Aegon komt 5 jaar na datum met rekening
Inderdaad, dit kan toch niet. Iedereen kan een fout maken. Alleen het niet nakijken van de premies is nooit slim.
U maakt wel een denkfout, u hebt niet netjes betaald, u hebt te weinig betaald. U wist dat er een tijdelijke verlaging was en dat die een keer zou stoppen. Rustig afwachten en hopen dat het goedkomt is er niet bij.
De verzekering liep door, dus moet er voor betaald worden.
U hoopte waarschijnlijk op een foutje van de (in dit geval) de verzekeraar in uw voordeel. Helaas dus. U bent met Aegon overeengekomen dat er een bepaalde dekking is voor een voorval en dat u daarvoor een vastgestele premie betaald. Dat per ongeuk te weinig premie is betaald dan afgesproken houdt niet in dat u dat verschil dus niet meer verschuldigd. Uw rechtsbijstand en Arag hebben dus gelijk. Ook een derde advocaat gaat u geen gelijk geven.
Het niet tijdig (volledig) betalen van een premie houdt ook in dat de dekking opgeschort wordt maar dat de verpichting tot (verdere) betaling niet komt te vervallen.
U kunt hoogstens om een betalingsregeling verzoeken. Gezien uw houding in deze zaak zal Aegon niet bepaald geneigd zijn een soepele regeling toe te passen.
Besef ook dat u met deze handelswijze op de "zwarte lijst" kunt komen van de verzekeraars met alle gevolgens van dien.
Het dus om € 200,00 per maand, dat verschil in premie merk je toch wel op? Je partner is al die tijd wel verzekerd geweest, dat er geen aanspraak op is gedaan is niet relevant.
Uw rechtsbijstand trekt helemaal geen partij voor Aegon. U weet/wist dat uw man tijdens zijn arbeidsongeschiktheid/gedurende die uitkering een lagere premie moest betalen.
En net zo goed wist u dat als die arbeidsongeschiktheid voorbij was de hogere premie weer zou gelden.
Aegon heeft een fout gemaakt door niet de juiste premie te incasseren en u de tussenpersoon hebben dat niet opgemerkt. Heel vervelend.
U had uiteraard recht op het treffen van een betalingsregeling voor die niet betaalde premie, maar blijkbaar heeft u de kont tegen de krib gegooid en hebt u geweigerd, met als gevolg dat de verzekering nu is beëindigd, maar dat ontheft u nog niet van uw betalingsverplichting van dat openstaande bedrag.
Dus dat kan zomaar wel.
Consument? Het lijkt er meer op dat je man een zzp-er is. Maar goed de vordering van Aegon is nog niet of niet helemaal verjaard.
Info:
http://www.advocaten.nl/wanneer-verjaart-een-vordering-de-verjaringstermijn/
Als de rechtsbijstand partij zou trekken, dan zou ik direct die verzekering maar opzeggen.
Partner is al door Aegon uit verzekering gezet.
Uit de arbeidsongeschiktheidsverzekering, heb ik begrepen
Sorry @panter22 maar ik dacht dat u deze ook bedoelde, nu dat niet zo is trek ik mijn reactie in. ;-)
Maakt niet uit.
Hoewel ik het overwehgend met de al andere gegeven antwoorden eens ben heeft u recht op inschakelen van een eigen advocaat / advocaat van eigen keuze op kosten van uw rechtsbijstandsverzekering! Daarover is al de nodige jurisprudentie aanwezig en uw rechtsbijstandsverzekeraar weet dat.
Het is echter wel zo dat het mij lijkt dat aan u ook te verwijten is dat u uw verzekeraar Aegon niet heeft geïnformeerd dat de arbeidsongeschikheidssituataie was geeindigd en/of niet heeft gereageerd op het blijvend lager blijven van de premie.
Ook een advocaat van eigen keuze zal m.i. snel tot die conclusie komen.
Rest het advies om contact op te nemen inzake een minnelijke schikking resp. aflossingsregeling.
In deze tijd kreeg hij korting op zijn premie (dit is gecommuniceerd in 2012).
Dit heeft de Aegon verzaakt, wij en de tussenpersoon niet opgemerkt en zo zijn er 5 jaar verstreken met ieder jaar weer een polisblad (waarin niets over korting vermeld stond).
En u en/of uw echtgenoot hebben dit (ook) niet opgemerkt?
Het gaat toch om een maandelijks bedrag(je) dat niet zomaar even aan je aandacht ontgaat.
U heeft dus "niet" altijd netjes de juiste premie betaald en het is verbazingwekkend dat het u en/of uw echtgenoot in de afgelopen 5 jaar niet is opgevallen dat de premie niet werd aangepast aan het niveau van voor de arbeidsongeschiktheid.
De verzekering herstellen zal waarschijnlijk niet meer lukken, maar de rekening zult u wel telkenmale gepresenteerd krijgen tot deze is voldaan.
Houdt bij vertraagd of niet betalen rekening met incasso- en overige invorderingskosten !
Elders een dergelijke verzekering afsluiten zal ook nog niet zo eenvoudig blijken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer