Vi
door Visinhetwater May 18, 2022 om 15:38
Garantie & verzekeringen

Accu van e-bike valt niet onder de casco verzekering

Ik kocht een tweedehands e-bike bij de rijwielhandel in 2020.Bij een poging tot diefstal is de accu fors beschadigd. De fiets is van 2019. Ook al ben ik casco verzekerd, ik krijg geen nieuwe accu. Klopt die wel?

2621 6 Rapporteer

ne
door neodutchio - May 18, 2022 om 16:17
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Over wat voor een verzekering hebt u het?

panter22
door panter22 - May 18, 2022 om 16:22
6599 Antwoorden / Vragen

Enra verzekering? Kijk in de voorwaarden

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 18, 2022 om 18:46
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is toch echt een kwestie van wat en hoe dit is geregeld in de voorwaarden van de polis van uw verzekering.
Bent u ANWB lid, dan kan het zinnig zijn om daar navraag te doen en u kunt ook de Ombudsman van KiFiD benaderen indien u het er niet mee eens bent. Er zal dan wel worden gevraagd om een schriftelijke reactie van de verzekereaarop uw klacht.

Oef .... ik zie inmiddels dat voor een ANWB verzekering dit in ieder geval geldt en dan mogelijk ook bij andere verzekeraars: Hoe is de accu van je e-bike verzekerd? ANWB Verzekeringen

gerbera
door gerbera May 18, 2022 om 21:17
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kocht een tweedehands e-bike

ANWB polisvoorwaarden

De afgeleverde accu is alleen verzekerd als bij het afsluiten van de verzekering de e-bike nieuw was

heremietkreeft
door heremietkreeft May 19, 2022 om 09:12
16774 Antwoorden / 202 Vragen

? Dat gaf ik troch al aan in mijn verwijzing, 2e hands is niet nieuw! Dat is bedoeld met : dit geldt en mogelijk ook bij andere verzekeraars.

gerbera
door gerbera May 20, 2022 om 14:54
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb een ANWB verzekering voor mijn E-bike en daar staat het duidelijk in de polisvoorwaarden, dus waarom verwijzen naar KiFiD?

pe
door pebk May 20, 2022 om 16:59
579 Antwoorden / 0 Vragen

@Gerbera, Hermiet verwijst nogal graag. ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft May 21, 2022 om 09:29
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA,m toch weer een kwestie van niet goed lezen?? Ik reageer met: ga uw polisvoorwaarden na en kom er larer nader op terug omdat ik zag dat op basis van de ANWB polis een accu van een 2e hands e-bike niet is verzekerd. Dat woil absoluut niet zeggen dat dat buij andere verzekeraars ook zo is!!! Komt die verzekeraar de voorwaardn niet na, dan kan inschakelen KiFiD een optie zijn. Vraagsteller gaf niet aan waar de fiets is verzekerd. Is het zinnig om eens na tegaan of u op basis van uw ziektekostenverzekering recht heeft op een bril?
Daarbij gaf ik ook aan dat hier mogelijk een beroep kan worden gedaan op de diefstal aspecten/voorwaarden omdat schade door diefstal geen garantieaspect is. Garantie heeft te maken met ondeugdelijkheid van een product. Schade door diefstal is echt iets anders m.i.

@PBEK, uw duit valt naast het zakje.

gerbera
door gerbera May 21, 2022 om 21:54
7348 Antwoorden / 14 Vragen

HK u draaid er weer omheen, mijn vraag was waarom die verwijzing naar KiFiD niets meer en niets minder. Maar laat maar zitten u doet u best maar.

justmeagain
door justmeagain - May 18, 2022 om 22:49
623 Antwoorden / 8 Vragen

@heremietkreeft. Ik geef vtv duidelijk aan dat dit geen aanval op u is.
In ontzettend veel gevallen verwijst u naar het Kifid. Persoonlijk denk ik dat ts gewoon zijn voorwaarden moet nalezen of zijn tussenpersoon moet bellen.
Het Kifid heeft het druk genoeg met andere zaken.
U zit volgens mij in een gemeentebestuur, ik hoop dat u gisteren de rijdende rechter heeft gezien. De eiser had bijna dagelijks contact met de wethouder om onzinnige zaken. Wat moet het Kifid met iemand die zich niet juist heeft verzekerd of dacht dat casco altijd alles dekte?

1paul
door 1paul May 19, 2022 om 08:32
3101 Antwoorden / 0 Vragen

en het bleek dat deze klager in dit geval wel deels een punt had!

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 19, 2022 om 09:34
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij bij nader inzien toch goed om na te gaan of de schade niet onder uw diefstalverzekering valt en het m.i. dan feitelijk geen garantieprobleem is.

wimmi20
door wimmi20 May 22, 2022 om 13:55
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Slaat nergens op dit antwoord.

De  accu wordt niet gedekt in de polis, zo blijkt, en waar  haalt u garantie vandaan ?

ro
door ronny530 - May 22, 2022 om 09:41
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Blijkbaar sluit de verzekeraar bij schade of diefstal de vergoeding van de accu bij niet nieuw aangeschafte e-bikes uit en neemt die uitsluiting ook in de polisvoorwaarden op. Het aan degene die de verzekering afsluit ook de polisvoorwaarden te lezen want in die polisvoorwaarden wordt helder gemaakt wat wel of niet verzekerd is en in dit geval is de accu niet mee verzekerd. Het kan niet zo zijn dat de verzekerde alsnog aanspraak op een een nieuwe accu kan doen als die expleciet van vergoeding uitgesloten is.