Ziggo dringt internet op
Bij het kijken naar de BBC kwam een banner in beeld dat ik binnenkort geen BBC meer kan kijken omdat mijn mediabox te oud is. Ik moest maar met Ziggo bellen.
Bij contact met Ziggo kreeg ik te horen dat ik alleen een nieuwe mediabox kan krijgen als ik ook internet bij hun afneem.
Met andere woorden: men dwingt mij voor internet van provider te veranderen meer af te nemen.
Kan dit zomaar?!
Niets is voor eeuwig, de stoomtrein is praktisch uitgestorven, zo ook veranderen de snel veranderende tv en internet media.
Volkomen logisch dat eens uw huidige mediabox niet meer toereikend is voor de veranderende situatie.
Ziggo zal eens de grens moeten trekken en u zult eens een nieuwe mediabox moeten krijgen/huren/aanschaffen.
Dat doen ze met een pakket, die keuze is van Ziggo. Wilt u dat niet, dan kunt u binnen uw opzegtermijn opzeggen en op jacht gaan naar een vervangende optie voor de BBC te kunnen kijken. Dus om uw vraag te beantwoorden: "Ja, dit mag zomaar".
Het lijkt er op dat ze (eindelijk) gaan overstappen op IP-TV (de anderen doen dat al jaren), zodat het netwerk veel efficienter gebruikt kan worden. Het is al wat verbeterd doordat ze geen analoge TV meer distribueren via het netwerk, en dit is een volgende stap. De behoefte naar internetbandbreedte groeit nog steeds dus is het logisch dat ze hun netwerk af en toe moeten moderniseren.
Maar je kunt toch ook TV bij je internetprovider nemen? Dan hoef je die niet te veranderen. Blijkbaar vindt je een andere internetprovider vervelend.
Geachte G. Marina,
U kunt ook overwegen om een Digitenne kastje te huren.
In combinatie met een internet abonnement is Digitenne voordeliger.
4K zit er bij Digitenne in ieder geval voorlopig niet in. Erg gevoelig voor atmosferische storingen en antennes.
Ik sla over....
@Justmeagain,
Dat is inderdaad een nadeel : bij mij vooral soms een korte storing als er brommer voorbij rijdt......., maar er zijn ook voordelen : je hoeft geen kabel te trekken naar bijvoorbeeld (zoals bij mij) de keuken.
Het is betrouwbaarder dan interactieve televisie(ik heb nog nooit meegemaakt, dat het niet werkte(storing /geen tv ontvangst)
En je kunt het Digitenne kastje meenemen naar bijvoorbeeld de camping.
Laat nou BCC net niet in het basispakket van digitenne zitten.
De Mediamarkt wel?;-))
foutje, moet BBC zijn, en nee ook MM zit er niet in;-))
Volgens Digitenne zitten BBC 1 en 2 in het pakket.
https://digitenne.kpn.com/zenders/
Voor het hebben van een goede TV-verbinding moet er ook de goede apparatuur beschikbaar zijn. Het internet moet ook gewoon omgezet worden in beeld. Als dat gebeurt met verouderde apparatuur is er kans op storing. Als dat optreedt zal u gaan aangeven dat de verbinding weer slecht is. Daarnaast is het redelijk gebruikelijk om internet af te nemen van dezelfde provider als waar u TV afneemt.
Dus ja, dit kan zomaar.
Op zich niet onlogisch indien men voor het verspreiden van de TV signalen naar een methode gaat waarvoor uw mediabox niet meer compatibel is.
Men kan u echter nooit dwingen en ik kan mij niet voorstellen dat uw huidige internetprovider (ik ga ervan uit dat u dat heeft) geen TV/Radio in het pakket heeft en u als u uw vraag bij die provideer meldt u mogelijk ook nog een voordelige aanbieding krijgt.
Naar mijn mening is een en ander ook voldoende reden om uw Radio/TV avbonnement bij Ziggo te beëindigen. Het lijkt mij dat hetgeen men vanuit Ziggo aan u meldt ook afdoende reden is om dat ook dan ook voortijdig te kunnen doen.
Het is mogelijk zinvol om uw probleem ook te melden bij: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Nee, het is helemaal niet zinvol dit te melden aan Consuwijzer.
Waarom niet 'mogelijk zinvol' indien bijv. het idee van 'koppelverkoop' is ontstaan?
Van koppelverkoop is natuurlijk helemaal geen sprake.
En koppelverkoop is ook niet verboden.
Dezelfde mededeling kreeg ik ook in beeld. Ik heb mijn favoriete zenders in een favorietenlijst staan waar ook op hetzelfde moment een aantal zenders waren verdwenen. . Toen ik in de algemene TV-zenderlijst van Ziggo keek stonden daar BBC1 HD en BBC2 HD. Deze kan ik gewoon kijken (zonder tekst in beeld) en de zenders die waren verdwenen uit mijn favorietenlijst kon ik ook weer toevoegen. Blijkbaar is er "alleen" een verandering in frequenties en overgang naar BBC HD. Hopelijk geldt dit ook voor uw mediabox.
Als betreffende zenders in het pakket zitten waarvoor u betaald behoord Ziggo er voor te zorgen dat u die kan ontvangen. In dit geval dienen ze dus gewoon de box te vervangen en kunnen ze u niet dwingen ook internet te nemen. Zet anders uw klacht hier
Geen provider geeft de garantie dat een bepaald zenderpakket tot in lengte van dagen wordt geleverd.
Gaat niet over het pakkeet, gaat over de verouderde box waardoor de TS niet meer alle zenders kan ontvangen wat dus wel met een nieuwe box kan..
@Gerbera,
Ik heb wel BBC 1 & 2 op Digitenne hier in Amsterdam.
Sorry u heeft het juist, ff niet goed gekeken. Zal de warmte wel zijn;-))
Geen probleem Gerbera. :<))
Misschien bent u abuis want Ziggo biedt nog tv pakketten aan die los van internet leverbaar zijn. Ik weet niet hoe oud de mediabox is maar als die van de eerste generatie is kon u kiezen tussen retour sturen of digitale tv er bij nemen voor 2,50 euro per maand. Over die uitrol is in de media destijds nog veel van doen geweest omdat klanten ongevraagd een mediabox geleverd kregen en als ze die niet retour stuurden bij activatie van die decoder automatisch aan die 2,50 euro extra vast zaten. Als ik het standaard tv pakket van Ziggo bekijk gaat er één BBC zender uit en wordt onder een extra pakket gestopt en voor dat pakket dient extra betaald te worden. Als u dat pakket wenst af te nemen dan zal ook de mediabox vervangen worden door een exemplaar die wel geschikt is. De Ziggo medewerker probeert u wellicht een pakket inclusief internet aan te raden maar als u dat niet wil en enkel dat extra pakket wenst dan zal Ziggo een geschikte mediabox af moeten sturen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Moet je echt voor elke scheet die je online laat een review schrijven?
De capaciteiten van de pizzaboer, het contact met de klantenservice, een online opleiding, zakje kattenbakvulling, boek, tafeltje voor 2 geboekt.
Ik noem het al review-terreur! Het is al net zo irritant als verkopers aan de telefoon.
Moet je nou echt voor elke scheet die je online laat een review schrijven of je mening geven? Denk ik dan...
Mijn vraag hier: b
...
Lees meer
Inklapbare fietshelm
De ANWB verkoopt een inklapbare fietshelm. Je kunt deze helm zonder moeite induwen.
Mijn vraag is wat gebeurt er als je een ongeluk krijgt boven op die helm, hoe beschermt die helm dan je hersenpan, nu die zo gemakkelijk ingeduwd kan worden?
Lees meer
Afspraakkosten bij tandarts
Als ik een afspraak bij de tandarts, voor bij voorbeeld stukje van een tand afgebroken, dan brengt de tandarts naast herstel van de tand, ook kosten in rekening voor het maken van de afspraak. De kosten die in rekening worden gebracht zijn meer dan 25 euro, voor de behandeling C003. Volgens mij is een afspraak maken een handeling en geen behandeling.
Volgens mijn tandarts is dat normaal.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer