Rianne Verschuren
door Rianne Verschuren Jan 26, 2019 om 09:27
Elektronica & tv

Ziggo

Wij hebben hele slechte ervaring met ziggo, slecht tv ontvangst en als je klacht op klacht indient wordt er niet naar tevredenheid gehandeld. Zijn er meer mensen met dit soort klachten?

5033 22 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jan 26, 2019 om 09:38
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat maakt het uit of er anderen zijn met dit soort klachten? Wordt uw klacht dan ineens opgelost?

Belangrijk om te weten is waarom er een slecht tv ontvangst is. Heeft u de tv draadloos? Zo niet, welke bekabeling is er? Is het een probleem van Ziggo, of zit er iets binnen uw huis niet goed?
Het is zo makkelijk om ergens de schuld neer te leggen, maar nergens valt te lezen wat er aan de hand is. Dan kan je dus ook niet met een vinger gaan wijzen.

pe
door peentjes Jan 26, 2019 om 12:29
421 Antwoorden / 0 Vragen

@misschien handig om eens op te houden met iedereen te vragen wat het uitmaakt wat anderen ervan vinden? Dat helpt de vraagsteller op geen enkele manier.

ma
door marnix1 Jan 26, 2019 om 12:34
256 Antwoorden / 22 Vragen

peentjes, helemaal mee eens!

jo
door jorisw Jan 26, 2019 om 13:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zeggen dat wij er ook last van hebben (stel dat) helpt TS ook geen ene moer.

ne
door neodutchio Jan 26, 2019 om 15:12
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Peentjes, wat voor toegevoegde waarde heeft het om te weten of er meer mensen zijn met klachten? Elke klacht staat op zich en elke klacht zal individueel afgehandeld worden.
Stel in het extreemste geval dat het tot een rechtzaak komt, denkt u dan echt dat er een verweer gehouden kan worden met daarin de tekst dat Jantje, Pietje en Klaasje er ook last van hebben? Daar heeft niemand een boodschap aan, en zeker een rechter niet.

Ook het doel is in deze vraagstelling niet duidelijk. Tuurlijk kunnen er zat mensen zijn met een klacht, maar is dat ook hetzelfde als die van TS? Een slecht ontvangst kan door zoveel verschillende factoren komen. Er kan een probleem in de infrastuctuur zijn, apparatuur kan niet goed zijn, maar het kan ook in de woning liggen. En dan dus de vraag wat het uitmaakt of bij Jantje een stekker niet goed meer is, bij Pietje de wifi niet goed werkt omdat het huis te goed geisoleerd is en dat bij Klaasje de mediabox kapot is?

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2019 om 09:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat hebt u nu aan klachten van anderen? Daar worden de uwe niet mee opgelost.

Ziggo heeft een forum, zet uw klacht daar neer.

Rianne Verschuren
door Rianne Verschuren - Jan 26, 2019 om 09:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Oh zo’n reactie had ik hier niet verwacht. Ik zou dit hier niet geplaatst hebben als wij echt alles, geprobeerd hebben, met nieuwe kastjes, een monteur en nieuwe kabels en nog steeds slechte tv en internet. Ik was alleen benieuwd of wij de enige zijn die dit soort problemen hebben, dit is toch een consumenten site.

Cookies
door Cookies - Jan 26, 2019 om 09:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Slechte tv ontvangst, wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik heb prima beeld en als er eens wat is, wordt dat altijd netjes opgelost door Ziggo.

Leg het probleem eens voor op https://community.ziggo.nl misschien kunnen ze je daar helpen.

Rianne Verschuren
door Rianne Verschuren - Jan 26, 2019 om 09:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben dagelijks geblokt beeld, haperend beeld, stroringen en WiFi die niet goed werkt waardoor ik binnen een paar dagen door de internet bundel van mijn telefoon heen ben. De monteur heeft een nieuwe kabel aangelegd daarmee zou het verholpen zijn maar helaas is dat niet het geval.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 26, 2019 om 10:04
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Hebt u al eens een poosje de netstroom uitgeschakeld? Dat wil nog wel eens helpen bij geblokt beeld of slecht internet.
Misschien hebt u ook iets aan deze link:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/mediabox-herstarten/

Rianne Verschuren
door Rianne Verschuren - Jan 26, 2019 om 10:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik al zei, ziggo lost ons probleem niet op, waar kunnen we nu hiermee terecht?

Cookies
door Cookies - Jan 26, 2019 om 10:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het lijkt er op dat je de mediabox hebt, klopt dat? Dat ding heb ik ooit een paar maanden gebruikt, storing op storing. Veel monteurs over de vloer, die echt hun best deden, bleef een drama. Uiteindelijk overgestapt op gebruik van CI+ 1.3 module, maar dat kan alleen in oud Ziggo gebied.

Er zit veel deskundigheid en hulpvaardigheid op de Ziggo community.

justmeagain
door justmeagain Sep 17, 2019 om 00:49
623 Antwoorden / 8 Vragen

Oud Ziggo gebied bestaat niet!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2019 om 10:24
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kan uw reactie van 9:53 waarin u aangeeft deze antwoorden niet te hebben verwacht op zich wel begrijpen. Hoe dan ook is mijn reactie ook dat u weinig aan niets heeft aan het gemeld krijgen wie er ook klachten heeft. Er zullen er ongewtwijfeld wel meer zijn maar dan ook om zeer uiteenlopende redenen.

Als u echt niet tevreden bent over Ziggo en zoals u zegt, klachten niet worden opgelost, wat is dan op tegen om uw overeenkomst met Ziggo te beëindigen en over te stappen naar een andere oprovider? (Tenzij Ziggo de enige mogelijk is en u geen glasvezel of KPN aansluitin heeft).

Een slechte TV ontvangst behoeft daarnaast helemaal niet aan Ziggo te liggen. Daarbij neem ik als uitgangspunt dat men op basis van uw klacht wel metingen heeft verricht m.b.t. de signaalsterkte bij uw muuraansluiting / moden/router.

Slechte ontvangst wordt vaak veroorzaakt door een slechte coax kabel (bijv. de 'mantel van de kabel stuk of niet geaard via de aansluiting), storingsbronnen in de buurt (in samenhang met slechte kabel),  te lange coaxkabel en zelfs een eventueel slecht functionerende TV.

Als u zou hebben gevraagd wat mogelijke oorzaak en redenen kunnen zijn nu u bij Ziggo 'niet verder komt' zou andere reacties hebben opgeleverd.

marita5
door marita5 - Jan 26, 2019 om 10:28
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rianne Verschuren ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/vraag-klacht-aanbieder-telefonie-internet-tv

DOOR RIANNE VERSCHUREN - 26 JAN. 2019 OM 10:09
2 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Zoals ik al zei, ziggo lost ons probleem niet op, waar kunnen we nu hiermee terecht?

gerbera
door gerbera - Jan 26, 2019 om 11:08
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als er na allerlei aanpassingen de zaak niet verbeterd moet toch ook de monteur dit zien lijkt mij. Zou dan eerder denken dat er een storing in de aanvoerkabel zit, wat de monteur dan weer kan meten, of er bij u een "storingsbron" in de buurt zit. Misschien is het verplaatsen van het modem een oplossing. Gebruikt u een coaxkabel zou ik deze vervangen en heeft u HDMI aansluiting probeer eens een andere kabel of aansluiting op de TV. Er vanuitgaande dat u meerdere HDMI aansluitingen op de TV heeft. Of er meerder mensen last van hebben zou u alleen wat aan hebben als deze bij u in de buurt wonen en hetzelfde probleem hebben. De storing die u aangeeft doet mij eerder denken dat u gebruik maakt van een draadloze aansluiting die door iets gestoord wordt.

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 26, 2019 om 11:24
509 Antwoorden / Vragen

Je verteld er niet bij of je een  bv Horizon decoder of analoge TV gebruikt . Analoge TV van Ziggo heeft zijn langste tijd gehad en geeft een matig beeld.Als het binnenkomende signaal goed is , ligt het probleem aan de achterliggende apparatuur en/of kabels.De installatie opnieuw uitvoeren en/of het vervangen van de kabels zou dan een goede optie zijn.

diumenge
door diumenge Jan 26, 2019 om 12:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geblokt en haperend beeld heb je niet bij analoog, daarnaast kan je er gewoon van uitgaan dat TS gebruikt wat het meest voor de handliggende is tenzij anders aangegeven. Digitaal dus.

tenormin
door tenormin Jan 26, 2019 om 13:53
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@v1126, ja, analoog gaat per 12 Maart verdwijnen. 5 Maart moet ik handelingen verrichten maar ik vermoed dat dit hem niet gaat worden. Dus komt Ziggo met kastje. En haperend beeld heb ik niet bij Analoge, wel bij mijn digitaleTV. Ik begrijp niet dat TS moeilijkheden heeft met monteurs van Ziggo, veelal geven ze toch goede service.

Cookies
door Cookies Jan 26, 2019 om 14:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@V1126: Tuurlijk, jonge mensen die analoog gaan kijken.

Grunnen.
door Grunnen. Jan 26, 2019 om 16:52
509 Antwoorden / Vragen

@Diumenge

Dat klopt ,maar dat werd later vermeld zie ik nu.Handig voor het advies geven aan een TS is dat ie in een keer meldt wat het probleem is.

@Cookies

Waar beweer ik dat TS analoog kijkt en hoe weet jij dat TS jong is ?.

TH
door THUISMEDIA.nl - Jan 26, 2019 om 11:52
1 Antwoorden / Vragen

Ik begrijp dat Ziggo het binnenkomende signaal heeft gemeten?
Dat is in orde?
in dat geval zou het aan de infrastructuur in huis moeten liggen, of aan de Ziggo decoder.
heeft Ziggo ook een signaalmeting gedaan op de kabel die de decoder in gaat?
als dat ook goed is dan verwacht ik dat de decoder de bottleneck is.
om daar meer zekerheid over te krijgen zou de coaxkabel die nu in de decoder zit even in de tv kunnen worden gedaan.
ned 1 2 en 3 ontvang je dan in HD. Als het beeld dan goed blijft zou ik verwachten dat het niet aan de infrastructuur ligt, maar aan de decoder. En dat moet Ziggo oplossen.

panter22
door panter22 - Jan 26, 2019 om 12:11
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de Ziggo Wifi booster al in gebruik?
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/?gclid=EAIaIQobChMI-peCt6eL4AIVVYGyCh3xUAT-EAAYASAAEgJaWvD_BwE&gclsrc=aw.ds

J
e bent niet tevreden, dus het eerste wat je m.i. weer moet doen is per mail, of in ieder geval schriftelijk een klacht indienen.
En dan niet schrijven dat er van alles is gedaan.Dat is veel te vaag.Dat merk je al toen je hier de vraag stelde. Schrijven:
Wat precies je klachten zijn.
Wanneer een monteur is geweest, Wat er is vervangen etc, zodat de klantenservice een goed beeld kan krijgen dat er wat aan de hand is.
Verder kun je dan schrijven dat als er binnen bv 14 dagen of een maand geen oplossing is je het contract wilt ontbinden omdat Ziggo niet kan leveren wat afgesproken is.
Dan krijg je vast wel een bericht terug.

Cookies
door Cookies Jan 26, 2019 om 12:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Leuk, contract ontbinden als er geen glasvezel ligt. Krijg je helemaal bagger.

panter22
door panter22 Jan 26, 2019 om 13:35
6599 Antwoorden / Vragen

Je dan krijg je inderdaad bagger. Maar je moet toch wat. Dit wil ook niet. En oplossen kan Ziggo het ook niet.
Meer smaken zijn er niet.

Ka
door Kassagebruiker - Jan 26, 2019 om 12:42
683 Antwoorden / 5 Vragen

Om uw vraag "Zijn er meer mensen met dit soort klachten?" te beantwoorden, nee, wij hebben execelente ervaringen met ziggo op meerdere adressen.

Uw probleem is waarschijnlijk aan de horizonbox te wijten of slecht verbindingen tussen stekkers/pluggen en kabels. of misschien wel aan de kbels tussen de horizonbox en uw tv. Het advies de box + modem in de kast stroomloos voor 10 minuten en dan het spul weer opschakelen werkt vaak wel.

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2019 om 12:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou eens beginnen bij de buren te vragen of die de klachten ook hebben of herkennen.

ja
door janf43 - Jan 26, 2019 om 13:12
733 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u uw probleem als eens op het Ziggo forum gemeld? Onder welke naam bent u daar actief?

jo
door jorisw - Jan 26, 2019 om 13:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zou het misschien de TV zelf kunnen zijn? Ik heb pas ook iemand geholpen met nieuwe kabels e.d. en het probleem bleef bestaan. Voor de zekerheid de TV eens bij mij aangesloten en toen was de ontvangst ook slecht, terwijl het met mijn eigen TV prima werkt.

En als je digitaal kijkt via de setopbox, zou je ook de HDMI kabel eens kunnen controleren (of een andere HDMI aansluiting op de TV proberen). Ik heb een keer een goedkoper van de Big Bazar tussen mijn Apple TV en mijn TV gehad en na een tijdje kijken kwamen er iedere keer storingen. Nadat ik m had vervangen door een kabel van de Hema was het probleem opgelost.

ro
door ron503 - Jan 26, 2019 om 14:28
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft aan dat zowel de tv als de internet verbinding niet naar behoren werkt waardoor er storingen onstaan. Als het signaal bij het AOP (antenne overname punt) kwalitatief goed is dan blijft een slechte mediabox als verdachte over. Voordat UPC Ziggo overnam en onder de naam Ziggo verder ging dienden de oud Ziggo klanten zelf de apparatuur aan te schaffen en die apparatuur gaf al veel problemen. Vanaf de overname worden mediaboxen en modems in bruikleen gegeven en zijn behalve de horizonbox best betrouwbaar maar als u zo'n horizonbox nog gebruikt dan zou die door de monteur als eerste gewisseld zijn voor een ander type ontvanger omdat de horizonbox kwalitatief een bagger product is en niet meer gebruikt wordt. De ervaring die u met Ziggo heeft staat waarschijnlijk op zichzelf want over het algemeen worden klachten naar behoren opgelost.

Cookies
door Cookies Jan 26, 2019 om 14:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Alleen de naam van de Horizon box is gewijzigd in Mediabox XL. Het is nog steeds de 7400 of 7401.

ge
door geeta21 - Feb 11, 2019 om 14:36
69 Antwoorden / 30 Vragen

Ik heb al 12 jaar upc later ziggo. Nooit klachten gehad. Ook niet met mijn mediabox..

A.
door A.M Keijzer - Sep 16, 2019 om 11:17
1 Antwoorden / Vragen

Beste Kassa

Als bewoner van een appartementencomplex en heb een ziggo aansluiting.
Mijn huidige abonnementskosten €53,70 die ik op de factuur zie staan!
Het basis abonnement is het daarbij normaal dat ik nog extra voor kabelhuur moet betalen 18,70 per maand.
Dus naast mijn huidige basis dus €53,70 + €18,70 totaal dus €72,40?
Uitteraard heb ik ziggo hierover gebeld en zij zeggen dat dit klopt?

marita5
door marita5 Sep 16, 2019 om 11:50
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo A.M.Keijzer , U zit nu in het topic van iemand anders , stel zelf een vraag door bovenaan in de roze balk te klikken op Stel jouw vraag anders krijgt u weinig reacties . Zo ver ik heb kunnen zien , zie ik geen basis abonnement van € 53,70 , lijkt mij ook niet normaal dat u € 18,70 er bovenop moet betalen , dit is voor ( analoge ) kabel tv

diumenge
door diumenge Sep 17, 2019 om 07:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een losse TV aansluiting, dus alléén kabel TV, kost € 18,70. Ik neem aan dat er ook internet bij zit, maar iets klopt er niet. Bel nog eens met Ziggo en laat je niet afschepen.

panter22
door panter22 Sep 17, 2019 om 08:53
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt waarschijnlijk al lang een abonnement van Ziggo. Daarop werd de kabel aansluiting apart vermeld.
Naast internet en tv heb je ook bellen voor €12 per maand of extra zenders, zoals Netflix? Of opnemen er bij?
Kijk eens in Mijn ziggo waar je precies voor betaalt.
Dit zijn de tarieven:
https://www.ziggo.nl/pakketten/

ma
door marjo.bollen@xs4all.nl - Dec 8, 2019 om 11:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

JAZEKER!!!!
Ik probeer de email te herstellen voor een kennis van mij die wachtwoorden kwijt is van MijnZiggo en haar email.
Telefonisch kwam ik niet verder. 2 Keer een brief met activeringscode aangevraagd maar niet ontvangen. Naar kantoor/service center geweest . Daar wer beloofd mij een brief te mailen. Niet ontvangen. IK VIND DEZE BEHANDELING SCHANDALIG!