Wie heeft ook slechte ervaring met Samsung klantenservice
Wacht ik all twee maanden op de nieuwe tablet van Samsung omdat oude na 6 reparaties was noch steeds stuk
Wordt niet teruggebdelt en ook 0,0 reactie op de e mails
Maar al kreeg u tweehonderd reacties met: ik ook; wat heeft u eraan. U zit nu met de gebakken peren. Helaas. Bent u wel op het juiste adres, daar waar u het nieuwe tablet gekocht heeft? Toch niet rechtstreeks met Samsung?
Hallo 28febr99 ,
Lees deze contact mogelijkheden , klik op de rode regel .
https://www.samsung.com/nl/support/#contact
Toelichtend op de reactie die @TERNORMIN al gaf:
Aannemend dat u de tablet niet bij Samsung heeft gekocht en ook niet via de groothandel (zoals bijv. Macro) is het volgende van belang:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn deze: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten waarin wordt aangegeven dat u zich bij problemen na een aankoop beter kunt richten tot de verkoper omdat die wettelijk verantwoordelijk is als een aankoop onverhoopt niet deugt. De verkoper dient zorg te dragen voor reparatie en als dat niet kan een adequate geliujkwaardige vervanging te leveren. Ik geefu u ook een verwijzing naar de hiervoor geldende consumentenwetgeving: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en evt. verder ook:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html ergo, u heeft dan in beginsel niets met Samsung te maken. Let ook op het gegeven dat bij een euvel binnen 6 maanden de verkoper dient te bewijzen dat de oorzaak niet bij u ligt, zo hij/zij wel die mening zou zijn toegedaan.
Wat moet TS met alle bovenstaande regeltjes en wetten? Er is al een nieuwe tablet toegezegt, echter komt deze niet. Leuk dat de vermelding komt dat de verkoper moet zorgdragen voor de reparatie en dat de bewijslast binnen de 6 maanden na aankoop bij de verkoper ligt, maar dat is hier totaal niet aan de orde. TS zoekt een mogelijkheid tot contact om de nieuwe tablet te ontvangen.
@NEODUTCHIO: er wordt niet door Samsung geleverd (ondanks toezegging) . Ts klaagt over Samsug dat echter wel het verkeerde adres is om te klagen! De verkoper is het aan te spreken adres. Is dat nu wel of niet duidelijk bij u? Spijkers op nu hier en daar hoog water?
Als Samsung zegt dat er een nieuwe tablet komt, wat maakt het dan uit? Het hele traject is al doorlopen en het gaat er om dat Samsung zijn belofte niet na komt. Heeft dus niets met de consumentenwetgeving te maken. Als ik u aangeef u €100,- te geven en dat doe ik niet, wilt u dan uitleg krijgen over de zorgplicht van banken?
Maar heeft u de tablet rechtstreeks bij Samsung gekocht? Anders moet u zijn bij de winkel waar u het ding gekocht heeft dat die het voor u met Samsung oplost.
Wat denkt u te kunnen aanvangen met de ervaringen van anderen?
Ik ben al sinds juni 2019 met Samsung in discussie over een curved SmartTV / soundbar/Subwoofer die het na 3,5 jaar lieten afweten . TV is op mijn kosten gerepareerd. De Soundbar kon niet gerepareerd worden omdat er geen onderdelen meer door Samsung worden aangehouden.Het is een absolute ramp om met die mensen in contact te komen en van enige customer service is geen sprake. Een ander consumenten tv programma heb ik aangeschreven maar vonden deze zaak niet interessant genoeg om aan te pakken. U kunt de volgende personen per email bereiken:Samsung Customer Support <voc.nl@samsung.com t.a.v. de heer Rudly Mercelina of mevr. S. Martina Customer Care. Ook kunt u via de website van Samsung een bericht sturen aan de heer Menno van den Berg, de CEO van Samsung Electronics Benelux. Ga er van uit dat u van geen enkele instantie geen antwoord krijgt dan kan het alleen maar meevallen als u op uw vragen wel respons krijgt. Veel succes.
De fabrieksgarantie is na 2 jaar voorbij. Je moet bij de verkoper zijn. En een soundbar is met 3 jaar afgeschreven. Koop een nieuwe.
Niet te veel naar Samsung luisteren. Volgens richtlijnen van Uneto VNI wordt een soundbar in 4 jaar afgeschreven.
Dus 3,5 jaar is 87,5% afschrijving. Kortom ding is afgeschreven met restwaarde van 12,5%.
@FRERICHSRGM Als gezegd: wettelijk is de verkoper verantwoordlijk als een door de verkoper verkocht product niet aan de verwactingen voldoet die er aan gesteld mogen worden. U was dan met in achtname van de wettelijke consumentenbescherming bij Samsung aan het verkeerde adres.
(BW art 7: 17 t/m 25). En ja, tja, die huidige electronica? Ik bezit o.a al zo'n 30 jaar nog steeds zeer goed functionerende B&W boxen. Die waren indertijd niet echt goedkoop maar als gezegd: nog altijd zeer prima. En de kabels neem ik voor lief.
formeel heeft u uiteraard een punt, zo luidt de wet eenmaal.Wat irritant is is dat Samsung hoog van de toren blaast over hun z.g. topkwaliteit van hun producten. Als je in amper 5 jaar 2 tv's hebt versleten met een totale waarde van ruim 4000 euro, dan zet ik daar een hele grote vraagteken achter. Deze apparaten verdwijnen op de schroothoop en dat kan je niet duurzaam noemen waar men vandaag de dag zo de mond van vol heeft. Het irritante is dat Samsung ook geen onderdelen meer produceert in dit geval voor een curved soundbar. Dat kan je de verkoper niet kwalijk nemen. In het onderhavige geval kon MM ook niets uitrichten. Van een producent mag je een product verwachten dat voldoet aan een redelijke verwachting en dat is hier niet het geval, dunkt mij. Vroeger was alles beter, ook de draadjes die door het huis liepen????????
Wij hebben dezelfde ervaring, wij zijn al 6 weken bezig om een defecte samsung A50 gerepareerd retour te krijgen.
Klantenservice bijzionder slecht. Echt helemaal niemand die zich er om bekommerd. Ze verschuilen zich achter het repair center Dynafix.
Het is ook nog eens een garantie geval, te heet geworden accu, blijkt ook nog een bekend probleeem te zijn bij deze Samsung telefoon.
@Raymond Deurloo , neem eens contact op met Consuwijzer , klik op de rode regel https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer