me
door meisjevan52 Feb 19, 2018 om 16:41
Elektronica & tv

Wel garantie op laptop, Toch 164 euro moeten betalen, Mag dat zomaar ?

Een aantal weken terug zette mijn man de laptop aan, maar had geen beeld, alles zwart, met in het hoekje een blauwe driiehoek.

Gekocht bij Mediamarkt, waar bleek dat er nog garantie er zat.

Toen het gerepareerd was moest hij toch 164 euro betalen.

Is dat dan garantie op eigen beurs spekken.

2114 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 19, 2018 om 16:44
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Meisje52 ,

Hoe oud is deze laptop ?

me
door meisjevan52 Feb 19, 2018 om 17:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

laptop is plm 14 mnd oud

Cookies
door Cookies - Feb 19, 2018 om 16:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als de schade door de gebruiker is veroorzaakt, valt het niet onder garantie. En wat staat er omschreven op de factuur / reparatiebon?

me
door meisjevan52 Feb 19, 2018 om 17:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

op de rekening staat, Back-up gemaakt, maar daar is niet om gevraagd,

Cookies
door Cookies Feb 19, 2018 om 18:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed dat er een back-up is geïnstalleerd. Dat zou dan een software probleem betekenen en dat valt niet onder garantie. Ik zou voor meer duidelijkheid toch echt even terug gaan en vragen wat het probleem was en wat zij precies gedaan hebben.

ju
door juliomariner - Feb 19, 2018 om 16:53
1312 Antwoorden / 2 Vragen

Wat was de oorzaak van het uitvallen van het scherm.
Als de laptop besmet was met een virus valt dit niet onder garantie.
Is de update van Windows 10 de oorzaak (heb namelijk zelf zo'n gevalletje, uitval van de beeldschermadapter door de windows 10 update) De patch werkt namelijk niet goed met een AMD processor.

Cookies
door Cookies Feb 19, 2018 om 16:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Had hetzelfde probleem met mijn (nieuwe) laptop. Als dat bij TS ook het probleem was, had ik het voor de helft van dat bedrag wel even gedaan.;-))

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2018 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

waar bleek dat er nog garantie er zat.
Er kan best nog garantie op die laptop gezeten hebben, maar dat betekent nog niet dat elk 'defect' onder die garantie valt.

Toen het gerepareerd was moest hij toch 164 euro betalen.
Mag toch aannemen dat er geïnformeerd is waaróm je alsnog moest betalen.
MM zal wel aangegeven hebben waarom de reparatie NIET onder de garantie viel.
Dus ... wat is er als oorzaak aangegeven?

me
door meisjevan52 Feb 19, 2018 om 17:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

bij het overhandigen van de rekening zagen ze dat er nog garantie op wasm, en het stond ook op zijn klantenpas. zelf heb ik er totaal geen verstand van, maar bedankt voor jullie berichtjes. Geef het aan mijn man door.

edrick3
door edrick3 Feb 19, 2018 om 18:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Manlief had dus meteen moeten reageren. Raar hoor: bij het overhandigen van de rekening zagen ze dat er nog garantie op was en ze laten je dan tóch betalen?

ma
door marie47 - Feb 19, 2018 om 18:14
40 Antwoorden / 0 Vragen

Had na een update van windows 10 ineens een heel trage laptop. Bij mijn leverancier (een regionale computerzaak) hebben ze 2 keer geprobeert deze weer sneller te krijgen, maar bleef traag.
Daarom heb ik gevraagd windows 10 opnieuw te instaleren. Dat hebben ze gedaan en nu is het weer goed, Ik heb nooit iets betaald.
Een half jaar ervoor was er ook iets niet in orde, ook niks hoeven betalen.
De laptop was in eerste instantie bijna ëén jaar oud en bij de opdate een jaar.
Men kan niet zomaar iets doen zonder daar van te voren over te hebben gesproken en een backup voor 169 euro is dat niet te veel?
Bovendien valt dat mijn inziens onder de garantie.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 21, 2018 om 01:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een backup is 1000 procent voor tekrrekevan de gebruiker
 Daar hoeft nimmer garantie op te worfew verleend. Het is top als een bedrijf dit uit service doet. Maar geen plicht.

holstein
door holstein - Feb 20, 2018 om 09:29
922 Antwoorden / 16 Vragen

MM betekent mooie meeneemprijzen, alleen komt daarna GG, geen garantie.

audb
door audb - Feb 20, 2018 om 10:28
1668 Antwoorden / 5 Vragen

U heeft rect op een duidelijke omschrijving van de reparatie en daar moet u dan ook alsnog om vragen.

Maar het is denkelijk een fout in een update geweest en ja dan is het herinstalleren wel een oplossing die voor de hand ligt vandaar een back-up.

Om problemen de volgendekeer voor te zijn is het ook verstandig om een externe harddisk te kopen en daar een backup van de belangrijkste gegevens op te zetten en een usb stick van 16 gb te kopen en daar een windows 10 installatie betsand op te zetten.

Om windows op een usb stick te kunnen zetten heeft microsoft een handig programmatje https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

Ook is het mogelijk om hiermee een Windows 10 DVD te maken maar dan gaat het installeren veel langer duren.

Windows 10 vraagt om een installatie code maar omdat w10 al eerder is geinstalleerd hoef dat niet te worden ingegeven dat gebeurt automatisch.

Soms is het nodig om extra drivers te installeren en dan is het wel aan te raden om ook die op de usb stick te zetten.

Let op USB 3 wordt niet direct ondersteund de usb stick moet dan in een usb 2 poort worden gestoken.