abarth
door abarth Apr 22, 2012 om 20:35
Elektronica & tv

Ziggo storing HD ned 1 &b2 en Eredivisie live

Van het een op ander moment heb ik storing aan de HD kanalen ned 1 & 2 en eredivisielive.
Het uit zich in haperen en blokkerig beeld.
Volgens ziggo ligt het aan mijn kabels en abdere apparaten in de buurt.

De kabels en apparaten zijn niet veranderd in jaren dus lijkt me sterkt dat het daar aan ligt.
Maar voor ik dure kabels ga aanschaffen iemand nog andere ideen?

6247 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk hier maar eens storing oplossen

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Carola,

Ned 3, RTL, SBS, veronica, discovery heb ik nergens last van.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik je een antenneversterker?

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 22 apr 2012, 21:18: Gebruik je een antenneversterker?

nee, beeld is goed, analoog ook geen probleem

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

....De kabels en apparaten zijn niet veranderd in jaren dus lijkt me sterkt dat het daar aan ligt.....

Daarom denk ik juist wel dat het aan de kabels/stekkertjes ligt. Die dunne coaxkabels en die plastic stekkertjes zijn echt niet meer goed genoeg om digitale zenders zonder problemen te ontvangen. Blokken en haperen heeft meestal met kabels enz. te maken.

Koop goede kabelkeur (Hirschmann) kabels/stekkers.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net even gekeken en geen probleem met Ziggo HD 1 en 2 hier nu.
Ik heb overigens wel een antenneversterker.
Maar denk dat het probleem bij Ziggo ligt, heb het laatste tijd wel vaak met Nedl 3 `s morgens en die kijken we dan maar aan via video/anoloog.
Als het aan kabel zou liggen moet probleem toch bij meer/alle kanalen spelen ?

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik probeer morgen ff de antenne versterker. kijken of dit scheelt.
Zou de dvd recorder (samsung 3 jaar oud) ook storing kunnen geven antenne loopt via recorder naar TV?

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

abarth schreef op zondag 22 apr 2012, 21:47: Ik probeer morgen ff de antenne versterker. kijken of dit scheelt.
Zou de dvd recorder (samsung 3 jaar oud) ook storing kunnen geven antenne loopt via recorder naar TV?

Geen idee, de mijne loopt ook via video (ook samsung),
dan zou het aan de scartverbinding tussen beide kunnen liggen wellicht ?
Ik heb ook nog ouwe zooi en kabels maar eigenlijk weinig problemen behalve laatste tijd dan soms,
veelal dan met Nedl.3.
Kabelversterker had ik omdat er een 2e aansluiting naar boven aan hangt, ging beter.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

abarth schreef op zondag 22 apr 2012, 21:47: Ik probeer morgen ff de antenne versterker. kijken of dit scheelt.
Zou de dvd recorder (samsung 3 jaar oud) ook storing kunnen geven antenne loopt via recorder naar TV?

Antenneveresterker zou je probleem erger moeten maken.

Wat voor TV heb je?

Hier vind je ongeveer hetzelfde probleem. Scheelt weer wat in typewerk

Dat je kabels en apparaten niet veranderd zijn in jaren zegt niets. Ziggo mag, binnen bepaalde grenzen, verbeteringen aanbrengen. Het kan zijn dat jouw kabels dat dus net niet meer kunnen hebben.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 22 apr 2012, 22:12:
abarth schreef op zondag 22 apr 2012, 21:47: Ik probeer morgen ff de antenne versterker. kijken of dit scheelt.
Zou de dvd recorder (samsung 3 jaar oud) ook storing kunnen geven antenne loopt via recorder naar TV?

Antenneveresterker zou je probleem erger moeten maken.

Wat voor TV heb je?

Hier vind je ongeveer hetzelfde probleem. Scheelt weer wat in typewerk

Dat je kabels en apparaten niet veranderd zijn in jaren zegt niets. Ziggo mag, binnen bepaalde grenzen, verbeteringen aanbrengen. Het kan zijn dat jouw kabels dat dus net niet meer kunnen hebben.

Als de overige (HD-)zenders (o.a. Nederland 3) het wel goed doen: waarom zou het dan aan de kabel(s) en de (F-)stekker(s) liggen!? Bullshitantwoord van Ziggo!

