Si
door Simonew22 Jan 8, 2019 om 19:24
Elektronica & tv

Wat moet ik doen? Genaaid door NLE

Ik ben genaaid door NLE. Op 14-12-2017 sloot ik voor een jaar een alles in een pakket bij hun af. Alles leek goed, toen was de service top. Maar nu exact een jaar later naaien ze mij. Ik zou op 18-12-18 Met mijn vriend samenwonen en ging ervan uit dat 14-12-18 mijn contract zou stoppen. 1 november meld ik dat ik mijn contract wil stoppen en krijg te horen dat mijn contract pas 1-2-2019stopt. Huh? Toen ik het contract de 14e sloot moest ik 5 weken wachten op het pakket. Maar wel 2-1-18 voor het eerst betalen. Dus ik heb betaald voor internet en tv wat ik toen nog niet had. Oke dan zou het logischer zijn als dan 2-1-19 een jaar voorbij is. Ze reageerde weken niet op mijn Facebook berichten en uiteindelijk zouden we voor die ene maand het pakket mee verhuizen. Ik zou van kabel naar glasvezel gaan en via Facebook zei de klantenservice uiteindelijk dat ik mijn oude pakket mee kon nemen en zij de rest zouden regelen. Dus 18-12-18 staat er een monteur voor de deur. Vraagt ons waar ons glasvezelkastje is. Wij zeggen dat wij alleen oude dingen mee hoefden te nemen. Monteur kan nu niks en zegt er een te bestellen voor ons die 19-12 er zou moeten zijn. Dagen gaan voorbij en na de kerst bellen wij waar het blijft. Vrouw aan telefoon zegt dat het zonder reden retour gestuurd is enbeloofd die dag opnieuw een track en trace code naar ons te sturen. Weer niks. Wij trekken het thuis niet meer zonder tv en internet dus sluiten zelf bij Ziggo een abonnement. Ik heb NLE gemaild dat ik niet meer de glasvezelbox wil en dat ik overgestapt ben. Geen reactie. Maar wel een rekening over 1-1-19 tot 1-2-19. Meteen teruggeboekt en nu krijg ik betalingsherrinering. Ik ga niet betalen. Ze zeggen online te zijn op Facebook maar reageren niet op mijn berichten. Wat kan ik doen juridisch???

1465 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2019 om 19:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet een contract gehad hebben. Kijk daar eens in tot hoelang uw contract loopt/liep.

Dat u toentertijd eventueel ten onrechte hebt betaald, had u toen moeten nakijken en over rappelleren. Men gaat toch niet betalen voor iets dat er nog niet is?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 8, 2019 om 19:31
1761 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Simone,

Zet je opzegging en klachten op papier en stuur het aangetekend op.

Wel een kopie voor jezelf bewaren natuurlijk.

Je kunt niet achterover leunen met zo'n bedrijf.

ne
door neodutchio Jan 8, 2019 om 19:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En hoe ziet u dat voor u, een lopend contract ontbinden? Met uw hulp geeft u TS een behoorlijke afkoopsom. NLE zal in gebreken gestelt moeten worden mits de fout bij hun ligt. Een glasvezelkastje zit waar de glasvezel binnen komt. Daar worden de spullen van NLE op aangesloten. Het is hetzelfde als een eerder topic waar vorige bewoners de ingang van de ouderwetse telefoonlijn hadden weggehaald waardoor een internetaanbieder niet kon leveren. Dat was dus ook niet het probleem van de aanbieder, wel van de bewoner.
Dus als TS geen glasvezelkastje heeft om de apparatuur aan te sluiten, dan is dat geen reden om op te zeggen. Als NLE in gebreke blijft en dit niet oplost, dan kan pas ontbonden gaan worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 8, 2019 om 19:43
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Dien uw klacht in bij de ACM maar kijk wel eerst na wat u contractueel overeengekomen was. https://www.consuwijzer.nl/energie/energiemarkt/toezicht/klacht-energiebedrijf-netbeheerder-indienen-bij-acm.
Het lijkt mij evident dat als u een contract bij hen afsluit (NLE) op 24/12 dat een jaar later het contract eindigt maar er kan sorake zijn van een opzegclausule die u mogelijk over het hoofd heeft gezien.

ne
door neodutchio - Jan 8, 2019 om 19:50
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wanneer is uw contract nou exact ingegaan? De data vliegen in het rond, maar wijs wordt men er niet van.
Uiteindelijk zou u 1 maand voor het aflopen van het contract willen opzeggen en daarvoor haalt u allerlei capriolen uit. Waarom niet gewoon die ene maand betaald en niets aangesloten?
U hebt nu de boel meeverhuisd naar het nieuwe adres, heeft u daarmee ook een nieuw contract afgesloten? Als dat zo is kunt u niet zomaar onder het contract uit. U zal NLE in gebreke moeten stellen. Overigens is het niet het probleem van NLE dat u de spullen niet in orde heeft op het nieuwe adres. Een glasvezelkastje is het kastje waar de modem op aangesloten zal gaan worden. Dat is uw verantwoordelijkheid, niet die van NLE.
Het belangrijkste om te weten is wanneer uw contract nu echt afloopt en wat de afspraken zijn geweest omtrent de verhuizing. Zonder die info kan geen juiste hulp gegeven worden.

Overigens is communiceren via Facebook natuurlijk geen goed idee. Of denkt u dat alle afdelingen meekijken daar? Een mail sturen is effectiever.

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 8, 2019 om 20:16
509 Antwoorden / Vragen

Contracten met profiders ,dus ook NLE ,gaan in op de dag van aansluiting ,dan start ook de betaling . Je bent waarschijnlijk in de war geraakt ,omdat je na de bedenktijd een maand in het voeren moest betalen.

Ge
door Genee - Jan 8, 2019 om 20:46
1509 Antwoorden / 1 Vragen

uiteindelijk zouden we voor die ene maand het pakket mee verhuizen. Ik zou van kabel naar glasvezel gaan en via Facebook zei de klantenservice uiteindelijk dat ik mijn oude pakket mee kon nemen en zij de rest zouden regelen.

U bent toch akkoord gegaan dat u voor de maand januari 2019 nog klant zou blijven.

Volgens mij heeft NLE gelijk dat uw abonnement op 1 februari 2018 is ingegaan.
U moest vanaf 14 december, 5 weken op het pakket wachten, u had het pakket dus rond 20 januari 2018.

U zegt vanaf 2-1-2018 te zijn gaan betalen, kijk op uw bankafschriften hoeveel maanden u betaald hebt en wanneer dat er 11 zijn zou ik die voor januari 2019 maar snel betalen voordat ze een incassobureau inschakelen en het voor u meer geld gaat kosten.

Waarom was het pakket retour gekomen bij NLE, was het naar het oude adres gestuurd, had u wel het nieuwe adres doorgegeven?

tenormin
door tenormin - Jan 8, 2019 om 21:23
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ik denk niet dat u genaaid bent, maar na goed doorlezen mijnerzijds u de verkeerde naaimachine heeft gekocht, c.q. een op de verkeerde tijd een verkeerd pakket heeft afgesloten. Dat wil zeggen qua datum. En dat u het heeft gestorneerd is alleen maar dom: daar komen dus kosten bovenop: u moet gewoon uw tijd uitzitten. En u kunt hoog of laag springen, Facebook of wat dan ook op de hoogte stellen: kortste eind voor u, helaas.