fr
door frans56 Jul 13, 2015 om 11:24
Elektronica & tv

Zigggo en geheim nummer

Afgelopen weken werd ik regelmatig 's avonds gebeld door een geheim nummer, en zoals de meeste doen, druk ik de verbinding weg (ik heb een gsm) in plaats van op te nemen.
Ik neem geen gesprekken aan van een geheim nummer.
echter doordat ik steeds vaker werd gebeld, nam ik hem toch maar eens op, bleek het iemand te zijn die vertelde van ziggo te zijn, met een paar aanbiedingen voor mij.
Nu is mijn probleem het volgende: Ik doe nooit zaken met iemand die belt met een geheim nummer, er is geen enkele controle van mijn kant of die persoon aan de lijn wel is wie hij zegt dat hij is. Op zijn vraag van U belt slecht bereikbaar, vertelde ik dat ik alleen bereikbaar ben voor iemand waar ik zijn/haar nummer in beeld zie.
Hij vertelde ook dat het niet mogelijk is om dat te veranderen... het is vele malen vriendelijker om te bellen als de klant wel een nummer in beeld ziet, wat bij vragen gebeld kan worden.., Bij mijn bank (rabo) kan dat wel. Daarom via deze weg ook de vraag:
Beste ZIGGO: Als U een klant belt zorgt dan dat hij/zij een nummer op zijn/haar scherm ziet wat terug gebeld kan worden.

1382 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 13, 2015 om 11:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vragen aan Ziggo kun je natuurlijk het beste stellen aan Ziggo zelf. Via FB, Twitter, Klantenservice.

freya
door freya - Jul 13, 2015 om 12:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=frans56 schreef op maandag 13 jul 2015, 11:24]....
Bij mijn bank (rabo) kan dat wel. Daarom via deze weg ook de vraag:
Beste ZIGGO: Als U een klant belt zorgt dan dat hij/zij een nummer op zijn/haar scherm ziet wat terug gebeld kan worden.

Het verschil is, dat wanneer 'je bank' belt, het waarschijnlijk ook daadwerkelijk 'je bank' is die belt. Wanneer een kabelboer (of energiebedrijf of telecombedrijf) je belt, gaat het hoogstwaarschijnlijk om 'ronseltelefoontjes' (zoals je gemerkt hebt) om je een abonnement aan te smeren en dat doen die bedrijven niet zelf, maar is uitbesteed aan een callcentrum, die, god weet wáár zit.....
Al zou je dus een telefoonnummer zien, je hebt er helemaal niets aan....

Cookies
door Cookies - Jul 13, 2015 om 12:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mijn vorige werkgever (die niks te ronselen had) werkte ook met een geblokkeerd nummer. Idem ook 'mijn' ziekenhuis.

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2015 om 13:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook KPN laat hun nummer niet zien.

Ook veel particulieren schermen hun nummer af. Wat dan nog.

r.kemperman
door r.kemperman - Jul 13, 2015 om 14:00
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ik hoop dat u geen familieleden heeft.
Als er wat met hun gebeurt, kunt u niet op de hoogte gebracht worden: politie, ambulance en ziekenhuis bellen allemaal met onbekend nummer

r.kemperman
door r.kemperman - Jul 13, 2015 om 14:01
423 Antwoorden / 4 Vragen

Voor het niet lastig gevallen worden kunt u zich inschrijven bij het belmeniet register.
Helpt bij een hoop bedrijven

me
door mein33 - Jul 13, 2015 om 14:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=r.kemperman schreef op maandag 13 jul 2015, 14:01]Voor het niet lastig gevallen worden kunt u zich inschrijven bij het belmeniet register.
Helpt bij een hoop bedrijven

Dit werkt alleen als u bij een bedrijf of instelling geen klant, lid of iets dergelijks bent.
Bent u dat wel dan is hoeft deze zich niet aan het belmeniet register te houden.

pi
door pieterwolters - Jul 13, 2015 om 15:15
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waar komt toch dat paranoïde gedrag vandaan als het om gebeld worden zonder zichtbaar nummer? Zolang het een telefoongesprek is kan er toch niks engs gebeuren. Je kunt nog altijd niet door de telefoonlijn worden getrokken. Nog niet zo heel lang geleden hadden telefoons geeneens een display.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 13, 2015 om 16:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 13 jul 2015, 15:15]Waar komt toch dat paranoïde gedrag vandaan als het om gebeld worden zonder zichtbaar nummer? Zolang het een telefoongesprek is kan er toch niks engs gebeuren. Je kunt nog altijd niet door de telefoonlijn worden getrokken. Nog niet zo heel lang geleden hadden telefoons geeneens een display.

Dat weet TS misschien niet dat dit zo was.

costnix
door costnix - Jul 13, 2015 om 17:53
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon zeggen, dat u geen blangstelling hebt en niet meer gebeldwil worden. u hoeft dat niet vriendelijk te doen.

r.kemperman
door r.kemperman - Jul 14, 2015 om 10:54
423 Antwoorden / 4 Vragen

Als je klant bent, dan kan je Recht van Verzet aanzeggen

Wat is "het recht van verzet?"

Indien u staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register, mag u toch nog gebeld worden door bedrijven of organisaties waar u klant van bent, of waarvan u klant geweest bent. Tevens mag u nog gebeld worden indien u gevraagd hebt om een telefoongesprek, bijvoorbeeld bij een offerte aanvraag of enquête.
Tijdens elk telemarketinggesprek hebt u echter wel de mogelijkheid om gebruik te maken van uw recht van verzet. Dit betekent dat u tijdens ieder ongevraagd telefoongesprek aan kunt geven dat u in de toekomst niet langer gebeld wilt worden door het bellende bedrijf of organisatie. Dit bedrijf of deze organisatie moet uw telefoonnummer direct uit alle eigen bellijsten verwijderen zodat u in het vervolg niet meer door hen gebeld wordt (tenzij u hier om heeft gevraagd).
Ook als u ingeschreven staat in het Bel-me-niet Register en u wordt gebeld door een bedrijf of organisatie waar u klant bent (geweest), kunt u dus gebruik maken van uw ‘recht van verzet’. Het bedrijf of de organisatie die u belt moet u hierover informeren en dit desgewenst direct en kosteloos voor u regelen. Hierna mag u niet meer worden gebeld door het betreffende bedrijf of de organisatie (tenzij u hier om heeft gevraagd).