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 22 apr 2012, 22:12:
Antenneveresterker zou je probleem erger moeten maken.

Hoezo erger ?
Als het je signaal versterkt wordt het er toch beter op ipv slechter lijkt me.
Geldt in elk geval wel voor tv boven die zonder slecht beeld gaf.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Winterman, de link werkt niet. Heb een samsung led tv uit 2011

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, NU wel.

Als je een slecht signaal versterkt wordt het nog slechter. Vandaar mijn vraag naar de antenneversterker.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan best een storing zijn via de eletrische apparaten bij de buren. Ik had het is heel erg bn gewoon gaan vragen en bleken een heel oud apparaat te gebruiken daie niet onstoort was hij werd alfgekoppelt en toen was het over.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 00:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wij hebben het zelfde probleem.
Hier beweerd ZIGGO ook dat het aan de installatie ligt.

Toch hebben ze een reperatie in de centrale uitgevoerd.
Dat hielp maar even.

Wel heb ik zelf de versterker [signaal] teruggedraaid dmv het stelschroefje, het is nu wel iets minder maar over is het niet.
Af en toe klikt de TV en is het beeld heel even "bevroren".

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 02:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

poltol schreef op maandag 23 apr 2012, 00:31: Af en toe klikt de TV en is het beeld heel even "bevroren".

Vr.gr. poltol
*klikt* de TV? als in mechanisch? (linesync relais ofzo?) Wow.. dat zou dan wel zo ongeveer museum-ready apparatuur zijn?

Maar sorry - effe wat serieuzer - dat bevriezen: voor kleine storingen is digitaal minder gevoelig dan analoog, ze worden weggerekend.. maar grotere storingen (die "vroeger" alleen maar wat extra sneeuw in je beeld gaven) vallen nu heel wat meer op.. missende (video of audio) frames zie je echt wel.. oudere decoders gaven dan een zwart beeld, recentere houden het vorige beeld, maar hoe dan ook, het valt echt wel op (en als ze dan nog eens de incrementals over het huidige beeld gaan doen... leuk effect, maar het duurt dan weer even tot alles weer in sync is)..

Maar idd - een versterker is zelden 100% lineair over het hele spectrum en de hele versterkings range.. dus overversterken werkt niet goed.. en storingen versterken, zoals al eerder in deze thread gemeld, ook gezellig mee..

Kan je niet ergens wat signaal waarden uit je decoder lospeuteren? dan kan je wat dingen proberen (meer/minder versterken, andere kabels, andere connectoren, netjes de video *achter* de deco zetten (op de RF out, na de eventuele radio splitter) in plaats van ervoor zoals vroeger.. enz enz..) Signaal waarden zie je meestal eerder iets aan dan aan het beeld/geluid (met het blote oog dan), hoewel je je ook weer niet moet gaan doodstaren op die waardes..

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 03:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat er ergens en af en toe storing is kan ik nog wel begrijpen. Maar de waanzin die je hoort als je nog helemaal niet klaagt maar enkel vraagt is absurd.De verzinsels en onzin die je zelf nog eens moet betalen en moet aanhoren zijn schrijnend. En het heeft niets te maken met techniek.Het heeft te maken met bewuste onkunde.
Ziggo is in handen van investeerders die willen geld terug met winst. En als je klaagt als consument ben je overgeleverd aan vooral tegenwerking.

Bedankt vrije marktwerking en bedankt dat ik kan kiezen en moeiteloos kan overstappen naar exact dezelfde onzin.?????!!!! .Zou vlot 20 euro pm meer willen betalen voor alles in 1 als de overheid met ambtenaren het weer overnemen.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

dobby schreef op maandag 23 apr 2012, 02:35:
Kan je niet ergens wat signaal waarden uit je decoder lospeuteren? dan kan je wat dingen proberen (meer/minder versterken, andere kabels, andere connectoren, netjes de video *achter* de deco zetten (op de RF out, na de eventuele radio splitter) in plaats van ervoor zoals vroeger.. enz enz..) Signaal waarden zie je meestal eerder iets aan dan aan het beeld/geluid (met het blote oog dan), hoewel je je ook weer niet moet gaan doodstaren op die waardes..

