Lu
door Lucien Brouns Mar 2, 2017 om 12:59
Elektronica & tv

Zelf tv pakketten samenstellen.

Beste,
Bij providers worden de kijkers opgescheept met pakketten van vaak meer dan 50 zenders! Ik wil zelf mijn pakket samenstellen en hebben aan maximaal 10 zenders meer dan genoeg! NPO1, NPO2, NPO3 en de Belgische zenders hebben uitstekende prgramma's, meer diepgang en geen hinderlijke reclame tussendoor. Wanneer komt die mogelijkheid? Technisch is dat heel simpel maar ik denk dat providers de boot afhouden. En wie extra pakketten wil kan die toch bestellen. Graag aandacht hiervoor. Hoe makkelijk kan het zijn. De prijzen per maand worden trouwens elke keer duurder! Het kan dus goedkoper voor wie ervoor kiest.
M.vr.gr,
Lucien Brouns

10342 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 2, 2017 om 13:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wij zijn geen providers, dus richt uw verzoek tot hen.

Neem Digitenne zonder abonnement en u kunt naar 1, 2 en 3 kijken, zonder daarvoor te hoeven betalen.

simon55
door simon55 - Mar 2, 2017 om 13:22
1556 Antwoorden / 5 Vragen

t Is in de maak maar duurt nog wel even voor t zover is.

ne
door neodutchio - Mar 2, 2017 om 13:30
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik weet niet wanneer die mogelijkheid er komt. Dat kunt u ook het beste aan de providers vragen.

U heeft er nu aandacht aangegeven, verwacht u dat wij daar ook aandacht aan gaan geven in onze familie/kennissenkring?

tijger1
door tijger1 Mar 2, 2017 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dacht het niet.:-))

ne
door neodutchio Mar 2, 2017 om 14:36
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik hoop het ook niet eerlijk gezegd.

Wi
door Wil_H - Mar 2, 2017 om 13:35
270 Antwoorden / Vragen

Zenders die je niet wilt zien kun je in je decoder verbergen. UIteindelijk zal het voor de totaalprijs geen moer uitmaken of je nou 6, 8 of 50 zenders wil ontvangen want de providers gaan echt geen "pay per channel" invoeren. Te veel administratief gedoe en dus niet winstgevend.
Als je echt geen tv-abonnement meer wilt dan schaf je een Mediabox aan of bouw je er zelf een met Kodi en dan heb je via internet zoveel keus als je zelf wil.

fa
door familyman - Mar 2, 2017 om 14:51
888 Antwoorden / 1 Vragen

Uw wens zal t.z.t. wel mogelijk gaan worden, maar het kost aanzienlijk meer, verwacht ik, als de huidige standaard keuze pakketten waar u nu uit kunt kiezen. Uw idee lijkt op het idee om te zeggen: "Ik betaal alleen maar wegenbelasting op de wegen waarop ik rijd en betaal alleen maar verzekering voor de auto als ik die gebruik, ik betaal alleen maar als ik de tv aanzet en alleen maar maar internet als ik internet gebruik". Onhaalbaar dus. Dan krijg je het "vastrecht" wat je op je energie nota ziet + de gebruikskosten.

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2017 om 20:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent niet verplicht om tv etc. van welke provider dan ook af te nemen. Los daarvan is het een kwestie van smaak, wat "uitstekende programma's" zijn.
Als u wilt klagen en zeuren moet u niet hier zijn, maar schrijf naar providers. Dit is niet de Klaag maar Raak rubriek, maar Vraag en Beantwoord.

gerbera
door gerbera - Mar 2, 2017 om 22:22
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het is ook nooit goed of het deugd niet.
U kunt uw pakket al lang zelf samenstellen door die zenders die u niet wilt hebben gewoon over te slaan.

De prijzen per maand worden trouwens elke keer duurder!

Is mij nog niet opgevallen dat dit per maand is.

Het kan dus goedkoper
Dacht het niet, de providers betalen voor de zenders die zij doorgeven en dat geld moet toch ergens vandaan komen.
Dus of u nu 10 of 50 zenders heeft zal niet dus veel uitmaken. Denk zelfs dat de kosten omhoog gaan als er per klant een selectie gemaakt moet worden welk zenders zij wel en niet wensen.

Cookies
door Cookies - Mar 3, 2017 om 02:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat jij wilt, zal vast een keer komen, maar het is een illusie om te denken dat het dan ook goedkoper wordt!

jo
door jorisw - Mar 3, 2017 om 11:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je zegt dat het heel simpel is. Hoe zie je dat voor je? Enig idee van wat er allemaal moet worden aangepast om zoiets in te voeren. De hele keten van marktinformatie, customer care, business support systems, provisioning van alle systemen in het CDN, billing, reporting, eerste/tweede/derde-lijns support, etc, etc moet worden aangepast. Zo'n project kost miljoenen. En dat voor hoogstwaarschijnlijk een heel klein deel van de customer base. Kansloos op dit moment. Hoogstens haalbaar voor een nieuwkomer die geen rekening hoeft te houden met legacy systemen.

He
door Helen 66 - Mar 3, 2017 om 12:49
119 Antwoorden / Vragen

betalen naar gebruik zou eerlijker zijn, maar zal niet snel gebeuren. Winstoogmerk!
In de zorg idem dito, alleen betalen naar wat je gebruikt, maar dan komt het sociale vangnet in de problemen en dat wil je toch ook weer niet. Je zorgt voor elkaar in Nederland.Het mag niet zo worden dat alleen de welgestelden prive zorg en dure medicatie kunnen betalen en dus krijgen en de minder welgestelden hun lot maar moeten accepteren omdat ze het niet kunnen betalen.

tijger1
door tijger1 Mar 3, 2017 om 16:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat heeft zorg met tv kanalen van doen?

ge
door gewicht Mar 3, 2017 om 16:50
170 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien zorg via internet of smart TV wie weet. De techniek staat voor niets.
Maar inderdaad Tijger1, het heeft totaal niets met TV kanalen te maken. Helen66 zit verkeerd.

Em
door Emmap - Mar 3, 2017 om 13:06
162 Antwoorden / 8 Vragen

Goed punt!
Bij mijn alles-in-één (3-in-1) pakket zit een standaard of basispakket aan tv-zenders, naar keuze analoog met ca. 30 zenders, of digitaal met bijna 70 zenders.
Er is ook een 2-in-1 pakket mogelijk, als je geen vaste telefoon meer hebt. Afhankelijk van de snelheid die je voor je internet wilt (5, 40, 80, 200 of 600 mB) betaal je dan iets van 33 tot 62 Euro.

Naast het basispakket zijn er vijf zgn. pluspakketten mogelijk:
extra voor 9,50, algemeen voor 6, internationaal voor 3,25,  kids voor 3,50 en muziek voor 3,75 Euro.
Verder kan je een filmpakket voor 13,65 nemen, ziggo sport voor 13,65, en daarnaast zijn er ook nog Fox eredievisie of internationaal voor 7,50 apart of Fox compleet (=Fox eredivie en internationaal samen) voor 14,75.

In div. pluspakketten zit wel een (één) zender die ik wel zou willen hebben, maar om nou ál die pakketten te nemen voor die enkele zender... Nee.
Zelf je pakket bij elkaar sprokkelen kan ook hier (helaas) nog niet.

le
door lecram66 - Mar 3, 2017 om 13:21
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ola,

Ikzelf ben ook niet echt een liefhebber van meuk tv en heb zelf  Sparql Light  Deze heeft een minimalistisch aanbod via de internetprovider Tweak (de rtl en sbs trash tv neem ik maar voor lief)

In tegenstelling wat bovenstaande zogenaamde "deskundigen" beweren, bestaat wat jij specifiek wil al wel, namelijk Knippr, echter die hebben ook een basispakket met sbs en rtl maar dan weer geen belgische zenders in hun pakket.

costnix
door costnix Mar 9, 2017 om 08:49
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Knippr heeft een aanbod van niks en een heel stuk duurder. Een basispakket van 9,99 Euro per maand lijkt goedkoop, maar voor elk extra kanaal komt er 0,99 Euro bij.

gerbera
door gerbera - Mar 3, 2017 om 13:27
7358 Antwoorden / 14 Vragen

HELEN66, U wijkt een beetje van de vraagstelling af, het gaat hier om tv en niet over de zorg. Als u wilt klagen, prima maar dan niet hier. Dit is vraag en beantwoord en de klaagmuur staat in Jeruzalem.

La
door Laptop20 Mar 3, 2017 om 13:49
3 Antwoorden / 4 Vragen

Deze site is geen klaagzang maar om anderen te kunnen helpen die met problemen zitten..
Anderen kunnen zich steeds ergeren als men 'n gewone-moeilijke vraag wil stellen...
't Is 'n kwestie om begrip te hebben/tonen voor de medemensen....

gerbera
door gerbera Mar 3, 2017 om 13:53
7358 Antwoorden / 14 Vragen

LAPTOP20, Heeft u de reactie van HELEN66 gelezen? die stelt geen vraag maar klaagt over een zaak die niets met dit onderwerp te maken heeft.

tolsma1945
door tolsma1945 - Mar 3, 2017 om 13:32
229 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens bij Tele2,daar kun je kiezen voor ca.20 zenders,en de prijs is laag te noemen,vergeleken bij alle andere providers,ik praat wel over een pakket bij Tele2 ,heb hetzelfde nu bijna 2 jaar,en werkt uitstekend,dus zonder problemen.
Internet,telefoon en Tv.

La
door Laptop20 - Mar 3, 2017 om 13:45
3 Antwoorden / 4 Vragen

Wil persé geen digitale gedoe en blijf nog steeds analoog kijken en luisteren...
Kan de zenders zelf bepalen en ouderwets instellen..
Hopelijk kun die analoge toestellen zelf ook opnieuw instellen...

costnix
door costnix Mar 9, 2017 om 08:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom dan niet die "harkjes" terugzetten op uw dak?

vr1944
door vr1944 Mar 9, 2017 om 09:30
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het analoge tijdperk heeft zijn langste tijd gehad.Logisch ,want het beeldkwaliteit en geluid is bedroevend slecht en wordt steeds slechter omdat het wel aangeboden wordt maar niet meer ondersteund en bedoeld om een tweede toestel makkelijk aan te sluiten .Digitale zenders kan je op dezelfde manier  instellen als analoge .Overigens kan je alleen analoog TV kijken via kabel b.v.Ziggo .Dat krijg je er gratis bij.

ge
door geensaus - Mar 3, 2017 om 13:48
12 Antwoorden / 1 Vragen

Wat je niet wilt negeer je toch gewoon. Per pakket is gewoon het goedkoopst. Ik vind het jammer dat tv5 niet in het digitennepakket zit, maar ik vind het allemaal zo ingewikkeld dat ik het er maar bij laat. Dat vind ik een groter probleem dan een teveel aan zenders, die sla je gewoon over.

vr1944
door vr1944 - Mar 3, 2017 om 16:25
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Bij tele2 heb je de keuze tussen een light en standaard TV abonnement en internet .De light versie heeft 20 zenders en 13 regionale zenders. Scheelt 5 € per maand voor  de TV.Tel uit je winst.Digiyenne heeft 28  zenders Dat steeds duurder worden valt erg mee.

tonny1946
door tonny1946 - Mar 8, 2017 om 10:11
14 Antwoorden / 4 Vragen

omdat de politiek dat niet wil

Cookies
door Cookies - Mar 8, 2017 om 10:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@laptop20: blijf jij maar analoog kijken hoor. Zeker ook nog startkabels in gebruik? Prachtig beeld zul je hebben.

Overigens kun je digitale zenders ook helemaal zelf instellen. Je weet dus helemaal niet waar je over praat.