Si
door Simonew22 8 jan. 2019 om 19:24
Elektronica & tv

Wat moet ik doen? Genaaid door NLE

Ik ben genaaid door NLE. Op 14-12-2017 sloot ik voor een jaar een alles in een pakket bij hun af. Alles leek goed, toen was de service top. Maar nu exact een jaar later naaien ze mij. Ik zou op 18-12-18 Met mijn vriend samenwonen en ging ervan uit dat 14-12-18 mijn contract zou stoppen. 1 november meld ik dat ik mijn contract wil stoppen en krijg te horen dat mijn contract pas 1-2-2019stopt. Huh? Toen ik het contract de 14e sloot moest ik 5 weken wachten op het pakket. Maar wel 2-1-18 voor het eerst betalen. Dus ik heb betaald voor internet en tv wat ik toen nog niet had. Oke dan zou het logischer zijn als dan 2-1-19 een jaar voorbij is. Ze reageerde weken niet op mijn Facebook berichten en uiteindelijk zouden we voor die ene maand het pakket mee verhuizen. Ik zou van kabel naar glasvezel gaan en via Facebook zei de klantenservice uiteindelijk dat ik mijn oude pakket mee kon nemen en zij de rest zouden regelen. Dus 18-12-18 staat er een monteur voor de deur. Vraagt ons waar ons glasvezelkastje is. Wij zeggen dat wij alleen oude dingen mee hoefden te nemen. Monteur kan nu niks en zegt er een te bestellen voor ons die 19-12 er zou moeten zijn. Dagen gaan voorbij en na de kerst bellen wij waar het blijft. Vrouw aan telefoon zegt dat het zonder reden retour gestuurd is enbeloofd die dag opnieuw een track en trace code naar ons te sturen. Weer niks. Wij trekken het thuis niet meer zonder tv en internet dus sluiten zelf bij Ziggo een abonnement. Ik heb NLE gemaild dat ik niet meer de glasvezelbox wil en dat ik overgestapt ben. Geen reactie. Maar wel een rekening over 1-1-19 tot 1-2-19. Meteen teruggeboekt en nu krijg ik betalingsherrinering. Ik ga niet betalen. Ze zeggen online te zijn op Facebook maar reageren niet op mijn berichten. Wat kan ik doen juridisch???


617 7 Rapporteer
door tijger1 - 8 jan. 2019 om 19:29
37463 Antwoorden / 21 Vragen
1

U moet een contract gehad hebben. Kijk daar eens in tot hoelang uw contract loopt/liep. 

Dat u toentertijd eventueel ten onrechte hebt betaald, had u toen moeten nakijken en over rappelleren. Men gaat toch niet betalen voor iets dat er nog niet is?

door Geboren Amsterdammer - 8 jan. 2019 om 19:31
121 Antwoorden / 11 Vragen
0

Hallo Simone,

Zet je opzegging en klachten op papier en stuur het aangetekend op.

Wel een kopie voor jezelf bewaren natuurlijk. 

Je kunt niet achterover leunen met zo'n bedrijf.

ne
door neodutchio 8 jan. 2019 om 19:56
2477 Antwoorden / 11 Vragen

En hoe ziet u dat voor u, een lopend contract ontbinden? Met uw hulp geeft u TS een behoorlijke afkoopsom. NLE zal in gebreken gestelt moeten worden mits de fout bij hun ligt. Een glasvezelkastje zit waar de glasvezel binnen komt. Daar worden de spullen van NLE op aangesloten. Het is hetzelfde als een eerder topic waar vorige bewoners de ingang van de ouderwetse telefoonlijn hadden weggehaald waardoor een internetaanbieder niet kon leveren. Dat was dus ook niet het probleem van de aanbieder, wel van de bewoner.
Dus als TS geen glasvezelkastje heeft om de apparatuur aan te sluiten, dan is dat geen reden om op te zeggen. Als NLE in gebreke blijft en dit niet oplost, dan kan pas ontbonden gaan worden.

door heremietkreeft - 8 jan. 2019 om 19:43
8879 Antwoorden / 149 Vragen
0

Dien uw klacht in bij de ACM maar kijk wel eerst na wat u contractueel overeengekomen was. https://www.consuwijzer.nl/energie/energiemarkt/toezicht/klacht-energiebedrijf-netbeheerder-indienen-bij-acm.
Het lijkt mij evident dat als u een contract bij hen afsluit (NLE) op 24/12 dat een jaar later het contract eindigt maar er kan sorake zijn van een opzegclausule die u mogelijk over het hoofd heeft gezien.

ne
door neodutchio - 8 jan. 2019 om 19:50
2477 Antwoorden / 11 Vragen
2

Wanneer is uw contract nou exact ingegaan? De data vliegen in het rond, maar wijs wordt men er niet van. 
Uiteindelijk zou u 1 maand voor het aflopen van het contract willen opzeggen en daarvoor haalt u allerlei capriolen uit. Waarom niet gewoon die ene maand betaald en niets aangesloten?
U hebt nu de boel meeverhuisd naar het nieuwe adres, heeft u daarmee ook een nieuw contract afgesloten? Als dat zo is kunt u niet zomaar onder het contract uit. U zal NLE in gebreke moeten stellen. Overigens is het niet het probleem van NLE dat u de spullen niet in orde heeft op het nieuwe adres. Een glasvezelkastje is het kastje waar de modem op aangesloten zal gaan worden. Dat is uw verantwoordelijkheid, niet die van NLE.
Het belangrijkste om te weten is wanneer uw contract nu echt afloopt en wat de afspraken zijn geweest omtrent de verhuizing. Zonder die info kan geen juiste hulp gegeven worden.

