lp
door lpaard1981 Mar 20, 2018 om 11:46
Elektronica & tv

Ziggo

Ziggo stopt binnenkort met anologe tv. kijk zelf nog anoloog en wil geen digitale tv. duur straling enz. vind het belachelijk dat je nu wordt gedwongen.
is dit geen onderwerp voor kassa?

4185 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2018 om 11:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee.

simon55
door simon55 - Mar 20, 2018 om 11:55
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Analoog wordt omgezet naar digitaal . Nou en , u doet net alsof u er n kwetsuur van oploopt. t zit tussen uw oren. En t kost u ook geen ene fluit. U krijgt n beter en heldere weergave. Mooi hé

[edit-redactie. Graag op normale toon reageren]

r.kemperman
door r.kemperman Mar 21, 2018 om 09:47
423 Antwoorden / 4 Vragen

Hoezo kost het niets??
ik heb nu het goedkoopste TV abonnement met 2 tv’s en 2 DVD-recorders
om straks nig op te kunnen nemen moet ik overschakelen naar het duurste abonnement en een extra decoder.
Kosten ongeveer 25 euro per maand extra.
Daarnaast kan ik geen DVD’s meer maken

Grunnen.
door Grunnen. - Mar 20, 2018 om 12:10
509 Antwoorden / Vragen

Welke straling heb je het over.Je kan ook digitaal kijken met een ouderwetse stralende  beeldbuis TV.Het is Absoluut geen item voor Kassa.+

costnix
door costnix Mar 20, 2018 om 13:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De met een glazen buis uitgeruste kleurentelevisie gaf zelfs een beetje zachte röntgenstraling af.

Grunnen.
door Grunnen. Mar 20, 2018 om 16:00
509 Antwoorden / Vragen

Klopt en de LEDjes van een LCD  TV's geven alleen licht en geen straling af.

Franske1958
door Franske1958 - Mar 20, 2018 om 12:50
426 Antwoorden / 2 Vragen

Duur???  NEE GRATIS.  Als U contact opneemt met ZIGGO "krijgt" (lees huurt) U een digitale decoder.  Eventueel ook een internet modem.
Naar keuze met of zonder vaste telefoon, en dat voor hetzelfde geld als U nu betaald.   Een tweede optie is dat U in een lokale kringloop
een ZIGGO geschikt kastje haalt, Waarschijnlijk bent U dan E 5,- kwijt voor een NIET-HD decoder.  Aansluiten en zelfs ZONDER
kaartje erin hebt U de keus uit  45 Tv zenders.   Straling????  Een GSM geeft veeeeeeeel meer straling af dan een TV decoder.

ho
door holy53 Mar 20, 2018 om 13:48
68 Antwoorden / 1 Vragen

Wat veel hoofdletters. Kan wel minder,toch.

costnix
door costnix - Mar 20, 2018 om 13:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De ouderwetse glazen kleuren TVbuis gebruikte hoogspanning tot wel 30 kiloVolt. Op het beeldscherm ontstaat zachte röntgenstraling, dat gelukkig door het loodglas werd tegengehouden. Genoeg mensen wilden daarom geen kleurentelevisie.

hajee999
door hajee999 - Mar 20, 2018 om 13:08
2 Antwoorden / Vragen

Nee dit is geen onderwerp. U krijgt eenzelfde dienst voor hetzelfde bedrag.
Ook straling is een non-argument, de straling van een digitale decoder is te verwaarlozen. Daarnaast zijn er alternatieven verkrijgbaar als u het product van Ziggo niet meer wenst af te nemen. (overigens allen digitaal)

Ziggo doet dit om ruimte te maken op de coax kabel, de analoge zenders nemen releatief veel van de beschikbare capaciteit van de kabel af voor de overige diensten die men hier over aanbiedt. Men doet dit niet om de consument op kosten te jagen maar om hun producten beter en toekomstvaster te maken.

Gr
door Grunn1 - Mar 20, 2018 om 13:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zat al te wachten op een klacht betreffende analoge tv sinds Ziggo bekend maakte over te stappen op alleen digitale tv.
Ja je wordt gedwongen om digitaal te kijken
Nee het kost je niks extra
Nee er is geen ongezonde straling
Ja je wordt ook gedwongen om als je beeldbuis tv stuk is en je wil een nieuwe tv dat je een tv zonder beeldbuis moet kopen
Ja jaren geleden zijn de zwart wit uitzendingen gestopt en werd je gedwongen om in kleur te kijken
Nee geen item voor Kassa

marita5
door marita5 Mar 20, 2018 om 13:19
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@epcot , Nee het kost je niks extra , € 2,- p/m voor een smartcard .en € 1,65 p/m voor een CI Module .

Gr
door Grunn1 Mar 20, 2018 om 18:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@marita5, volgens de site van Ziggo het volgende,

Heeft het meeschakelen gevolgen voor mijn abonnementskosten?
Nee, het meeschakelen naar het digitale signaal heeft geen impact op je abonnementskosten. Je kijkt nog steeds tv via dezelfde kabel, alleen dan scherper en in digitale beeldkwaliteit. Met 15 zenders erbij, inclusief Ziggo Sport. Voor dezelfde abonnementskosten
sy
door sylvia_71 Mar 20, 2018 om 19:17
288 Antwoorden / 0 Vragen

Het bedrag van € 1,65 voor een CI+ Module is exclusief BTW. Betreft het zakelijke abonnement, geen particuliere.

marita5
door marita5 Mar 20, 2018 om 21:19
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@epcot , ik zie hier op het forum van ziggo staan dat de mensen een decoder te leen krijgen , maar zonder smartcard . https://community.ziggo.nl/algemene-informatie-193/analoge-tv-gaat-uit-en-iedereen-gaat-over-naar-digitaal-25015/index1.html

Gr
door Grunn1 Mar 20, 2018 om 22:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er staat helemaal niks over een smartcard alleen dat het niks extras kost. Zie verder ook je eigen reactie om 13:35.
Ziggo vermeld op meerdere plaatsten dat het niks extra kost en je abonnements kosten niet wijzigen dus.

panter22
door panter22 - Mar 20, 2018 om 13:25
6599 Antwoorden / Vragen

Ziggo heeft een speciale pagina waarop je kunt kijken wanneer je digitale tv krijgt , hoe het werkt en wat het kost.
De vooruitgang kun je niet tegenhouden. Geniet er maar van.
Je krijgt ook nog meer zenders. En je hoeft je videorecorder ook niet meer te gebruiken.
Vroeger zag je tv met een harkje op het dak. Toen kwam de kabel tv en nu de digitale tv.
En het beeldscherm van je computer werkt toch ook digitaal.

marita5
door marita5 - Mar 20, 2018 om 13:35
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo LPaard1981 ,

Lees hier veelgestelde vragen , klik op de rode regel .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/

Gr
door Grunn1 Mar 20, 2018 om 18:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@marita5, het kost dus niks extra zoals ik ook al eerder in mijn reactie had vermeld waar je het niet mee eens was.

me
door mein33 - Mar 20, 2018 om 13:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@lpaard1981,

Heb al jaren digitale Tv, aleen niet van Ziggo.
En inderdaad die straling daar moet je wel even aan wennen, maar je krijgt er wel veel meer energie van zodat je veel actiever wordt in je dagelijkse doen en laten. Het is zelfs zo erg dat ik haast geen tijd meer overhoudt om Tv te kijken.
Heb wel last van overactieve rode oortjes, maar of dat ook iets met de straling van digitale TV te maken heeft, daar zijn de geleerden nog niet over uit. ;-))

Maar even zonder gekkigheid, digitaal of analoog, uw Tv is verbonden met het kabelnetwerk via een kabel van de huisaansluiting naar de Tv en er is dus helemaal geen sprake van straling.
En of u nu wilt of niet, u heeft alleen maar de keuze tussen twee mogelijkheden : 1/ simpelweg digitale Tv. afnemen van Ziggo. 2/ uw abonnement beëindigen om vervolgens naar een zwart scherm te gaan zitten staren.
Je kunt de veranderingen niet tegenhouden en ook VARA-Kassa kan dat niet.
En omdat het geen zin heeft om aan een "dood paard" te gaan trekken kunt u maar beter met de ontwikkeling van deze tijd meegaan.

Succes.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 20, 2018 om 14:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bent u ooit wel overgegaan op centrale verwarming, een zeer verspillend systeem.
Waterkoker heeft u ook niet, gewoon een ketel op uw zwaar vervuilende houtkachel.
Internet? Enig idee hoeveel footprint dat heeft?
Mobiele telefoon , zo'n stralingsding heeft u natuurlijk ook niet want u houdt in uw eentje de technische vooruitgang wel even tegen.

Gr
door Grunn1 Mar 20, 2018 om 18:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En niet vergeten de magnetron

mathijs_b
door mathijs_b - Mar 20, 2018 om 14:20
641 Antwoorden / 77 Vragen

Mijn opa wilde absoluut geen elektriciteit in huis. Dat was veel te gevaarlijk.

Dus werden er heel lang petroleumlampen gebruikt....

Uw verhaal van digitale tv lijkt hierop.

We leven in een tijd waarin het oude verdwijnt, en het nieuwe opkomt.

Dat kunnen we niet tegenhouden.

Misverstand is, dat het duur is; Nee, als je een abonnement hebt zit dat er gewoon bij.
Straling? Welke straling?

ro
door ron503 - Mar 20, 2018 om 17:58
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo biedt naast het analoge signaal al gratis digitaal signaal aan voor de modernere tv toestellen die in de meeste huishoudens wel te vinden zijn. Voor oudere tv's zoals de eerste generatie lcd tv's en beeldbuis tv's wordt een gratis decoder verstrekt. De abonnementskosten worden ook niet verhoogd dus duurder wordt tv kijken niet. Hoe u bij 'straling' komt is mij een raadsel maar er zal op het www best wel iets over te vinden zijn. Mocht het zo zijn dat u nog een beeldbuis tv heeft dan is de beeldbuis van die tv statisch geladen en trekt stof aan die zich op de elektronica vast hecht, de kans dat de tv in de brand gaat is groter dan dat u ziek wordt van de 'straling'.

sy
door sylvia_71 - Mar 20, 2018 om 18:30
288 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig maar dat Kassa hier niets in te brengen heeft. Laat ze zich maar bezighouden met veel belangrijkere dingen. Tijden veranderen nou eenmaal. En de vooruitgang van de techniek hou je toch niet tegen. Je gaat mee, of je blijft stilstaan. Zo simpel is het.

br
door brui0929 - Mar 20, 2018 om 19:17
634 Antwoorden / 10 Vragen

Het is bij de moderne tv's mogelijk om een CI+ Module en decoder te gebruiken. Wanneer u  de decoder niet gebruikt of een programma opneemt. Er zijn decoders waarmee u 6 programma's tegelijk kunt opnemen.

Gr
door Grunn1 Mar 21, 2018 om 11:26
1427 Antwoorden / 18 Vragen

6 programma’s? Om welke decoder gaat dit?

bij mij bekend:
Humax maximaal 2 programma’s
Horizon box maximaal 4 programma's
UPC mediabox 2 programma’s
Samsung en Cisco ook 2 programma’s

br
door brui0929 Mar 22, 2018 om 22:53
634 Antwoorden / 10 Vragen

Dit kan met de mediabox xl Samsung SMT 7401.

Gr
door Grunn1 Mar 22, 2018 om 23:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Yep gevonden, wist niet dat er eentje was met 6 tuners.

jo
door jorisw - Mar 20, 2018 om 19:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb sinds een tijdje digitale televisie en sindsdien zijn de bananen na een week al bruin, de melk smaakt anders, koffie is veel sterker, en de zorgverzekering wordt ieder jaar duurder. Ik wil gewoon terug naar de paard-en-wagen, stoomtrein en rooksignalen.

tdmduc
door tdmduc - Mar 21, 2018 om 14:30
704 Antwoorden / 2 Vragen

Straling: moderne LED tv's en randapparatuur geven geen straling. Enige straling die het zou KUNNEN geven is wanneer u een nieuw tv koopt met WiFi.

ps. mijn moeder van 83 wilde het eerst ook niet, nu is ze in paniek als haar Ziggo kastje kapot gaat want ze is maar wat blij met alle reginoale zenders die ze nu WEL kan ontvangen.