Jo
door Jochieficm Sep 20, 2019 om 15:18
Garantie & verzekeringen

Annulering

We hadden bij een gerenomeerde reis organizatie een reis met de camper naar iran gepland daar voor een bedrag aan betaald zodat we voor de reis  waren ingeschreven
Mijn camper heeft een electronisch probleem dat al verschillende maanden speelt waar door de Fiat garage al verschillende punten hebben vervangen en door gemeten maar het probleem niet hebben gevonden tot nu toe
Nu doet het fenomeen zich voor dat we de camper niet meer vertrouwen en omdat de reis veel voorbereiding vergt hebben we besloten om deze reis te annuleren zodat een ander de kans heeft om mee tegaan
Maar de NKC verzekering zegt dat we hadden moeten wachten tot dertig dagen voor de reis en dus geen recht hebben op restetutie van het bedrag
En ook omdat deze reparatie al zolang loopt er tijd genoeg is om te repareren maar ze vergeten dat dit al verschillende maanden speelt en de oplossing nog niet is gevonden
Je hebt alleen recht op annuleren als je dood of ongeneeselijk ziek bent maar dan heb je het niet meer nodig

1601 7 Rapporteer

ju
door juliomariner - Sep 20, 2019 om 15:42
1311 Antwoorden / 2 Vragen

En wat zegt de reis- en annuleringsverzekering?

pino123
door pino123 Sep 20, 2019 om 15:52
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Staat er toch:

Maar de NKC verzekering zegt dat we hadden moeten wachten tot dertig dagen voor de reis en dus geen recht hebben op restetutie van het bedrag
En ook omdat deze reparatie al zolang loopt er tijd genoeg is om te repareren maar ze vergeten dat dit al verschillende maanden speelt en de oplossing nog niet is gevonden
Je hebt alleen recht op annuleren als je dood of ongeneeselijk ziek bent maar dan heb je het niet meer nodig Helaas valt dit dus niet onder de voorwaarden van de reisverzekering, kunt u eventueel een camper huren. Ik weet dat dit best veel geld kost, maar waarschijnlijk minder dan de boel te annuleren.

ju
door juliomariner Sep 20, 2019 om 15:55
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Oeps overheen gelezen. Maar als dus binnen 30 dagen voor de reis nogmaals wordt geclaimt dat de camper niet is gerepareerd wordt er dus uitgekeerd of is TS volgens de verzekering te eerlijk geweest en te snel geclaimt? Het lijkt me dat de verszekering er dan toch niet zo snel onderuit kan of er moet in de voorwaarden staan dat een defecte camper of zoiets niet gedekt is

diumenge
door diumenge - Sep 20, 2019 om 15:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij vrij logisch dat het niet meer vertrouwen van de camper géén reden is om te annuleren. Maar in de voorwaarden zal precies staan wat er wel en niet gedekt wordt, dat zal vast wel meer zijn dan alleen overlijden en ongeneeslijk ziek.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 20, 2019 om 16:05
16774 Antwoorden / 202 Vragen

In navolging van de mening die @DIUMENGE al geeft lijkt het ook mij dat een mankement aan uw camper niet één twee drie voldoende reden is om uw reis te annuleren in de verwachting dat u de reiskosten terugkrijgt. U kunt bijv. ook een andere camper huren en toch op reis gaan indien de reparatie te lang gaat duren. Probeer daarvoor dan een 'coulance'regeling met uw garage te krijgen. 'Wie niet vraagt die nietr krijgt'.
Ik vrees dat u bij uw reisverzekeraar 'ook bot' vangt helaas maar dat is ook mijn mening en mogelijk wordt daar anders beslist.

Ge
door GerardVl - Sep 21, 2019 om 00:33
14 Antwoorden / Vragen

Klein vraagje; heb je een annuleringsverekering?

emcede
door emcede Sep 21, 2019 om 11:04
959 Antwoorden / 4 Vragen

Met de NKC verzekering bedoelt TS de annuleringsverzekering.

emcede
door emcede - Sep 21, 2019 om 11:04
959 Antwoorden / 4 Vragen

Als je ‘had gewacht’ tot 30 dagen voor de reis had je ook geen geld teruggekregen. Uit de voorwaarden:

- het uitvallen van het privévervoermiddel dat verzekerde voor de reis wil gebruiken. De oorzaak is een van buiten komend onheil binnen 30 dagen voor aanvang van de reis

Dus als je camper korte tijd voor de reis kapot gaat en je niet op reis kunt, kun je gebruik maken van de annuleringsverzekering. Is er nog meer tijd dan 30 dagen te gaan, dan is er tijd genoeg om de auto te laten maken of om een ander voertuig te regelen. ‘Ik vertrouw de auto niet’ is geen geldige reden om gebruik te maken van de verzekering.

Je laatste zin klopt trouwens ook niet; er zijn veel meer redenen om geldig gebruik te maken van de verzekering. Je klinkt hiermee als iemand die perse zijn gelijk wil halen. Sorry, krijg je niet en heb je niet...

ro
door ron503 - Sep 21, 2019 om 11:40
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u met uw eigen camper op reis gaat dient de camper ook in goede staat te verkeren en valt m.i. onder eigen verantwoordelijkheid. U wil de reis annuleren omdat u uw eigen camper niet vertrouwd en dat als reden voor annuleren aanvoerd lijkt me geen gegronde reden om de reissom vergoedt te krijgen.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2019 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ook al zou u gewacht hebben tot minder dan 30 dagen voor die reis, dan had de annuleringsverzekering nog niet betaald, want de problemen met de camper spelen al maanden.