ct
door ctimmerman Feb 2, 2018 om 16:19
Elektronica & tv

Welke kosten normaal reparatie vaatwasapparaat

Onlangs was onze vaatwasser kapot. Hij bleek vol te lopen met water als hij uit stond.  Zoeken op internet leverde op dat dit de waterinletsensor moest zijn. Via internet en lokale reparaturr op gezocht, onze bevindingen gemeld en afspraak gemaakt.
Volgens de site zou er een start tarief worden gerekend van 69,- eur.
De monteur komt en contateert wel hetzelfde, maar ook dat de klacht zichzelf al had verholpen. het ventiel lekte niet meer.
Hij zou de case openhouden, mocht dit weer gebeuren, zouden ze het juiste artikel alsnog bestellen en de reparatie alsnog uitvoeren.
Het ging een par weken goed, maar de vaatwasser liept op den duur toch weer vol.  Nieuwe afspraak gemaakt.

Ondertussen de rekening van de 1ste keer binnen, 69,- eur, keurig betaald, niets aan de hand.
Echter de verrassing was groot, toen de 2de rekening kwam, deze was maar liefst 185,89 (nog een keer 69,- en 116.89) voor half uurtje werk.
En die 2de rekening vind ik uitzonderlijk hoog.
Ik heb gebeld, de 69,- zijn volgens hun arbeids en voorrijdkosten en 116,89 voor het onderdeel. ( betreffende onderdeel kan besteld worden voor 72-75 incl marge)
Lijkt me dat er hier nogal met dikke pen gerekend wordt.  Wat is een redelijk bedrag

1994 12 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Feb 2, 2018 om 16:26
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Jij als consument bepaald niet de marge op onderdelen voor bedrijven.
Als je de inkoop van onderdelen te duur vind moet je dat zelf doen.
Als je slim was geweest had je tijdens het eerste bezoek het onderdeel op voorhand vervangen want dat was toch de oorzaak.

lo
door lovewinnie - Feb 2, 2018 om 16:27
1204 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou niet eens problemen hebben met het onderdeel. Iedereen heeft zijn eigen prijzen. Echter wel met 2e keer de voorrijkosten en arbeidskosten te betalen. Bij reparatie hoort ook een garantie en als hij het meteen de eerste keer netjes had opgelost dan had hij niet een 2e hoeven komen.
had u van te voren geen prijs indicatie gevragen? Dan had u geweten waar u aan toe was. Achteraf is moeilijk onderhandelen

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2018 om 16:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Uiteraard moet je opnieuw voorrijkosten betalen.
Had dat ventiel maar meteen laten vervangen; iets wat kapot is gaat echt niet zomaar weer werken.
Maar ja, dat is mosterd na de maaltijd.
En de prijs van een onderdeel ...... daar kun je weinig over zeggen.
Hopelijk heb je nog lang plezier van je gerepareerde vaatwasser.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2018 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is een “redelijk” bedrag? Het is redelijk dat u het bedrag betaalt wat op de nota staat. U hebt de monteur laten komen, het onderdeel is vervangen en hij doet het, neem ik aan weer prima.

Ge
door Genee - Feb 2, 2018 om 16:49
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De monteur heeft een afspraak met u gemaakt.
De monteur constateerde dat het ventiel niet meer lekte, zou de case openhouden en onderdeel eventueel alsnog bestellen.
Hier blijkt toch uit dat hij het op dat moment toch niet kon repareren en het onderdeel eerst besteld moest worden.
Hoe is het precies gelopen bij die tweede afspraak, moest eerst het onderdeel besteld worden?
Lijkt me dus niet meer dan billijk dat de tweede €69 niet betaald hoeft te worden.

Cookies
door Cookies - Feb 2, 2018 om 16:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

25,- euro lijkt me meer dan redelijk.

Wat is een redelijk bedrag

aurora1
door aurora1 Feb 2, 2018 om 18:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ha ha.... Als er dan ook maar lang garantie op zit.

Cookies
door Cookies Feb 2, 2018 om 21:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, lifetime garantie.

aurora1
door aurora1 Feb 4, 2018 om 01:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zeg: doen.

Ex
door Expansievat - Feb 2, 2018 om 16:57
38 Antwoorden / 2 Vragen

zelf-bestellen-op-internet-prijzen lijken mij niet te vergelijken met die van een installateur of reparateur, immers hij verleent ook garantie op zijn reparatie en materiaal ( en zou hier dan ook nog gratis voor terugkomen )

pe
door pebk - Feb 2, 2018 om 17:20
579 Antwoorden / 0 Vragen

Een goede reparatieservice geeft ook garantie op de reparatie. Hiervoor betaalt u uiteraard ook. Zo'n bedrijf neemt daarmee een risico.

Wel vreemd dat u een rekening heeft gekregen, zonder specificatie. Dat is niet netjes. Over de hoogte er van is het moeilijk speculeren. De volgende keer zult u van te voren moeten vragen wat de kosten gaan zijn. Voor iets meer geld heeft u ook een nieuwe vaatwasser.

aurora1
door aurora1 - Feb 2, 2018 om 17:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U had de monteur besteld, hij is 2x gekomen, heeft de boel gerepareerd en het werkt weer goed. Logisch dat u de rekening betaalt.
U denkt toch svp niet dat onderdelen uit zichzelf bij monteurs belanden en dat ze zichzelf qua nummer, merk en type selecteren?
De monteur is 2 x geweest.
U had het anders zelf beter kunnen repareren met de onderdelen bij de goedkoopste leverancier.
Ik vind de rekening overigens meevallen.

Ge
door Genee Feb 2, 2018 om 18:09
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Meevallen?, nog zo’n bedrag erbij en je hebt een nieuwe vaatwasser.

ne
door neodutchio - Feb 2, 2018 om 18:26
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Komen voorrijden en een half uur werken voor € 69,- is behoorlijk goedkoop. Dat u een onderdeel elders goedkoper kan kopen is geen garantie dat deze monteur het ook daar en voor die prijs inkoopt. Ook waar de monteur het inkoopt is van belang. Bij een internetbedrijfje waar hij zelf geen garantie kan claimen als het weer defect gaat, of netjes bij de fabrikant.

panter22
door panter22 - Feb 2, 2018 om 19:07
6599 Antwoorden / Vragen
ro
door ron503 - Feb 4, 2018 om 11:14
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op het web een reparatiebedrijf gevonden die exact zo werkt als het bedrijf die u beschrijft. Bij het eerste bezoek wordt 69 euro in rekening gebracht en als u besluit tot reparatie over te gaan wordt het starttarief niet meer in rekening gebracht maar wel het arbeidsloon en dat lijkt me vrij logisch. De monteur is op bezoek geweest en constateert dat het ventiel heeft gelekt maar nu niet meer en staat eigenlijk voor een dilemma want hij heeft twee keuzes, vervangen van het ventiel of niet. De eerste keuze is het meest veilig maar brengt kosten met zich mee en de tweede keuze is voor u de goedkoopste want het ventiel kan door bijvoorbeeld een klein beetje aanslag niet goed afgesloten hebben en die aanslag is door de waterstroom weer verwijderd. U krijgt dan de keuze vervangen of aankijken met de optie als het snel nog een keer gebeurd de vaatwasser toch te laten herstellen. Als u voor de laatste keuze bent gegaan dan wordt de case nog enige tijd aangehouden maar geen wekenlang want de monteur heeft binnen korte tijd niets meer van u venomen en heeft de case gesloten. Als na een paar weken het ventiel het toch begeeft gaat een nieuwe reparatie afspraak lopen en zo te lezen bent u qua reparatieprijs nog redelijk gematst want enkel het starttarief is in rekening gebracht en niet de extra tijd dat de monteur daadwerkelijk is bezig geweest. Wat de kosten van het onderdeel betreft is er geen vergelijking met webwinkels mogelijk want vaak zijn dat universeel toepasbare onderdelen van een andere fabrikant en zijn bedoeld voor de zelfklusser en niet voor bedrijven die zich bezighouden met beroepsmatige reparaties waarop garantie verleend wordt.