Aansprakelijkheidsverzekering(en)...
Hallo allemaal,
nog de beste wensen voor 2013.
Mijn vraag gaat over een aansprakelijkheidsverzekering. Ik ben per ongeluk oudejaarsavond tegen een glas aangekomen dat over een versterker bij een kennis thuis is uitgestroomd. Vervelend voor de versterker.
Nu probeer ik via mijn verzekeraar (waar ik de aansprakelijkheidsverzekering heb) mijn "schuld" te betalen. Vanmorgen gebeld en deze adviseert mij deze kennis aan te raden eerst de schade te verhalen op diens inboedelverzekering (krijgt dan meer terug). Mocht dit niet zijn verzekerd dan kan deze kennis via mij aansprakelijkheidsverzekering de dagwaarde terugkrijgen (met overleg van aanschafwaardebon).
Ik heb dit ook voorgelegd aan deze kennis maar hij heeft nog niet gereageerd.
Ik heb weinig verstand van verzekeringen maar ik ga er vanuit dat de helpdesk van mijn verzekeraar mij niet foutieve informatie geeft.
Heeft iemand van jullie hier verstand van? Ik wil niet dat deze kennis benadeeld wordt, maar wil ook niet alles betalen. Ik heb me aangemeld binnen 3 dagen na het voorval. Heb ik überhaupt goed gehandeld of heb ik een aantal zaken over hoofd gezien?
Met vriendelijke groet,
Herman
De eigen inboedelverzekering van de kennis zou dekking kunnen bieden. In dat geval is meestal de nieuwwaarde bepalend voor de schadevergoeding.
Jou aansprakelijkheidsverzekering is slechts gehouden de dagwaarde te vergoeden. Dit is in veel gevallen minder dan de nieuwwaarde. Daarnaast moet de aansprakelijkheid nog maar worden aangetoond... Het is daarom vaak makkelijker de eigen verzekeraar aan te spreken. Dit werkt alleen bij een zeer uitgebreide inboedelverzekering (de zogenaamde 'alle onheilen'- dekking).
Kortom: je hebt goed gehandeld en de verzekeraar heeft je ook de juiste informatie verstrekt.
U hebt correct gehandeld. Gewone inboedelverzekeringen dekken echter deze schade niet, dus uw verzekeraar zal moeten betalen. Helaas wordt dan maar de dagwaarde vergoed en bij een oude versterker kan dat wel heel weinig zijn.
U bent verder niet aansprakelijk voor het verschil, dat is natuurlijk vervelend ten opzichte van die kennis.
Dank voor jullie snelle reactie "emcede" en "tijger1".
Ik begrijp het iets meer/beter nu. Raar dat, maar goed ik maak het voor het eerst nu mee, de aansprakelijkheidsverzekering een verminderde waarde uitkeert.
Wat ik trouwens bedoelde met "niet het volle bedrag betalen" is de vraag waarom dan een aansprakelijkheidsverzekering in leven is geroepen om schade te vergoeden, maar dat deze niet de volledige waarde uitkeert.
Ben benieuwd wat de inboedelverzekering van de kennis oplevert.
Nogmaals dank voor jullie reacties,
Herman
Een aansprakelijkheidsverzekering is er voor dat als u iemand, per ongeluk, schade toebrengt, deze schade te vergoeden, maar degene die schade lijdt, mag er niet "beter" van worden.
Ook bij de inboedelverzekeringen wordt bij schade, als iets al een paar jaar oud is slechts de dagwaarde vergoed. Er wordt dan, zoals dat heet, een aftrek toegepast voor "oud naar nieuw". Er is vaak maar 5 jaar nieuwwaarde dekking. Veel mensen realiseren zich dat niet.
Als de kennis niet op extra uitgebreide voorwaarden is verzekerd, zal zijn verzekering niets uitkeren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer