Wat zijn mijn rechten als consument
Een vaatwasser van net een jaar oud geeft al vanaf vorig jaar september problemen. Het vuile water wordt na het programma niet afgespoeld. Ik ben al sinds die tijd bezig met de firma Whirpool om dit op te lossen. Er zijn nu 7 monteurs geweest, er zijn onderdelen vervangen en het probleem is nog steeds niet opgelost. Er werd mij vorige week gevraagd foto's te mailen van het probleem en dit heb ik gedaan. Vandaag heb ik maar weer gebeld om te vragen of ik nog antwoord krijg en ik nu een definitieve oplossing eis! De laatste keer werd mij door de monteur verteld dat als het probleem weer terug zou komen er een nieuwe vaatwasser zou komen. Vandaag werd mij verteld dat er weer onderdelen zijn besteld en er ergens rond 13 feb weer een monteur langs komt. Als consument heb ik toch ook rechten. Ik ben het meer dan zat en daarbij kan ik toch ook aan mijn werkgever niet meer verkopen dat ik steeds uren thuis moet gaan zitten wachten totdat er weer eens een monteur is geweest.
Wat zijn mijn rechten als consument?

U dient bij het punt van aankoop uw klachten neer te leggen en niet bij de fabrikant.
De fabrikant heeft geen zaken met u gedaan dus zal niet snel met een oplossing komen. Geef bij de winkelier duidelijk aan dat deze hoeveelheid reparaties niet meer acceptabel vindt en u een blijvende oplossing wenst.
Succes
Mastag

Uw recht als consument is dat u na verschillende reparaties (drie wordt aangehouden) recht heeft op een vervangend product. Ik neem aan de verkoper op de hoogte is van deze situatie. Met de verkoper heeft u immers de koopovereenkomst.
Stuur een aangetekende brief naar de verkoper (dus niet Whirlpool) met dat u na diverse pogingen om de vaatwasser te repareren (som alle keren met bijbehorende klachten op) het nu genoeg is en dat u een vervangende vaatwasser eist. Vraag om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen. Doe ditzelfde tegelijkertijd per mail naar de verkoper. Dateer brief/mail.

*het is duidelijk dat u een ondeugdelijk produkt hebt gekocht en gekregen destijds
*de verkoper dient dan te zorgen voor een nieuw vervangend produkt met ongeveer dezelfde specificaties
*wil de verkoper dit niet, dan kunt u de koopovereenkomst schriftelijk ontbinden en uw geld terug eisen
Nieuw op Vraag & Beantwoord

Energielabel
Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Wij wonen gehuurd (vrije sector). En er is vorig jaar Oktober een meting geweest. Er is B uitgekomen. Waar wij het oneens mee zijn. Er loopt water over de vensterbanken en de kozijnen zijn aan het schimmelen. De voordeur is nog enkel glas en de rubbertjes van de kozijnen zijn kapot. Het tocht flink ook. Nu weet ik dat ik bij mijn eigen huurbaas moet zijn. Ma ... Lees meer
Retourzenden apparaten Ziggo
Ik heb mijn contract bij Ziggo beeindigd en moet de apparaten die ik van hun heb retour zenden.
Ik krijg de nodige verpakking toegestuurd. Maar voor de mediabox xl hebben ze geen verpakking gestuurd. Ik heb de klantenservice gebeld. Ze vertelden me dat ik zelf de mediabox naar de milieustraat moet brengen.
Mijn vraag is, is dit correct?
...
Lees meer
Te veel betaalde rente
Wij hebben een doorlopend crediet die wij al betalen vanaf 2003 lopend bij credivance ( onderdeel van de ABN )
Nu kregen we eerst te horen dat voor eind 2022 alles geregeld zou worden, dat werd opgeschoven naar het eerst kwartaal van 2023 en nu hebben ze op de website van defam het weer veranderd naar 2023 wat een heel breed begrip is.
Als je opbelt kan niemand je een goed antwoord geven
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer