Jo
door John Waeijen Nov 16, 2017 om 11:45
Elektronica & tv

Witte vlekken op Samsung 55js8500 tv

Samsung 55JS8500 tv vertoond links en rechter zijkanten lichte vlekken, toestel is 28 maanden in gebruik. Ik heb dit gemeld bij Samsung en zij hebben mij doorverwezen naar hun reparateur de Fa. Servilux. Van hun heb ik nu een offerte gekregen ,dat dankzij een commerciele tussenkomst van de fabrikant de herstelrpijs Euro 369,99 incl BTW bedraagd. Het scherm moet vervangen worden.De vewachte levensduur van een TV lijkt mij tocht langer dan 28 maanden en vraag mij af of deze reparatie niet onder garantie moet vallen ?

7893 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2017 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet bij de leverancier zijn, niet bij de fabrikant.

edrick3
door edrick3 - Nov 16, 2017 om 11:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik heb dit gemeld bij Samsung
Waarom niet naar de verkopende partij gegaan? De verkoper is je aanspreekpunt voor garantie-aanspraken!
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

ro
door ron503 - Nov 16, 2017 om 18:01
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Een verwachte levensduur wordt in sommige tabellen aan het prijskaartje gehangen maar voor zover ik weet is er nooit een echt praktijk onderzoek onder tv bezitters gedaan. De fabrikant garandeerd ook niet dat de tv zeker een x aantal jaren niet defect zal gaan maar als het binnen de twee jaar garantietermijn gebeurd wordt de tv kosteloos hersteld. Uw tv is vier maanden na de afloop van de garantie defect gegaan en dat kan hoe triest ook gebeuren maar electronische onderdelen bijven qua defect raken onvoorspelbaar. De Samsung die u destijds heeft aangeschaft was zeker niet de goedkoopste en gezien de herstelprijs van de tv is er al redelijke coulance door Samsung gegeven want het scherm is het meest dure onderdeel van de tv. Als u het er echt niet mee eens bent dan kunt een gang naar de rechter proberen maar dan dient u wel heel erg goede argumenten te hebben en een hele lange adem want de bewijslast dat het scherm fabriek af een fabricagefout bevatte ligt in het geheel bij u.