ik online koop en binnen 14 dagen terug stuur en pakket is afgewezen?

Ik heb een thuis alarmsysteem gekocht op alarmdiscounter.nl en na dat ik hem heb thuis ontvangen, heb ik binnen 2 dagen het pakketje terug gestuurd, maar het pakketje is afgewezen door de verkoper. Wat moet ik nu verder doen?

6964 10 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - May 10, 2016 om 20:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Afgewezen met welke reden?

Fi
door Fiusa May 10, 2016 om 21:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

De reden dat de verkoper aangeeft, is eenmaal opengemaakt en gebruikt mag niet meer terug.

diumenge
door diumenge May 10, 2016 om 22:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is onzin van deze verkoper, maar gezien de website en de voorwaarden denk ik dat deze amateurs zich niet aan de wet gaan houden.

marita5
door marita5 - May 10, 2016 om 20:54
11485 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Fiusa ,

Dit staat in hun voorwaarden :

3.3 Partijen kunnen overeenkomen dat de Producten eerst op zicht worden afgeleverd. De Klant kan als dan binnen de overeengekomen zichttermijn de Overeenkomst schriftelijk ontbinden. Als dan dient hij de Producten in originele staat en in de originele, onaangebroken verpakking op eigen kosten binnen de zichttermijn te retourneren. Tenzij anders overeengekomen is de zichttermijn 15 dagen, te rekenen na aflevering.
3.4 Van de onder 3.3 genoemde zichtregeling zijn uitgesloten:
a. Software, waarvan de verpakking is geopend dan wel het zegel van de fabrikant is verbroken
b. Licenties, die op naam van de Klant zijn gezet
c. Producten die speciaal voor de Klant zijn aangekocht en niet uit het standaard assortiment van Leverancier is geleverd

Ma
door Mat Matheij May 11, 2016 om 04:32
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer het bovenstaande daadwerkelijk in de 'leveringsvoorwaarden' staat dan kun je het product niet testen niet bekijken de verpakkingen niet openen, software benodigd om het geheel te laten werken niet installeren. Kortom helemaal niets. Lijkt onzinnig.

akkerdistel
door akkerdistel May 11, 2016 om 14:50
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, de wet denkt daar toch echt heel anders over en die geldt net ietsje meer dan voorwaarden.

Fi
door Fiusa - May 10, 2016 om 21:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Marita5,
Ik heb de alarmsysteem wel uitgeprobeerd, maar hij viel mij niet goed. Ik heb alles teruggezet in de originele verpakking die had ook geen zegel. Er staat niks op mijn naam. Heeft hij dan recht om niet aan te nemen?

ha
door halex - May 10, 2016 om 21:47
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Was het een standaard systeem, of speciaal voor u samengesteld? Kijk even op https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand daar vindt u de relevante informatie.

Cookies
door Cookies - May 10, 2016 om 22:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als het gewoon een standaard artikel is, heb je het recht om te retourneren. Maakt niet uit dat er in hun voorwaarden heel wat anders staat. Die voorwaarden zijn niet volgens de wetgeving, dus te verwaarlozen.

Je kunt hierover een klacht indienen bij Consuwijzer. Als er over deze shop meer klachten binnen komen, wordt dat opgepakt door Consuwijzer.

Als ik jou was, zou ik even een link naar dit topic mailen naar die shop.

hutch
door hutch - May 11, 2016 om 00:18
4515 Antwoorden / 29 Vragen

De Nederlandse taal in de algemene voorwaarden van betreffende website is lachwekkend. Dit persoontje gebruikt te pas en te onpas hoofdletters.
Het lijkt wel of deze gewoon van een andere site gekopieerd zijn.

Alarmdiscounter: Waardhuizen, Babyloniënbroek, Lelystad....??

En dan de tekest: "Alarmdiscounter is een onderdeel van een gerenomeerd beveiligingsbedrijf. Wij zijn VEB erkent beveiligingsbedrijf (zie http://www.veb.nl/ ) en zijn dus wettelijk gekwalificeerd om beveiligingsinstallaties te ontwerpen, te installeren en te onderhouden."

Wat een onzinnig, totaal niets zeggend verkooppraatje...... (buiten de taalfouten om). Slaat nergens op.
En hoezo 'zie veb.nl'? Als ik daar de naam 'alarmdiscounter' ga zoeken, vind ik niets. Ook Groenenberg Beveiliging is niet te vinden.
Waarom dan die verwijzing naar veb.nl?? Als (....) dat al klopt, zet dan een duidelijke link naar die website.

En dan 6 reviews: allemaal een 10. Dat is uiteraard wel erg verdacht.

Dan inhoudelijk: uiteraard mag u het bestelde uitpakken om deze te beoordelen. Maar ja, de meeste amateurverkopers willen dat liever niet.
Maar als hij/zij dan die verwijzing naar veb.nl toch maakt, klik dan eens * hier * en dien daar dan eens een klacht in. Kijken hoe dat afloopt.

Al met al: zéér amateuristisch !!

costnix
door costnix May 11, 2016 om 01:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@Hutch: Even een lesje geografie van Nederland:
Waardhuizen is een dorp bij Woudrichem.
Babeloniënbroek ligt in de gemeente Aalburg (Noord-Brabant)
Lelystad is de hoofdstad van de provincie Flevoland.
Het zijn plaatsnamen en die moeten met een HOOFDletter geschreven worden.

Ma
door Mat Matheij May 11, 2016 om 04:27
986 Antwoorden / 3 Vragen

Daar zou ik mijn eigen hoofd niet over breken. Ik zit meer met de vermeende spelfouten. Ik ontdekte er maar twee gerenommeerd want installatie is goed gespeld en erkend moet met een d. Maar er staat ook de tekest en dat is ook een taalfout. Ernstiger is het dat het bedrijf suggereert bij de VEB te zijn aangesloten en daar niet terug te vinden zou zijn. Zij zeggen tevens onderdeel te zijn van hetgeen dus niet inhoudt dat zij onder deze naam aldaar bekend cq geregistreerd staan. En wettelijk gekwalificeerd slaat nergens op. Toch even opzoeken.

hutch
door hutch May 11, 2016 om 21:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Costnix, ik neem aan dat u dit als grapje bedoelt. Ik weet heel goed waar die plaatsen liggen. Deze plaatsen staan in verband met deze website. Op die website staan zelfs 2 verschillende adressen bij 'contact'. En bekijk die zogenaamde voorwaarden eens van deze amateur: zoals ik al zei, te pas en te onpas hoofdletters.........

Ma
door Mat Matheij - May 11, 2016 om 04:41
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zie reactie onder MARITA5. Onzinnige leveringsvoorwaarden. Echter U omschrijft niet waarom U het pakket heeft teruggestuurd. Het moet ook geen Zalando verhaal worden. Uw uitstekende foto laat zien dat het -ogenschijnlijk- niet om een simpele installatie gaat. Ik ben dan ook van mening dat er zonder verdere info geen zinnig antwoord te geven valt op uw vraag/stelling. Mvrgr.

Cookies
door Cookies - May 11, 2016 om 11:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij koop op afstand hoef je helemaal GEEN reden te hebben om te retourneren. Dus zonder meer info is deze vraag prima te beantwoorden.

DOOR MAT MATHEIJ - 11 MAY 2016 OM 04:41
313 ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

Zie reactie onder MARITA5. Onzinnige leveringsvoorwaarden. Echter U omschrijft niet waarom U het pakket heeft teruggestuurd. Het moet ook geen Zalando verhaal worden. Uw uitstekende foto laat zien dat het -ogenschijnlijk- niet om een simpele installatie gaat. Ik ben dan ook van mening dat er zonder verdere info geen zinnig antwoord te geven valt op uw vraag/stelling.

dokun
door dokun May 11, 2016 om 12:02
152 Antwoorden / 0 Vragen

Nou je moet retourzendingen wel volgens de instructies van de verkoper terugzenden. heeft ts dat wel gedaan?  Het zou bv kunnen zijn dat ts het pakketje niet gefrankeerd heeft. Het zou ook kunnen zijn dat ts retourzending informatie cq instructies niet zijn nageleefd. Heeft ts zijn-haar naam en adresgegevens wel bijgevoegd?

TS zal toch echt de reden waarom de verkoper de retour niet aanneemt moeten vermelden om een acurater antwoord te kunnen geven...

Cookies
door Cookies May 11, 2016 om 12:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als, als, als...... De retour is aangekomen bij verkoper, maar retour wordt niet geaccepteerd. Hoe moeilijk kan het zijn. Bovendien hebben we het hier over een amateurische (Marktplaats) verkoper, die van de regelgeving of niet op de hoogte is of zich er niets van aantrekt.

pe
door pebk May 11, 2016 om 23:59
578 Antwoorden / 0 Vragen

Goed punt, Carola83. Alarmdiscounter.nl is een bedrijf en moet zich aan de regels houden (Er staat een kvk nummer op hun site). Veel marktplaatsverkopers zijn particulier. Dan geldt de koop op afstand regelgeving niet (volgens rijksoverheid.nl)

pe
door pebk May 12, 2016 om 00:10
578 Antwoorden / 0 Vragen

@Dokun
Op de site van alarmdiscounter staat in de algemene voorwaarden niets over de kosten en manier van retourneren. Volgens consuwijzer geldt de regel als er niets over kosten staat dat retourneren kosteloos is. Of het pakket dan wel of niet (voldoende) gefrankeerd is, doet dan niet ter zake.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/ik-stuur-product-terug-moet-ik-verzendkosten-betalen

audb
door audb - May 11, 2016 om 12:34
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het pakket retour zonder redenen op te geven?

Dan moet u een brief sturen https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-ontbinding-koop-dienst-tijdens-bedenktijd
Het beste kan u die dan ook aangetekend versturen en natuurlijk eist u de gemaakte kosten terug ook voor de verzendkosten.

Overigens komt deze super kwaliteits alarmset gewoon uit china (Ebay of Aliexpres.com)

De afstands bedieningen zijn de zelfde als voor een auto, motor of scooter.

Ter aanvulling,

U mag het uit de verpakking halen en testen maar niet in gebruk nemen ofwel u had wel mogen testen of het alarm hard genoeg klonk maar u mag niet de boel aansluiten met kabels en zo.

Maar u mag zonder opgave van redenen het terug sturen en als de winkellier deze weigerd terug te nemen zou er wel een goede redenen voor moeten worden op gegeven.

pe
door pebk May 11, 2016 om 23:56
578 Antwoorden / 0 Vragen

De voordeelbrief is handig, maar niet verplicht. Als de verkoper zich niet aan de regels houdt, kunt u ook daar een klacht indienen tegen de verkoper.

Wat moet ik doen als ik van de koop af wil?(ConsuWijzer)

Wilt u een product terugsturen? Laat dit dan binnen de bedenktijd aan de ondernemer weten. U kunt daarvoor het formulier invullen dat u van de ondernemer hebt gekregen. Maar u kunt ook zelf een brief of e-mail schrijven. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief. (Link van AUDB)

Uit een onderzoek van de uva blijkt (http://dare.uva.nl/cgi/arno/show.cgi?fid=448453):
De waardevermindering van een product komt voor rekening van de handelaar, tenzij de consument in zijn gebruik verder is gegaan dan nodig was om het product te testen. Ook komt de waardevermindering van een product voor rekening van de handelaar geen informatie heeft gegeven met betrekking tot het herroepingsrecht, zelfs als de consument verder is gegaan in zijn gebruik dan nodig was om het product te testen.

Het plaatje van de TS laat zien dat het niet is aangesloten, maar slechts getest is.

reflecs
door reflecs May 12, 2016 om 12:05
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@pebk, de foto is gekopieerd van de website (http://alarmdiscounter.nl/cgi-bin/index.pl?n=1203&artikel=194&cf1=1&art=)

1paul
door 1paul - May 12, 2016 om 07:23
3090 Antwoorden / 0 Vragen

vergeet vooral niet schriftelijk en aangetekend op te zeggen binnen de gestelde termij, stuur ook een mail met dezelfde inhoud...