Overigens is communiceren via Facebook natuurlijk geen goed idee. Of denkt u dat alle afdelingen meekijken daar? Een mail sturen is effectiever.

door V1126. - 8 jan. 2019 om 20:16
373 Antwoorden / Vragen
0

Contracten met profiders ,dus ook NLE ,gaan in op de dag van aansluiting ,dan start ook de betaling . Je bent waarschijnlijk in de war geraakt ,omdat je na de bedenktijd een maand in het voeren moest betalen.

Ge
door Genee - 8 jan. 2019 om 20:46
1450 Antwoorden / 1 Vragen
0

uiteindelijk zouden we voor die ene maand het pakket mee verhuizen. Ik zou van kabel naar glasvezel gaan en via Facebook zei de klantenservice uiteindelijk dat ik mijn oude pakket mee kon nemen en zij de rest zouden regelen. 

U bent toch akkoord gegaan dat u voor de maand januari 2019 nog klant zou blijven.

Volgens mij heeft NLE gelijk dat uw abonnement op 1 februari 2018 is ingegaan.
U moest vanaf 14 december, 5 weken op het pakket wachten, u had het pakket dus rond 20 januari 2018.

U zegt vanaf 2-1-2018 te zijn gaan betalen, kijk op uw bankafschriften hoeveel maanden u betaald hebt en wanneer dat er 11 zijn zou ik die voor januari 2019 maar snel betalen voordat ze een incassobureau inschakelen en het voor u meer geld gaat kosten.

Waarom was het pakket retour gekomen bij NLE, was het naar het oude adres gestuurd, had u wel het nieuwe adres doorgegeven?


door tenormin - 8 jan. 2019 om 21:23
14484 Antwoorden / 82 Vragen
1

Ik denk niet dat u genaaid bent, maar na goed doorlezen mijnerzijds u de verkeerde naaimachine heeft gekocht, c.q. een op de verkeerde tijd een verkeerd pakket heeft afgesloten. Dat wil zeggen qua datum. En dat u het heeft gestorneerd is alleen maar dom: daar komen dus kosten bovenop: u moet gewoon uw tijd uitzitten. En u kunt hoog of laag springen, Facebook of wat dan ook op de hoogte stellen: kortste eind voor u, helaas.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ma
Manonke72 - 20 feb. 2019 om 09:15
Winkels & webshops
Geld na retournering Bijenkorf winkel niet retour ontvangen

Geld na retournering Bijenkorf winkel niet retour ontvangen

Zondag 10 februari trui en t-shirt gekocht voor mijn dochter bij De Bijenkorf Maastricht. Bleek niet te passen en dus diezelfde dag in filiaal Maastricht geretourneerd. Ruilen voor andere maat ging niet. Dan moest ik een nieuwe aankoop doen. Geld van de eerdere aankoop zou ik altijd binnen twee werkdagen weer retour hebben op mijn rekening (dit staat overigens ook zo vermeld op de website van D ... Lees meer

La
Lambertuss - 19 feb. 2019 om 15:20
Winkels & webshops

Primera DeLorean aktie kost 1540 euro! Is dit oplichterij?

Een schaalmodel van een DeLorean wordt via een aktie bij o.a. Primera aangeboden. Eérste deel kost 1.99 euro en ligt op dit moment in de winkels. Nergens op de site staat dat je 130 x 11.99 dus zo’n 1500 euro gaat betalen!!! Dit is géén typefout, vijftienhonderd euro!
Je wordt er in gezogen door een abbonnement aan te gaan en je krijgt het idee dat je een paar tientjes verder bent. Niet ... Lees meer

fl
flying_joesoe - 20 feb. 2019 om 00:39
Vakantie & reizen
Expedia weigert mijn reis te vergoeden in geval van annulering, wat nu?

Expedia weigert mijn reis te vergoeden in geval van annulering, wat nu?

Ik heb deze maand 2 retourtickets + hotel geboekt naar Bali met expedia. Tijdens het boeken was duidelijk te zien dat de tickets restitueerbaar zijn (ik heb hier bewijs van, namelijk meerdere foto's van het hele boekingsproces). Maar na het boeken vind ik ineens informatie die dit tegenspreekt. Expedia beweert dat mijn foto's niet aantonen dat ik dit om mijn boeking gaat terwij de foto's erg duide ... Lees meer