Ziggo storingen
Beste panelleden, ik weet dat ik deze vraag al eerder heb gesteld. En van Ziggo nooit een "echt" antwoord gekregen. Hoe kan het nu toch, zoals vanavond, bij Mr Frank Visser doet uitspraak; de oudste televisie, sinds 2010, wel gewoon beeld kan uitzenden en de nieuwste (nu ja, inmiddels al bijna 2 jaar oud) dan stopt en mij signaal E 32 geeft. Om daarna, na een minuut of tien, weer vrolijk wel beeld geeft?
Nieuwe tv's zijn gevoeliger voor juiste kabels en doorgave signaal. Als het signaal tijdelijk verzwakt is kan het zijn dat de oude tv wel beeld geeft maar een nieuwe niet en dan krijg je code E32.
Als de oude bijvoorbeeld maar een hd kwaliteit heeft en de nieuwe Full HD dan kan die oude met een zwakker signaal nog beeld geven en de nieuwe niet.
Ziggo heeft een half jaar geleden een nieuwe kabel geplaatst, ik neem aan dat dit een goede kabel moet zijn. Dank voor antwoord.
Koop een nieuw kabeltje. Niet bij de Action, maar er is vast wel een elektronicazaak in de buurt of bestel online.
Zitten de stekkers nog wel stevig in de tv en de mediabox. Door het lopen willen ze nog wel eens wat los gaan zitten.
Er zit een nieuwe kabel, geplaatst door Ziggo monteur. (Half jaar oud). Stekkers zitten in zowel tv als mediabox. Dank voor uw antwoord.
Zo'n kabel kan dan nog niet stuk zijn. En de monteur zal geprobeerd hebben of de tv het deed.
Misschien helpt resetten zodat alles weer op zijn plaats valt, stekker dus een poos uit de wandcontactdoos.
Hallo Tenormin ,
Koop een Hirschmann kabel , deze zijn goed , o.a te koop bij MM .
Marita, ik heb een stevige kabel, door monteur Ziggo geplaatst. Dank voor antwoord.
Tenormin , de kabels die Ziggo plaatst zijn niet van het merk Hirschmann . Vroeger had ik ook regelmatig storingen , kabel van Hirschmann geplaatst geen storingen meer .
Het lijkt mij dat naast al gegeven tips er toch wordt nagegaagn of er geen sprake is van een interferentie op uw kabelaansluiting. Dat i dan toch echt iets dat men bij ziggo kan nagaan en zelfs behootrt na te gaan door o.a.l een meting of afstand.
Wellicht overbodig: Als je een klacht wilt indienen bij Ziggo wordt aangeraden om telefonisch contact op te nemen. Na een minuut of tien wachten wordt de telefoon zowaar beantwoord en de medewerker adviseert om via de website een klachtenformulier in te dienen. Daar vind je na wat zoeken een link naar het contactformulier.
en deze m.b.t. de gratis service van de consumentenbond: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ziggo/
Is de nieuwe TV op de lijst met Ziggo geschikte?
Als die ontbreekt is dat Uw risico helaas.
Gebruikt TS een DVB-C module in de TV? Ik lees dat nergens, dus je conclusie is best wel voorbarig.
Met Ziggo geschikte zal er minder storingen komen dan zomaar iets kopen.
Ik kan veel zonder kaart of kaartlezer gewoon ekijken in mijn Philips.
De vaak Supermarkt aanbiedingen zitten vaker foute tussen.
Niet of half werken, en na update Ziggo zijn niet gekeurde vaak dat ze gaan storen.
Melden bij de helpdesk van Ziggo. Vaak sturen ze dan gratis een nieuwe kabel voor de verbinding tussen modem en tv.
De nieuwe kabel heeft Ziggo monteur geplaatst, is nog geen half jaar oud. Dank voor uw antwoord.
Bij een Ziggo modem kan helemaal geen kabel naar de tv. Dus dit klopt niet. Je gast vanuit de muur naar de splitter dan vanuit de splitter naar de tv en naar het modem, dat zijn 2 aparte aansluitingen.
Maar modem naar tv gaat niet lukken.
indien u dit nog niet heeft zou ik aanbevelen de ziggo app te downloaden en instaleren op uw telefoon via de chat functie altijd zeer snel antwoord. en ook heeft u de aansluiting in de muur voorzien van een 4g beschermde coax aansluiting?
Deze dame is niet in het bezit van een mobiele telefoon, dus ook geen app. Ik communiceer met Ziggo via Messender en dat gaat uitstekend. En ja, een half jaar geleden is een monteur van Ziggo geweest en heeft een goede, moet ik aannemen coax kabel geplaatst.
Ik bedoelde de aansluiting in de muur waar de kabel/splitter in gaat deze zorgde bij mij wegens te oud en geen 4g bescherming ook voor storingen
Okay. Maar ook die is vernieuwd, ik heb geen verstand van die zaken, dus niet oud, laat ik het zo zeggen.
dan zou ik de tip van @tutje volgen op de community staat een video uitleg van een monteur hoe de storingsmelding op te lossen is
@jeff59761, bij grote storing die ik had, de monteurs van Ziggo konden het niet vinden, ik kreeg telkens de rekening, heeft Ziggo de BAM ingeschakeld. Buiten bleek dat de kabels geknakt waren. Dat zou goed hersteld moeten zijn: ik kreeg toen in Februari een rekening van 0, plus bloemen, voor het ongemak. Dus het lijkt erop dat er nog steeds iets niet lekker zit.
E32 is een bekende storingsmelding. Als je het opgelost wilt hebben, open je een topic op https://community.ziggo.nl
Misschien is dit de oplossing:
Wat bij mij lijkt te werken is de breedbeeldformaat van de tv van auto naar 16:9 te zetten sinds dat moment heb ik het wegvallen van beeld niet meer.
Heb een Proline L5579UHD tv
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ziggo-Next-beeld-valt-1-sec-weg/td-p/53330
Het is toch die Samsung tv waar de storing op zit?
Nee, die Samsung is omgeruild, die was nieuw maar het ding werkte niet. Nu een LG. Beeld valt geen seconde uit maar gerust 5 of 10 minuten. Werkt het dan nog niet dan haal ik kastje en TV van het stroom, sluit het weer aan, zoek HDM1 en dan doet hij het weer wel.
Is het kastje misschien stuk?
Heb ook een nieuw kastje gekregen, nou ja, ook alweer een half jaar geleden. Gaan ze zo snel kapot dan?
Dat lijkt mij sterk. Maar je weet het nooit.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer