ju
door julier Nov 17, 2011 om 16:48
Elektronica & tv

Winkel levert niet voor de afgesproken prijs

Dinsdag 15-11-2011 ben ik bij een fotozaak geweest en wat spullen uitgezocht
Op mijn vraag wat dat moest gaan kosten schreef de verkoper de artikelen op en zocht de prijs erbij
Ik zei hem: " maak er een scherpe prijs van.en kwam op een totaal van 1579 euro
"Ik wil even overleggen dan kom ik ervan de week op terug", zei ik.
Vandmiddag 17-11-2011 ging ik weer naar die winkel (nu had ik een andere verkoper) en legde de prijsopgaaf op de toonbank en zei: pak die spullen maar voor mij in.
Nu blijkt dat de eerste verkoper voor een artikel een verkeerde prijs heeft opgeven, hij schreef 669, maar moest volgens deze verkoper 969 euro zijn.
Ook suggereerde hij aan de hand van het handschrift dat die prijzen niet door hun waren opgeschreven, op mijn vraag wie heeft dat dan gedaan gaf hij geen antwoord
Wat nu?

1860 9 Rapporteer

kiran
door kiran - Nov 17, 2011 om 17:13
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@julier

Wachten tot verkoper 1 terug is?
Maar ook dan: €300,- verschil is wel erg veel.
Fouten maken we allemaal??

freya
door freya - Nov 17, 2011 om 17:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo julier,

Vuistregel in dit soort discussies is:

"Kon je vermoeden dat de prijs voor het betreffende artikel onjuist was?"

Als het antwoord "Ja" is, hoeft de winkelier niet te leveren.

m.vr.gr. Freya

wolfenjong
door wolfenjong - Nov 18, 2011 om 12:30
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Ik zou in dit geval nu niets kopen in deze winkel, en al zeker niet meer als de beschuldiging van het veranderen van de opgave niet waar is, en eerst eens op internet de prijzen gaan vergelijken, en dan ergens anders inkopen te gaan doen

Succes er mee.

ju
door julier - Dec 24, 2011 om 10:12
10 Antwoorden / 5 Vragen

Vervolg op inzending van 17-11-2011
Dinsdag 15-11-2011 ben ik bij Cameratools in Apeldoorn geweest en een fotoapparatuur uitgezocht Op mijn vraag wat dat moest gaan kosten schreef de verkoper de artikelen op en zocht de prijs erbij Ik zei hem: " maak er een scherpe prijs van” en kwam op een totaal van 1577,= euro Dat was inderdaad een scherpe prijs ca. 8% minder dan de concurrenten. “Ik wil even overleggen dan kom ik ervan de week op terug”, Donderdag 17-11-2011 ging ik weer naar die winkel (nu had ik een andere verkoper) en legde de prijsopgaaf op de toonbank en zei: “pak die spullen maar voor mij in” Nu bleek dat de eerste verkoper voor een artikel een "verkeerde" prijs had opgeschreven, ook suggereerde hij aan de hand van het handschrift dat die prijzen niet door hun waren opgeschreven, op mijn vraag wie heeft dat dan gedaan gaf hij geen antwoord. Dan sta je even te kijk als oplichter. We spraken af dat ik terug zou komen als de eerste verkoper, weer terug zou zijn. Woensdag 30-11-2011 ben ik weer naar de winkel geweest. Ik toonde de eerst verkoper de prijsopgave en hij erkende direct dat hij de prijsopgaaf geschreven had en zei dat hij een vergissing had gemaakt.
Op mijn verzoek om voor de schriftelijk overeengekomen prijs de apparatuur te leveren was zijn reactie: "Voor die prijs ga ik dat echt niet leveren", maar we hebben toch een prijsafspraak gemaakt . Dat kan wel zijn maar ik lever niet en daar kon ik het mee doen! Geen aanbod om tot overeenstemming te komen. Geen excuses voor de verdachtmaking, niets

De opgegeven prijs is niet vandien aard dat er bij de klant (bij mij dus ) een lampje moet gaan branden, van hé dat klopt niet.
Eigenlijk is de opgegeven prijs het t.o.v. van verschillende concurenten helemaal niet zo laag en dat de klant zelfs maar het vermoeden kon hebben van, hier klopt iets niet.

De opgegeven prijs door Cameratools is 1577,= euro, dat is 8% minder dan bij concurrenten
En 8% korting is niet een korting waarbij de klant kan aannemen dat het een foute prijsopgaaf/vergissing is.

Wat kan ik er doen om de fotoset geleverd te krijgen tegen de schriftelijk afgesproken prijs?
Ik heb Cameratools in een brief laten weten dat ik van hun verwacht dat ze de aangeboden spullen voor de afgesproken prijs leveren.
De reactie van Cameratools was:
Heb veel meegemaakt, maar dit spant de kroon.
Welke prijsopgaaf praat u over?
Ik zie graag uw prijsafspraak tegemoet,
Ik heb Cameratools de prijsopgaaf gezonden en hun reactie was:
Helaas, is absoluut niet geldig.
In ieder geval excuses voor deze fout.
Prijswijzigingen en drukfouten voorbehouden staat overigens ook op de site.
Maar nogmaals, u kunt ook de Algemene Voorwaarden van ons er nog eens goed op naslaan.
Kennelijk weet Cameratools niet dat achteraf verwijzen naar Algemene voorwaarden niet geldig zijn.
De voorwaarden moeten dan gelijktijdig met de prijsopgaaf worden afgegeven.

Cameratools blijft bij het ingenomen standpunt : “ Wij leveren niet, je bekijkt het maar”
Nou, dat het ik inmiddels gedaan.

mastag
door mastag - Dec 24, 2011 om 10:38
955 Antwoorden / 19 Vragen

De opgegeven prijs is niet vandien aard dat er bij de klant (bij mij dus ) een lampje moet gaan branden, van hé dat klopt niet...
Maar het besef dat het 8% scheelt was er wel........
Terecht dat ze u niet willen leveren, en daarnaast hoeft een winkelier niet aan een klant te verkopen als hij dat niet wil. Het is zijn winkel en hij bepaald dus zelf wel of hij wel of niet wil verkopen.
Daarnaast als je wist dat de prijs goed was, waar moest je dan over nadenken. Neem dan direct de beslissing.

Mastag

ae
door aerox - Dec 24, 2011 om 12:27
49 Antwoorden / 1 Vragen

Vreemd verhaal, als een winkel je uitmaakt voor oplichter dan ga je toch niet meer terug. Helemaal niet als je maar 8% voordeel krijgt. Daarnaast snap ik niet waarom u zo doordramt, de winkel heeft blijkbaar een fout gemaakt. Accepteer dat dan ipv ze perse een poot te willen uitdraaien in uw voordeel.

door 123jeha - Dec 27, 2011 om 10:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

@mastag / aerox
Natuurlijk hoeft een winkelier niet te verkopen als hij dat niet wil. Hij kan , zonder bezwaar, van zijn toko een museum maken, maar als hij producten te koop aanbiedt en een schriftelijk aanbod doet, dan is de winklier verplicht het aangebodene voor de afgesproken prijs te leveren.
Tenzij er duidelijk sprake is van een vergissing, maar 8% korting op de totaal prijs is geen vergissing. Genoeg andere winkels leveren met 10 % korting
Drie weken later aankomen met “lees de algemene voorwaarden op de site er maar op na”
gaat niet op, als er voorwaarden gelden aan de opgegeven prijs dan moeten die voorwaarden direct bij de prijsafspraak overhandigd worden.
Dus van drammen is geen sprake, de winkelier moet zich volwassen gedragen en zich aan de elementaire verkoopregels houdt.

henson
door henson - Dec 27, 2011 om 10:35
338 Antwoorden / 36 Vragen

Ga met uw lijstje naar de concurrent(en).....zit er vast wel eentje bij die u graag 10% korting zal geven bij uitgave van zo'n bedrag! Hebben ze nog voldoende winst over..:-)

wi
door wilhetweten - Dec 27, 2011 om 10:40
19 Antwoorden / 6 Vragen

Als het zo goedkoop was waarom dan niet gelijk mee genomen. Maar als ik lees het verhaal staat dat de andere verkoper het handschrift niet herkent staat er geen naam van verkoper bij dan. En ik denk zelf je kansloos bent want hij kan gewoon zeggen was alleen voor vandaag niet over paar dagen bewijs jij maar niet zo is.