28febr99
door 28febr99 Feb 13, 2020 om 13:17
Elektronica & tv

Wie heeft ook slechte ervaring met Samsung klantenservice

Wacht ik all twee maanden op de nieuwe tablet van Samsung omdat oude na 6 reparaties was noch steeds stuk 
Wordt niet teruggebdelt en ook 0,0 reactie op de e mails

3904 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Feb 13, 2020 om 13:19
16828 Antwoorden / 108 Vragen
0

Maar al kreeg u tweehonderd reacties met: ik ook; wat heeft u eraan. U zit nu met de gebakken peren. Helaas. Bent u wel op het juiste adres, daar waar u het nieuwe tablet gekocht heeft? Toch niet rechtstreeks met Samsung?

marita5
door marita5 - Feb 13, 2020 om 13:26
11509 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo 28febr99 , 

Lees deze contact mogelijkheden , klik op de rode regel .

https://www.samsung.com/nl/support/#contact

simon55
door simon55 - Feb 13, 2020 om 13:47
1556 Antwoorden / 5 Vragen
2

Probeer Samsung te benaderen op Facebook dat werkt uitstekend. Heb er zelf ervaring mee

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 13, 2020 om 16:09
16835 Antwoorden / 202 Vragen
1

Toelichtend op de reactie die @TERNORMIN al gaf:

Aannemend dat u de tablet niet bij Samsung heeft gekocht en ook niet via de groothandel (zoals bijv. Macro) is het volgende van belang:

 https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn deze: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten waarin wordt aangegeven dat u zich bij problemen na een aankoop beter kunt richten tot de verkoper omdat die wettelijk verantwoordelijk is als een aankoop onverhoopt niet deugt. De verkoper dient zorg te dragen voor reparatie en als dat niet kan een adequate geliujkwaardige vervanging te leveren. Ik geefu u ook een verwijzing naar de hiervoor geldende consumentenwetgeving:  www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html   en evt. verder ook:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html  ergo, u heeft dan in beginsel niets met Samsung te maken. Let ook op het gegeven dat bij een euvel binnen 6 maanden de verkoper dient te bewijzen dat de oorzaak niet bij u ligt, zo hij/zij wel die mening zou zijn toegedaan.

ne
door neodutchio Feb 29, 2020 om 07:52
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat moet TS met alle bovenstaande regeltjes en wetten? Er is al een nieuwe tablet toegezegt, echter komt deze niet. Leuk dat de vermelding komt dat de verkoper moet zorgdragen voor de reparatie en dat de bewijslast binnen de 6 maanden na aankoop bij de verkoper ligt, maar dat is hier totaal niet aan de orde. TS zoekt een mogelijkheid tot contact om de nieuwe tablet te ontvangen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 29, 2020 om 09:41
16835 Antwoorden / 202 Vragen

@NEODUTCHIO: er wordt niet door Samsung geleverd (ondanks toezegging) . Ts klaagt over Samsug dat echter wel het verkeerde adres is om te klagen! De verkoper is het aan te spreken adres. Is dat nu wel of niet duidelijk bij u? Spijkers op nu hier en daar hoog water?

ne
door neodutchio Feb 29, 2020 om 10:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als Samsung zegt dat er een nieuwe tablet komt, wat maakt het dan uit? Het hele traject is al doorlopen en het gaat er om dat Samsung zijn belofte niet na komt. Heeft dus niets met de consumentenwetgeving te maken. Als ik u aangeef u €100,- te geven en dat doe ik niet, wilt u dan uitleg krijgen over de zorgplicht van banken?

aurora1
door aurora1 - Feb 14, 2020 om 01:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Maar heeft u de tablet rechtstreeks bij Samsung gekocht? Anders moet u zijn bij de winkel waar u het ding gekocht heeft dat die het voor u met Samsung oplost.
Wat denkt u te kunnen aanvangen met de ervaringen van anderen?

panter22
door panter22 - Feb 14, 2020 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen
0

Heb je wel bericht gehad dat de laptop bij Samsung is aangekomen?

fr
door frerichsrgm - Feb 23, 2020 om 23:23
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik ben al sinds juni 2019 met Samsung in discussie over een curved SmartTV / soundbar/Subwoofer die het na 3,5 jaar lieten afweten . TV is op mijn kosten gerepareerd. De Soundbar kon niet gerepareerd worden omdat er geen onderdelen meer door Samsung worden aangehouden.Het is een absolute ramp om met die mensen in contact te komen en van enige customer service is geen sprake. Een ander consumenten tv programma heb ik aangeschreven maar vonden deze zaak niet interessant genoeg om aan te pakken.  U kunt de volgende personen per email bereiken:Samsung Customer Support <voc.nl@samsung.com t.a.v. de heer Rudly Mercelina of  mevr. S. Martina  Customer Care.  Ook kunt u  via de website van Samsung een bericht sturen aan de heer Menno van den Berg, de CEO van Samsung Electronics Benelux.  Ga er van uit dat u van geen enkele instantie geen antwoord krijgt dan kan het alleen maar meevallen als u op uw vragen wel respons krijgt. Veel succes.

panter22
door panter22 Feb 24, 2020 om 08:48
6599 Antwoorden / Vragen

De fabrieksgarantie is na 2 jaar voorbij. Je moet bij de verkoper zijn. En een soundbar is met 3 jaar afgeschreven. Koop een nieuwe.

fr
door frerichsrgm Feb 28, 2020 om 15:46
5 Antwoorden / 2 Vragen

Niet te veel naar Samsung luisteren. Volgens richtlijnen van Uneto VNI wordt een soundbar in 4 jaar afgeschreven.

justmeagain
door justmeagain Feb 28, 2020 om 23:16
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dus 3,5 jaar is 87,5% afschrijving. Kortom ding is afgeschreven met restwaarde van 12,5%.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 29, 2020 om 10:44
16835 Antwoorden / 202 Vragen

@FRERICHSRGM Als gezegd: wettelijk is de verkoper verantwoordlijk als een door de verkoper verkocht product niet aan de verwactingen voldoet die er aan gesteld mogen worden. U was dan met in achtname van de wettelijke consumentenbescherming bij Samsung aan het verkeerde adres.
(BW art 7: 17 t/m 25).  En ja, tja, die huidige electronica? Ik bezit o.a al zo'n 30 jaar nog steeds zeer goed functionerende B&W boxen. Die waren indertijd niet echt goedkoop maar als gezegd: nog altijd zeer prima. En de kabels neem ik voor lief.

fr
door frerichsrgm Mar 4, 2020 om 20:42
5 Antwoorden / 2 Vragen

formeel heeft u uiteraard een punt, zo luidt de wet eenmaal.Wat irritant is is dat Samsung hoog van de toren blaast over hun z.g. topkwaliteit van hun producten. Als je in amper 5 jaar 2 tv's hebt versleten met een totale waarde van ruim 4000 euro, dan zet ik daar een hele grote vraagteken achter. Deze apparaten verdwijnen op de schroothoop en dat kan je niet duurzaam noemen waar men vandaag de dag zo de mond van vol heeft. Het irritante is dat Samsung ook geen onderdelen meer produceert in dit geval voor een curved soundbar. Dat kan je de verkoper niet kwalijk nemen. In het onderhavige geval kon MM ook niets uitrichten. Van een producent mag je een product verwachten dat voldoet aan een redelijke verwachting en dat is hier niet het geval, dunkt mij.  Vroeger was alles beter, ook de draadjes die door het huis liepen????????

Ra
door Raymond Deurloo - Mar 10, 2020 om 09:57
1 Antwoorden / Vragen
0

Wij hebben dezelfde ervaring, wij zijn al 6 weken bezig om een defecte samsung A50 gerepareerd retour te krijgen.
Klantenservice bijzionder slecht. Echt helemaal niemand die zich er om bekommerd. Ze verschuilen zich achter het repair center Dynafix.

Het is ook nog eens een garantie geval, te heet geworden accu, blijkt ook nog een bekend probleeem te zijn bij deze Samsung telefoon.

marita5
door marita5 Mar 10, 2020 om 10:06
11509 Antwoorden / 15 Vragen

@Raymond Deurloo , neem eens contact op met Consuwijzer , klik op de rode regel https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Ka
Kassaben - Apr 21, 2024 om 16:35
Winkels & webshops

Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek

Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer

TeuntjeDK
TeuntjeDK - Apr 22, 2024 om 16:07
Geldzaken & recht
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

Goedenmiddag,   In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.  Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer