Shadowfax
door Shadowfax Jun 1, 2017 om 18:30
Garantie & verzekeringen

Annuleringsverzekering later afgesloten, dekking weg?

Ik ga over een paar maanden op reis en wil bij nader inzien toch een annuleringsverzekering alleen is het nu net dag 7 terwijl je het eigenlijk binnen 7 dagen moet regelen.

Nu staat er bij de meeste annuleringsverzekering zo’n soort clausule als je niet binnen 7 dagen na boeking zo’n verzekering afsluit:

Sluit u de kortlopende annuleringsverzekering later af? Houd dan rekening met het volgende: we vergoeden geen schade als u uw reis wilt annuleren of afbreken om een reden die al bestond of bekend was in de 3 maanden voordat u de kortlopende annuleringsverzekering afsloot.

Nu heb ik zover ik weet geen aandoeningen of wat dan ook behalve een trage schildklier maar ik heb het de laatste tijd wel wat vaker in mijn rug en heb nu wat voetproblemen waar aan gewerkt wordt maar ook niet ernstig waardoor ik niet op reis zou kunnen.

De reis is pas over 5 maanden en wat nu als de klachten wel dermate verergeren waardoor ik toch moet annuleren? Krijg ik dan niks vergoed volgens die clausule of is dat meer gericht op ziektes zoals bijvoorbeeld diabetes, Chron, COPD  en dat soort dingen?

6236 13 Rapporteer

ma
door manwijf - Jun 1, 2017 om 18:44
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou me geen zorgen maken. Het is niet de bedoeling om de verzekering te tillen, maar daar is ook zeker geen sprake van. Zou wat zijn, als iedereen met een trage schildklier, met rugklachten of voetproblemen zoals u dat heeft geen annuleringsverzekering zou kunnen afsluiten. Ook iemand met diabetes of COPD kan dat. Maak maar geen slapende honden wakker.

Ik weet niet of u vaker op reis gaat, maar een doorlopende reisverzekering is over het algemeen goedkoper.

ha
door halex - Jun 1, 2017 om 18:59
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Stel de vraag eens aan de verzekeraar waar je de polis af wilt sluiten. Die heeft 't beste antwoord voor u.

tijger1
door tijger1 - Jun 1, 2017 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stel, u sluit nu nog die annuleringsverzekering af en stel dat u over een paar maanden weer voetproblemen krijgt, wellicht zelfs andere voetproblemen, of iets anders aan uw rug, en u moet annuleren, dan gaat de verzekeraar kijken, vragen, onderzoeken en ga maar door. Simpel gezegd, dan krijgt u geen cent.

Die verzwijging zal u dan duur te staan komen. Want die slapende hond wordt dan geheid wakker door uw claim.

zoekster1
door zoekster1 Jun 2, 2017 om 11:59
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het is geen verzwijgen als er niet naar je gezondheid wordt gevraagd.

tijger1
door tijger1 Jun 2, 2017 om 12:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat is geen verzwijgen. Er wordt bij een annuleringsverzekering nooit naar gezondheid gevraagd. Maar als de Ts nu die verzekering sluit die hij aanhaalt, is er dus geen dekking bij annulering voor een groot aantal euvels.

tenormin
door tenormin - Jun 2, 2017 om 00:26
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb nooit vragen over gezondheid gehad bij aangaan (doorlopende) reis~annulerings verzekering. Kan ik me eerlijk gezegd niets bij voorstellen. Is anders bij andere verzekeringen, dat begrijp ik, maar hier heb ik dus niet van gehoord.

tijger1
door tijger1 Jun 2, 2017 om 09:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook de Ts krijgt geen vragen. Het gaat er om dat als men die verzekering "te laat" afsluit er bij een claim verwezen wordt naar die voorwaarde die de Ts aanhaalde.

Sluit je de verzekering meteen, dan is er niets aan de hand.

tenormin
door tenormin Jun 2, 2017 om 15:39
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, mijn constante fout 'lezen' hobby. ;-)

Shadowfax
door Shadowfax - Jun 2, 2017 om 07:45
14 Antwoorden / 13 Vragen

Een doorlopende annuleringsverzekering dekt mijn reissom niet helemaal.

tijger1
door tijger1 Jun 2, 2017 om 09:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Eerst wilde u helemaal niet verzekeren, en nou zou het totaal moeten?

Shadowfax
door Shadowfax Jun 2, 2017 om 10:11
14 Antwoorden / 13 Vragen

Maakt dat wat uit dan? Als ik me verzeker wil ik het goed doen en zo vaak ga ik niet op reis door een doorlopende is ook niet eens nodig.

ja
door jacky2006 - Jun 2, 2017 om 10:10
10 Antwoorden / 1 Vragen

Toen ik een vakantie boekte was naar mijn idee het termijn om een annuleringsverzekering af te sluiten 10 dagen. Als dat zo is, dan heb je nog tijd. Of het moet veranderd zijn.

marita5
door marita5 - Jun 2, 2017 om 10:32
11507 Antwoorden / 15 Vragen
we
door weethet - Jun 2, 2017 om 11:38
107 Antwoorden / 2 Vragen

vraag een na bij fbto over 7 dagen

marita5
door marita5 Jun 2, 2017 om 12:30
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@weethet , Bij deze reisverzekeraar is het niet mogelijk om een losse kortlopende annuleringsverzekering af te sluiten. Een kortlopende annuleringsverzekering kan alleen in combinatie met een reisverzekering worden afgesloten.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 2, 2017 om 11:58
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het beste is via internet een verzekering af te sluiten die een 14 dagen termijn accepteert.  Waarschijnlijk moet u dan wel een vragenlijst invullen (of niet) en die moet u naar waarheid alles invullen, dat is wel belangrijk. Als ze u dan accepteren dan zit u goed.

Shadowfax
door Shadowfax - Jun 2, 2017 om 12:05
14 Antwoorden / 13 Vragen

Welke annuleringsverzekeringen hanteren 14 dagen? Heb daar al op gegoogled maar ik kom alleen 7 dagen tegen of verzekeringen die het niet specifiek vermelden.

marita5
door marita5 - Jun 2, 2017 om 12:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@ShadowFax ,

Neem eens contact op met Independer ,

Telefoon: 035 - 626 55 44

Independer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 21.00 uur en op zaterdag en zondag van 9:30 tot 18:00 uur. Met uitzondering van feestdagen.

Stel je vraag online

Liever online iets vragen aan onze experts? Stel je vraag per e-mail of stuur ons een bericht op Facebook of Twitter. We helpen je graag en doen ons uiterste best je zo snel mogelijk een antwoord te geven.

so
door sonjab25 - Jun 2, 2017 om 16:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

Sluit een doorlopende reisverzekering bij FBTO af. Daar moet je binnen 14 dagen na boeking van je reis de module : annulering aanvinken. Ook de enige die een dekking heeft van € 14.000,-- en na de vakantie zet je de extra mudules weer uit. Nog veel goedkoper dan andere verzekeringen en je betaald voor wat je nodig hebt.

so
door sonjab25 - Jun 2, 2017 om 16:31
5 Antwoorden / 0 Vragen

FBTO 14 dagen en dekking € 14.000