Ben ik al een tijd mee bezig. Probleem is dat er geen enkel patroon in te herkennen is. Een opstelling die goed werkt, kan de dag erna ineens weer "blokken" opleveren.

Een kennis van mij heeft in een nieuwbouwwoning door een installateur kabels en een versterker aan laten leggen. Alles Hirschman.
Hij heeft precies hetzelfde probleem op de zelfde zenders als ik.

politol, probeer het eens door die versterker er helemaal tussenuit te halen en gebruik een goede kabel.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Abarth,

Toevallig ook geen andere (nieuwe) appratuur erbij gezet, die kan gaan storen? Ik had er een WII bijgezet, weg was het beeld, straling leek te storen op de aansluiting.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 23 apr 2012, 12:00: Ben ik al een tijd mee bezig. Probleem is dat er geen enkel patroon in te herkennen is. Een opstelling die goed werkt, kan de dag erna ineens weer "blokken" opleveren.
Hm.. als dat zo random is... vaag idd.. dan ga je toch bijna aan dingen als luchtvochtigheid enzo denken..

Proberen bij te houden welke tijden en welke zenders.. als je de tijden en de TSs weet is daar misschien meer info uit te halen.. Ik heb hier zelf ooit ook 1 kabel in de muur moeten vervangen.. 12 jaar geleden was dat nieuwbouw, toen analoog niets aan de hand.. maar ja.. alles gaat steeds kritischer worden.. het bleek bij mij idd gelukkig die kabel te zijn - dus misschien ergens een kink in een kabel ofzo? Maar ja.. een hele frequentie sweep is ook niet heel makkelijk of kosten neutraal te regelen..

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een oude antenneversterker er tussen gezet en het probleem lijkt al verholpen.
Maar kijk het nog een paar dagen aan.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2012 om 08:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allen,

Als digitale televisie niet goed werkt, kan dit verschillende oorzaken hebben. Controleer dan het volgende:

- Kijk of je televisie/ decoder aan staat en is ingesteld op het televisie/
decoderkanaal.

- Controleer of je kabels goed zijn aangesloten op de hoofdaansluiting (AOP).
Haal eventuele randapparatuur zoals een splitter of versterker er tussen uit, en
sluit de TV/ Decoder direct aan op onze AOP. Werkt het nu wel goed? Dan
weet je dat je het probleem in je kabels zit.

- Kijk verder of er een melding is van een storing of werkzaamheden bij je in de
buurt, door je postcode in te vullen op deze pagina:
https://www.ziggo.nl/#help/storingen/

- Zie je bij digitale televisie een foutmelding in beeld? Geef dit dan even aan in
dit topic. Dan help ik je graag verder.

Het kan soms zijn dat sommige zenders niet goed werken en andere wel weer. Dit heeft te maken met frequenties. Wij zenden zenders weg over een bepaalde frequentie. En voor iedere zender kan dit weer anders zijn. Daarom kan het soms zijn dat je wel NL1 en 2 hebt maar dat NL3 stoort.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

ve
door verwijderd - Apr 28, 2012 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een aantal dagen verder en nog geen storing...
De antenneversterker lijkt zijn werk goed te doen.

ve
door verwijderd - May 4, 2012 om 07:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

ziggowebteam schreef op dinsdag 24 apr 2012, 08:24: Hallo allen,

Als digitale televisie niet goed werkt, kan dit verschillende oorzaken hebben. Controleer dan het volgende:

- Kijk of je televisie/ decoder aan staat en is ingesteld op het televisie/
decoderkanaal.

- Controleer of je kabels goed zijn aangesloten op de hoofdaansluiting (AOP).
Haal eventuele randapparatuur zoals een splitter of versterker er tussen uit, en
sluit de TV/ Decoder direct aan op onze AOP. Werkt het nu wel goed? Dan
weet je dat je het probleem in je kabels zit.

- Kijk verder of er een melding is van een storing of werkzaamheden bij je in de
buurt, door je postcode in te vullen op deze pagina:
https://www.ziggo.nl/#help/storingen/

- Zie je bij digitale televisie een foutmelding in beeld? Geef dit dan even aan in
dit topic. Dan help ik je graag verder.

