An
door Anneke Lucassen 21 jun. 2018 om 22:41
Garantie & verzekeringen

Aegon komt 5 jaar na datum met rekening

Mijn partner heeft een arbeidsongeschiktheidspremie bij Aegon. In 2012 heeft hij aanspraak gedaan op deze verzekering en na veel wikken en wegen een paar maanden uitkering uitvangen. In deze tijd kreeg hij korting op zijn premie (dit is gecommuniceerd in 2012). Dit zou nadat de uitkering afliep meteen teruggedraait moeten zijn. Dit heeft de Aegon verzaakt, wij en de tussenpersoon niet opgemerkt en zo zijn er 5 jaar verstreken met ieder jaar weer een polisblad (waarin niets over korting vermeld stond). Begin dit jaar kwam er een brief van de Aegon dat ze een foutje hadden gemaakt en daarna een acceptgiro voor 12.000 euro. Wij hebben rechtsbijstand ingeschakeld om onderzoek naar onze rechten en plichten te doen maar zij trekken per direct partij voor Aegon (second opinion bij Arag gaf hetzelfde resultaat, externe advocaat inschakelen wordt door rechtsbijstand geweigerd). De tussenpersoon geeft aan de premies zelf niet te bekijken maar alleen naar de klant door te sturen. Wij als consument voelen ons gedupeerd. Altijd keurig betaald na 2012 ook geen aanspraak meer gedaan, na 5 jaar komt Aegon achter hun fout en moeten wij per direct betalen. Inmiddels is er (nog) niet betaald en heeft Aegon ons geïnformeerd dat mijn partner niet meer verzekerd is. Aegon zelf neemt geen verantwoording voor hun fout en de tussenpersoon ook niet. Dit kan toch zomaar niet?

881 7 Rapporteer
ne
door neodutchio - 21 jun. 2018 om 22:57
2267 Antwoorden / 11 Vragen
0

Inderdaad, dit kan toch niet. Iedereen kan een fout maken. Alleen het niet nakijken van de premies is nooit slim. 
U maakt wel een denkfout, u hebt niet netjes betaald, u hebt te weinig betaald. U wist dat er een tijdelijke verlaging was en dat die een keer zou stoppen. Rustig afwachten en hopen dat het goedkomt is er niet bij. 
De verzekering liep door, dus moet er voor betaald worden.

sw
door swat1500 - 21 jun. 2018 om 23:08
2548 Antwoorden / 0 Vragen
0

U hoopte waarschijnlijk op een foutje van de (in dit geval) de verzekeraar in uw voordeel. Helaas dus.  U bent met Aegon overeengekomen dat er een bepaalde dekking is voor een voorval en dat u daarvoor een vastgestele premie betaald. Dat per ongeuk te weinig premie is betaald dan afgesproken houdt niet in dat u dat verschil dus niet meer verschuldigd. Uw rechtsbijstand en Arag hebben dus gelijk. Ook een derde advocaat gaat u geen gelijk geven.
Het niet tijdig (volledig) betalen van een premie houdt ook in dat de dekking opgeschort wordt maar dat de verpichting tot (verdere) betaling niet komt te vervallen.
U kunt hoogstens om een betalingsregeling verzoeken. Gezien uw houding in deze zaak zal Aegon niet bepaald geneigd zijn een soepele regeling toe te passen.
Besef ook dat u met deze handelswijze op de "zwarte lijst" kunt komen van de verzekeraars met alle gevolgens van dien.

door diumenge - 21 jun. 2018 om 23:15
9924 Antwoorden / 13 Vragen
3

Het dus om € 200,00 per maand, dat verschil in premie merk je toch wel op? Je partner is al die tijd wel verzekerd geweest, dat er geen aanspraak op is gedaan is niet relevant.

door tijger1 - 22 jun. 2018 om 00:02
36686 Antwoorden / 21 Vragen
0

Uw rechtsbijstand trekt helemaal geen partij voor Aegon. U weet/wist dat uw man tijdens zijn arbeidsongeschiktheid/gedurende die uitkering een lagere premie moest betalen.

En net zo goed wist u dat als die arbeidsongeschiktheid voorbij was de hogere premie weer zou gelden. 

Aegon heeft een fout gemaakt door niet de juiste premie te incasseren en u de tussenpersoon hebben dat niet opgemerkt. Heel vervelend.

U had uiteraard recht op het treffen van een betalingsregeling voor die niet betaalde premie, maar blijkbaar heeft u de kont tegen de krib gegooid en hebt u geweigerd, met als gevolg dat de verzekering nu is beëindigd, maar dat ontheft u nog niet van uw betalingsverplichting van dat openstaande bedrag. 

Dus dat kan zomaar wel. 

door panter22 - 22 jun. 2018 om 08:32
1921 Antwoorden / Vragen
0

Consument? Het lijkt er meer op dat je man een zzp-er is. Maar goed de vordering van Aegon is nog niet of niet helemaal verjaard. 
Info:
http://www.advocaten.nl/wanneer-verjaart-een-vordering-de-verjaringstermijn/
Als de rechtsbijstand partij zou trekken, dan zou ik direct die verzekering maar opzeggen.

door sjoppie 22 jun. 2018 om 08:38
3732 Antwoorden / 3 Vragen

Partner is al door Aegon uit verzekering gezet.

door panter22 22 jun. 2018 om 08:46
1921 Antwoorden / Vragen

Uit de arbeidsongeschiktheidsverzekering, heb ik begrepen

door sjoppie 22 jun. 2018 om 10:17
3732 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry @panter22 maar ik dacht dat u deze ook bedoelde, nu dat niet zo is trek ik mijn reactie in. ;-)

door panter22 22 jun. 2018 om 13:37
1921 Antwoorden / Vragen

Maakt niet uit.

door gerritaltena - 22 jun. 2018 om 11:05
8294 Antwoorden / 145 Vragen
0

Hoewel ik het overwehgend met de al andere gegeven antwoorden eens ben heeft u recht op inschakelen van een eigen advocaat / advocaat van eigen keuze op kosten van uw rechtsbijstandsverzekering! Daarover is al de nodige jurisprudentie aanwezig en uw rechtsbijstandsverzekeraar weet dat.

Het is echter wel zo dat het mij lijkt dat aan u ook te verwijten is dat u uw verzekeraar Aegon niet heeft geïnformeerd dat de arbeidsongeschikheidssituataie was geeindigd en/of niet heeft gereageerd op het blijvend lager blijven van de premie.

Ook een advocaat van eigen keuze zal m.i. snel tot die conclusie komen.

Rest het advies om contact op te nemen inzake een minnelijke schikking resp. aflossingsregeling.

me
door mein33 - 22 jun. 2018 om 13:09
3938 Antwoorden / 20 Vragen
0

In deze tijd kreeg hij korting op zijn premie (dit is gecommuniceerd in 2012).
Dit heeft de Aegon verzaakt, wij en de tussenpersoon niet opgemerkt en zo zijn er 5 jaar verstreken met ieder jaar weer een polisblad (waarin niets over korting vermeld stond). 

En u en/of uw echtgenoot hebben dit (ook) niet opgemerkt?
Het gaat toch om een maandelijks bedrag(je) dat niet zomaar even aan je aandacht ontgaat.
U heeft dus "niet" altijd netjes de juiste premie betaald en het is verbazingwekkend dat het u en/of uw echtgenoot  in de afgelopen 5 jaar niet is opgevallen dat de premie niet werd aangepast aan het niveau van voor de arbeidsongeschiktheid.
De verzekering herstellen zal waarschijnlijk niet meer lukken, maar de rekening zult u wel telkenmale gepresenteerd krijgen tot deze is voldaan. 
Houdt bij vertraagd of niet betalen rekening met incasso- en overige invorderingskosten ! 
Elders een dergelijke verzekering afsluiten zal ook nog niet zo eenvoudig blijken.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Cd
Cdgroot - 12 nov. 2018 om 15:53
Garantie & verzekeringen

Ik heb een geschil met PostNL betreffende schade aan de brievenbus, kunnen jullie mij helpen?

PostNL heeft de brievenbus beschadigd door een te groot brievenbuspakketje door de brievenbus te duwen. De schade is erkend door de postbezorger. Er is zelfs iemand komen kijken van PostNL die de schade geconstateerd heeft. Helaas erkent PostNL insurance, de heer/mevrouw Achterkamp, geen aansprakelijkheid. De schade is veroorzaakt eind maart 2018. Ik heb diverse keren telefonisch contact gehad met ... Lees meer

in

Een bestelling bij een Nederlandse webshop word geleverd vanuit China

Op een Nederlandse website ( Wiepress ) worden schoenen aangeboden voor een actieprijs. Eenmaal besteld en na enkele weken wachten contact gezocht maar geen reactie op mail, telefoon en Whatsapp. Na ruim 3 weken krijg ik een pakket binnen vanuit China met invoerkosten á € 33,99. Het blijken de schoenen te zijn van Wiepress. Wat blijkt nu, je besteld schoenen bij een in Nederland ingeschreven, e ... Lees meer

Ge
Geboren Amsterdammer - 12 nov. 2018 om 19:49
Geldzaken & recht

Kunnen we Sinterklaas en Kerst combineren?

Ieder jaar is er discussie en commotie over het Sinterklaasfeest.
Een oplossing zou zijn om Sinterklaas en Kerst samen te voegen tot 1 groot feest.

Dus mijn vraag is: 

Kunnen we Sinterklaas en Kerst combineren? Lees meer