si
door sinberguensa Jul 24, 2019 om 20:29
Garantie & verzekeringen

Aansprakelijkheidsverzekering wil niet betalen en ouder (kind jonger dan 18 ) ook niet

Een mede leerling heeft de telefoon van mijn zoon laten vallen. aansprakelijkheidsverzekering leerling schrjft telefoon af bij 3 jaar en betalen niet. Contact gehad met vader leerling (hij is verantwoordelijk voor zijn zoon die nog geen 18 is). Hij zegt dat het een verzekerings kwestie is en dat het voor hem is afgedaann.
Mijn zoon is nu dupe van. Het was een goed werkende telefoon die nog niet aan vervanging toe was. Nu moet hij een andere krijgen.
Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan oplossen. Alle argumenten van verzekering van tafel geveegd, alleen zij blijven zeggen telefoon is afgeschreven, dus ze betalen niet.

3626 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 24, 2019 om 20:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hebt niets met die verzekeraar te maken, stel die vader aansprakelijk voor de schade die je meent hebben.

ne
door neodutchio Jul 24, 2019 om 20:39
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En die vader legt het bij de verzekering neer die het afwijst omdat de telefoon afgeschreven is.

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2019 om 20:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De meeste verzekeraars hanteren een afschrijving voor een mobiele telefoon van drie jaar. Dus verzekeringstechnisch gesproken,is die telefoon niets waard.

En als u iemand aansprakelijk stelt, dus die mede-leerling en hij geeft dat door aan zijn verzekering, bepaalt die de aansprakelijkheid en de schadeuitkering. En in dit verband dus € 0,00.

Het is verder zinloos om pa aansprakelijk te stellen.

Helaas voor u staat de verzekeraar dus in hun recht. Ik ga er daarbij van uit dat de mobiel ouder is dan drie jaar.

Vraag eens in uw omgeving of er misschieniemand een oud mobieltje over heeft.

jo
door jorisw Jul 24, 2019 om 21:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kleine nuance: je kunt pa natuurlijk altijd aansprakelijk stellen, maar uiteindelijk zal de waarde van de telefoon toch voor een schadevergoeding 0 zijn.

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2019 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een kind van 14 jaar of ouder is zelf aansprakelijk voor een onrechtmatige daad.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud de “dader” hier was.

si
door sinberguensa Jul 24, 2019 om 22:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dader is 13 jaar

ma
door malty - Jul 24, 2019 om 20:58
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Het is eigenlijk belachelijk dat de verzekering hiermee wegkomt.
Een mobiel in 3 jaar afschrijven, de garantie is al 2 jaar.
Iemand kan je smartphone even ‘lenen’ vragen hoe oud deze is en als deze 3 jaar blijkt te zijn, deze uit de hand laten vallen en de ‘dader’ gaat vrijuit.

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2019 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kent blijkbaar de garantievoorwaarden van deze mobiel. Maar dat doet er verder niet toe, het is geen garantie kwestie.

ma
door malty Jul 24, 2019 om 21:12
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1 ik kan ook lezen, de betreffende telefoon is meer dan 3 jaar oud. Ik wil alleen maar zeggen dat de verzekeringsmaatschappij een veel te korte afschrijvingsperiode neemt.
Garantie is na 2 jaar voorbij en een jaar later is volgens de verzekering de smartphone afgeschreven, kassa voor de verzekering, hoeven niks meer te vergoeden.

ne
door neodutchio Jul 24, 2019 om 21:27
5148 Antwoorden / 12 Vragen

3 jaar oud is technisch zo verouderd dat vele beveilingssoftware ook niet meer zou werken. Nu zal een tiener niet veel bankzaken doen op een telefoon, maar onderscheid in leeftijd mag niet gemaakt worden. Dus gewoon na 3 jaar is de telefoon waardeloos.
Zelfs voor de allerduurste telefoon krijg je over 3 jaar niets voor terug.

jo
door jorisw Jul 24, 2019 om 21:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Niet alleen verzekeringsmaatschappijen hanteren zo'n korte afschrijvingsperiode. Belastingdienst (voor zaken die afgeschreven kunnen worden) ook. Maar hoeveel afschrijving stel jij voor? Een telefoon van 3 jaar oud (of ouder) is gewoon niets meer waard. En het uitgangspunt van een claim is dat je er niet beter van moet worden.

Om je eigen voorbeeld eens om te draaien: je hebt een telefoon van 3 jaar en wilt graag een nieuwe. Je laat iemand anders per ongeluk de telefoon kapot maken en jekrijgt een nieuwe. Klinkt niet logisch toch?

ma
door malty Jul 24, 2019 om 21:29
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een iphone, nu 3 jaar oud, krijg nog steeds updates en in najaar upgrade.
Volgens verzekeringsmaatstaven is iPhone nu afgeschreven, is toch niet normaal.

ma
door malty Jul 24, 2019 om 21:35
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@jorisw
De Ts en ik ook niet verwacht dat je na 3 jaar een nieuwe krijgt.
@neotuchio Dat gelooft u toch zelf niet.

si
door sinberguensa Jul 24, 2019 om 22:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

De telefoon is idd 5 jaar oud. Maar nu wordt de "dader" beloont dat hij wel of niet express het heeft laten vallen. Mijn zoontje hoeft niet beter van te worden, maar dat hij zijn toen nog goed werkende telefoon terug wil. Hij is nu financieel  op achteruit gegaan en dat wordt niet gezien! That's it!
Dit is heel erg krom.

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2019 om 22:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De dader wordt niet beloond. En nu zou hij die telefoon ineens express hebben laten vallen? Wat is zijn beloning dan.

Uw zoon, 13 jaar is geen zoontje, heeft dus gewoon pech. Hij heeft een oud barrel van een telefoon uitgeleend en dat ding is nu stuk. Jammer dan.

si
door sinberguensa Jul 25, 2019 om 10:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger1,

Als u goed heeft gelezen heb ik gezegd wel of niet express laten vallen. Wel of niet zoontje is niet uw probleem. Oud barrel, totdat het je zelf gebeurt!

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2019 om 11:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft: Een medeleerling heeft de telefoon van mijn zoon laten vallen.

Dus ik heb zeker goed gelezen.

si
door sinberguensa Jul 25, 2019 om 12:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Tiger1,

Dit is mijn bericht van 24-7 om 22:16
De telefoon is idd 5 jaar oud. Maar nu wordt de "dader" beloont dat hij wel of niet express het heeft laten vallen. Mijn zoontje hoeft niet beter van te worden, maar dat hij zijn toen nog goed werkende telefoon terug wil. Hij is nu financieel  op achteruit gegaan en dat wordt niet gezien! That's it!

Dit is heel erg krom

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2019 om 21:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De afschrijvingstabellen van verzekeraar staan gewoon op internet vermeld. Als je iemand schade toebrengt , ben je aansprakelijk voor de dagwaarde. En de dagwaarde van een mobiel ouder dan drie jaar is NUL.

ma
door malty Jul 24, 2019 om 21:42
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Dat allemaal volgens de verzekeraars. Wat ik zie op klaverblad.nl is dat voor een iphone 4 jaar

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2019 om 22:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de telefoon blijkt dus al vijf jaar oud te zijn. En ik schrijf ook de “meeste” verzekeraars.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 24, 2019 om 21:43
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de eerste reactie: u heeft helemaal niets met de verzekeraar te maken. De vader als genoemd heeft dus pech dat zijn verzekering dit niet dekt maar er staat u niets in de weg om zelf de schade te vorderen bij hem. Dat wil zeggen, eventuele kosten die met het vorderen zij gemoeid.
Kijk even bij een zoekmachine met term: vordering instellen en u ziet nadere info o.a. m.b.t. de kosten die er dan mogelijk zijn.
(Ik geef geen verwijzing want dan zou ik reclame maken voor een bepaald bureau).

Kort gezegd: begin met een brief waarin u de aansprakelijkheid stelt en zie een voorbeeldbrief: https://voorbeeldbrief.blogspot.com/2012/04/voorbeeldbrief-aansprakelijk-stellen.html  Herhaald, houd wel rekening met kosten als de vader niet welwillend op de aansprakelijkheidsstelling blijft reageren want dan wordt het een civiele proceskwestie. Het is dan aan u of dat het uw waard is gelet op de kosten van de telefoon (na afschrijving).

Ps. Heeft u een rechtsbijstandsverzekjering, zo ja, raadpleeg die .

ne
door neodutchio Jul 24, 2019 om 21:51
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En wat zou een dagwaarde zijn van een 3 jaar oud mobieltje?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 24, 2019 om 21:55
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@NEODUTCHIO? en dan. Er is schade veroorzaakt, hoe het ook wordt gewend of gekeerd.  De dagwaarde is ook afhankelijk van de aankoopkosten van de telefoon maar hoe dan ook staat Ts niets in de weg om de aansprakelijkheidstelling te doen aangezien hij niets met de verzekeraar van de vader van de schadeveroorzaker van doen heeft. Het is dan aan Ts. of verder acteren de moeite waard is.

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2019 om 22:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is een compleet zinloze exercitie. De “dader” is al 13 jaar. De mobiel is al vijf jaar oud. Dagwaarde NUL.

Ze kunnen ook de buurman aansprakelijk stellen. Net zo zinloos.

En de Ts heeft wel degelijk met de verzekeraar van pa en zoon van doen, want die nemen het verweer over. Zij erkennen ook aansprakelijkheid, maar het beschadigde goed was niets waard.

Iv
door Ivo W - Jul 24, 2019 om 22:42
729 Antwoorden / Vragen

Wat de verzekeringsmaatschappij voor waarde aan de telefoon hangt is totaal niet relevant voor de aansprakelijkheids-kwestie.

Wanneer A aansprakelijk is voor de schade die B ervaart, en het beschadigde goed is economisch 'total loss', dan dient A simpelweg de kosten van een vergelijkbaar vervangend product te vergoeden aan B. Óók wanneer de verzekeringsmaatschappij de telefoon volledig afschrijft in 3 jaar.

Afschrijving is namelijk slechts een boekhoudkundig begrip wat juridisch echt helemaal niets te maken heeft met aansprakelijkheids-kwesties. Helaas doen verzekeringsmaatschappijen je graag anders geloven om onder uitkering uit te komen.

In dit soort gevallen dient simpelweg de schade te worden vergoed. En dat zijn de kosten die de benadeelde moet maken voor herstel of een vervangende mobiele telefoon. Dat laatste gaat in dit geval van een oudere telefoon dan wel  om de kosten van een tweedehands exemplaar

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2019 om 22:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus € 10 euro voor een vijf jaar oude mobiel.

Iv
door Ivo W Jul 25, 2019 om 07:58
729 Antwoorden / Vragen

Als dat de prijs is voor een dergelijk model/type op marktplaats: ja.

Maar als het destijds een high-end telefoon was die nu 3 jaar en een maand oud is, dan kan het nog best om 100 euro of meer gaan.

ne
door neodutchio Jul 25, 2019 om 09:32
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Er is al vermeld dat de telefoon 5 jaar oud is. Die heeft op MP ook geen waarde meer.

Magnum007
door Magnum007 - Jul 24, 2019 om 23:20
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Sinberguensa,

Wordt het niet tijd ,dat je zoon een krantenwijk of iets dergelijks neemt om zelf een nieuwe telefoon te kopen?

Dan weet hij ook meteen,dat hij zuiniger op zijn spullen moet zijn.

Er zijn trouwens stevige (bouw) telefoons te koop,die tegen een stootje kunnen.

si
door sinberguensa Jul 25, 2019 om 09:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste MAGNUM007,

Het gaat hier niet om een krantenwijkje lopen om zelf een telefoon te kopen. Het gaat hierom dat een leerling zijn telefoon heeft afgepakt en het is uit zijn handen gevallen. Hij was zuinig op zijn telefoon. En niemand is nu aansprakelijk!

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2019 om 10:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, die medeleerling is aansprakelijk, maar hij heeft iets laten vallen wat geen waarde heeft en daarom wordt er niets vergoed.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 25, 2019 om 08:19
683 Antwoorden / 5 Vragen

Wellicht de "jongere garde" geen dure iphonie geven maar een second hand sumsang.

ma
door marnix1 Jul 25, 2019 om 10:36
256 Antwoorden / 22 Vragen

Hier heeft de vader wat aan,
jongejonge!

panter22
door panter22 - Jul 25, 2019 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Die mobiel van je zoon was al lang aan vervanging toe.
Met zo'n oude telefoon kan hij niet fatsoenlijk internetten en spelletjes doen. Dat ding zal permanent vol zitten.
Hij zal toch mee willen doen met zijn vriendjes. Je zoon weet vast wel welke telefoon hij nu wil

si
door sinberguensa Jul 25, 2019 om 09:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Panter22,

Fijn dat je reageert. Met een telefoon van 5 jaar kon hij nog alles doen!
Idd hij weet zeker wat voor telefoon hij wil. Het is toch vreemd/erg dat iemad iets stuk maakt en zo mee weg kan komen?
Je wordt beloond om te vernielen!

panter22
door panter22 Jul 25, 2019 om 10:09
6599 Antwoorden / Vragen

Zo gaat dat in deze consumptiemaatschappij. Spullen worden binnen een paar jaar afgeschreven.
Je krijgt alleen de dagwaarde vergoed van de mobiel op dat moment. De afschrijving is 3 jaar. Zou het 5 jaar geweest zijn, dan was de waarde ook 0 geweest.
Het is net als met een auto. Je krijgt bij een aanrijding ook de dagwaarde vergoed.

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2019 om 10:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is die beloning dan?

Iv
door Ivo W Jul 25, 2019 om 21:29
729 Antwoorden / Vragen

@panter22: ook bij aansprakelijkheids-kwesties rond autoschade hoef je je als gedupeerde helemaal niets aan te trekken van fictieve afschrijving- en dagwaarde lijstjes van de verzekeringsmaatschappijen. Die lijstjes hebben 0,0 waarde en zijn alleen maar verzonnen om minder uit te keren. Wettelijke heb je bij schade die veroorzaakt wordt door een ander het recht op volledige schadeloosstelling.  Dat houdt bij total loss in de volledige kosten die je moet maken als je weer een vergelijkbaar model/type/bouwjaar terugkoopt vermeerderd met kosten voor schadetaxatie en verhaal van schade.

Er zijn al vele rechterlijke uitspraken die dit ook ondersteunen. Niet alleen op gebied van auto's. De aansprakelijke partij moet gewoon zorgen voor volledige schadeloosstelling. Ook als dat maar om één of twee tientjes gaat, omdat je voor dat geld weer een 5 jaar oude telefoon op de kop kunt tikken.

Overigens: mijn vorige telefoon (Sony Xperia) is  zelfs al ruim 6 jaar oud, maar heb ik onlangs toch nog een tijdje gebruikt. Alles werkt prima. Wie zuinig is op zijn spulletjes en geen al te hoge eisen stelt, kan best meer dan 5 jaar met een telefoon doen. Zeker wanneer het op moment van aanschaf een high-end toestel is. Immers kan zo'n toestel na 3 jaar nog meedoen met de courante mid-range modellen. En die courante mid-rangers moeten toch ook nog een 3 jaar mee kunnen op moment van aanschaf?

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2019 om 21:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja. Maar dit gaat niet over een auto.

En wat let de Ts om aan die verzekeraar te schrijven dat hij het bedrag wil hebben waarvoor hij dus een mobieltje van vijf jaar van dat merk met die specificaties kan aanschaffen? Weet hij al wat zo’n ding dan moet kosten?

Heeft hij meer aan dan hier te griepen over ja dan nee expres laten vallen van het mobieltje van zijn zoontje.

panter22
door panter22 Jul 26, 2019 om 09:19
6599 Antwoorden / Vragen

Met zo'n vader krijg je nooit een nieuwe telefoon. IVO W, je hebt toch ook al een ander, hoewel je oude telefoon het nog prima doet.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 25, 2019 om 08:57
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Als een minderjarig kind zijn telefoon uitleent aan een ander minderjarig kind en dat kind laat die telefoon vallen dan is de zoon zelf verantwoordelijk en moeten zijn ouders die verantwoording over nemen.

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2019 om 09:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat heeft minderjarig hiermee van doen? Het gaat over aansprakelijkheid en dagwaarde van het beschadigde goed. Is net zo van toepassing bij meerderjarigen.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 25, 2019 om 09:36
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Aansprakelijk zijn degenen van wie de telefoon is dus vader en zoon.

si
door sinberguensa Jul 25, 2019 om 09:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sjoppie,

Je bedoelt aansprakelijk zijn vader en zoon die de telefoon heeft laten vallen?

sjjoppy
door sjjoppy Jul 25, 2019 om 10:01
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Sinbergguensa,

Nee, ik bedoel de eigenaar van de telefoon is verantwoordlijk.
Ervan uitgaande dat het een ongelukje was.

ne
door neodutchio - Jul 25, 2019 om 09:43
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als je kijkt naar een Samsung, dan zijn de modellen van voor 2016 waardeloos. Sinds maart 2018 zijn er geen software updates meer geweest. Ook al zou je er nog mee kunnen bellen en appen, de waarde van zo’n toestel is simpelweg 0.
de specificaties van andere merken zijn zo slecht dat niemand meer een dergelijk mobieltje zou kopen. Het is hooguit sentimentele schade die er is. Het is zonde, maar niets is oneindig.

hutch
door hutch - Jul 25, 2019 om 10:15
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Even theoretisch:

Door toedoen van dat kind is de telefoon van uw zoon defect. U stelt de vader (terecht) aansprakelijk.
Die vader schakelt zijn verzekeringmaatschappij in en die weer stelt dat de telefoon, economisch gezien, geen waarde meer heeft.
Echter dat ligt ook aan het merk en uitvoering. Denk hierbij aan 2, 3 of 4 jaren afschrijving.

U zou de zaak voor de rechter kunnen brengen, echter kunt u op een (gedeeltelijke) vergoeding voor juridische bijstand wel vergeten, gezien de mogelijke (!) waarde van die telefoon. Hierbij wordt normaliter uitgegaan van minimaal € 500,-- aan waarde.

Dus al met al kunt u er zich hierbij maar beter bij neerleggen.
Dat die vader uit zichzelf niet met een redelijk voorstel komt en zich maar schuilt achter de uitspraak van die verzkeringsmaatschappij vind ik persoonlijk zeer asociaal en zegt alles al over die persoon.

Zoals al aangegeven, zoek iemand (familielid / vriend / kennis / buren enz.) die nog een goede telefoon (smartphone) heeft liggen die hij/zij voor een zacht prijsje (of gratis) wil wegdoen.

ma
door marnix1 Jul 25, 2019 om 10:39
256 Antwoorden / 22 Vragen

Ik vind dat de vader de juiste weg bewandeld heeft,
Misschien niet heel aardig van hem, maar hij staat gewoon in zijn recht.

si
door sinberguensa Jul 25, 2019 om 10:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hutch,

Dank u wel voor uw reactie!
Zoals het in uw mail staat is het precies gegaan.Ik ben met alles in uw mail mee eens.

hutch
door hutch Jul 25, 2019 om 12:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Marnix1, er bestaat ook nog zoiets als een morele verplichting . Helaas roepen veel mensen dat zij bepaalde 'rechten' hebben in de breedste zin van het woord. Gemakshalve worden allerlei (soorten) 'verplichtingen' maar vergeten (moraal).

En zoals reeds door mij geschreven: ik vind het een schande van die 'vader'.
Alles behalve een goed voorbeeld voor zijn zoon. En dat noemt men dan 'opvoeding'.

Gr
door Grunn1 Jul 25, 2019 om 13:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Aan 1 kant wel maar aan de andere is onbekend wat ts mischien al heeft geeist als schade bedrag en vond de vader dit (terecht) te hoog en heeft hij dus de verzekering ingeschakeld. Dit verhaal heeft maar 1 kant en dat is die van ts en de andere kant is onbekend. Gezien de reacties van ts lijkt mij dat ze het onderste uit de kan wil maar ook dit is maar raden net zoals wat de vader heeft gezegd.

si
door sinberguensa Jul 25, 2019 om 15:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

@Hutch, gelukkig zijn er nog mensen die zoals u nog denken. En dan maar roepen wat is er met de jeugd (normen en waarden aan de hand..
@ EPCOT, vanaf het begin is de schade naar verzekering gestuurd met prijsopgaaf. Mij gaat het niet om de onderste uit de kan te willen halen. Maar dat je als ouder moet weten zoals door Hutch geschreven heeft wat je verplichtingen zijn als ouder, opvoeding, moraal. Heb vader na besluit verzekering gesproken om te kijken of wij dan iets kunnen regelen, maar zijn standpunt is, het is een verzekeringskwestie.

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2019 om 18:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat voor prijsopgave was dat dan?

Gr
door Grunn1 - Jul 25, 2019 om 10:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Telefoon heeft verzekeringstechnisch geen waarde meer.
Doordat de vader misschien geen problemen betreffende de waarde en discusie met u hierover wilde heeft hij het via de verzekering gedaan.
U kunt wel vinden dat de telefoon een bepaalde waarde heeft maar als die vader vind dat het een stuk minder is krijg je alleen maar meer onderlinge problemen en nu niet. De verzekering heeft bepaald wat de waarde is en daarmee is de zaak afgedaan.

Voor een paar euro koop je een oude telefoon van 5 jaar oud.

si
door sinberguensa Jul 25, 2019 om 12:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt!
Verantwoordelijkheid!?

Gr
door Grunn1 Jul 25, 2019 om 13:27
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Gezien uw reacties zou ik het ook via de verzekering doen, is het gelijk duidelijk waar u wel en geen recht op heeft.
Met dit warme weer zo druk maken over een totaal afgeschreven telefoon, ik heb hier nog wel een goede liggen en voor 5 euro mag u hem hebben, is 4 jaren oud. Moet u hem wel zelf komen halen, woon in Groningen en hoop dat de reiskosten niet te hoog zijn en zeker niet hoger dan een telefoon van 5 jaar oud maar dan moet u wel binnen 25 km wonen.

si
door sinberguensa Jul 25, 2019 om 15:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

@EPCOT.
De telefoon was 5 jaar oud, maar dat wil niet zeggen dat de volgende ook weer een oude moet worden.
Toch bedankt voor uw aanbod.

Gr
door Grunn1 Jul 25, 2019 om 16:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat wil niet zeggen dat de volgende ook weer een oude moet worden

Dan wilt u er dus beter van worden.

Als de vader al zou vergoeden dan is een telefoon van hetzelfde merk zelfde uitvoering en zelfde leeftijd voldoende.
Een waarde zal maximaal 10 euro zijn en de rest doet niet terzake.
Maar de vader doet het via de verzekering en dat mag hij en die heeft gesteld dat de waarde nul is.
Hiermee houd het op.
En nogmaals gezien uw reacties hier kan ik mij heel goed voorstellen dat de vader het via de verzekering doet, zou ik in dit geval ook doen. Waarom zou je een schade van amper 10 euro anders via een verzekering doen.

Neem uw verlies van amper 10 euro en koop een wat nieuwere voor uw zoon en leg u erbij neer.

ma
door malty Jul 25, 2019 om 18:15
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@epcot
U neemt het verkeerd op.
De volgende hoeft geen oude te zijn wil niet zeggen dat ze er beter van wordt.
De Ts gaat een nieuwer model voor haar zoon kopen, wel of geen vergoeding voor de kapotte phone.

Gr
door Grunn1 Jul 25, 2019 om 21:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@malty, ts wil gecompenseerd worden door de vader en dan, als je al ergens recht op zou hebben, heb je recht op een gelijkwaardig model van dezelfde leeftijd. Niet op een nieuwer model of het geld van het oude model om daarmee een nieuwer model te kopen en zeker al niet als de oude niks meer waard is.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2019 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u kunt nog altijd naar het Kifid gaan. Of op de markt een oud barreltje kopen.

si
door sinberguensa Jul 25, 2019 om 12:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

:)

panter22
door panter22 - Jul 25, 2019 om 14:09
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een drama. En dat voor een oude telefoon.
Laat je zoon de telefoon kopen die hij graag wil en een bundel met onbeperkt bellen en een flink aantal GB.
Zoon blij en hij heeft de hele vakantie plezier. Je hebt geen kind meer aan hem.