Het kan soms zijn dat sommige zenders niet goed werken en andere wel weer. Dit heeft te maken met frequenties. Wij zenden zenders weg over een bepaalde frequentie. En voor iedere zender kan dit weer anders zijn. Daarom kan het soms zijn dat je wel NL1 en 2 hebt maar dat NL3 stoort.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik ook problemen met mijn HD ontvangst.

Ik heb het TVplus pakket, dus 12 HD zenders, en momenteel gratis HBO HD.

Ned1 + Ned2 beiden hebben een kwaliteitontvangst van rond de 50, en een kwaliteitssterkte van 1 t/m 10................................Ned3 kwaliteit ontvangst rond de 70 en sterkte 1 t/m10 dit laatste geldt ook voor RTL4HD.
Ziggo gebeld, alles samen doorlopen, opnieuw ingesteld, zenders geinstalleerd, Card (in module) opnieuw via Ziggo laten resetten.........alles voor nop.....in de avond opeens geen beeld meer op NED3HD en RTL4HD...........alles groen....weer Ziggo gebeld.....mijnheer aan de andere kant zegt dat er in het "blok" nog 2 zenders zitten die kunnen storen namelijk Family7 en niick cartoon jr. en inderdaad.............blokken...blokken en nog meer blokken.......let wel : ALLE zenders wat ik nu heb omschreven zijn digitaal heel goed te ontvangen.

Ik heb daarna eens gekeken naar al mijn HD zenders en hier is ontvangst gewoon goed, met als uitschiter HBO1,2 en3..met een gemiddelde sterkte van 70/90 oplopend tot 100,.een beeld om je vingers aan af te likken. Dus het fabeltje van antennenkabels en dergelijke geloof ik gewoon niet.

Ik heb maar een aansluiting, geen splitter, ik heb een hirschmann antennekabel.
Nu komt een monteur vanddag de boel nameten?...ben benieuwd wat ik krijg te horen......

Voor de verdere info: ben woonachtig in Heerlen en heb een Philips 40PFL5625 met CAM+module.....en schaf me binnenkort een Humax5050c aan........

Gr,

Limborocker

ve
door verwijderd - May 4, 2012 om 08:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ limborocker
Waarom humax 5050c? Ik heb een nieuwere versie met daaraan gekoppeld een externe harde schijf met externe voeding om op te nemen. De Humax IRHD-5100c.

Bij mij waren de problemen opgelost nadat ik er voor zorgden dat aan de achterkant kabels elkaar niet raakten.
3. Slechte beeld-/geluidskwaliteit
• Zorg dat er geen mobiele telefoon of magnetron in de buurt van de tv staat.
• Houd het netsnoer en de RF-kabels van elkaar gescheiden.
/i]
bron: gebruiksaanwijzing Humax 5100c

ve
door verwijderd - May 4, 2012 om 08:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oops
"zorgden" moet zijn "zorgde"

ve
door verwijderd - May 4, 2012 om 08:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Daarnet is monteur hier geweest......hij was er heel snel achter, hij koppelde mijn antennekabel af, hing er zijn antennekabel aan en zag het beeld en de kwaliteit. Er bleek een "lek" in het wandcontactdoosje te zitten, dus het kastje vanwaar uit de antennekabel naar de tv gaat. Dit was een verouderd kastje waar 2 kabels op kunnen worden aangesloten. Hij heeft kastje door een nieuwe vervangen, en voila het beeld is perfect........

Gr,

Limborocker

ve
door verwijderd - May 4, 2012 om 09:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probleem is dus opgelost.
Bedankt voor de terug melding. Hier kunnen anderen met een soortgelijk probleem hun voordeel mee doen.

limborocker schreef op vrijdag 4 mei 2012, 08:31: Hallo,

Daarnet is monteur hier geweest......hij was er heel snel achter, hij koppelde mijn antennekabel af, hing er zijn antennekabel aan en zag het beeld en de kwaliteit. Er bleek een "lek" in het wandcontactdoosje te zitten, dus het kastje vanwaar uit de antennekabel naar de tv gaat. Dit was een verouderd kastje waar 2 kabels op kunnen worden aangesloten. Hij heeft kastje door een nieuwe vervangen, en voila het beeld is perfect........

Gr,

Limborocker

ve
door verwijderd - May 4, 2012 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer die versterker er eens tussenuit te halen.