sa
door sabine1983 Feb 22, 2017 om 14:57
Elektronica & tv

Witgoedtopper slechte service

hoi

ik heb 24-09-2016 een wasdroogcombi gekocht bij witgoedtopper. de eerste wasmachine was meteen kapot bij levering. het knopje om de deur te openen was kapot. ik heb gebeld maar er word niet opgenomen. dus via de mail contact gezocht. na 5 dagen mocht ik een nieuwe uitzoeken. ik heb een afgeprijsde uitgezocht en een mail gestuurd waarin ik ook de prijs had geschreven. brengen ze dezelfde wasmachine maar wel zonder korting, ik moest 20 euro bijbetalen. bij de eerste wasmachine had ik full service gepakt. de tweede werd gewoon aan de deur geleverd terwijl ik betaald heb voor de full service. deze wasmachine is nu een paar weken geleden ook kapot gegaan en eerst krijg ik van die onzin andwoorden en nu negeren ze me gewoon. wat kan ik doen om mijn geld terug te krijgen

gr sabine

17492 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 22, 2017 om 15:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, heb je de garantievoorwaarden wel eens gelezen?

  • Een door de ondernemer te leveren Product, niet zijnde een nieuw Product, voldoet aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan op het moment van levering redelijkerwijs kunnen worden gesteld en waarvoor zij bij normaal gebruik zijn bestemd.
  • De in dit artikel genoemde garantie geldt voor een periode van twee maanden vanaf de datum van levering en betreft altijd een omruilgarantie.
  • Binnen de garantietermijn zullen de kosten voor vervanging van het Product, inclusief eventuele administratie-, verzend-, onderzoeks- en voorrijdkosten, door de ondernemer worden gedragen, tenzij het Product niet door de ondernemer is geleverd middels bezorging maar zelf door de consument is afgehaald. In het laatste geval zullen de met de vervanging gepaard gaande voorrijd-, onderzoeks- en vervoerskosten integraal bij de consument in rekening worden gebracht. In geval van vervanging is de consument gehouden om de vervangen zaak aan de ondernemer te retourneren en de eigendom daarover aan de consument te verschaffen, tenzij de ondernemer anders aangeeft. Reparatie of vervanging van een product leidt nooit tot een verlenging van de garantie termijn. De eerste datum van aanschaf blijft bepalen.
  • Na verloop van de garantietermijn zullen alle kosten voor herstel, vervanging of schadeloosstelling, inclusief administratie-, verzend-, onderzoeks- en voorrijdkosten, aan de consument in rekening worden gebracht.
  • De garantie komt te vervallen indien een gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik van het Product, onjuiste opslag of onderhoud daaraan door de consument en/of door derden wanneer, zonder schriftelijke toestemming van de ondernemer, de consument of derden aan de zaak wijzigingen hebben aangebracht of hebben getracht aan te brengen, daaraan andere zaken werden bevestigd die daaraan niet bevestigd dienen te worden of indien deze werden ver- of bewerkt op een andere dan de voorgeschreven wijze.
  • De consument komt evenmin aanspraak op garantie toe indien het gebrek is ontstaan door of het gevolg is van omstandigheden waar de ondernemer geen invloed op kan uitoefenen.
  • Indien de consument tijdig reclameert, schort dit zijn betalingsverplichting niet op. De consument blijft in dat geval ook gehouden tot afname van het Product en betaling.
  • Indien een klacht ongegrond is, dan komen de daardoor aan de zijde van de ondernemer gemaakte kosten, daaronder begrepen de administratie-, onderzoeks- en voorrijdkosten, integraal voor rekening van de consument.

(Bron)

Oftewel: je hebt geen garantie (meer).

fa
door familyman - Feb 22, 2017 om 15:32
888 Antwoorden / 1 Vragen

Op de home page zie je of B keus of Tweedehands als aandachtrekker.
En als de garantie op de tweede keuze twee maanden is, is de koek op.
Om uw vraag te beantwoorden "Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen", dit gaat niet.
Als u een 100% nagelnieuwe koopt bij een ander soort winkel heeft u garantie, maar betaalt u een ander soort (lees hogere) prijs met gekoppeld meer service. Misschien heeft u een lokale witgoed monteur of een handige harrie in de buurt?

(Overigens klopt uw topic titel niet, ze hebben u in eerste instantie direct een andere machine bezorgd, zo slecht is dat niet)

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 23, 2017 om 01:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Vervelende ervaring, kies aub geen was/droogcombi meer. 99% van de combi's hebben geen lang en storingsvrij leven.

We
door Welhof - Oct 12, 2017 om 17:21
1 Antwoorden / Vragen

Hallo Sabine,

Wij stuiten per abuis op deze melding. Heel vervelend natuurlijk dat het apparaat defect is geraakt. Ik heb zojuist de geschiedenis erbij genomen van de calls en mails, maar kan geen moment zien dat wij u hebben genegeerd of onzin antwoorden hebben gegeven. Wij probeerden juist oprecht de oorzaak van het defect te achterhalen. U heeft ons voor het eerst gemaild op 12-2-2017. Vervolgens hebben wij u om gerichte informatie gevraagd op 13-2-2017. Op 14-2-2017 volgde een e-mail van ons met gerichte adviezen en later op de dag ook aanvullende tips. Veelal is het mogelijk om aan de hand van die adviezen het probleem direct op te lossen. Aansluitend daarop hebben wij u wederom een coulance-omruil aangeboden en uitgevoerd. Nadien hebben wij niets meer vernomen. Wij gaan ervan uit dat u daarmee wederom weer naar behoren bent geholpen.

Met vriendelijke groet,

Simon Bakker
De Witgoed Topper

edrick3
door edrick3 Oct 12, 2017 om 17:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wij stuiten per abuis op deze melding.
?????

Aansluitend daarop hebben wij u wederom een coulance-omruil aangeboden en uitgevoerd.
Netjes! Jammer dat TS hier niet meer gereageerd heeft.