Wat kan ik met een internetbedrijf die verkeerde artikelen stuurt?
Het bedrijf coldy, beloofd mooie acties. Na aankoop verzenden ze verkeerde niet bestelde producten. Ik had een pro Active beveiliging camera gekocht, 1 plus 1 gratis.
Na,6 weken, krijg ik een andere camera toegezonden. Retour formulier gekregen, kosten om te verzenden bijna 29 euro naar China. Maar nu, miss heeft er iemand tips? Of het ook meegemaakt. Ben benieuwd...
De vragen over dropshippers verschijnen hier bijna sneller dan dropshippers webshops...
Accepteer die paar tientjes verlies en bestel dit soort zooi voortaan direct in China.
Nu niks. Voortaan beter uitkijken en niet meer bij shady dropship webshops bestellen. Gewoon even KvK, BTW, telefoon en adres checken - het is zo simpel. Uk koopt toch ook niks van een zwerver in een steegje die van alles in z'n jaszakken heeft? Waarom dan wel op internet?
Tips? U bent voordat ik die geef niet de eerste en enige die dit soort ervaringen heeft. Mijn tip: toch maar proberen om gratis terugzenden of toch maar tegen de gevraagde € 29,00 hoewel het een fout van de verzender betreft. Maar begrijp ik goerd dat u er twee had moeten ontvangen? En daar ook voor heeft betaald? Als dat inderdaad zo is, m.i. toch maar niets doen en ook het verkeerde product maar in bezit houden. En dan maar afwachten of er nog wordt gereageerd.
En verder letten op de diverse informatie die er al is en wordt gegeven over het risico van kopen in China, dropshipping etc.Ik geef u daar nu enkele verwijzingen naar: https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen?mt=2e743c0d124aedd6883b788b4e7aa1cb985f34e03700cf6143bdefd5cc7a478c&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=POL-2019-11-21&utm_content=POL-2019-11-21&utm_term= ; https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en deze hoewel hier niet direct sprake is van dropshipping omdat u wel artklen ontving zij het in eerste instantie foutief foutief. https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Er bestaat geen relatie tussen het wel of niet ontvangen van artikelen en het wel of niet sprake zijn van dropshipping.
Dit is toch echt wat ik lees: (citaat) 'Het bedrijf coldy, beloofd mooie acties. Na aankoop verzenden ze verkeerde niet bestelde producten. Ik had een pro Active beveiliging camera gekocht, 1 plus 1 gratis. '
Na,6 weken, krijg ik een andere camera toegezonden. en waarop ik de relatie baseer. En u noemt 'dropshipping' hetgeen m.i hiet niet aan de orde is zoals ik ook aangeef. Dropshipping betekent nog steeds dat er iets wordt besteld bij een webshop en deze webshop dat dan nog wel zelf moet bestellen in bijv. China en het vervolgens dan niet kan leveren. Hier is wel geleverd.
Je schrijft letterlijk "en deze hoewel hier niet direct sprake is van dropshipping omdat u wel artklen ontving zij het in eerste instantie foutief", 'omdat' suggereert dat er een verband is tussen die twee zaken. Dat verband is er niet.
Ook hier "Dropshipping betekent nog steeds dat er iets wordt besteld bij een webshop en deze webshop dat dan nog wel zelf moet bestellen in bijv. China en het vervolgens dan niet kan leveren." sla je de plank nog een keer mis.
Dropshipping is niet meer en minder dan het bestelde artikel direct van uit de leverancier bij de consument thuis laten bezorgen. Het heeft niets met China en niet leveren te maken, ook als is dat toevallig wel vaak het geval.
Ik heb wel een tip. Koop de volgende keer rechtstreeks bij AliExpress of ga op z'n minst bij AliExpress kijken of zij hetzelfde artikel hebben.
Voor de prijs die u nu heeft betaald, koopt u bij AliExpress 3 (en misschien 4) van deze camera's.
En als het verkeerde produkt wordt verstuurd krijgt u na een klacht vaak alsnog het juiste produkt en mag u het verkeerde houden.
Ik heb het nog niet meegemaakt dat het fout ging, maar het werkt perfect bij AliExpress
Op = op lees ik en dan is het gratis aanbod niet meer van kracht.
https://coldy.nl/collections/huis-tuin-keuken/products/superzoom™-1-1-gratis-actie-op-op
Het ging over de beveiligingscamera, dacht ik.
Die in jouw link ziet er ook aardig uit, maar ik bestel hem dan liever rechtstreeks in China.
Bij dagdeals moet je altijd maar afwachten of het product niet al is uitverkocht en in dit geval is er eentje verzonden die uiterlijk wel iets weg heeft van het bestelde.
Ik denk dat het zo toegaat.
Ach ja, geen adres, geen KVK, geen telefoonnummer. Maar natuurlijk wel een aktie die zo mooi is dat je niet verder wil kijken en het meteen wilt hebben. Wat hebben we het toch goed in Nederland dat er zo massaal geld weggegooid wordt.
Hallo Loessel ,
Deze site is geregistreerd op 5 - 10 - 2020 is een dropshipper , spullen komen uit China .
Contact alleen via e-mail / geen tel.nr , Kvk nr en Btw nr op aanvraag !!! , geen adres niks .
U bent niet de enige , klik op de rode regels .
https://www.facebook.com/pg/COLDY-102036151680460/reviews/
https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceId=CPTBE01109800-23
Controleren of een site betrouwbaar is ,
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
Voor de statistieken, topic/reactie nummer 146 dit jaar. Zullen we het magische getal van 200 gedupeerde die zich hier gemeld hebben gaan halen op 31 december?
Ik zet in op 200 plus met de feestdagen in het vooruitzicht.
Gedupeerden? Wie is er gedupeerd?
Al diegene die veel te veel betaald hebben voor een waardeloos iets.
Voor eenwaardeloos iets is elke cent teveel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
Schuursponsjes en micro-plastic
Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer