Geen after service van Luxaflex
Ik heb bij smalle ramen 5 Luxaflex Nano rolgordijnen geïnstalleerd in 2010 die ongeveer Euro 2,500 hebben gekost (5x50cm= 250cm).
In 2017 ging er bij een de draden stuk, dat voor Euro 150 gerepareerd is. De monteur zei dat dit euvel regelmatig voorkwam en verwachtte dat de draden sowieso maar 12 jaar meegingen.
In 2020 knapte er weer een draad bij een gordijn en recentelijk weer.
Ik zou graag de draden van alle 5 rolgordijnen tegelijk willen vervangen maar de leverancier zegt de gordijnen niet langer te kunnen repareren wegens gebrek aan Luxaflex onderdelen. Echter Luxaflex heeft het product inmiddels uit de handel genomen omdat er te veel problemen mee waren.
Vele andere leveranciers die ik gebeld heb lieten mij weten de rolgordijnen niet te kunnen of te willen repareren.
De Klantenservice van Luxaflex zegt mij niet te kunnen helpen en verwijst mij naar een leverancier.
Mijn eigen leverancier vindt het doodnormaal en stelde voor dat ik maar nieuwe (ander model bijvoorbeeld Luxaflex Framefix) moet kopen a raison van Euro 3,000
Ik vind dit kort door de bocht en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Het is toch niet normaal dat zulke dure zonwering maar zo kort meegaat (7 jaar?).
Ik ben gewoon erg boos en zeer teleurgesteld in de service/nazorg van Luxaflex Klanten Service.
Ik hoop dat U mij kunt adviseren of U mijn standpunt redelijk vindt en of U weet wat er aan te doen valt of wie dan nog wel kan repareren.
Geachte Rik Snel,
Een soortgelijke vraag is hier dit jaar nog gesteld.
UV licht maakt zonwering kwetsbaar.
Ik raad u daarom aluminium lamellen aan.
Klik op de volgende link :
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/garantie-verzekeringen/kapotte-duette-gordijnen
Waarom? Zitten daar betere draden op? De vraag is of het een redelijk standpunt is en of er iemand weet waar ze de luxaflex kan laten repareren.
Het is geen soortgelijk verhaal, daar ging het om scheuren van de stof. Maar blijven we nu steeds verwijzen naar oude vragen?
Als hij die lamellen had willen hebben, had hij die wel gekocht, denk je niet? Ik vind ze afschuwelijk, dus al kreeg ik ze gratis, gingen linea recta naar de kringloop.
@Pino, Gerbera en Sprietje,
Zonwering of verduistering (gordijnen) is onderhevig aan UV licht van de zon en slijt dus.
Aluminium lamellen is de voordeligste oplossing.
In Nederland is reparatie vaak duurder dan nieuwe aanschaffen helaas.
Ik heb in een grijs verleden zelf weleens draden/koorden van Luxaflex vervangen. Geen rolgordijnen maar lamellen, horizontale metalen, 2-3 m. breed. De koorden daarvoor bij Luxaflex gekocht. De dikte ervan steekt erg nauw voor zulke zaken. Misschien kunt u dat met die rolgordijnen ook doen?
Als u geen reparatie kunt realiseren zou ik nieuwe, maar voordeliger raambekleding kopen en me er niet langer druk over maken.
Kijk bijv. eens hier:
https://www.hema.nl/wonen-slapen/gordijnen/gordijnen-op-maat/rolgordijnen
Dan bent u voor 5x 51 €, of zelfs minder klaar.
Boos worden is verspilde nutteloze energie waar u niets aan heeft. En wij - vrijwilligers op dit forum - behandelen hier geen klachten.
U zegt de artikelen in 2010 gekocht en geplaatst te hebben.Na een slordige 11/12 jaar en dunne draadjes kan ik mij voorstellen dat er storingen in zijn ontstaan door het gebruik. En u zal toch naar de verkoper moeten voor welke claim dan ook. De fabriek heeft feitelijk niets met u te maken.
Ik ken weinig fabrikanten die modellen langer dan 10 jaar in de collectie hebben zitten. Dat hoeft niets te maken te hebben met de gebruikte onderdelen, wel met de wensen van de klant.
Overigens is Luxaflex een fabrikant, daar hebt u geen overeenkomst mee, daar gaan klagen heeft dus ook geen zin.
Het nadeel is, de aankoop is langer dan 6 maanden geleden geweest, het enige recht dat u zou kunnen hebben is dat u zou moeten aantonen dat u niet mag verwachten dat een koordje maar minimaal 7 jaar mee gaat. Maar zoals u al hebt kunnen lezen zijn er externe factoren die van invloed zijn en normaal te noemen zijn. Dat gaat u dus nooit lukken.
op zich heeft u een punt maar u moet dit echt oplossen met de verkoper van dit produkt, die gaat over service en eventueel garantie, nu de gordijnen buiten de 6 maanden na aankoop zijn moet u echter wel kunnen bewijzen dat deze gordijnen/ koorden al niet oke waren bij aankoop en dat word een lastige!
wat u wel kunt doen is deze koorden zelf vervangen, let op, u moet wel prcs de juiste koorden hebben met de juiste dikte anders lopen ze of snel vast (te dik) of ze "grijpen" de klauwtjes/rolletjes niet vast (te dun)....
Ik zou zelf de draden vervangen en allemaal tegelijk. Heb hier thuis smalle Alu zonwering hangen van Luxaflex en die doet het nog steeds na 20 jaar.
Volgens de consumentenbond is de afschrijvingstermijn van luxaflex rolgordijnen 10 jaar.
Die van jou zijn 11 jaar oud. Onderdelen zijn er niet meer. Dus er valt niets meer te repareren.
Het wordt tijd voor nieuwe rolgordijnen.
https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/tests/reisverzekering/afschrijvingslijst-compleet-generali.pdf
Het is toch niet normaal dat zulke dure zonwering maar zo kort meegaat (7 jaar?).
Bij dagelijks gebruik, gaat mijn Ferrari 296 GTB (à € 269.000,-) echt niet veel langer mee dan de Fiat Punto (à € 12.190,-) van mijn buurman. Beide auto's zijn onderhevig aan slijtage.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer