9 jaar dubbel verzekerd bij Arag
Recent ontdekte ik dat wij een lange tijd dubbel verzekerd zijn geweest bij Arag voor rechtsbijstand.
We hebben al 9 jaar lang 2x dezelfde polis lopen:
- een rechtstreeks (premie wordt door Arag maandelijks afgeschreven) (deze heb ik stopgezet toen ik het ontdekte)
- een via tussenpersoon (premie wordt samen met premies voor andere verzekeringen afgeschreven door de tussenpersoon)
Hoe dit heeft kunnen ontstaan, kan ik niet achterhalen. Beide verzekeringen zijn in dezelfde maand (niet op dezelfde dag) ingegaan.
Arag geeft aan een van de polissen niet met terugwerkende kracht te kunnen stopzetten, aangezien er schadeuitkering geweest is (zij hebben inderdaad rechtsbijstand verleend). Mijn standpunt is dat Arag slechts "enkel" risico liep, terwijl wij "dubbel" premie betaalden. Ook met een enkele verzekering hadden zij ons dezelfde schadeuitkering verleend.
Waar heb ik recht op, en hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Als 9 jaar premie terugvorderen te ver gaat, lijkt een gedeeltelijke restitutie mij zeker rechtvaardig.
Aangezien het een rechtsbijstandsverzekering betreft, kan ik niet bij mijn rechtsbijstandverzekeraar terecht. Mijn tussenpersoon heeft het ook geprobeerd maar krijgt hetzelfde antwoord als ikzelf.
Mijns inziens hebt u nergens recht op.
Blijkbaar hebt u nooit de overzichten van uw tussenpersoon bekeken, noch daarnaast uw bankafschriften. Want als u al uw verzekeringen via een tussenpersoon hebt lopen, had u toch de incasso van Arag op moeten vallen.
Als ik u was zou ik mijn bankrekeningen maar eens goed doorlopen, wie weet wat u nog meer dubbel betaalt.
@Tijger Dit wordt straks vast ook een woekerpolis genoemd. 9 jaar dubbel afgelost. :-)
Ja, dubbel afgelost en nog is het bedrag even hoog.:-)) Hoe kan dat? Het zal ook geen verkeersrechtsbijstand zijn van vijf tientjes. Maar men ziet toch op zijn bankrekening elke maand een incasso van Arag, terwijl men zelf weet dat alles via een tussenpersoon loopt? En daar toch ook asnvraagformulieren voor verzekeringen heeft ondertekend en polissen heeft gekregen. Drie maanden fout, ok, maar negen jaar? Onbegrijpelijk.
Uiteraard had het mij eerder op moeten vallen. Natuurlijk schaam ik mij daar ook voor.
Ik had het teveel betaalde geld ook aan een leuke vakantie kunnen besteden.
Mijn aanname was gewoon dat kennelijk niet alle verzekeringen via mijn tussenpersoon in rekening gebracht werden.
Tja, je kiest juist voor een tussenpersoon om dit soort administratie uit handen te geven, anders had ik net zo goed al mijn verzekeringen zelf kunnen uitzoeken natuurlijk. Een tussenpersoon checkt jaarlijks of je verzekeringen nog passen en of er geen betere opties zijn.
In de tussentijd heb ik alle andere uitgaven ook nageplozen, maar dit was het enige dat niet goed zat. (dank voor jullie bezorgdheid)
Maar hebt u dan nooit een overzicht gehad van uw tussenpersoon met de via hem lopende verzekeringen? Of daar nooit naar gekeken? Maar eens even kijken of daar niets dubbel loopt:-))
En hoe hebt u dan de schade geclaimd?
En negen jaar geleden kreeg je volgens mij toch echt nog de polissen op papier toegestuurd.
Topantwoord
Natuurlijk gewoon een stommiteit ...
tòch zou ik bij ARAG een klacht deponeren en daarna hun eigen aanbevelingen opvolgen >second opinion<
Mogelijk kan er halverwege tòch een soort van tussenweg gevonden worden door een gedeeltelijke restitutie.
https://www.arag.nl/juridische-hulp/hoe-wij-u-helpen/
U kunt ook contact opnemen met >KKV<, het Keurmerk, dat de kwaliteit van de leden garandeert en alhoewel ARAG hieraan meebetaalt en dus 'het eigen vlees keurt' is de intentie van dit Keurmerk om iedere smet van het verzekeraarsvest weg te poetsen. Kondig deze stap bij de klacht aan ATAG alvast aan, die zien een KKV-onderzoek niet zo graag. Dubbel verzekerd zijn is (gevoelsmatig) weliswaar een fout van de verzekerde, maar enige tegemoedkoming lijkt mij ook niet teveel gevraagd, overtuigend, temeer omdat u niet tweemaal geclaimd heeft terwijl er twee polissen liepen.
M.a.w. mijn idee: 'niet geschoten is altijd mis'!
Een rechtsbijstandverzekering kost geen €5 per maand. Het moet u in 9 jaar tijd toch weleens opgevallen zijn wat u aan premie betaald en waarvoor het is.
U kunt uw nalatigheid niet op Arag afschuiven.
Topantwoord
Toen ik dit jaar de verzekeringspolis kreeg ben ik die helemaal gaan uitpluizen.
Normaal nam ik aan dat het wel zou kloppen...
..... resultaat: Ik betaalde € 350 teveel per jaar! Gelukkig is dit nu aangepast.
Maar dat zou iedereen ieder jaar moeten doen. CONTROLEREN!
Dan voorkom je dubbele verzekeringen en andere fouten.
Je zult toch 2 polissen hebben voor de verzekering met verschillende polisnummers.Heb je nu net de verzekering opgezegd met het polisnummer waarop rechtsbijstand is verleend? Dat was de polis buiten het pakket?
En de polis die onderdeel uitmaakt van het pakket kun je niet (met terugwerkende kracht) opzeggen omdat deze in een keer afgeschreven wordt, met korting?
Misschien is het mogelijk om de betalingen die via de bank zijn gedaan deze betalingen terug vorderen wegens onverschuldigde betalingen.
De verschuldigde betalingen zijn immers via de tussenpersoon gedaan.
Goed idee, krijg je een deurwaarder die veel kost aan je deur. De verzekeraar heeft dekking verleend dus er moet gewoon worden betaalt.
Goed lezen: er is 2 keer betaald voor dezelfde verzekering
@tasjafleur. Goed lezen er zijn twee verschillende verzekeringen afgesloten.
Goedemorgen Buver,
Wat een vervelende situatie. Wij willen graag kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. Wilt u uw contactgegevens sturen naar communicatie@arag.nl, dan nemen wij contact met u op.
Met vriendelijke groet,
ARAG team webcare
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer