si
door sigridpotters Jan 30, 2013 om 11:17
Elektronica & tv

Wat zijn mijn rechten als consument

Een vaatwasser van net een jaar oud geeft al vanaf vorig jaar september problemen. Het vuile water wordt na het programma niet afgespoeld. Ik ben al sinds die tijd bezig met de firma Whirpool om dit op te lossen. Er zijn nu 7 monteurs geweest, er zijn onderdelen vervangen en het probleem is nog steeds niet opgelost. Er werd mij vorige week gevraagd foto's te mailen van het probleem en dit heb ik gedaan. Vandaag heb ik maar weer gebeld om te vragen of ik nog antwoord krijg en ik nu een definitieve oplossing eis! De laatste keer werd mij door de monteur verteld dat als het probleem weer terug zou komen er een nieuwe vaatwasser zou komen. Vandaag werd mij verteld dat er weer onderdelen zijn besteld en er ergens rond 13 feb weer een monteur langs komt. Als consument heb ik toch ook rechten. Ik ben het meer dan zat en daarbij kan ik toch ook aan mijn werkgever niet meer verkopen dat ik steeds uren thuis moet gaan zitten wachten totdat er weer eens een monteur is geweest.
Wat zijn mijn rechten als consument?

612 3 Rapporteer

mastag
door mastag - Jan 30, 2013 om 11:54
955 Antwoorden / 19 Vragen

U dient bij het punt van aankoop uw klachten neer te leggen en niet bij de fabrikant.
De fabrikant heeft geen zaken met u gedaan dus zal niet snel met een oplossing komen. Geef bij de winkelier duidelijk aan dat deze hoeveelheid reparaties niet meer acceptabel vindt en u een blijvende oplossing wenst.

Succes
Mastag

zoekster
door zoekster - Jan 30, 2013 om 12:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Uw recht als consument is dat u na verschillende reparaties (drie wordt aangehouden) recht heeft op een vervangend product. Ik neem aan de verkoper op de hoogte is van deze situatie. Met de verkoper heeft u immers de koopovereenkomst.
Stuur een aangetekende brief naar de verkoper (dus niet Whirlpool) met dat u na diverse pogingen om de vaatwasser te repareren (som alle keren met bijbehorende klachten op) het nu genoeg is en dat u een vervangende vaatwasser eist. Vraag om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen. Doe ditzelfde tegelijkertijd per mail naar de verkoper. Dateer brief/mail.

dearagain
door dearagain - Jan 30, 2013 om 14:57
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het is duidelijk dat u een ondeugdelijk produkt hebt gekocht en gekregen destijds

*de verkoper dient dan te zorgen voor een nieuw vervangend produkt met ongeveer dezelfde specificaties

*wil de verkoper dit niet, dan kunt u de koopovereenkomst schriftelijk ontbinden en uw geld terug eisen