pi
door pieterdina Jan 25, 2020 om 13:49
Elektronica & tv

Wat is een geschikte e-reader voor mij

Hallo, wat is voor mij een geschikte e-reader, heb een kobo geprobeerd, maar vond het niks, hij liep vast, en kon mijn boeken van mijn ipad/iphone er niet op lezen.
Ik zoek een e-reader, waar ik mijn boeken van mijn apple devices op kan zetten, (weet niet of dit überhaupt kan) ook boeken die ik via de mail koop moeten erop kunnen, ben al aan het googlen geweest, maar krijg steeds te zien dat het moet via een pc of laptop, die ik dus niet heb.
ik kom dan uit op de pocket book touch hd 3 of de pocket book touch lux 4, maar ook hier heb ik geen idee hoe ik er boeken op krijg zonder behulp van pc of laptop, wie weet wat handig is, en lezen op ipad of iphone is voor mij niet handig, ipad te groot, en iphone weinig geheugen, ik hoor graag suggesties, alvast bedankt ????

2598 13 Rapporteer

Topantwoord

tdmduc
door tdmduc - Jan 25, 2020 om 13:54
703 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben een heerlijke Sony.

Kobo op proef gehad maar was 3x niks.

pi
door pieterdina Jan 25, 2020 om 13:56
38 Antwoorden / 33 Vragen

volgens mij is er geen sony meer te koop????

tdmduc
door tdmduc Jan 25, 2020 om 14:03
703 Antwoorden / 2 Vragen

EDIT: [Jawel hoor. Kijk maar eens op hun website] ik lees net dat ze inderdaad officieel gestopt zijn met verkoop ervan. EN anders genoeg op Marktplaats te vinden.

pi
door pieterdina Jan 25, 2020 om 14:12
38 Antwoorden / 33 Vragen

Ook al heeft Sony in 2014 besloten geen nieuwe e-Readers meer op de markt te brengen, blijven de Sony e-Readers nog een veelgebruikte e-Reader.

nee hoor alleen ondersteuning, zijn al vanaf 2014 niet meer in de handel

tdmduc
door tdmduc Jan 25, 2020 om 14:13
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ik had het al aangepast

pi
door pieterdina Jan 25, 2020 om 14:15
38 Antwoorden / 33 Vragen

kan ik op een sony dan wel mijn boeken van mijn apple erop zetten, want dat wil ik graag

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2020 om 13:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn dochter heeft al jaren en jaren een Sony. Is daar uitermate tevreden over. Maar of ze daar van haar I-pad boeken op kan zetten, zou ik niet durven zeggen.

pi
door pieterdina Jan 25, 2020 om 14:04
38 Antwoorden / 33 Vragen

sony is volgens mij niet meer te koop

tenormin
door tenormin - Jan 25, 2020 om 14:01
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb zelf gewoon een Samsung tablet waar ik via Aldiko mijn boeken op lees. Lekker duidelijk. Dus als je in het bezit bent van een tablet: misschien de oplossing?

pi
door pieterdina Jan 25, 2020 om 14:03
38 Antwoorden / 33 Vragen

vind ik niet handig lezen,als je op bed ligt, te groot

tdmduc
door tdmduc Jan 25, 2020 om 14:23
703 Antwoorden / 2 Vragen

Als je eenmaal een e-reader hebt gebruikt wil je echt niet op een tablet lezen.

Bovendien is een e-reader zeer energiezuinig en leest het perfect zwart-wit zoals het op papier ook is.

tenormin
door tenormin Jan 25, 2020 om 15:06
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ach, ik heb de tablet op standaard staan. Lees nooit in bed (meer); maar ga daar echt geen speciale e-reader voor kopen.

diumenge
door diumenge - Jan 25, 2020 om 14:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een iPhone te weinig geheugen?

tdmduc
door tdmduc Jan 25, 2020 om 14:20
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, een veel gehoorde klacht, vooral bij de oudjes, de 4, 4c, 5 enz.(tenzij je de iCloud gebruikt)

pi
door pieterdina Jan 25, 2020 om 14:23
38 Antwoorden / 33 Vragen

ja 16 gb, en met de gewone apps, foto's en flink wat boeken, gaat het snel, en als je dan slechte wifi of 4g hebt, kan hij de boeken waar je in leest niet laden, heel irritant, had ik laatst op vakantie, vandaar lijkt mij een ereader heerlijk

tdmduc
door tdmduc Jan 25, 2020 om 14:28
703 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt dat is ook zo.

tdmduc
door tdmduc - Jan 25, 2020 om 14:19
703 Antwoorden / 2 Vragen

Wat ik al eerder zei:  Sony is erg goed. Mijn vriendin is een fervent gebruiker ervan en mocht er een paar uitproberen voordat we overgingen op de aankoop.

Meerdere mensen zweren bij hun Sony's en consumentenorganisaties vinden het dan ook erg vreemd dat Sony in 2014 gestopt is.

Voor wat betreft de iPad: zolang de ebooks in het .epub formaat zijn is er niets aan de hand.

Het overzetten is toch het handigst via een computer maar als de ereader wifi heeft(dat heeft een Sony) kan je ze ook mailen naar jezelf natuurlijk.

(niet te veel in 1 keer).

ZO kan je ze opslaan en de ereader detecteer dan direct wat voor een boek het is etc.

Indien er een strege DRM beveiliging op zit wordt het wat lastiger.

pi
door pieterdina Jan 25, 2020 om 14:40
38 Antwoorden / 33 Vragen

oh oké, nog een vraagje heeft de sony ook verlichting? en ik denk dat ik idd dan ff op marktplaats ga speuren

tdmduc
door tdmduc Jan 25, 2020 om 15:10
703 Antwoorden / 2 Vragen

WIj hebben hem toen gelijk met dat luxe hoesje gekocht daar zit een lampje bij in met een soort zwanehals die je alle kanten kunt op buigen, erg fijn

tdmduc
door tdmduc Jan 25, 2020 om 15:26
703 Antwoorden / 2 Vragen

https://www.ebay.nl/itm/Set-of-Sony-6-Digital-eReader-with-Pen-Wi-Fi-and-Red-Reader-Cover-with-Light/133259850526?hash=item1f06e7f31e:g:JJAAAOSwBi5d5bNX

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2020 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie op Google tweedehands Sony's aangeboden met drie jaar garantie.

pi
door pieterdina Jan 25, 2020 om 15:02
38 Antwoorden / 33 Vragen

ja ook zeer interessant zie ik, ga kijken????

tijger1
door tijger1 Jan 25, 2020 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ken dat bedrijf niet maar volgens de site zijn ze aangesloten bij Winkelwaarborg.

Wel even controleren.

Drie jaar garantie is natuurlijk niet slecht.

tdmduc
door tdmduc - Jan 25, 2020 om 14:26
703 Antwoorden / 2 Vragen

Geen Sony maar hier een beoordeling van een Kindle ereader(is van Amazon)

Deze is ook met Wifi dus er kan op geinternet worden en dus ook email(webmail) lezen.

https://www.ereaders.nl/review-kindle-2019/

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2020 om 15:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen
tdmduc
door tdmduc Jan 25, 2020 om 15:08
703 Antwoorden / 2 Vragen

Die was ik inderdaad ook tegengekomen.

tdmduc
door tdmduc - Jan 25, 2020 om 15:30
703 Antwoorden / 2 Vragen

Inclusief lampje en pen.

Op Amazon

justmeagain
door justmeagain Jan 25, 2020 om 23:23
623 Antwoorden / 8 Vragen

Lampje schittert veel teveel op het scherm van de Sony PST readers. Leest voor geen meter. De oudere Kobo zo rond 2013 2014 hebben prima accu's en goede backlight.
Deze zijn top, nieuwe Kobo heeft veel problemen helaas.

tdmduc
door tdmduc Jan 27, 2020 om 09:57
703 Antwoorden / 2 Vragen

Lampje schitteren op het scherm? Nou dat herken ik helemaal niet. Temeer ook omdat het scherm mat is.

panter22
door panter22 - Jan 26, 2020 om 08:57
6599 Antwoorden / Vragen

Je zou  een ipad mini kunnen proberen. Is kleiner en handzamer dan een ipad. Kun je synchroniseren met je ipad.
Neem wel een behoorlijk geheugen.

redfloor
door redfloor - Jan 26, 2020 om 12:34
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb een Kobo, maar herken de genoemde problemen niet. Maar ik koop dan ook alleen boeken via bol.com. Account staat ook op mijn Kobo. Na de aankoop (doe ik via mijn telefoon) even op synchroniseren klikken en lezen maar!

pi
door pieterdina - Jan 29, 2020 om 19:59
38 Antwoorden / 33 Vragen

heb inmiddels een refurbished sony e-reader gekocht, heb hem wel op wifi, maar als ik op de browser tik, zie ik een beveiligings probleem, zie foto, wat doe ik nu??

tijger1
door tijger1 Jan 29, 2020 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee, misschien even contact opnemen met de verkoper? Of op uw mobiel de vraag even intikken op Google?

li
door liam92 - Jan 31, 2020 om 15:30
1 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet zoveel van een Sony e-reader, maar heb zelf na het lezen van dit artikel: https://www.ereaderkoopgids.nl een Amazon Kindle gekocht en ben er echt super tevreden mee!

pi
door pieterdina Jan 31, 2020 om 18:47
38 Antwoorden / 33 Vragen

bedankt ik ga me er verder in verdiepen