In
door Ingridje-68 Mar 22, 2019 om 12:59
Garantie & verzekeringen

Annuleringsverzekering vraagt medische gegevens bij ziekte/opname

mag een annulerings verzekering medische gegevens opvragen als de reis geannuleerd wordt vanwege ziekte/ opname?

9293 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 22, 2019 om 13:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, anders kan iedereen zomaar annuleren op kosten van de verzekering.

aurora1
door aurora1 - Mar 22, 2019 om 13:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja natuurlijk.

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2019 om 13:34
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Uiteraard. Er zou immers fraude in het spel kunnen zijn? En verzekerings maatschappijen worden al te vaak voor het lapje gehouden, althans, dat proberen veel mensen. Dus compleet logisch.

jo
door jorisw - Mar 22, 2019 om 13:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zullen geen medische gegevens opvragen maar een bewijs van ziekte of ziekenhuisopname. Daar hoeft niets in te staan over de aard van de kwaal.

marita5
door marita5 - Mar 22, 2019 om 14:41
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ingridje-68 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/heb-je-een-doktersverklaring-nodig-voor-annuleringsdekking

panter22
door panter22 - Mar 22, 2019 om 15:24
6599 Antwoorden / Vragen

Je zult op in moeten vullen waarom je niet in staat was de reis te maken. Ik neem aan dat je contact hebt gezocht met je huisarts.
Het advies van de huisarts kun je ook invullen. Hou het kort. Het hoeft geen verhaal te worden. Een paar regels is voldoende.
Lees ook eens:
https://www.ziekenhuisamstelland.nl/nl/patienten/rechten-en-plichten/geneeskundige-verklaring/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 22, 2019 om 17:24
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Idem, uiteraard mag dat. Ter controle of er sprake is van evt. onterecht gedrag.

ekiem
door ekiem - Mar 22, 2019 om 19:00
676 Antwoorden / 100 Vragen

goedenavod,

Wie eist...........bewijst. Je hebt natuurlijk niet voor niets een annulerings verzekering . Maar bij een annulering wil de verzekeraar vanzelfsprekend wél weten waarom . Dit kan toch géén bezwaar voor u zijn. Een dokters verklaring zou al voldoende kunnen zijn.

Ekiem

sw
door swat1500 - Mar 22, 2019 om 20:36
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ze mogen die bij u opvragen en u mag weigeren deze te verstrekken De verzekeraar mag dan uiteraard ook de vergoeding weigeren.

ma
door marleenvanh - Mar 25, 2019 om 17:03
451 Antwoorden / 1 Vragen

Wat wordt er verstaan onder 'medische gegevens' in dit geval? U bent niet verplicht uw hele medisch dossier te overhandigen natuurlijk, maar wel een bewijs(!), doktersverklaring bijvoorbeeld, dat u om medische redenen werkelijk niet in staat bent/was de geboekte reis te maken

m.
door m.swinkels - Mar 25, 2019 om 22:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat is volgens de AVG wetgeving niet troegestaan

tijger1
door tijger1 Mar 25, 2019 om 22:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin. Als je een beroep doet op je verzekering dat je niet op reis kunt wegens medische redenen, zul je dat echt moeten aantonen. En dat is geen verkoudheid.

jo
door jorisw Mar 25, 2019 om 23:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dus gewoon aan iedereen die iets claimt uitbetalen? Hoe zie je dat voor je? En ik denk dat je de AVG niet helemaal hebt begrepen.

diumenge
door diumenge Mar 26, 2019 om 07:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens welk artikel van de AVG @ M.Swinkels?

rvaneijk
door rvaneijk - Mar 26, 2019 om 08:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een verklaring van een arts of ziekenhuis zou toch ook voldoende moeten zijn.
Onbekend wat er verder met jou medische gegevens gebeurt.

lo
door lovewinnie - Mar 26, 2019 om 09:36
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk. Je hebt echt wel bewijs nodig en ze staan dus in hun recht.