ma
door marindevanveen Jul 9, 2018 om 12:10
Garantie & verzekeringen

Arbeidsongeschiktheidsverzekering alternatieven voor ZZP'ers?

Goedemiddag,

Ik ben schoonheidsspecialiste en ik werk als zzp'er. Dit werk doe ik al jaren zonder dat ik een arbeidongeschiktheidsverzekering heb. Ik vind de premie hiervan namelijk heel erg duur. Echter las ik vandaag op https://aovcentrum.nl/arbeidsongeschiktheidsverzekering-zzp-wordt-waarschijnlijk-verplicht/ dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering waarschijnlijk in de toekomst verplicht wordt voor zzp'ers. Ik kon hier alleen verder nog niet zoveel informatie over vinden op internet. Weet iemand of ze dit verplicht willen gaan maken? En zo ja, vanaf wanneer? En zijn er ook alternatieven voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

Marinde

1664 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2018 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alternatieven? Zelf sparen, een partner met voldoende inkomen?

Er zal werkelijk nog heel wat water door de Rijn stromen voordat zo’n verzekering voor ZZP’ers verplicht zal worden, als dat al gebeurt.

ma
door marindevanveen - Jul 9, 2018 om 12:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja zelf sparen is uiteraard een optie, maar dan gaat het me nooit lukken om genoeg geld te sparen voor als ik echt niet meer kan werken. Ik hoorde ook iets over een broodfonds. Heeft iemand daar ervaring mee?

ma
door manwijf Jul 9, 2018 om 13:03
574 Antwoorden / 1 Vragen

Bedoel je dat jij gratis geholpen wil worden, terwijl de rest van NL zich daar hoe dan ook voor verzekerd heeft?

ma
door maarten heest Jul 9, 2018 om 14:46
463 Antwoorden / 0 Vragen

@MANWIJF, ook bij een broodfonds moet je premie inleggen. Marinde schrijft over de hoogte van de premies voor een AOV maar nergens dat ze 'gratis geholpen wil worden'.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 9, 2018 om 13:12
11494 Antwoorden / 15 Vragen
ma
door marindevanveen - Jul 9, 2018 om 14:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt marita5!
Ik heb de me er verder in verdiept en uiteindelijk toch ervoor gekozen om een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten. Broodfonds vond ik ook interessant, maar nog iets te onduidelijk allemaal. Helaas wel erg duur zo'n aov, maar dan ben ik in ieder geval goed verzekerd voor als er iets mis gaat.

gerbera
door gerbera Jul 9, 2018 om 16:10
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Een arbeidsongeschikheidverzekering keert alleen uit als u ook daadwerkelijk niet kunt werken. Als er iets mis gaat binnen het bedrijf is daar een andere (bedrijfs)ongevallen verzekering voor. deze dekt eventuele schadeclaims mocht er iets mis gaan met b.v. een behandeling.

tijger1
door tijger1 Jul 9, 2018 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar is een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor bedoeld.

marita5
door marita5 Jul 9, 2018 om 16:19
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@marindevanveen , graag gedaan .

aurora1
door aurora1 - Jul 9, 2018 om 15:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een alternatief? Zoveel mogelijk sparen en op een spaarrekening zetten waar u verder niet aan komt. Elke maand automatisch zoveel mogelijk opzij zetten dus. U zult verbaasd zijn hoe goed dat werkt. Jammer van al die jaren waarin u dat niet gedaan heeft. En "dat gaat me nooit lukken" is geen goede instelling en schiet u niets mee op.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 10, 2018 om 11:16
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U vindt het duur. Dat lijkt het ook, maar zo u onverhoopt arbeidsongeschikt zou worden en niet extra verzekerd bent zal u dat veel duurder komen te staan.

Hetzelfde geldt ook voor een pensioenverzekering en ik wijs u op de mogelijkheden van een lijfrenteverzekering met daaraan gekoppeldee arbeidsongeschiktheidsverzekering.