ma
door marcelizeboud Jul 23, 2020 om 10:40
Elektronica & tv

Youfone tv ontvanger matige kwaliteit

op 12 juni 2020 ging ons abonnement op internet en tv in bij Youfone. Echter op die dag nog geen pakket ontvangen, wel hadden ze de lijn al gekaapt. Een week later was het pakket binnen en werkt internet maar de tv ontvanger doet vreemd. Steeds zwart beeld en vaak wegvallen geluid. Na meer dan 300 minuten aan de lijn met helpdesk, diverse mails en chats, wordt er een nieuwe ontvanger gestuurd. En na 2 dagen dezelfde problemen. Dus heb ik aangegeven kosteloos dit abonnement op te zeggen wegens wanprestatie.
Het blijft stil over het contract. Keer op keer moet ik opnieuw de helpdesk bellen. Ik ben er klaar mee en heb na 30 dagen een aangetekende brief gestuurd voor het ontbinden van het contract.
Omdat andere oplossingen niet werken heb ik een klacht op klacht.nl gezet. Daarop reageren ze direct, maar wel dat ze niet ingaan op opzeggen abonnement. Klanttevredenheid is niet het sterkste punt van Youfone.
Zijn er meer mensen met deze ervaringen?

6810 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 23, 2020 om 10:51
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf geen ervaring maar in  deze  link staan enkele reviews:

ma
door marcelizeboud Jul 23, 2020 om 14:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees een aantal reviews en het merendeel is meer dan tevreden over youfone. Daar snap ik niks van. Bijna alles loopt bij mij verkeerd of werkt gewoon niet goed. Het installatiepakket is pas gestuurd een week nadat de lijn al gekaapt was op de startdatum. oja, de verzending staat op mislukt. Een week geen internet en tv. Dan werkt de tv niet goed en moet je echt uren aan de lijn zitten voordat je helpdesk aan de lijn krijgt en iedere keer opnieuw je verhaal doet. Ik heb niet anders gehoord dan: de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent! Nu was ik al niks gewend als nieuwe klant.
Dan kunt je reageren op de support mail of een nieuwe ticket aanmaken, maar zelden krijg je een reactie terug. Of als het hun van pas komt, lijkt het. Het komt op mij over dat ze de producten en interne communicatie slecht voor elkaar hebben.
En de klant is zeker geen koning bij Youfone.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 23, 2020 om 12:20
16838 Antwoorden / 202 Vragen

U zou deze 'info' kunnen benutten : http://www.wetrecht.nl/wanprestatie-wat-zijn-de-mogelijkheden/ en dan deze: http://www.wetrecht.nl/overeenkomst-ontbinden/ . Mijn advies is te beginnen met een brief waarin u naleving van de overeenkomst vordert en als de reactie negatief is de overeenkomst ontbinden wegens het niet resp. onvoldoende nakomen. https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ voor voorbeeldbrieven m.b.t. zowel naleving vorderen als ontbinden.

ma
door malty - Jul 23, 2020 om 12:51
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Toch vreemd dat met een nieuw ontvanger de TV een paar dagen goed werkt en dan ineens niet meer.
Bekabeling eens controleren misschien?
Kunt u ook TV ontvangen op een tablet of smartphone, hoe is daarop de ontvangst?

ma
door marcelizeboud Jul 23, 2020 om 14:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb echt alles geprobeerd met bekabeling. andere netwerkkabel, andere hdmi kabel, kijken via wifi, terug naar ethernet. Ik zou echt niet weten wat ik nog kan doen. Ze hebben 2x bugreports eruit gehaald waarin niks te vinden was. Maar wat nog gekker was, dat ze na 2 weken de nieuwe ontvanger in gebruik zeiden dat ze kunnen zien dat ie aan staat, maar dat volgens hen die niet gebruikt werd. Nou, mijn schoonmoeder kijkt echt elke avond. Ze ziet slecht en dit is haar vertier savonds.

ne
door neodutchio - Jul 23, 2020 om 13:01
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Opzeggen kan enkel als u zeker weet dat het probleem bij Youfone ligt. Als uw bekabeling niet zou voldoen of het via WiFi werkt, maar door isolatie of betonijzer het ontvangst verstoord wordt, dan is dat geen reden om Youfone daarop af te rekenen.
Dus voordat u ook maar iets kunt doen, of het juiste advies kan krijgen, wat is de oorzaak van het probleem?

ma
door marcelizeboud Jul 23, 2020 om 14:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

zie antwoord bij Malty

mi
door miennaamishaaz - Jul 23, 2020 om 13:21
725 Antwoorden / 1 Vragen

even een aantal vragen:
1 wat voor abbonement heeft u? Glasvezel? ADSL?
2 hoeveel tv ontvangers heeft u?
3 maakt u gebruik van een eigen router achter die Youfone heeft geleverd?
4 Hoeveel apparaten zijn er aan uw netwerk aangekoppeld?

ma
door marcelizeboud Jul 23, 2020 om 14:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een abonnement via ADSL.
ik gebruik 1 tv ontvanger
ja, eigen router, maar de tv ontvanger zit rechtstreeks op de youfone router
naast de tv ontvanger alleen mijn eigen router van Deco.

panter22
door panter22 Jul 23, 2020 om 15:35
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je wel voldoende snelheid met die ADSL aansluiting?
Het tv kastje zit met een kabel verbonden aan het modem?
Zo niet, heb je een draadloze verbindingsset al eens geprobeerd.

mi
door miennaamishaaz Jul 23, 2020 om 19:08
725 Antwoorden / 1 Vragen

In dat geval kan het zijn dat uw eigen router stoort met de TV ontvanger.
Had dit bij telfort ook, de service desk zei dat dit door de laatste firmware komt.
Deze kan soms een 2e router zien, ook al is het een ander subnet, en kan hierdoor gaan storen.

Wat u dan moet proberen is het volgende:
1 Koppel alle kabels af van de Xperiabox.
2 Hard-reset de Xperiabox
3 verwijder de firmware van de tvbox
4 koppel de TV box aan de Xperiabox
5 herinstaleer de firmware van de tvbox
6 wacht todat de TV ontvanger klaar is met instellen
7 Zodra de tv box klaar is met instellen stelt u de Xperiabox in naar uw eigen wens
8 Koppel weer de eigen router/apparatuur aan de Xperiabox

ma
door marcelizeboud Sep 16, 2020 om 15:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb echt alles geprobeerd. vast bekabeld en wifi. andere netwerkkabel, andere HDMI kabel. kastje herstarten, nieuwe software via technische dienst. ze hebben 2x het bugreport uitgelezen. Dan is er een nieuwe tv ontvanger gekomen Die deed het 1 dag goed en daarna kwamen vanzelf de oude problemen met zwarte beelden en wegvallen geluid weer terug. Dan lijkt mij dat dit product niet in orde is. Ook de tv app op telefoon heeft nooit gewerkt. je komt erin, maar nooit dat er een programma echt te bekijken was. Liep altijd vast.
Nu ben ik sinds 11 september 2020 over op budget alles in 1 en direct werkt de tv en ik kan meteen kijken via telefoon en laptop. Dan is het voor mij een duidelijk verhaal. Youfone heeft werk te doen aan die nieuwe tv ontvanger, want dat werd tijdens contact met helpdesk ietwat duidelijk. Er zijn nieuwe kastjes en ja... we weten het ook net precies.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 23, 2020 om 15:13
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Neem nog eens contact op via het klachtenformulier ipv mail en bellen.
https://www.youfone.nl/klantenservice/overige/overige-contact/klachtenafhandeling

ma
door marcelizeboud Sep 16, 2020 om 15:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

heb ik ook diverse keren ingevuld. Maar ze reageren alleen als het Youfone uitkomt. Je krijgt nergens reactie op totdat de automatische incasso stopgezet wordt. Dan kan Youfone ineens wel communiceren. Jammer maar ik ben hier echt klaar mee.

1paul
door 1paul - Jul 23, 2020 om 16:08
3141 Antwoorden / 0 Vragen

het is simpel, als jij, bewijsbaar, binnen 14 dagen na ontvangst pakker opgezegd hebt kun je dit kosteloos doen....

Grunnen.
door Grunnen. - Jul 25, 2020 om 09:49
509 Antwoorden / Vragen

Waarom een eigen router er tussen? Er zit toch een router  toch ingebouwd in je modem ? Haal die router er eens tussenuit, misschien dat daarmee het probleem is opgelost.

ma
door marcelizeboud Sep 16, 2020 om 15:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

eigen router gebruik ik alleen voor eigen apparatuur, zoals laptops en telefoons. Dan hoef ik bij wissel van provider niet alles om te zetten.
is er handig hoor. Ik heb in de laatste jaren bijna alle providers al gehad. Maar Youfone, werkelijkwaar, wat een drama. Nooit aan beginnen.

gerbera
door gerbera - Jul 28, 2020 om 13:35
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Ik lees dat u een ADSL verbinding heeft, dit is vermoedelijk nog een oude ADSL1 of 2 verbinding waar mogelijk het probleem door kan ontstaan omdat dit m.i.v. 2020 niet meer geleverd wordt door KPN. Inmiddels is dit ADSL2+ wat t.z.t weer vervangen gaat worden door VDSL. lees hier hoe e.e.a. in elkaar zit.

ma
door marcelizeboud Sep 16, 2020 om 15:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik zal het eens lezen. Maar ik snap dan niet dat nu ik weer overgestapt ben naar budget alles in 1 ook via hetzelfde KPN netwerk, alles gewoon zonder problemen werkt. Dan wijs ik toch naar dit gekke kastje van Youfone en ben ik bang dat zij een groot probleem hebben. Nog wat werk te doen.

ma
door marcelizeboud - Oct 21, 2020 om 08:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ook op de aangetekende brief van het contract, wegens wanprestatie, krijg ik geen enkele reactie. Op 24 september heb ik het abo ontbonden en ben ik overgestapt op een andere provider, waar alles gewoon direct werkt. hehe.
Maar nu begint natuurlijk het factuur gebeuren. ik heb gebeld met youfone over een factuur en dat ik door youfone op een prive nr gebeld zou worden. Wat niet gebeurd. ja, zegt hij, hier staat dat het managementteam aangegeven heeft dat u direct gebeld moet worden. ik zit nog steeds te wachten, maar intussen hebben ze begrepen dat ik overgestapt ben en hebben ze me de factuur gestuurd met een vroegtijdig ontbinden contract. bijna 300 euro, terwijl er totaal niet gereageerd is op mijn brieven.
Ik heb nu de geschillencommissie ingeschakeld. En ga ze vandaag weer bellen.
Wat is dit voor een typische club? Niet communiceren, alleen als er betaald moet worden of als je een klacht ergens op post.
YOUFONE BLIJF ER VER VANDAAN!