Wat zijn mijn rechten als consument
Een vaatwasser van net een jaar oud geeft al vanaf vorig jaar september problemen. Het vuile water wordt na het programma niet afgespoeld. Ik ben al sinds die tijd bezig met de firma Whirpool om dit op te lossen. Er zijn nu 7 monteurs geweest, er zijn onderdelen vervangen en het probleem is nog steeds niet opgelost. Er werd mij vorige week gevraagd foto's te mailen van het probleem en dit heb ik gedaan. Vandaag heb ik maar weer gebeld om te vragen of ik nog antwoord krijg en ik nu een definitieve oplossing eis! De laatste keer werd mij door de monteur verteld dat als het probleem weer terug zou komen er een nieuwe vaatwasser zou komen. Vandaag werd mij verteld dat er weer onderdelen zijn besteld en er ergens rond 13 feb weer een monteur langs komt. Als consument heb ik toch ook rechten. Ik ben het meer dan zat en daarbij kan ik toch ook aan mijn werkgever niet meer verkopen dat ik steeds uren thuis moet gaan zitten wachten totdat er weer eens een monteur is geweest.
Wat zijn mijn rechten als consument?
U dient bij het punt van aankoop uw klachten neer te leggen en niet bij de fabrikant.
De fabrikant heeft geen zaken met u gedaan dus zal niet snel met een oplossing komen. Geef bij de winkelier duidelijk aan dat deze hoeveelheid reparaties niet meer acceptabel vindt en u een blijvende oplossing wenst.
Succes
Mastag
Uw recht als consument is dat u na verschillende reparaties (drie wordt aangehouden) recht heeft op een vervangend product. Ik neem aan de verkoper op de hoogte is van deze situatie. Met de verkoper heeft u immers de koopovereenkomst.
Stuur een aangetekende brief naar de verkoper (dus niet Whirlpool) met dat u na diverse pogingen om de vaatwasser te repareren (som alle keren met bijbehorende klachten op) het nu genoeg is en dat u een vervangende vaatwasser eist. Vraag om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen. Doe ditzelfde tegelijkertijd per mail naar de verkoper. Dateer brief/mail.
*het is duidelijk dat u een ondeugdelijk produkt hebt gekocht en gekregen destijds
*de verkoper dient dan te zorgen voor een nieuw vervangend produkt met ongeveer dezelfde specificaties
*wil de verkoper dit niet, dan kunt u de koopovereenkomst schriftelijk ontbinden en uw geld terug eisen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer