Abonnement bij Ziggo Internet tot maximaal 40 MB. Gaat bijna een jaar goed, maar sinds enkele maanden wordt de snelheid steeds lager, van 1 MB naar 5 MB, 11 MB en maximaal 22MB en dat terwijl ik voor 40 MB betaal.
Dit is ernstig, want als ik naar een film op You tube kijk via mijn smart tv dan staat het beeld opeens op zwart wegens te lage internetsnelheid van Ziggo. En dat gaat vervelen.
Tot tweemaal toe contact gehad met Ziggo en kreeg als antwoord dat ik de algemene voorwaarden er maar op na moest lezen. Wel, dat is geen fatsoenlijk antwoord. Ziggo lost niets op, Ziggo laat de klant gewoon in de kou staan, Ziggo wil gewoon niet meedenken naar een oplossing. Het laat Ziggo ook ijskoud als ik zeg dan maar naar een ander toe te gaan.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Tja, ze verwijzen naar de voorwaarden en daar staat zoiets als 'TOT max. 40 MB'. En daar voldoen ze toch aan ..... Overigens is dat bij andere providers ook het geval. Neemt niet weg dat het heel vervelend voor je is. Dus .... inderdaad overstappen als je dat boetevrij kunt doen in de hoop dat je bij een andere provider een betere snelheid haalt.
Ja Edrick3, dat heb ik gelezen, maar er zal toch een redelijke grens zijn en in mijn gedachte zou het circa tien procent lager/hoger mogen zijn, dus 36 MB, maar 8 MB is toch wel een ander uiterste. Mijn abonnement betaal ik toch ook niet tot € 20,--
Overigens, de eerste tien maanden had ik altijd een snelheid van om en nabij de 40 MB. Hoe komt het dat het nu duidelijk minder is geworden.
door henk5044Aug 1, 2016 om 23:37
1 Antwoorden / 1 Vragen
Er komen steeds meer draadloze netwerken in uw omgeving bij. Vaak maken die gebruik van hetzelfde kanaal. Vaak 1 of 11. Hoe meer draadloze netwerken op hetzelfde kanaal zitten, hoe zwakker het signaal en daaraan gekoppeld de internetsnelheid. Dat kan dus een oorzaak zijn van de mindere snelheid. Het is echter heel lastig om even te zeggen, daar ligt het aan. Dan moeten we veel meer info hebben. Laaste opmerking is of wanneer u bedraad, dus de laptop aansluiten met een netwerkkabel, en de WiFi uitzetten ook zo langzame verbinding hebt? Dat zou u in ieder geval kunnen proberen.
Ziggo is te groot geworden en wil nog groter worden. (Vodafoon komt er waarschijnlijk ook nog bij) De service van Ziggo is over het algemeen heel goed maar ook ik heb de laatste tijd klachten. Bij mij gaat het dan over de digitale televisie ontvangst. 2 zenders hebben steeds last van verdwijnend beeld in die zin dat het allemaal kleine streepje worden zeg een modern schilderij. Soms moet ik wel 3 maal per dag de verbinding met Ziggo verbreken en dan gaat het weer een poosje goed. Daar komt ook geen oplossing voor. Men weet het niet. Ze zijn zo groot dat je eigenlijk nergens anders heen kunt.
Meldt u aan op het forum van Ziggo. Stel daar de vraag. Hoe bent u aangesloten, welk modem, WiFi of bedraad? Allemaal factoren die mee spelen. Als u via de WiFi kijkt heeft u dan al een ander kanaal geprobeerd?
JANF3, het gaat om you-tube, NPO en andere signalen die via WIFI worden ontvangen op mijn Samsung smart-TV. Het is toch niet meer van deze tijd dat er een kabel door mijn woonkamer moet worden aangelegd. Dat is overigens wel het antwoord van Ziggo. Lopen ze daar achter? Zal naar het door jou genoemde forum gaan. Bedankt.
door janf43Aug 1, 2016 om 23:41
733 Antwoorden / 0 Vragen
Het probleem is dat veel apparaten tegenwoordig draadloos werken en daarvoor maar beperkte bandbreedte voor beschikbaar is. Uw Wifi-signaal kan worden gestoord door babyfoons, wifi van buren, magnetrons, telefoons etc... Daarom is bedraad eigenlijk alleen een goede oplossing. Second best is naar de 5GHz-band gaan, daar is meer ruimte en is het minder druk. Maar daarvoor heeft u een ander abonnement en een andere router nodig.
Beste Simon55, Uiteraard heb ik Ziggo vriendelijk benaderd, want je weet azijn en honing zijn twee verschillende zaken. Maar laten we wel zijn, 150MB is toch wel het hogere segment en daar moet je als leverancier zuinig op zijn. Het voetvolk heeft meestal de laagste klasse en daar kunnen er best een paar van gemist worden.
door Gerry1969Aug 1, 2016 om 17:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen
@Nicoharde, dit zal echt niet waar zijn, alle bekabeling vanuit Ziggo naar uw huis blijft hetzelfde, of u nu 40, 150,300 of 500Mb neemt. De stop qua snelheid is gewoon een softwarematige, U betaalt meer dan gaat de software uw blokkade op de afgesproken snelheid zetten. Heel veel mensen hebben een 40Mb, dit is namelijk voor de meeste mensen genoeg, Ziggo ziet u echt niet graag gaan en zal u zeker niet als " voetvolk" betitelen. Diewilik
Ziggo werkt niet met TOT downsload snelheden. Die 40Mbit/s is gewoon 40 Mbit/s, maar wel bekabeld. Als deze snelheid bekabeld gehaald wordt, heeft Ziggo er eigenlijk verder niks mee te maken. Wifi kan inderdaad een stuk lager liggen, maar de snelheid daarvan is o.a. afhankelijk van omgevingsfactoren.
U heeft de modem natuurlijk in de huiskamer staan. U heeft natuurlijk de 5 Ghz aanstaan en u heeft ook de modem uitgezet en na 10 seconden weer opgestart. De snelheid die u meet op de PC is het belangrijkste dat zal wel anders zijn dan op uw TV. Samsung heeft Tizen als besturingsysteem wat niet te vergelijken is met wat er op uw PC staat. Tizen is traag. Zelf heb ik ook de 40 MB van Ziggo en stond eerst ook in de meterkast waar het voor geen meter werkte. Nu in de huiskamer en werkt uitstekend. Streamen via Samsung Smart View app op de PC werkt bij mij gewoon goed.
door akkerdistelAug 1, 2016 om 18:09
1790 Antwoorden / 3 Vragen
Hoe kun je trouwens bij Apple (iphone) een opgeslagen netwerk verwijderen, waarmee je geen verbinding hebt?
Ma
door MacWallyAug 1, 2016 om 23:03
151 Antwoorden / Vragen
Verwijderen uit de lijst gaat niet maar je kunt wel voorkomen dat je er een verbinding mee maakt. Mocht je toevallig een verbinding hebben met een ongewenst netwerk bijv. een winkelcentrum of de MacDonald dan kun je via netwerk instellingen alles resetten zodat al die inlogcodes verdwenen zijn. Je kunt ook bij het betreffende netwerk waar je op dat moment op zit op de i drukken en dan op vergeten klikken maar via netwerk resetten gaat het sneller.https://drive.google.com/file/d/0B_HoBnPST7AxRDFSbDRwZ2tVNU0/view?usp=sharing
door akkerdistelAug 5, 2016 om 15:48
1790 Antwoorden / 3 Vragen
Ziggo gaat normaliter pas in actie komen als je een verlies hebt van 30%. Dus in uw geval onder de 28Mb/sec. Ik denk dat het aan de WiFi ligt, en als het bekabeld is zou ik de bekabeling eens nalopen zoals al eerder aangegeven. Ik haal altijd meer als waar ik voor betaal, bekabeld en draadloos haal ik ruim 300Mb (304-306) en upload ipv 30 zo'n 32MB. Wel goede Wifi kaarten in laptops, voor zover nodig Cat 6 kabels, coax van hirschmann, en snelle Asus router met 5Ghz AC ondersteuning. Mijn ervaring is net als @Carola83 dat je dus niet een tot 40Mb abo hebt maar gewoon die 40 moet kunnen halen als je hardware in orde is.
Dan wordt het misschien eens tijd om naar KPN over te stappen. Heb je ergens problemen mee, kun je via Facebook hulp vragen via webgesprek. Ze helpen je graag verder. Succes
Vermoedelijk, zoals ook al door anderen geopperd, heb je gewoon 40 Mbit/s en ligt het aan je Wifi. Sluit eens een PC of laptop via een kabel rechtstreeks op het modem aan en draai een speedtest. Als je dan wel rond de 40 Mbit/s hebt dan is het dus gewoon je Wifi. Heb je een Ziggo modem met wifi? Da's rotzooi, schakel de wifi uit en hang je eigen draadloze router er achter.
door Gerry1969Aug 1, 2016 om 23:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen
Dit is wat mij betreft het topantwoord. Inderdaad modem door Ziggo laten bridgen en een knappe router erachter hangen. Diewilik
pi
door pieterwoltersAug 2, 2016 om 19:14
3610 Antwoorden / 0 Vragen
Iets te makkelijk om nu al te concluderen dat het aan de Ziggo WIFI AP ligt. Als alle buren op hetzelfde kanaal zitten heb je ook problemen. De 2e check (na de snelheidscheck met kabel) is om een andere kanaal in te stellen. Even een wifi analyzer installeren op een smartphone en je kunt precies zien hoe druk het is en waar nog wat ruimte is. Zelfs het beste WIFI AP heeft moeite als die op hetzelfde kanaal gaat zitten als de omgeving.
door diumengeAug 2, 2016 om 19:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Da's waar. Neemt niet weg dat de modems van Ziggo niet van al te beste kwaliteit zijn.
Diewilik, Is het mogelijk dat een andere gebruiker in het gebouw veel meer afneemt dan normaal? Sinds vierweken hebben we een nieuwe bewoner, met een bedrijf, en vanaf die tijd heb ik moeilijkheden met de snelheid. Hoor graag van je.
Ik ben wel niet @diewilik, maar antwoord toch even.
Als de nieuwe bewoner op hetzelfde kanaal zit als jij, en hij heeft ook nog eens een betere router, kun jij daar zeker last van hebben. Hoe meer gebruikers op hetzelfde kanaal zitten, hoe meer last jij er van zult hebben. Vergelijk het maar met een file op de A2.
Ik zit zelf ook bij Ziggo, maar heb wel een eigen router aangeschaft voor een betere wifi ontvangst.
DOOR NICOHARDE- 1 AUG. 2016 OM 17:56 0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN
0
Diewilik, Is het mogelijk dat een andere gebruiker in het gebouw veel meer afneemt dan normaal? Sinds vierweken hebben we een nieuwe bewoner, met een bedrijf, en vanaf die tijd heb ik moeilijkheden met de snelheid. Hoor graag van je.
door Gerry1969Aug 1, 2016 om 23:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen
@Carola83. Nog een kleine aanvulling op dit bijna complete antwoord. Al zouden al uw buren vol gas downloaden dan nog merkt u daar niets van. Vroeger was dit wel een nadeel van kabelinternet maar die tijd ligt achter ons. Het Ziggo netwerk is ruim 95% glasvezel alleen de wijkcentrale naar uw huis is nog coax-aansluitpunten.
Diewilik En Carola bedankt voor je antwoord.
door CookiesAug 2, 2016 om 19:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen
Diewilik, ik schrijf toch nergens dat TS iets merkt van weinig/veel downloaden van buren? Dat heeft idd geen invloed.
Controleer anders eens of u wifi ingesteld staat op een erg druk kanaal, als dat het geval is dan een minder druk kanaal instellen. Lees daarover o.a. hier (punt 4): http://computerworld.nl/it-beheer/76024-10-ultieme-tips-voor-optimaal-wi-fi Als u een telefoon met android heeft dan is de app wifi analyzer daar erg handig voor (Google Play). Met deze apps kunt u niet het kanaal wijzigen.
Dat zou zomaar kunnen komen door de buren. Ziggo biedt voor de grotere betalers zeer snelle abonnementen aan en die kunnen ten koste gaan van de rest. U heeft recht op 40Mb/sec en naar ik meen 4Mb/sec up dus zou hierover gaan klagen. Bij piekgebruik (eenieder heeft HD tv en meerdere smartphones/tablets) neemt de snelheid overigens altijd af. Meten via speedtest.ziggo.nl die de snelheden goed weergeeft. De download snelheid als gemiddelde is minder van belang dan de constantheid van de verbinding (zonder dropouts).
door Gerry1969Aug 1, 2016 om 23:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen
@Matmatheij. Kabelinternet kent dit nadeel al jaren niet meer. De snelheid in je eigen huis kan bij veel apparaten tegelijk wel afnemen maar dat heeft niets te doen met de aansluitingen van de buren. Dus als alle buren downloaden dan haal jij thuis gewoon nog je 40Mb.
De speedtest van Ziggo bestaat niet meer, je wordt doorgestuurd naar Speedtest.net van Ookla, de meest gebruikte speedtest wereldwijd Diewilik
Ma
door Mat MatheijSep 2, 2016 om 18:50
986 Antwoorden / 3 Vragen
Beste Diewilik de Speedtest Ziggo bestaat nog steeds. Die wordt inderdaad verzorgd door Ookla. Zelfs KPN verwijst naar Ziggo omdat deze een beter overzicht geeft in de al dan niet voorkomende dropouts en het eventueel geheel ontbreken van enige verbinding. En nee Speedtest.net geeft ook geen betere weergave dan die van Ziggo. En hoe je aan de wijsheid komt dat buren het totaal beschikbare signaal niet zouden beinvloeden is evenmin duidelijk. Stel 24 personen zouden een 150-Mbits/sec verbinding hebben dan klapt het hele boeltje in elkaar.
door Gerry1969Sep 2, 2016 om 18:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen
Als dit om 24 adressen gaat stort het signaal op zeker niet in. Als je in één huishouden ineens met 10 apparaten vol gaat downloaden dan zal je dit merken. 98% van het Ziggo netwerk is al glas dus die oude vooroordelen zijn niet meer van deze tijd. Diewilik
Ma
door Mat MatheijSep 2, 2016 om 19:32
986 Antwoorden / 3 Vragen
Ach ja droom maar door.
door Gerry1969Sep 2, 2016 om 19:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen
Dit is geen droom hoor dit is de keiharde realiteit. Je bent echt blijven hangen na je 9k6 modem. https://www.ziggo.nl/kabel/
Nogmaals als de hele straat met een Ziggo aansluiting gaat downloaden dan merk je er bij jou thuis niets van. Diewilik
Ma
door Mat MatheijSep 2, 2016 om 20:27
986 Antwoorden / 3 Vragen
Sorry Diewilik maar jouw stelling is onjuist. Ook Ziggo kent simpele eindverdeelinrichtingen met 24 kanaalssplitters die gewoon met kabel naar elke woning zijn bedraad. Daarnaast kent men de wijkcentrale die mogelijk met glasvezel zou kunnen zijn bedraad maar vanaf dat punt loopt er gewoon GEEN glasvezel naar elk eindverdeelpunt. Het blijft dus echt onzin. En wederom je zit niet in deze sector hoe kun je dit met alle stelligheid beweren. 14k4 overigens en ook ISDN maar liefst 64k bij twee lijnen.
door Gerry1969Sep 2, 2016 om 20:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen
Inderdaad ik zit zelf niet in deze sector, maar een van mijn beste vrienden is hoofd van het technisch development team. En zo hoor je nog eens wat. Als uw stelling klopt waarom haal ik dan 24/7 ruim 300Mb. Eens zullen mijn buurtgenoten toch op het net komen en zou de snelheid toch moeten afnemen volgens uw theorie. Maar ik hou het hierbij u heeft een technische achtergrond maar van jaren terug is mijn vermoeden. Discussie gesloten. Diewilik
Ma
door Mat MatheijSep 2, 2016 om 21:04
986 Antwoorden / 3 Vragen
Heeft u dan ook al bij uw 23 buren geinformeerd. U haalt genoeg snelheid zo te horen. De buren mogelijk ietsiepietsie minder. Ervaring Nieuwegein Noord. De meesten op dit forum praten sneller dan hun internetverbinding. En wat doe je met 300 Mbits/sec genoeg voor bijna 30 HDTV.s Discussie ook gesloten u toont slechts aan dat uw snelheid constant is en dat was niet de stelling. Het ging hier overigens om een ervaringsgeval. Doe uw vriend de groeten. Zo te zien is er nog veel werk aan de winkel.
door Gerry1969Sep 11, 2016 om 00:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen
@Mathmatheij, de 300 Mb is vooral gekozen om de 30Mb upload. Ik verstuur veel bestanden die snel 10 - 400 Mb groot zijn. Verder een dochter die veel ondemand gebruikt, 4 telefoons waarvan 2 veel online zijn 3 pc's die 24/7 online zijn en soms nog een tablet of laptop in gebruik. Ook bied ik eventueel klanten mijn gastnetwerk aan zo komen er soms nog 3 telefoons of tablets bij. Het is dus geen overbodige luxe. Downloaden van bv een film doen we sporadisch. Diewilik
U heeft volkomen gelijk. Uw internetabonnement is van het instaptype en in tegenstelling tot de vaak overdreven voorspiegelingen van het ADSL/VDSL net heeft Ziggo geen enkele verklaring nodig om deze instap niet te kunnen waarmaken. Controleer wel alle aansluitingen. Met de (groene) inkomende coaxkabel kan er van alles misgaan. Dus dat eerst zelf checken of laten checken. Een andere reden voor dit falen is er niet.Bel Ziggo 1200. En toets onmiddellijk na alle opties voor technische problemen met internet. Lijkt mij sterk dat ook zij niet zouden kunnen zien dat uw snelheid te laag is. Vervolgens is dat hun probleem tenzij de installatie door u zelf is bedraad en slecht aangelegd. Korte kabel inpluggen nabij modem en Ziggo speedtest.
Als U vlakbij uw TV een coax aansluiting heeft en ruimte nabij het ziggo modem/router kunt U overwegen om een MOKA aan te schaffen van hirschmann. Deze stuurt internet via COAX zodat U Uw TV bedraad aan het modem van Ziggo kunt hangen zonder nieuwe kabels te trekken.
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone. Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer