l.dyk6@upcmail.nl
door l.dyk6@upcmail.nl Aug 20, 2018 om 13:19
Elektronica & tv

Wie heeft er nog meer problemen met externe verkoper Bol.com

Heb een scheerapp. via Bol.com gekocht bij externe verkoper. Dit is kapot gegaan en is voor reparatie naar Bol.com gestuurd. Deze hebbeb het door gestuurd naar externe verkoper. En toen was het stil. Het afgelopen vrijdag naar Bol.com gebeld. Zij hebben toen een email gstuurd met de vraag of verkoper contact wilde opnemen, dit moest binnen 24 uur. Niks gehoord. Maar weer gebeld naar Bol.com. Verkoper zou inmiddels op vakantie zijn dus ze konden niets anders doen dan maar weer een email sturen of hij na zijn vakantie contact wilde opnemen. In tussen scheert mijn man met een oud app. en dat is verre van netjes. Boos geworden zei ik dat ik wel verwachtte dat Bol.com dit gaat oplossen maar het antwoord was externe verkoper heeft eigen regels en dat staat er nu juist niet bij als je een artikel bestelt. Je verwacht dat je kan vertrouwen op de service van Bol.com. Een klacht indienen bij de betreffende medewerker was niet mogelijk dit moet via een email. Dus een chat geopend met Bol.com. en wat blijkt de verkoper is al langer niet bereikbaar.
Meedere telefoontjes maar geen contact.
Wie heeft hier ervaring mee.

7089 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2018 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb weleens iets besteld via Bol bij een externe verkoper. Maar er staat wel degelijk bij geschreven dat u bij oroblemen bij die externe verkoper moet zijn. Dus eerst even lezen.

Ik had zelf een fout gemaakt, iets verkeerds besteld, toen heb ik met Bol en die externe verkoper contact opgenomen en dat is uitermate keurig afgehandeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 20, 2018 om 17:34
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Wettelijk is de verkoper verantwoordelijk en niet BOL.COM al is daar vaker misverstand over.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html  en www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

panter22
door panter22 - Aug 20, 2018 om 17:39
6599 Antwoorden / Vragen

Extra info over externe verkoper Bol:
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/externe-verkoop-via-bol-com

Het is altijd een risico, kopen via een externe verkoper.
Zit er nog fabrieksgarantie op het scheerapparaat? Neem dan contact op met de fabrikant.

Er
door Ernabarendregt - Aug 22, 2018 om 21:33
1 Antwoorden / Vragen

Wat raar, wij hebben een heel andere ervaring. Computer gekocht bij Bol.com via externe verkoper, computer kapot, ter reparatie aangeboden bij externe verkoper, computer is daar kwijtgeraakt! Bol.com heeft alles op alles gezet voor ons via desbetreffende externe verkoper ons geld terug te krijgen, a € 2500,00.  En dit is gelukt, ze hebben ons geweldig geholpen. We kregen bij Medion, de externe verkoper, totaal geen antwoord op onze wel 50 telefoontjes.

va
door vanja81 Oct 17, 2018 om 15:18
6 Antwoorden / Vragen

De service verschilt echt heel erg per verkoper. Zorg dat je eerst de reviews checkt van de verkoper waarbij je koopt, ook al is dit op bol.com.

va
door vanja81 Oct 17, 2018 om 15:18
6 Antwoorden / Vragen

De service verschilt echt heel erg per verkoper. Zorg dat je eerst de reviews checkt van de verkoper waarbij je koopt, ook al is dit op bol.com.