Ju
door Justinn1605 Sep 9, 2017 om 20:14
Elektronica & tv

Zijn er meer mensen die een brand hebben gehad door een airflyer?

Paar weken terug hebben ik en mijn vriendin een paar kippetjes op gewarmd in een airflyer. We hebben gegeten, stekker was er al uit en gingen even naar boven. Paar minuten later kwamen we er achter dat de hele keuken in de fik stond!
de oorzaak was dus de airflyer.
ik ben benieuwd of er meer mensen dit gehad hebben en of het wel veilig is voor in huis?

5926 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2017 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft:  de oorzaak was dus de airflyer. En waar baseert u dat op?

Stekker was eruit, kippen waren opgegeten en daarna stond de keuken in de fik? Heel apart.

Ju
door Justinn1605 Sep 9, 2017 om 20:32
Antwoorden / 1 Vragen

Er stonden verder geen apparaten in de buurt.
de vlammen kwamen van de airflyer en daarna zijn de vlammen overgegaan in de afzuigkap. Ik vond het ook raar maar de stekker was er uit. maar aangezien een airflyer toch wel 200graden kan worden is het best gevraarlijk. De brandweer heeft ook gezegt dat de oorzaak de airflyer was.

tijger1
door tijger1 Sep 9, 2017 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u dan die kippen in de keuken opgegeten? Ja dat ding wordt heet, is ook de bedoeling.

tenormin
door tenormin Sep 9, 2017 om 20:59
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Maat @tijger1, er bestaat immers geen Airflyer!

costnix
door costnix Sep 9, 2017 om 23:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin: Misschien een deels Chinese Airflyer?

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2017 om 20:26
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe u het omschijft kan het onmogelijk de Airfryer zijn geweest. Misschien een Flyer boven de Fryer gevlogen? ;-)

Ju
door Justinn1605 Sep 9, 2017 om 20:35
Antwoorden / 1 Vragen

Toch was het echt de airflyer.

Ge
door Genee - Sep 9, 2017 om 20:37
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal wel veilig zijn wanneer u, zoals in de gebruiksaanwijzing staat, de airfryer na elk gebruik schoon (vetvrij) maakt.
Er zijn al airfryers vanaf €50, of dat nog verschil maakt in veiligheid?

diumenge
door diumenge - Sep 9, 2017 om 20:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een airflyer?

sjjoppy
door sjjoppy Sep 9, 2017 om 20:49
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Uit China :))

tenormin
door tenormin Sep 9, 2017 om 21:12
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nasi met lijst. ;-))

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2017 om 20:49
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@justinn1605, als je erop staat dat het een Airflyer is geweest, okay, dan had je een stukje papier boven je kookplaat gehad die in de fik gevlogen is. De kippetjes waren er immers al vandoor, gevlogen? Meer mensen met in de fik staande keuken door een Airflyer zul je niet vinden, heel misschien een AirFryer. Maar als zoiets gebeurt word zo'n apparaat wel teruggefloten, welk merk het ook is.

Voor de grap even Google gebruikt: wat is een Airflyer. Antwoord: u bedoelt Airfryer? ;-))

getty
door getty - Sep 9, 2017 om 20:52
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat zei de fabrikant van het apparaat toen u dit meldde?

marita5
door marita5 - Sep 9, 2017 om 20:53
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Justinn1605 ,

Zijn er meer mensen die een brand hebben gehad door een airflyer

Lees hier , klik op de rode regels .

http://www.nhnieuws.nl/nieuws/202297/Bewoner-naar-ziekenhuis-na-brand-door-airfryer

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1499601/

tenormin
door tenormin Sep 9, 2017 om 21:02
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Had ik ook gelezen @marita5, maar de TS staat erop, in het tussenantwoord, dat het een Airflyer is. Uiteraard schrijft hij het verkeerd maar dan nog schrijft hij in commentaar aan me dat het echt een Airflyer is. Tja. Wat dan?

tijger1
door tijger1 Sep 9, 2017 om 21:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hij ziet gewoon niet dat hij een schrijffout maakt.

tenormin
door tenormin Sep 9, 2017 om 21:18
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, maar wel ongewoon dat je in je eerste commentaar niet de L aanhaalt maar het zo laat. Terwijl, zoals ik ook al aan @marita5 schrijf: hij blijft bij het woord: flyer. Los daarvan: zo'n Fryer mag niet eens onder de afzuigkap, veel te gevaarlijk, . Schrijft de TS hoor. Voor er weer misverstanden ontstaan.

marita5
door marita5 Sep 9, 2017 om 21:55
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , Ts maakt een schrijffout , is voor mij niet belangrijk, ik wist dat hij / zij een airfryer bedoelde . ik heb ook een airfryer staat bij mij altijd onder afzuigkap , alleen heb ik deze niet aan staan , maar raam open .

tijger1
door tijger1 Sep 9, 2017 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Ik vond juist het woord "airflyer" wel leuk. Maar het is niet gauw goed, als is iets corrigeer, krijg ik commentaar en als ik het niet die, ook.

Maar hoe dat ding ook genoemd wordt, maakt verder niet uit. Het is een gek verhaal. Kippen gewarmd en opgegeten!! En daarna zou dat ding in de fik gevlogen zijn terwijl de stekker er uit was? Hij stond onder de wasemkap, niets mis mee, maar misschien hebben ze per abuis een pit aangezet. En is niet alleen dat kippetje opgewarmd, maar de "airflyer" ook. :-))

marita5
door marita5 Sep 9, 2017 om 22:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , dat is mij ook overkomen , pit laten aanstaan , niet pootje van de kip verbrand , maar wel pootje van de airfryer .

tenormin
door tenormin Sep 9, 2017 om 23:10
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Je hebt gelukkig niet de brandweer nodig gehad @marita5? Nee, de naam of type fout maakt niet uit, maar de TS staat erop dat hij de naam Airflyer handhaaft. Dan vraag ik me gewoon iets af.... Serieus of weekend vraag...

jo
door jorisw - Sep 9, 2017 om 22:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even bovenstaand verhaal vertaald naar een "flow of events":

- Stekker er in, kippen opgewarmd
- Stekker er uit, kippen opgegeten (air fryer koelt dus al af)
- Naar boven
- Airfryer vliegt in de fik

Hoe snel heb je die kippen dan naar binnen gemikt zodat de air fryer nog steeds zo heet was dat hij na even afkoelen alsnog in de fik ging? Er zit maar weinig materiaal in zo'n ding dat lang warmte vast houdt.

tijger1
door tijger1 Sep 9, 2017 om 23:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hij stond op de kookplaat. Niet zo moeilijk.

ge
door george321 - Sep 9, 2017 om 23:18
390 Antwoorden / 1 Vragen

Vergelijkbare vraag: ik heb pech gehad met merk x van de auto, zijn auto's nog wel veilig?

tijger1
door tijger1 Sep 9, 2017 om 23:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee.:-)) En zeker niet op de kookplaat.

jo
door jorisw Sep 10, 2017 om 14:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nee!!!! Het enige doel van autofabrikanten is om ons dood te maken! Ze zijn ook allemaal lid van de Bilderberg groep en de Illuminati! En ze helpen de vliegtuigindustrie met chemtrails!

aurora1
door aurora1 - Sep 9, 2017 om 23:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vreemd verhaal van "ik en mijn vriendin". In een paar minuten de hele keuken in de fik?
Is dit misschien een weekendtrol?
https://www.google.nl/search?client=firefox-b-ab&dcr=0&q=brand+door+airfryer&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwin7ZPPipnWAhWBL1AKHS_yBwQQvwUIIygA&biw=1366&bih=622

tenormin
door tenormin Sep 10, 2017 om 00:11
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, dat ging ik dus ook denken. Niet zozeer door eerste "typefout", dat kan gebeuren maar dan in een antwoord aan mij dat het echt een Flyer was, geen Fryer. Daarna heb ik ook gesteld: misschien weekend trol.

aurora1
door aurora1 Sep 10, 2017 om 00:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, ook nog apart een account voor zo'n vraag aanmaken? En wat heb je er dan aan als op dit forum iemand meldt dat ook gehad te hebben, en dan? Vragen of die ook een paar minuten weg was en de stekker eruit had etc.?
Maar een zelfontbrandende Flyer is natuurlijk wel nieuws, vooral als die binnen enkele minuten een hele keuken in de fik kan zetten.

gerbera
door gerbera - Sep 10, 2017 om 10:44
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Paar minuten later kwamen we er achter dat de hele keuken in de fik stond!
Misschien een bijkomstigheid, maar daar hebben ze de rookmelders voor uitgevonden.
En binnen een paar minuten de "hele" keuken in de fik, moet dan wel een klein keukentje zijn.

jo
door jorisw Sep 10, 2017 om 14:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Of misschien zaten er drakeneieren in de airfryer?

gerbera
door gerbera Sep 10, 2017 om 14:15
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Die passen toch niet;-))

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 11, 2017 om 22:11
641 Antwoorden / 77 Vragen

Originele airflyer...

diumenge
door diumenge Sep 11, 2017 om 23:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je moet er nog even wat vlammen bij zetten ;-).

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 12, 2017 om 12:29
641 Antwoorden / 77 Vragen

Originele airvlyer in actie