Afbreken reis door breken van been, annuleringsverzekering
Hallo,
Afgelopen week ben ik op vakantie geweest naar IJsland. Zondag ben ik vertrokken, en dinsdag heb ik helaas mijn been gebroken bij bezoek van een waterval.
Lang verhaal kort, met ambulance naar ziekenhuis, woensdagavond geopereerd, vrijdag ontslagen uit het ziekenhuis.
Op donderdag is er een vriendin van mij overgekomen vanuit Nederland om mij te ondersteunen bij alle perikelen daar en te begeleiden op de terugvlucht.
Uiteindelijk ben ik met dezelfde terugvlucht naar Nederland gekomen als die ik ook had gehad als ik de reis gewoon had voltooid.
Nu heb ik contact gehad met Interpolis. Zij willen nu v.w.b. de annuleringsverzekering alleen die dagen vergoeden die ik in het ziekenhuis heb gelegen. Is dat terecht?
Dit betekent namelijk dat ik dan maar 3 ipv 6 dagen vergoed zou krijgen. En ik heb niet bepaald meer genoten na mijn ontslag uit het ziekenhuis. Ik was daar omdat ik nou eenmaal niet zomaar terug kon. Wij zijn uitgebreid in contact geweest met Eurocross om de terugreis te regelen en dat kon nou eenmaal pas zondag.
Hoor graag jullie reactie,
Erwin
Hallo eheerewa,
.....Nu heb ik contact gehad met Interpolis. Zij willen nu v.w.b. de annuleringsverzekering alleen die dagen vergoeden die ik in het ziekenhuis heb gelegen. Is dat terecht? ....
Dat zou je na moeten kijken in de polisvoorwaarden.
Beterschap.
Met vr.gr.
In de voorwaarden staat, artikel 3, lid 3:
"Afbreking van de reis
In geval van afbreking van de reis die het gevolg is
van gebeurtenissen als genoemd onder artikel 3 lid 1,
met uitzondering wat genoemd is onder artikel 3 lid 1
onder j, wordt per verzekerde een dagvergoeding verleend
voor elke periode van 24 uur. Ook de terugreisdagen komen
voor vergoeding in aanmerking. Afbrekingen van minder
dan acht uur komen niet voor vergoeding in aanmerking. Bij
voortijdige terugkeer naar Nederland moet de medische
noodzaak hiervan zijn vastgesteld door een arts."
Mijn overige dagen in IJsland vallen dan toch onder terugreisdagen?
@eheerewa,
Gevoelsmatig zou ik 'ja' antwoorden.
Het zijn geen echte vakantiedagen geweest.
Mocht je er met je verzekeringsmaatschappij niet uitkomen, dan zou ik dit voorleggen aan de Geschillencommissie.
Kijk voor meer informatie op de website van de Geschillencommissie.
Suc6
Ok, dankjewel Edrick3 voor je reactie. Ik ga afwachten hoe Interpolis verder gaat reageren. Dan gaan we op basis daarvan vervolgstappen nemen.
Groet
@Monica,
Ik ben niet eerder terug gegaan dan dat mogelijk was en geadviseerd werd door Eurocross (Eurocross is de instelling die ervoor zorgt dat je in dit soort gevallen via één kanaal geholpen wordt om goed medisch behandeld te worden en thuis te komen). Op de zondag stond voor mij de terugvlucht al gepland, als onderdeel van de 'normale' reis. Op die vlucht was nog steeds ruimte voor mij en dus hebben we die vlucht genomen. Eurocross heeft dan weer gezorgd voor de aangepaste taxi naar huis. Er was geen concrete medische noodzaak om terug te gaan, anders dan dat mijn behandeling in Nederland moet worden overgenomen. Hierover ben ik vandaag in contact getreden met de huisarts.
Even een update na nog wat belletjes met Interpolis.
Na 3x uitgelegd te hebben aan de bellende medewerkers van Interpolis waarom ik niet eens ben met bovenstaande situatie is mijn 'dossier' doorgezet naar de afdeling recreatie. Dit is de afdeling die dus echt iets snapt van reizen en annuleren...
Zij hebben het dossier ingezien en opnieuw contact opgenomen. Ik heb van hen geen enkele verwijzing meer gekregen naar voorwaarden, maar direct duidelijkheid dat ik 6 dagen uitgekeerd kon krijgen! Eindelijk.
Daarnaast wees deze medewerker mij op het feit dat zijn nog rekeningen miste van de overblijfhotels, taxitransfers van ziekenhuis naar hotel of anderszins. Ik moest ook kijken naar telefoonkosten, om die op te geven.
Wat mij betreft zaak dus netjes opgelost door Interpolis. Alleen jammer dat je aan de voorkant eerst tegengewerkt wordt, en alleen bij voldoende zeuren gelijk krijgt.
Dank allen voor jullie reacties.
Dat valt me reuze mee. Mooi dat het zo goed voor u is afgelopen.
Bedankt voor het terugmelden, daar helpt u anderen die hetzelfde meemaken ook weer mee.
@eheerewa,
Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk. ;-)
Fijn dat het zo opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden.
Met vr.gr.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer