vo
door vogelaarpim Nov 23, 2021 om 13:25
Elektronica & tv

Wie heeft er klachten over Rhinocamera?

Ik heb een camera besteld bij Rhinocamera, ze leveren niet en betalen niet terug, zijn er meer mensen met deze ervaring?

10170 19 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 23, 2021 om 13:29
7177 Antwoorden / 3 Vragen
ju
door juliomariner Nov 23, 2021 om 14:21
1321 Antwoorden / 2 Vragen

De reviews zijn ook een beetje te positief. Opvallend is dat de schrijfstijl van alle reviews vrijwel identiek is.
Blijkbaar dreigt dit bedrijf liever met juridische stappen dan dat het problemen oplost.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 23, 2021 om 14:42
7177 Antwoorden / 3 Vragen

Kreeg die indruk ook.

ju
door juliomariner - Nov 23, 2021 om 14:36
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Ze doen op hun site wel erg hun best om hun identiteit te verbergen. Ze blijken dus op Gibraltar te zitten. Retouren moeten naar een adres in Hengelo. Via Streetview lijkt daar Business Center Twente te zitten een servicekantoor waar je o.a. flexplekken en een zakelijk adres kunt huren. Erg vreemd allemaal.

marita5
door marita5 - Nov 23, 2021 om 14:47
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Vogelaarpim ,

De voorwaarden :

8. Klachtenprocedure/Transactie - In het onwaarschijnlijke geval dat u klachten heeft met betrekking tot onze dienstverlening of over de goederen en diensten die via onze website aan u geleverd zijn, neem dan contact met ons op via e-mail info@rhinocamera.nl of schrijf naar één van onze lokale kantoren (contactgegevens zijn te vinden op de contact pagina) of rechtstreeks naar ons: Rhinocamera, Business Center Twenter, Grotestraat 64, Borne, 7622 GM. Alle klachten worden serieus genomen en zullen worden onderzocht zodra ze onder onze aandacht zijn gebracht. We streven ernaar om eventuele problemen zo snel mogelijk op te lossen. De transactie wordt verwerkt in ons hoofdkantoor Primary Holdings Limited, D 66-70 Main Street, Gibraltar, GX11 1AA. Uw rechten van de consument zijn beschermd

Contact , klik op de rode regels

https://www.rhinocamera.nl/text/contact/default.aspx

Klachten ,

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/rhinocamera.nl/details?companyId=0678ea17-b681-4cf1-b9f3-083453818108

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 23, 2021 om 17:24
16815 Antwoorden / 202 Vragen

U ziuet uit al gegeven antwoorden dat u niet de enige bent met de slechte ervaring.

Het lijkt mij zinvol om dit te melden bij - ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/  (De laatste omdat de leverancier in Gibraltar (Verenigd Koninkrijk is gevestigd met wel de aantekening dat het VK geen EU lid meer is.

Als er een Nederlands adres is, neem dat evenbtueel dit in overweging: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u dit benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

rj
door rjw - Nov 23, 2021 om 19:54
3248 Antwoorden / 5 Vragen

Dit staat nog steeds op hun website: ***Gesloten - 24 Mei - Tweede Pinksterdag***

Wekt niet veel vertrouwen

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 24, 2021 om 10:55
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik las  sinds 2010 en 2014  al 60.000 tevreden klanten!

Ook de ¨over Ons¨  zeer positief en prima bereikbaar op werkdagen!

Maar als ik elders ga zoeken vind ik meer dan 60.000 ontevreden klanten die klagen en zeuren!

Ook de knop rechtsboven,  geen contact  en  geen binnen 24 uren?

Nog nooit iets gekocht maar als de knop voor Chat  dienst niet werkt.....

Vooraf controleren en zoeken is beter dan achteraf klagen.

Je moet dus altijd verder kijken dan hun zeer positief en ik vind mijn bedrijf geweldig pagina!

Bo
door Boudewijn Fotografie - Dec 1, 2021 om 21:23
1 Antwoorden / Vragen

Op 23-1-2021 bestelde ik voor €829 een camera bij Rhinocamera. Na herhaaldelijk mailen werd ik steeds aan het lijntje gehouden, met dat het uitgezocht wordt. Op 29-11-2021 plaatste ik bij Trustpilot een review met de opmerking dat ik slachtoffer was geworden van oplichting.
Dhr [edit redactie, naam verwijderd] stuurde dezelfde dag een bericht waarin hij dreigde met juridische stappen omdat de review hem klanten zou kosten.
hij wil niet terugbetalen.

neushoorn3
door neushoorn3 - Dec 12, 2021 om 12:42
2 Antwoorden / Vragen

Zelfde ervaring. Bedrijf eist nu schadevergoeding van 2300 euro voor plaatsen negatief review en weigert het geld van de bestelde, maar nooit gekregen camera terug te geven totdat we een advocaat inhuren. Wie heeft hier ook ervaring mee en kan ons helpen dit bedrijf aan te pakken om te zorgen dat we ons geld terug krijgen en dat deze praktijken stoppen. Ik ben er al een maand ziek van.

Marcel81980
door Marcel81980 Jan 5, 2022 om 15:18
2 Antwoorden / Vragen

Mijn camera werd ook niet geleverd, net mijn verhaal in deze forum en trustpilot gezet.
Ik had eerder op internet gelezen dat ze niet tegen slechte reviews kunnen en dan erg moeilijk gaan doen, zoals jij beschrijft.
Daardoor heb ik mij nog ingehouden op de mail naar Rhinocamera.
Vandaag heb ik eindelijk mijn geld terug gekregen na twee maanden en 35 emails verder.
Nu gooi ik even alle frustratie er uit op deze forum en trustpilot.

Marcel81980
door Marcel81980 Jan 5, 2022 om 16:03
2 Antwoorden / Vragen

Misschien kan je je rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Die zijn er voor om juridische conflicten op te lossen.

neushoorn3
door neushoorn3 - Dec 12, 2021 om 12:44
2 Antwoorden / Vragen

Zelfde ervaring. Bedrijf eist nu schadevergoeding van 2300 euro voor plaatsen negatief review en weigert het geld van de bestelde, maar nooit gekregen camera terug te geven totdat we een advocaat inhuren. Wie heeft hier ook ervaring mee en kan ons helpen dit bedrijf aan te pakken om te zorgen dat we ons geld terug krijgen en dat deze praktijken stoppen. Ik ben er al een maand ziek van.

Ju
door Juristmeister - Dec 16, 2021 om 16:00
1 Antwoorden / Vragen

Let op en denk goed na voordat u bij deze partij een bestelling plaatst. Er zijn meerdere red-flags, namelijk:

1. Ze zijn niet in NL gevestigd, maar in Gibraltar (Verenigd-Koninkrijk).
2. Ze reageren niet op aangetekende brieven.
3. Geannuleerde bestellingen worden door hen niet schriftelijk bevestigd en als u probeert te annuleren wordt u aan het lijntje gehouden.
4. Reeds aanbetaalde bestellingen worden bij annulering daarvan niet teruggestort.

Nv
door NvL - Dec 23, 2021 om 19:08
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb deze zelfde ervaring helaas. Product nooit geleverd door Rhinocamera en vervolgens terugbetaling (nog) niet ontvangen.

Te
door Teunfransen - Dec 27, 2021 om 20:26
1 Antwoorden / Vragen

Yes. Lens gekocht van 500 euro. Toen het te lang duurde geannuleerd. Ze zeggen nu al 2 weken dat t geld terug gestort is en snel bij mij binnen is

Marcel81980
door Marcel81980 - Jan 5, 2022 om 15:00
2 Antwoorden / Vragen

Wat een verschrikkelijke organisatie!!!
Ik geef 1 ster voor de goede website, snelle reacties op email en dat ik uiteindelijk mijn geld heb terug gekregen.
Niet dat je wat aan de antwoorden op de mail heb, ze beantwoorden je vragen maar half en dat ook nog eens met ontwijkende antwoorden, waar je niks mee kan en nog niks weet.
Ze kunnen zich niet houden aan afgesproken termijnen. Ook excuses voor het ongemak zit er nog niet eens bij, het is net of je naar een computer zit te mailen.
Mijn bestelde Canon EOS80d leek een mooie 'black friday' deal half november 2021. €70,- korting op de gangbare winkelwaarde. De camera is nooit aangekomen, bleek verkeerd gegaan te zijn bij DHL. 2de camera zou verzonden zijn, maar daar krijg je geen bevestiging van en is uiteindelijk ook nooit aangekomen. Nu twee maanden, 35 emails en veel frustratie verder, heb ik uiteindelijk mijn geld terug gekregen. Nu blijken de camera's duurder geworden te zijn, vergeleken met november en ben ik nu ook nog eens een stuk duurder uit. Mij zien ze daar niet meer terug!

ne
door neodutchio Jan 5, 2022 om 15:09
5145 Antwoorden / 12 Vragen

Toch wel jammer dat er hier geen sterren gegeven kunnen worden.

Marcel81980
door Marcel81980 Jan 5, 2022 om 15:24
2 Antwoorden / Vragen

:-) Overal is wel iets te verbeteren. Maar zoiets als Rhinocamera heb ik nog nooit meegemaakt.

Marcel81980
door Marcel81980 - Jan 7, 2022 om 13:28
2 Antwoorden / Vragen

Ook ik krijg dezelfde dag nog een mail van Rhinocamera over mijn slechte revieuw op Trustpilot.
Daar heb ik niet direct op geantwoord en zien ze het gelijk alsof ik het bedrijf schade wil toebrengen.
Zoals je in Trustpilot kan lezen heb ik alleen mijn mening en mijn slechte evaring over Rhinocamera gedeeld.
Nu zeggen ze, dat ze mijn geld gaan terugvorderen en ondertussen de juridische stappen te gaan voortzetten.
Vrijheid van meningsuiting en ervaring mag dus blijkbaar niet, mits het positief is.
Als een onderneming goed is, dan kom je met goede en snelle oplossingen en houd je je klanten niet aan het lijntje daamee krijg je op die manier geen klachten, maar juist positieve reacties over de goede probleemoplossing.

Gr
door Grijs9 - Feb 10, 2022 om 11:10
1 Antwoorden / Vragen

ik heb ook een camera besteld bij Rhinocamera, deze wel onvangen. Ging na 3 maanden kapot dus opgestuurd. Dit was op 25 augustus, wordt steeds aan het lijntje gehouden. Rechtsbijstand heeft ook contact gehad, en beloofde me de camera op te sturen. niets ontvangen tot op heden. De rechtdbijstand kan ook niets meer doen omdat het bedrijf staat ingeschreven op Gibraltar, en dus onde de VK valt.

Chris Baert
door Chris Baert - Feb 19, 2022 om 11:25
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb er op 11 december 2021 een zoomlens van een goeie 1000 euro besteld.  Op 14/12 verzendbevestiging met DHL (blijkbaar pakket dat dan daarna moet opgesplitst worden).  Af en toe geïnformeerd en dan komt er altijd wel opnieuw een excuus.  Ze zouden het pakket van DHL terughalen om dan individuele pakketten met Fedex te sturen, maar sindsdien geen nieuws meer.

vickyremant
door vickyremant - Jun 6, 2022 om 18:16
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb in December online een camera aangekocht bij rhinocamera.be. De camera is na veel e-mailverkeer na 5 weken nog niet toegekomen en het was niet duidelijk wanneer die wel zou toekomen. Ik heb de bestelling geannuleerd en mijn geld terug gevraagd. Ze gingen de bestelling blokkeren en mijn geld terug storten. Na 2 weken was er nog steeds geen geld terug, dus ik vroeg hen om dit zo snel mogelijk in orde te brengen want het ging over veel geld (4083 euro), en ik begon er echt ziek van te worden. Een dag of twee later kreeg ik een e-mail waar in stond dat het geld was overgemaakt. Weer twee weken voorbij en nog steeds niets. Ik vroeg een betaalbewijs en nu ineens hadden ze nog geen melding gekregen dat het pakket was geblokkeerd. Ik vertelde hen dat dat geen reden is om mijn geld te houden en dat ze wettelijk verplicht zijn om mijn geld terug te geven. Ik had zelfs nooit een verzendbewijs gehad omdat ze zogezegd in bulk verzenden dat ik pas een track and trace zou krijgen de dag van levering. Dus voor tot zover ik wist, was er zelfs geen verzending gebeurd. Ik heb inmiddels Test aankoop laten sturen (zonder resultaat) en bij Mastercard ook een terugvordering aangevraagd, ook zonder resultaat. Ondertussen schrijf ik ook een review bij Trustpilot over de gebeurde feiten en daar kreeg ik van hun uit meteen de vraag om die te verwijderen, waar ik niet op inging. Maanden lang krijg ik antwoorden zoals "ik probeer het op te lossen", "het zit bij de accountsteam", "ik geef dit door aan mijn manager",... tot ineens ze mij over een paar weken die camera alsnog wilden bezorgen, desondanks de annulering en de smoesjes dat het moest uitgezocht worden met DHL. Ik heb geweigerd, ook omdat ze mij zelfs geen wettelijke factuur konden voorzien. Na dit hele gedoe krijg ik een e-mail van rhinocamera dat ik mijn geld niet terug krijg omwille van die review op Trustpilot. Zij willen mij nu aanklagen voor laster, maar er gebeurt wel niet veel. Ik ben helemaal eerlijk in die review, ik heb alles op e-mail. Ik heb hun ook geinformeerd dat deze aanklacht los staat van het feit dat ze mij nog steeds dat geld terug moeten geven, dat het niet aan hun is om te bepalen wat de schadevergoeding zal zijn moest ik veroordeeld worden.

ne
door neodutchio Jun 6, 2022 om 19:01
5145 Antwoorden / 12 Vragen

U maakt meer dan €4.000 over naar een vaag bedrijf waar al weet ik hoe lang voor gewaarschuwd word? De volgerde is eerst kijken waar u besteld en dan pas bestellen.

Ja
door JannyBoe Jun 7, 2022 om 06:31
509 Antwoorden / Vragen

U hebt betaald met een Mastercard zie ik. U hebt een poging gedaan om uw geld terug te vorderen maar 'zonder resultaat'.
Daar zou ik toch meer werk van maken als ik u was. Als u aan de voorwaarden voldoet en voldoende bewijzen kunt overleggen dan kunt u wel degelijk uw geld terugkrijgen. U hebt kopersbescherming met uw creditcard. Succes.

panter22
door panter22 Jun 7, 2022 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Schakel een advocaat in.

Joerigin
door Joerigin - Oct 7, 2022 om 14:29
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben ook een slachtoffer bij Rhinocamera, hetzelfde niets aangekregen, moest goederen terug sturen, uiteraard is dit moeilijk zonder iets te verkrijgen werd ook vanuit Nederland gezonden en dan vanuit DHL naar Engeland blijkbaar gezonden, er klopt van alles niet, nu 2 jaar later heeben ze een incasatiebureau ingeschakeld om meer geld op te eisen, nu klacht neergediend DIT MOET STOPPEN! gelieve iedereen hetzelfde te doen om de wan praktijken te stoppen, best contact opnemen met

Europees Centrum voor de Consument . THX