be
door beloe Sep 7, 2019 om 09:39
Garantie & verzekeringen
Aanrijding met Connectionbus

Heb 4 weken een aanrijding gehad met een connexionbus in Helmond.Chauffeur en ik hebben schadeformulier ingevuld.
Chauffeur weigerde om zijn naam op het formulier te zetten en verzekerde dat dit de normale gang van zaken was.Ik geloofde hem en heb formulier doorgestuurd naar mijn eigen verzekeringmaatschappij.En ja hoor dit wordt niet geaccepteerd want het formulier is niet correct ingevuld.Ik naar connection gebeld en er werd van geen enkele kant medewerking verleent,ik wil alleen maar naam van bestuurder en kenteken bus weten.Dan kan mijn verzekering de andere partij aansprakelijk stellen.
Ik loop overal tegen een muur van onwilligheid aan.Ik moest via de website van connexion maar een melding van schade doen.Nu na 4 weken nog geen teken van ontvangst of iets dergelijks.Ik word er moedeloos van.wat kan ik nog meer doen?

5259 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2019 om 09:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als zijn naam en het kenteken dan niet op het schadeformulier staan, wat staat er dan wel?

En waarom staat dat kenteken er niet op?

marita5
door marita5 - Sep 7, 2019 om 09:46
11495 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2019 om 09:47
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Vreemd verhaal, een buschauffeur of wel een chauffeur die na een aanrijding weigert zijn naam bekend te maken en dab vervolgens de verzekeringsmij. weigert om het formulier in ontvangst te nemen? Uitermate merkwaardig en m.i. zijn er een aantal opties:
1. melding doen bij poilitie omdat hier mogelijk toch sprake is van een misdrijf. Identiteit na aanrijding niet kenbaar maken
2. Klacht indienen bij verzekeraar en als dat onvoldoende oplevert kunt u vervolgens terecht bij eerst de ombudsman van www.KiFiD.nl
3. Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft, al of niet gekoppeld aan uw autoverzekering, schakel die dan in en u kunt zich voor eventuele rechtshulp ook wenden tot www.juridiscxhloket.nl

Dat afgezien van het feit dat ik niet zie waarom uw verzekeraar de busmaatschappij niet aansprakelijk kan stellen en hoe dan ook kunt u dat ook
4. zelf doen (op basis van advies van bijv. juridisch loket en of politie) en meld daarin dan dat u bij de politie melding heeft gedaan van het weigeren van identiteitsopgave.

(Heeft u foto (s) gemaakt, altijd handig.

Connexxion Hoofdkantoor Hilversum

Laapersveld 75 1213VB Hilversum

me
door mein33 - Sep 7, 2019 om 10:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

heb formulier doorgestuurd naar mijn eigen verzekeringmaatschappij.En ja hoor !!!!

Het is gebruikelijk dat medewerkers van een vervoersbedrijf geen persoonlijke gegevens aan derden verstrekken.
Als naam van de tegenpartij had de naam en  telefoonnummer van het vervoersbedrijf  moeten worden ingevuld.
Het kenteken had u zelf moeten invullen, maar ook dat is bij de vervoerder bekend.
Uw verzekeraar kan/moet, heel eenvoudig, contact opnemen met de schadeafdeling van het betreffende vervoersbedrijf, daar zijn alle gegevens bekend die nodig zijn en de zaak zal worden afgehandeld zoals het behoort.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 7, 2019 om 11:21
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn vraag is dan of dat van toepassing is als je als chauffeur betrokken bent bij een aanrijding. Het zelfde zou dan ook gelden als de aanrijding plaats vindt met een ander bedrijfsvoertuig met een werknemer daarvan als chauffeur. De vraag is ook of de andere partij dan 'een derde is'. M.i. niet.
Degene die is aangereden is geen derde. Door de aanrijding is een rechtsverhouding ontstaan.

derde

verbintenissenrecht: persoon die buiten een bepaalde rechtsverhouding staat en in beginsel daarmee niets te maken heeft. ...
Gevonden op https://www.juridischwoordenboek.nl/zoek/derde
De opmerking m.b.t. het moeten handelen door de verzekearaar is m.i. geheel correct.

ne
door neodutchio Sep 7, 2019 om 11:43
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De naam van de bestuurder en het rijbewijsnummer moet gewoon ingevuld worden op het schadeformulier. Je hebt verschillende onderdelen, naam van de bestuurder en de eigenaar van de auto. Anders zou je ook zonder geldig rijbewijs kunnen rijden zonder gevolg. De bestuurder had zich gewoon bekend moeten maken.

jo
door jorisw - Sep 7, 2019 om 11:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De naam van de chauffeur is helemaal niet relevant als het tijdens werktijd gebeurd is. Als dit wel zou moeten worden gegeven aan derden, dan ontploft dit forum, want dan zou het in alle gevallen waarbij een werknemer een fout maakt waardoor derden worden de naam moeten worden doorgegeven. Wees blij dat dit niet gedaan wordt.

ne
door neodutchio Sep 7, 2019 om 11:45
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Onlangs zelf een aanrijding gehad met een bedrijfswagen, maar mijn gegevens moesten gewoon opgeschreven worden. Kenteken en gegevens van de bestuurder. Hoe kan er anders gecontroleerd worden of de bestuurder wel een rijbewijs heeft?

Ka
door Kassagebruiker Sep 7, 2019 om 17:07
683 Antwoorden / 5 Vragen

Een oud buurman werkte bij het ov als groepschef, bij elke schade/aanrijding kwam er een groepschef oid kijken en rapport opmaken.

Magnum007
door Magnum007 - Sep 7, 2019 om 11:38
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Beloe,

Als je verder geen bewijzen hebt,zoals foto’s van de bestuurder,dan wordt het een moeilijke kwestie: sterker nog zonder naam en handtekening van de tegenpartij heb je “geen poot om op te staan”.

Bij weigering van de bestuurder om het schadeformumier te tekenen, moet je direct de politie erbij halen.

Connexxion heeft trouwens een eigen “service & veilgheidsteam”, die buschauffeurs ondersteunt bij aanrijdingen.

Ik vermoed,dat de buschauffeur problemen met zijn werkgever probeert te voorkomen en Connexxion is gewoon gierig.

panter22
door panter22 - Sep 7, 2019 om 14:12
6599 Antwoorden / Vragen

Je weet toch wel het nummer van de lijndienst en het tijdstip en de plaats van de aanrijding.
Het schadeformulier is ingevuld. De busschauffeur heeft er toch wel een handtekening onder gezet.
Dat moet toch voldoende zijn om Connexxion aansprakelijk te stellen?
Of ontkent Connexxion dat er een aanrijding is geweest.

ma
door marleenvanh Sep 9, 2019 om 13:49
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ook dat ja, en die chauffeur zal daar wel vaker rijden. Maak dan een foto van hem en stuur die naar de verzekering misschien dat dat helpt. Die kunnen dan aankloppen bij Connexxion. Met tijd/datum en lijn is dat snel te checken.

panter22
door panter22 Sep 9, 2019 om 15:33
6599 Antwoorden / Vragen

Bij een vervoerder worden de ritten ingepland met chauffeur er bij. Zo moeilijk kan het niet zijn om er achter te komen welke chauffer er gereden heeft.

Th
door Thijs124 - Sep 7, 2019 om 19:14
289 Antwoorden / Vragen

Dit is een poging tot fraude van de betreffende chauffeur. Bij een aanrijding moet toch de identiteit van de chauffeur duidelijk in het formulier aangegeven worden met alle rijbewijs gegevens. Anoniem is gewoon fraude. Dus aangifte doen.

pi
door pieter coenen - Sep 9, 2019 om 13:02
4 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk niet slim om het kenteken v/d bus niet te noteren, aan de hand hiervan kun je de eigenaar aansprakelijk stellen, een naam van de bestuurder is niet nodig, dat is de zorg van de eigenaar v/h voertuig. De enigste mogenlijkheid die je nu nog hebt is een eventuele getuige van het incident.  Wees blij dat de materiele schade gering is, zoals ik op de foto zie.  Dus altijd kenteken v/d tegenpartij noteren.
Het is mij bekent dat de chaufeurs van lijnbussen onwillig zijn ivm premie voor schadevrij rijden.
P. Coenen

mo
door mof - Sep 9, 2019 om 13:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Naam van de chauffeu alla, maar u bent toch niet zo dom geweest om het kenteken van de bus te registreren?
heeft u fotos, getuigen etc? Connexion blijft hoe dan ook verantwoordelijk voor de goede afwikkeling, dus zal goedschiks danwel kwaadschiks over de brig moeten komen

ma
door marleenvanh - Sep 9, 2019 om 13:46
451 Antwoorden / 1 Vragen

Denk dat Connexxion gegevens dan voldoende zijn. Niks invullen kan natuurlijk niet. Het nummer van de bus zal toch wel moeten ben ik bang.

de
door dennistd - Sep 9, 2019 om 14:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal gesproken worden persoonlijke gegevens van de chauffeur (NAW) inderdaad niet ingevuld (om eventuele persoonlijke vergelding te voorkomen), maar in plaats daarvan het personeelsnummer en als adres de vestiging van het bedrijf. Voor de rest moest alles gewoon ingevuld worden, dus ook het kenteken en dergelijke.

jhogaarts
door jhogaarts - Sep 9, 2019 om 15:43
101 Antwoorden / 1 Vragen

wat was het bus nummer (3612) of kenteken. dan weten ze precies wie er gereden heeft.