Th
door Thea van de Goor May 9, 2017 om 12:35
Elektronica & tv

Wat is de levensduur van mijn Tv

Mijn Philips Tv is 4 jaar oud en hij doet niks meer, het moederbord is kapot. Wat kan ik verwachten van de winkel

23034 18 Rapporteer

ne
door neodutchio - May 9, 2017 om 13:01
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt verwachten dat de verkoper de oude tv aanneemt als u een nieuwe koopt.

Het ligt helemaal aan welk type tv u gekocht heeft en wat de prijs was. Er wil nog wel eens een coulance gehanteerd worden, maar in de huidige tijd is een tv van 4 jaar oud al bejaard. In het gunstige geval zou u een klein percentage van de huidige verkoopprijs als korting kunnen krijgen op een nieuwe Philips.

fa
door familyman - May 9, 2017 om 13:01
888 Antwoorden / 1 Vragen

Vroegûr, lang geleden was philips met tv's goed. Nu? Niet meer. Dus ga naar een lokale tv handige harry en probeer daar om het ding te herstellen is. Besteedt er niet te veel aan of koop een andere niet Philips tv.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 9, 2017 om 15:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Van de winkel hoeft u niets te verwachten, Phillips is tot prullaria verheven.

simon55
door simon55 - May 9, 2017 om 16:09
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Philips heeft U t over , nou niks tot weinig. t Is een en al ellende wat er in zo n kast zit , n zooi bij elkaar geharkte componenten. Ik repareer al jaren TV s maar philips is en blijft n hopeloze zooi . Weet U trouwens wat philips betekent , ik leg t uit

Productie Hopeloos Iedere Lamp Is Praktisch Stuk......................................tis maar dat U t weet

marita5
door marita5 - May 9, 2017 om 16:48
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Thea Van De Goor ,

Lees hier de levensduur van uw tv ( klik op het rode woord lijst ) ..

Economische levensduur

Je moet als consument vaak gissen naar de gemiddelde economische levensduur (hoe lang je mag verwachten dat een product mee zal gaan) van veel apparaten. UNETO-VNI ondernemersorganisatie voor de installatiebranche en de technische detailhandel, heeft een lijst gepubliceerd met de gemiddelde economische levensduur van een aantal veelgebruikte apparaten .

simon55
door simon55 May 10, 2017 om 12:38
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@marita5

Die lijst is leuk bedacht van de branche , maar raakt kant noch wal. Ik repareer zelf verschillende merken en kan ook genoeg mensen die n TV hebben van al 10 tot 12 jaar oud en nog mooit iets aan gerepareerd is. Zelf verkoop ik ook nieuwe die ik via m n laatste werkgever kan en mag aanschaffen. Want heb zelf lekker pensionado s

aurora1
door aurora1 - May 9, 2017 om 22:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees- en kijk eventueel ook even hier (klik op rode regel): https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/02-02-2015/levensduur-van-apparaten/

jantom
door jantom - May 10, 2017 om 12:11
377 Antwoorden / 0 Vragen

ooit hetzelfde probleem (eerste Philips-tv met digitaal chassis)... remedie: geen Philips meer kopen (ik koos voor een Trinitron en later een Sony Bravia).

simon55
door simon55 May 10, 2017 om 12:34
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Heel verstandig om n Sony Bravia te nemen ,dat zijn tenminste uitstekende apparaten

pk49
door pk49 - May 10, 2017 om 12:43
243 Antwoorden / 2 Vragen

de tv's van Philips worden in lage lonen landen geassembleerd en de kwaliteit is niet altijd optimaal. De processors zijn over het algemeen wel ok.die zitten in bijna alle merken tv's. In uw geval zou ik een goede reparateur gaan zoeken. Vaak zijn de voedingen onderbemeten en zijn de condensators van slechte kwaliteit en worden te warm waardoor ze voortijdig de werking van het apparaat ondermijnen. Een goede reparateur weet meestal wat de zwakke punten zijn bij welk merk tv. Die van mij tenminste wel.

@H
door @HENK@ May 11, 2017 om 17:24
158 Antwoorden / 1 Vragen

"de tv's van Philips worden in lage lonen landen geassembleerd........." welke niet??

Philips koopt zijn tv's gewoon bij andere merken zoals samsung en LG, echt zelf maken doen nog maar weinig merken!

Gerry1969
door Gerry1969 May 11, 2017 om 17:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat Philips bij Samsung en LG zou kopen is niet waar. Philips koopt überhaupt niets meer in maar heeft een licentie gegeven aan Tpvision. Deze firma flanst tv's in elkaar en plakt er Philips op.

rescue.rebel
door rescue.rebel - May 10, 2017 om 12:53
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Thea
Koop een Samsung ik heb de mijne al 8j en nog nooit iets aangehad en hij staat gemiddeld 16u per dag aan
Mvg Wim

pe
door pebk May 10, 2017 om 13:29
579 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wim,

Fijn dat uw TV het zo lang doet. Het zegt echter niets over een Samsung TV anno nu, noch over de Philips TV van de TS.
Daarnast verschilt het ook nog gigantisch tussen de prijsklasses waar de TV in hoort. Van een Samsung van 100 Euro mag men minder verwachten dan van eentje van 1000 Euro of 10000 Euro.

rescue.rebel
door rescue.rebel May 14, 2017 om 13:07
4 Antwoorden / 0 Vragen

Nou de mijne koste toen 300 € en t is een lcd tv met surround maar de bekende merken worden steeds slechter ze teren op hun goede naam terwijl de onbekender merken nog echt hele goede kwaliteit leveren

hansje klein
door hansje klein - May 10, 2017 om 12:59
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb de pagina's lange berichten van de Consumentenbond nog eens doorgelezen, maar meer dan véél om de hete brei heen te berichten géén enkel handvat voor de levensduur van een tv gevonden. U kunt m.i. het beste met de verkoper in gesprek gaan ... en iets van coulance afspreken wanneer u dáár een andere tv koopt. Een print van de te verwachen levensduur volgens Uneto is m.i. nog een stok achter de deur wanneer het niet direct gaat lukken.

Consuwijzer zegt er ook nog iets over: HIER

ka
door kama - May 10, 2017 om 13:12
161 Antwoorden / 19 Vragen

Mijn Philips TV is zo'n 20 jaar oud, een paar keer gerepareerd voor een paar tientjes, en doet het nog prima. Dit omdat velen hier schrijven dat Philips zulke slechte producten levert.
(NB: We hebben hem nog niet vervangen omdat hij 2 beelden groot naast elkaar kan zetten (2 tuners (?)). Dat konden alle nieuwere modellen van alle merken niet meer en we maken veel gebruik van deze functionaliteit)

Gr
door Grunn1 May 10, 2017 om 14:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

20 jaar geleden was een Philips tv nog een Philips tv maar de laatste jaren niet meer ook al staat het er nog wel op. Vroeger gingen tv's veel langer mee (beeldbuis dingen) maar tegenwoordig is een tv van 3 a 4 jaar al " oud " met achterhaalde techniek.

Cookies
door Cookies - May 10, 2017 om 13:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In die tijd was het nog een echte Philips. Sinds 2012 is het een TP Vision t.v. die tot 2020 tegen betaling van een fiks bedrag er de naam Philips op mag plakken.

DOOR KAMA - 10 MEI 2017 OM 13:12
130 ANTWOORDEN / 18 VRAGEN

Mijn Philips TV is zo'n 20 jaar oud, een paar keer gerepareerd voor een paar tientjes, en doet het nog prima. Dit omdat velen hier schrijven dat Philips zulke slechte producten levert.

le
door legaumais - May 10, 2017 om 13:36
13 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds 02/04/2012 Philips TV TV worden vervaardigd door TP Vision (TPV Chinese meerderheid die is nummer drie in de wereld in de productie van TV - 1 = Samsung, LG = 2 - en een wereldleider op het gebied van PC-monitoren).

ba
door bartbo - May 10, 2017 om 13:44
37 Antwoorden / 36 Vragen

Ook ik heb al zeven jaar een Samsung,nog nooit een probleem gehad.Het ding staat bijna 18 uur per dag aan,maar zou het kunnen dat hij als"monitor"gebruikt wordt omdat wij via een mediabox (Horizon) hij minder te leiden heeft?

simon55
door simon55 May 10, 2017 om 13:58
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Samsung is op zich n goed toestel . alleen de service van ze uitermate slecht te noemen

hans515
door hans515 - May 10, 2017 om 14:29
250 Antwoorden / 117 Vragen

Waarom niet laten repareren?  Bij een goede TV zaak hebben ze monteurs , die dat kunnen, óf het zou zo'n ernstige fout zijn, dat het dat niet waard is... Ik heb de ervaring, dat je dan best wel kunt onderhandelen over vervanging!

marita5
door marita5 - May 10, 2017 om 14:31
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Thea Van De Goor ,

Lees ook deze informatie , klik op de rode regel .

https://www.kieskeurig.nl/document/A19B25827AA58DE3C12574AB00374E15

audb
door audb - May 10, 2017 om 18:00
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Van de winkel? niets die hebben geen verstand van garanties :)

Maar gezien het merk is het geen goedkope tv geweest maar zelf zou ik gewoon kijken op ebay of marktplaats voor een ander moederbord dat is een stuk goedkoper dan naar een winkel toe te brengen.

Wat garantie betreft is het zo dat ze alles uit de kast trekken om u maar niet te hoeven helpen.

Zo zullen ze vragen of u de tv wel goed hebt onderhouden immers stof trekt vocht aan en vocht geeft kortsluiting maar ik ben bang dat heel weinig mensen de sleufen aan de achterzijde van een tv schoon maken en al helemaal niet stofzuigen.

Of het is dat u de tv met een te natte doek hebt schoon gemaakt of met een "Swif­fer Dus­ter" hebt gedaan waardoor statiche electriciteit het moederbord heeft beschadigt.

Als u echt zeker weet dat het niet uw fout is dan zou ik een advocaat opzoekken die van consumenten zaken iets afweet of naar de kanton rechter stappen maar meestal kost dat meer geld dan een nieuwe tv ( in duitsland zijn ze ook een stuk goedkoper viel me op)
Zelf heb ik het mee gemaakt dat een Samsung koelkast van net 2 jaar en 3 maanden kapot ging door een systeemfout en we met moeite geld terug kregen maar wel verplicht waren om een andere koelkast te kopen.

Wat de monteur me wel vertelde is dat de koelkast helemaal niet op de hoogste stand mocht staan in tegendeel zelfs hij mocht alleen op de halve stand staan en niet langer dan twee uur.

Gerry1969
door Gerry1969 May 11, 2017 om 17:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een advocaat voegt hier niets toe. En een koelkast op de halve stand......wij hebben nu in 24 jaar de 3e Liebherr. De 1e en 2e waren niet eens stuk maar nieuwere modellen kregen NoFrost en andere zaken zoals.een laag energieverbruik.
Maar altijd op de bijna volle stand gedraaid want drinken moet hier ijskoud zijn.