sh
door shanti Jul 25, 2016 om 14:34
Elektronica & tv

Welk kastje (kopen) om via kodi films te kijken is goed

Wil zo n kastje/box kopen waarmee je films kunt bekijken. Er zijn echter zoveel aanbieders dat ik niet weet welke ik het beste zou nemen. Hoop op een advies hier bij kassa welk kastje mij word aanbevolen.

58953 9 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 25, 2016 om 14:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik zou me in plaats van op de kastjes te orienteren eens inlezen over de werking.
U streamt illegale content, Brein, BumaStemra en uw ISP zijn inmiddels al bijna zover dat ze dit aan kunnen gaan pakken.
Het aanbod zal letterlijk per maand minder worden en de pakkans zal navenant groter worden.

Dus als u toch wilt kijken kies dan een voordelig kastje zodat uw schade niet al te groot is bij het afsluiten van de bron.

Diewilik

newmikey
door newmikey - Jul 25, 2016 om 14:54
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het simpelste en goedkoopste is een Rapberry Pi. Complete kits met behuizing, voeding, geheugenkaart (Kodi voorgeinstalleerd) en HDMI kabel zijn al verkrijgbaar voor rond de €70.

Nog even over het illegaal zijn van streamen - er ligt een uitspraak van het Europees Hof dat dit niet illegaal is, in tegenstelling tot downloaden. Het verschil ligt erin dat er bij streamen geen permanente kopie wordt gemaakt. Het aanbieden van streaming content kan echter wel illegaal zijn maar daar bent u als consument niet aansprakelijk voor.

jo
door jorisw Feb 14, 2017 om 08:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar je helpt wel criminelen om hun geld op illegale wijze te verdienen. Dan kan je natuurlijk je kop in het zand steken "want stream is niet illegaal" maar dat is wel erg kortzichtig.

aurora1
door aurora1 - Jul 26, 2016 om 14:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens dit: http://blog.iusmentis.com/2014/04/28/valt-streamen-ook-onder-het-downloadverbod/ en dit: https://www.consumentenbond.nl/online-tv-kijken/6-vragen-over-het-downloadverbod
lees eventueel ook informatie over vpn zoals hier: https://www.consumentenbond.nl/online-tv-kijken/netflix-kijken-buitenland
Ik zou geen "kastje" kopen want dat zou weleens weggegooid geld kunnen blijken. Lees ook nog e.e.a. door over kodi en zie ook de reactie van @diewilik.

ge
door ger1957 - Feb 13, 2017 om 22:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Kodi is leuk, maar koop een goede box. Heb een box van AlleFilmsKijken (AFK) welke goed wordt beoordeeld op diverse sites, maar trap er niet in! Vaak uitval, buffering en geluid loopt niet altijd synchroon. Is zeker niet geschikt voor Eredivisie Live, want beeld hapert en geluid is een drama. Laat u niets wijs maken! Koop er ook geen IPTV bij, want dan ben ja nog meer geld kwijt en het voegt niets toe in de kwaliteit. Service van het bedrijf is dramatisch slecht en bij kritiek op Facebook worden je berichten verwijderd. ze werken alleen via internet en je kunt ze niet bezoeken......Heb een zeer snelle internetverbinding, dus dat is niet het probleem!

diumenge
door diumenge Feb 13, 2017 om 22:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ligt ook niet aan je internetverbinding, maar aan het feit dat je illegaal films en series probeert te streamen.

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2017 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom neemt u niet gewoon ergens een abonnement. Op Netflix of HBO of zo. U wilt toch ook voor uw werk betaald krijgen?

ne
door neodutchio - Feb 13, 2017 om 23:49
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Na 7 maanden zal Shanti wel een kastje gevonden hebben hoor

jo
door jorisw - Feb 14, 2017 om 08:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Chromecast of Apple TV (o.i.d.) + Netflix account. Werkt prima. Nieuwe(re) films kan je via Google of Apple huren en op dezelfde manier streamen.

gerbera
door gerbera - Feb 14, 2017 om 11:47
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom wordt er weer gereageerd op een topic van juli 2016
@GER1957 stop met het naar boven halen van zeer oude topics. Wordt vervelend.