Ri
door RikSnel Sep 17, 2021 om 00:46
Garantie & verzekeringen
Geen after service van Luxaflex

Ik heb bij smalle ramen 5 Luxaflex Nano rolgordijnen geïnstalleerd in 2010 die ongeveer Euro 2,500 hebben gekost (5x50cm= 250cm).

In 2017 ging er bij een de draden stuk, dat voor Euro 150 gerepareerd is. De monteur zei dat dit euvel regelmatig voorkwam en verwachtte dat de draden sowieso maar 12 jaar meegingen.

In 2020 knapte er weer een draad bij een gordijn en recentelijk weer.

Ik zou graag de draden van alle 5 rolgordijnen tegelijk willen vervangen maar de leverancier zegt de gordijnen niet langer te kunnen repareren wegens gebrek aan Luxaflex onderdelen. Echter Luxaflex heeft het product inmiddels uit de handel genomen omdat er te veel problemen mee waren.

Vele andere leveranciers die ik gebeld heb lieten mij weten de rolgordijnen niet te kunnen of te willen repareren.

De Klantenservice van Luxaflex zegt mij niet te kunnen helpen en verwijst mij naar een leverancier.

Mijn eigen leverancier vindt het doodnormaal en stelde voor dat ik maar nieuwe (ander model bijvoorbeeld Luxaflex Framefix) moet kopen a raison van Euro 3,000

Ik vind dit kort door de bocht en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Het is toch niet normaal dat zulke dure  zonwering maar zo kort meegaat (7 jaar?).

Ik ben gewoon erg boos en zeer teleurgesteld in de service/nazorg van Luxaflex Klanten Service.

Ik hoop dat U mij kunt adviseren of U mijn standpunt redelijk vindt en of U weet wat er aan te doen valt of wie dan nog wel kan repareren.

4573 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 17, 2021 om 01:00
16816 Antwoorden / 108 Vragen

U noemt vreemde datums/data. Kan er (nu) dus nog geen antwoord op geven. 2017 en 2020?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 17, 2021 om 02:42
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Rik Snel,

Een soortgelijke vraag is hier dit jaar nog gesteld.

UV licht maakt zonwering kwetsbaar.

Ik raad u daarom aluminium lamellen aan.

Klik op de volgende link :

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/garantie-verzekeringen/kapotte-duette-gordijnen

pino123
door pino123 Sep 17, 2021 om 08:31
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom? Zitten daar betere draden op? De vraag is of het een redelijk standpunt is en of er iemand weet waar ze de luxaflex kan laten repareren.

gerbera
door gerbera Sep 17, 2021 om 09:23
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Het is geen soortgelijk verhaal, daar ging het om scheuren van de stof. Maar blijven we nu steeds verwijzen naar oude vragen?

Donuts
door Donuts Sep 17, 2021 om 10:19
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als hij die lamellen had willen hebben, had hij die wel gekocht, denk je niet? Ik vind ze afschuwelijk, dus al kreeg ik ze gratis, gingen linea recta naar de kringloop.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 17, 2021 om 21:54
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Pino, Gerbera en Sprietje,

Zonwering of verduistering (gordijnen) is onderhevig aan UV licht van de zon en slijt dus.

Aluminium lamellen is de voordeligste oplossing.

In Nederland is reparatie vaak duurder dan nieuwe aanschaffen helaas.

aurora1
door aurora1 - Sep 17, 2021 om 02:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb in een grijs verleden zelf weleens draden/koorden van Luxaflex vervangen. Geen rolgordijnen maar lamellen, horizontale metalen, 2-3 m. breed. De koorden daarvoor bij Luxaflex gekocht. De dikte ervan steekt erg nauw voor zulke zaken. Misschien kunt u dat met die rolgordijnen ook doen?
Als u geen reparatie kunt realiseren zou ik nieuwe, maar voordeliger raambekleding kopen en me er niet langer druk over maken.

Kijk bijv. eens hier:

https://www.hema.nl/wonen-slapen/gordijnen/gordijnen-op-maat/rolgordijnen

Dan bent u voor 5x 51 €, of zelfs minder klaar.

Boos worden is verspilde nutteloze energie waar u niets aan heeft. En wij - vrijwilligers op dit forum -  behandelen hier geen klachten.

mahadma
door mahadma - Sep 17, 2021 om 02:54
11521 Antwoorden / 51 Vragen

U zegt de artikelen in 2010 gekocht en geplaatst te hebben.Na een slordige 11/12 jaar en dunne draadjes  kan ik mij voorstellen dat er storingen in zijn ontstaan door het gebruik. En u zal toch naar de verkoper moeten voor welke claim dan ook. De fabriek heeft feitelijk niets met u te maken.

ne
door neodutchio - Sep 17, 2021 om 08:14
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ken weinig fabrikanten die modellen langer dan 10 jaar in de collectie hebben zitten. Dat hoeft niets te maken te hebben met de gebruikte onderdelen, wel met de wensen van de klant.
Overigens is Luxaflex een fabrikant, daar hebt u geen overeenkomst mee, daar gaan klagen heeft dus ook geen zin.

Het nadeel is, de aankoop is langer dan 6 maanden geleden geweest, het enige recht dat u zou kunnen hebben is dat u zou moeten aantonen dat u niet mag verwachten dat een koordje maar minimaal 7 jaar mee gaat. Maar zoals u al hebt kunnen lezen zijn er externe factoren die van invloed zijn en normaal te noemen zijn. Dat gaat u dus nooit lukken.

pino123
door pino123 - Sep 17, 2021 om 08:32
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Moet er dan een bijzonder soort draden in? Gezien deze draden kennelijk niet te leveren zijn?

1paul
door 1paul - Sep 17, 2021 om 08:44
3103 Antwoorden / 0 Vragen

op zich heeft u een punt maar u moet dit echt oplossen met de verkoper van dit produkt, die gaat over service en eventueel garantie, nu de gordijnen buiten de 6 maanden na aankoop zijn moet u echter wel kunnen bewijzen dat deze gordijnen/ koorden al niet oke waren bij aankoop en dat word een lastige!

wat u wel kunt doen is deze koorden zelf vervangen, let op, u moet wel prcs de juiste koorden hebben met de juiste dikte anders lopen ze of snel vast (te dik)  of ze "grijpen" de klauwtjes/rolletjes niet vast (te dun)....

va
door vanlotjegetikt - Sep 17, 2021 om 08:45
809 Antwoorden / Vragen

Ik zou zelf de draden vervangen en allemaal tegelijk. Heb hier thuis smalle Alu zonwering hangen van Luxaflex en die doet het nog steeds na 20 jaar.

panter22
door panter22 - Sep 17, 2021 om 08:57
6599 Antwoorden / Vragen

Volgens de consumentenbond is de afschrijvingstermijn van luxaflex rolgordijnen 10 jaar.
Die van jou zijn 11 jaar oud. Onderdelen zijn er niet meer. Dus er valt niets meer te repareren.
Het wordt tijd voor nieuwe rolgordijnen.
https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/tests/reisverzekering/afschrijvingslijst-compleet-generali.pdf

sira
door sira - Sep 17, 2021 om 08:59
2290 Antwoorden / 24 Vragen

Het is toch niet normaal dat zulke dure  zonwering maar zo kort meegaat (7 jaar?).

Bij dagelijks gebruik, gaat mijn Ferrari 296 GTB (à € 269.000,-) echt niet veel langer mee dan de Fiat Punto (à € 12.190,-) van mijn buurman. Beide auto's zijn onderhevig aan slijtage.

getty
door getty - Sep 17, 2021 om 09:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

7 jaar? Volgens mij zijn ze 11 jaar oud. Lijkt me tijd voor wat nieuws

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 17, 2021 om 09:37
16775 Antwoorden / 202 Vragen

OP basis van een eigen ervaring, het zelfde probleem bij Luxaflex lamellen (geen rolgordijnen) van ook oudere leeftijd zijn de draden wel vervangen. O.a eé keer door een Hubo winkelier en het lijkt mij dat de draden van rolgordijnen die toch qua ontage m.i. gelijksoortig zullen zijn ook vervangen zouden moeten kunnen worden mits de draden wel leverbaar zijn. Ik heb absoluut niet de bedoeling om reclame te maken voor specifieke bedrijven maar zie wel deze op het i-net. https://www.vereiken.com/luxaflex-reparaties/luxaflex-reparaties.html en lijkt het mij zinvol om er in ieder egval eenn telefoontje aan te wagen. Houd dan wel rekening, wie er ook repareet met de kosten dus vraag vooraf een offerte.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 17, 2021 om 15:09
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het probleem;

Dikke banden  die ze  60 jaren terug verkochten leven nog  in de werkplaats.

Erg lelijk en niemand wilde die in huis hebben, maar wel sterker!

Slanke draden is moeilijker  te maken en duurdere!

En haalde je ze vaak op en neer en  laat maar ploffen of rustig aan?

Als je ze alleen kantelde voor zon of lichtval  gaan ze erg lang mee,  opgetrokken is oprollen en  kans op slijtage.

Naast de echte Luxaflex geld bovenstaande ook voor de merkloze zooi van Kwantum of Bouwmarkten.

gerbera
door gerbera Sep 17, 2021 om 15:19
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk ff goed naar de foto, kan u ze kan laten kantelen of naar beneden laten ploffen?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 17, 2021 om 21:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Klopt,  ik lees Luxaflex...   en Rolgordijn niet opgemerkt.