la
door lambikske Oct 2, 2011 om 14:16
Elektronica & tv

Wegvallende cijfers/letters op display telefoon

Voor de derde maal heb ik problemen met de display van mijn Dect telefoon waarvan de cijfers/letters na een jaar langzaam aan in stukjes wegvallen, zodat de tekst onleesbaar wordt.
4 Jaar geleden heb ik mijn dect telefoon van Siemens vervangen door een (eco low radiation) Dect telefoon van Orchid. Na een jaar begon ook dit display op dezelfde wijze als de vorige, onleesbaar te worden. Van de leverancier heb ik daarop zonder mankeren een nieuwe telefoon gekregen met het advies het oplaadstation gewoon in de woonkamer te zetten en niet in de meterkast omdat ook de elektr.meter straling geeft (ik meende nl. dat het oplaadstation naast het basisstation moest staan).
Nu, ruim een jaar later is het weer van hetzelfde laken een pak en begint de tekst weer weg te vallen ondanks het feit dat ik het oplaadstation in de woonkamer heb staan. Nu er drie telefoons (waarvan twee van verschillende merken) dezelfde problemen vertonen, vraag ik mij af of het aan de telefoons ligt of dat er ook andere redenen zijn die dit veroorzaken.
Kent iemand dit probleem en zo ja, wat is/kan hiervan de reden zijn?

20174 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Oct 2, 2011 om 14:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien zijn je oplaadbare batterijen aan vervanging toe ?
Lijkt me na 4 jaar gebruik wel goed mogelijk.

freya
door freya - Oct 2, 2011 om 15:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, waarom daar nu weer een rode duim voor uitgedeeld moet worden is me niet helemaal duidelijk, want ook ik ben er vrijwel zeker van dat de oplaadbare accu/batterijen de oorzaak zijn. Die is/zijn gewoon 'slecht' geworden en geeft niet genoeg spanning meer af waardoor het display onleesbaar wordt. Kortom, eerst maar eens testen met een nieuwe accu of batterijen.

Freya

la
door lambikske - Oct 2, 2011 om 17:55
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ik kan het me bijna niet voorstellen dat de accu's na een 1,5 jaar al aan vervanging toe zouden zijn. Deze Orchid telefoon is met NiMh accu's geleverd en volgens de beschrijving hebben deze een heel lange levensduur. De accu's kunnen ook niet overladen worden. Bovendien zou de leverancier na mijn klacht mij dan toch geen nieuwe Dect-telefoon toegezonden hebben zonder te wijzen op de "slecht" geworden accu's?
In de handleiding wordt wel gewaarschuwd om warmtebronnen te vermijden. Het is wel eens voorgekomen dat de telefoon in de zon heeft gelegen. Dat dit niet goed is begrijp ik, maar dat dat de reden is dat de accu's al ver leeg zijn, lijkt me toch wel wat ver gaan.

freya
door freya - Oct 2, 2011 om 18:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@lambikske:

Test het gewoon eens. Doe er een setje gewone AA (of AAA) batterijen in en controleer dan of het goed werkt. Let wel op, als je er gewone batterijen in doet, zet de handset dan niet op het laadstation.

Freya