tenormin
door tenormin Oct 28, 2021 om 22:45
Elektronica & tv

Ziggo storingen

Beste panelleden, ik weet dat ik deze vraag al eerder heb gesteld. En van Ziggo nooit een "echt" antwoord gekregen. Hoe kan het nu toch, zoals vanavond, bij Mr Frank Visser doet uitspraak; de oudste televisie, sinds 2010, wel gewoon beeld kan uitzenden en de nieuwste (nu ja, inmiddels al bijna 2 jaar oud) dan stopt en mij signaal E 32 geeft. Om daarna, na een minuut of tien, weer vrolijk wel beeld geeft?

3540 14 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Oct 29, 2021 om 00:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nieuwe tv's zijn gevoeliger voor juiste kabels en doorgave signaal. Als het signaal tijdelijk verzwakt is kan het zijn dat de oude tv wel beeld geeft maar een nieuwe niet en dan krijg je code E32.
Als de oude bijvoorbeeld maar een hd kwaliteit heeft en de nieuwe Full HD dan kan die oude met een zwakker signaal nog beeld geven en de nieuwe niet.

tenormin
door tenormin Oct 29, 2021 om 12:06
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ziggo heeft een half jaar geleden een nieuwe kabel geplaatst, ik neem aan dat dit een goede kabel moet zijn. Dank voor antwoord.

panter22
door panter22 - Oct 29, 2021 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen

Koop een nieuw kabeltje. Niet bij de Action, maar er is vast wel een elektronicazaak in de buurt of bestel online.
Zitten de stekkers nog wel stevig in de tv en de mediabox. Door het lopen willen ze nog wel eens wat los gaan zitten.

tenormin
door tenormin Oct 29, 2021 om 12:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Er zit een nieuwe kabel, geplaatst door Ziggo monteur. (Half jaar oud). Stekkers zitten in zowel tv als mediabox. Dank voor uw antwoord.

panter22
door panter22 Oct 29, 2021 om 15:41
6599 Antwoorden / Vragen

Zo'n kabel kan dan nog niet stuk zijn. En de monteur zal geprobeerd hebben of de tv het deed.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2021 om 08:44
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien helpt resetten zodat alles weer op zijn plaats valt, stekker dus een poos uit de wandcontactdoos.

marita5
door marita5 - Oct 29, 2021 om 09:17
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tenormin ,

Koop een Hirschmann kabel , deze zijn goed , o.a te koop bij MM .

tenormin
door tenormin Oct 29, 2021 om 12:09
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Marita, ik heb een stevige kabel, door monteur Ziggo geplaatst. Dank voor antwoord.

marita5
door marita5 Oct 29, 2021 om 13:56
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Tenormin , de kabels die Ziggo plaatst zijn niet van het merk Hirschmann . Vroeger had ik ook regelmatig storingen , kabel van Hirschmann geplaatst geen storingen meer .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2021 om 10:06
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat naast al gegeven tips er toch wordt nagegaagn of er geen sprake is van een interferentie op uw kabelaansluiting. Dat i dan toch echt iets dat men bij ziggo kan nagaan en zelfs behootrt na te gaan door o.a.l een meting of afstand.

Wellicht overbodig: Als je een klacht wilt indienen bij Ziggo wordt aangeraden om telefonisch contact op te nemen. Na een minuut of tien wachten wordt de telefoon zowaar beantwoord en de medewerker adviseert om via de website een klachtenformulier in te dienen. Daar vind je na wat zoeken een link naar het contactformulier.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 29, 2021 om 10:46
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Is de nieuwe TV op de lijst met Ziggo geschikte?

Als die ontbreekt is dat Uw risico helaas.

rj
door rjw Oct 29, 2021 om 19:44
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Gebruikt TS een DVB-C module in de TV? Ik lees dat nergens, dus je conclusie is best wel voorbarig.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 29, 2021 om 20:38
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Met Ziggo geschikte  zal er minder  storingen komen  dan zomaar iets kopen.

Ik kan  veel zonder kaart of kaartlezer gewoon ekijken in mijn Philips.

De vaak Supermarkt aanbiedingen zitten vaker foute tussen.

Niet of half werken, en na update Ziggo zijn niet gekeurde vaak  dat ze gaan storen.

sw
door swat1500 - Oct 29, 2021 om 11:30
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Melden bij de helpdesk van Ziggo. Vaak sturen ze dan gratis een nieuwe kabel voor de verbinding tussen modem en tv.

tenormin
door tenormin Oct 29, 2021 om 12:00
16816 Antwoorden / 108 Vragen

De nieuwe kabel heeft Ziggo monteur geplaatst, is nog geen half jaar oud. Dank voor uw antwoord.

justmeagain
door justmeagain Oct 29, 2021 om 23:30
623 Antwoorden / 8 Vragen

Bij een Ziggo modem kan helemaal geen kabel naar de tv.  Dus dit klopt niet. Je gast vanuit de muur naar de splitter dan vanuit de splitter naar de tv en naar het modem, dat zijn 2 aparte aansluitingen.
Maar modem naar tv gaat niet lukken.

Je
door Jeff59761 - Oct 29, 2021 om 12:13
43 Antwoorden / 1 Vragen

indien u dit nog niet heeft zou ik aanbevelen de ziggo app te downloaden en instaleren op uw telefoon via de chat functie altijd zeer snel antwoord. en ook heeft u de aansluiting in de muur voorzien van een 4g beschermde coax aansluiting?

tenormin
door tenormin Oct 29, 2021 om 12:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Deze dame is niet in het bezit van een mobiele telefoon, dus ook geen app. Ik communiceer met Ziggo via Messender en dat gaat uitstekend. En ja, een half  jaar geleden is een monteur van Ziggo geweest en heeft een goede, moet ik aannemen coax kabel geplaatst.

Je
door Jeff59761 Oct 29, 2021 om 12:25
43 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoelde de aansluiting in de muur waar de kabel/splitter in gaat deze zorgde bij mij wegens te oud en geen 4g bescherming ook voor storingen

tenormin
door tenormin Oct 29, 2021 om 12:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Okay. Maar ook die is vernieuwd, ik heb geen verstand van die zaken, dus niet oud, laat ik het zo zeggen.

Je
door Jeff59761 Oct 29, 2021 om 13:10
43 Antwoorden / 1 Vragen

dan zou ik de tip van @tutje volgen op de community staat een video uitleg van een monteur hoe de storingsmelding op te lossen is

tenormin
door tenormin Oct 29, 2021 om 16:21
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@jeff59761, bij grote storing die ik had, de monteurs van Ziggo konden het niet vinden, ik kreeg telkens de rekening, heeft Ziggo de BAM ingeschakeld. Buiten bleek dat de kabels geknakt waren. Dat zou goed hersteld moeten zijn: ik kreeg toen in Februari een rekening van 0, plus bloemen, voor het ongemak. Dus het lijkt erop dat er nog steeds iets niet lekker zit.

Donuts
door Donuts - Oct 29, 2021 om 12:25
1203 Antwoorden / 2 Vragen

E32 is een bekende storingsmelding. Als je het opgelost wilt hebben, open je een topic op https://community.ziggo.nl

panter22
door panter22 - Oct 29, 2021 om 15:47
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien is dit de oplossing:

Wat bij mij lijkt te werken is de breedbeeldformaat van de tv van auto naar 16:9 te zetten sinds dat moment heb ik het wegvallen van beeld niet meer.

Heb een Proline L5579UHD tv
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ziggo-Next-beeld-valt-1-sec-weg/td-p/53330
Het is toch die Samsung tv waar de storing op zit?

tenormin
door tenormin Oct 29, 2021 om 15:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, die Samsung is omgeruild, die was nieuw maar het ding werkte niet. Nu een LG. Beeld valt geen seconde uit maar gerust 5 of 10 minuten. Werkt het dan nog niet dan haal ik kastje en TV van het stroom, sluit het weer aan, zoek HDM1 en dan doet hij het weer wel.

panter22
door panter22 Oct 29, 2021 om 17:22
6599 Antwoorden / Vragen

Is het kastje misschien stuk?

tenormin
door tenormin Oct 29, 2021 om 18:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heb ook een nieuw kastje gekregen, nou ja, ook alweer een half jaar geleden. Gaan ze zo snel kapot dan?

panter22
door panter22 Oct 30, 2021 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

Dat lijkt mij sterk. Maar je weet het nooit.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2021 om 16:07
7155 Antwoorden / 3 Vragen
Thecla58
door Thecla58 - Oct 29, 2021 om 20:02
841 Antwoorden / 3 Vragen

Tijdens het vervangen van mijn mediabox naar de media box next werkte de aansluiting op mijn tv op de slaapkmer (extra next bix) niet. Alleen met een ouderwetse scart aansluit :(. Nu is de afstand tussen waar de de aansluiting het huis binnenkomt en het aansluitpunt in de slaapkamer meer dan tien meter en dan treed er signaalverlies op. Nieuwe kabel van Ziggo gekregen die, ietsd, dikker was dan de meegeleverde kabel... Die er tussen gedaan en toen had ik beeld op de slaapkamer via de HDMI.

Het kan dus echt aan de dikte van de kabel liggen.

Succes.

tenormin
door tenormin Oct 29, 2021 om 22:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zou bijna zeggen @tecla58, kom eens kijken: de kabel die men geplaatst heeft is zo dik en stijf dat het niet eens meer "leuk" is. Niet weg te werken. Signaalverlies is wat je schrijft, zo goed als niet mogelijk: nog geen anderhalve meter. Maar bedankt voor je antwoord.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Oct 29, 2021 om 23:59
98 Antwoorden / 1 Vragen

Deze foutmelding betekend dat er een storing bij ziggo in het netwerk is. Kijk je via decoder dan zal je hier last van kunnen hebben.
Kijk op ziggo.nu storing of dit zo is.
Of kijk met een 1.3 CI+ module televisie.

tenormin
door tenormin Oct 30, 2021 om 00:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dat zou men denken. Maar als ik mijn postcode intoets: geen storingen bekend. Wat ook wel moet kloppen: na 5 of 10 minuten krijg ik weer wel beeld, met of zonder handelingen mijnerzijds.

brui0929_20654
door brui0929_20654 Oct 30, 2021 om 12:43
98 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer het volgende haal de splitter internet radio tv uit de contact doos sluit de coaxkabel die is aangesloten op de decoder rechtstreeks op de antenne ingang aan heb je nu wel beeld?
sluit de splitter weer aan op de antenne.

tenormin
door tenormin Oct 30, 2021 om 14:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, dat doe ik ook regelmatig maar het is net een wip: op en neer. Ga wel weer met Ziggo in conclaaf. Bedankt voor uw antwoord.

Donuts
door Donuts Oct 30, 2021 om 16:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ga wel weer met Ziggo in conclaaf. Ja, dat adviseerde ik al, aangezien je zelf wegens gebrek aan kennis (zoals je al eerder schreef) toch niets kan doen. En vraag het dan wel aan de Community, want daar krijg je veel betere hulp dan bij de klantenservice. Geef dan wel zo volledig mogelijke informatie, hoeven ze daar niet voor niets te adviseren dat je waarschijnlijk nieuwe kabels nodig hebt.

Re
door Replayt - Oct 30, 2021 om 13:31
4 Antwoorden / Vragen

Had zelf ook wel vaker last van een slecht signaal en foutmeldingen op onze tweede tv. Nu is dit geen echte oplossing, maar het werkt wel.

Omdat wij overal in huis goede wifi hebben, heb ik een Chromecast gekocht (gewoon de goedkoopste, is ~40 euro) om vervolgens vanuit de Ziggo-app live TV te streamen naar deze Chromecast. Zo heb je wel beeld (mits je internet acceptabel is). Uitleg over hoe dit werkt (en ook wat je er niet mee kunt): https://chromefans.nl/ziggo-go-chromecast/

Toch zou ik een zeker (nogmaals) bij Ziggo klagen, want bovengenoemde is natuurlijk niet per se een oplossing, meer een workaroud.