la
door larske1989 Oct 21, 2017 om 19:48
Garantie & verzekeringen

Auto verzekering

Hallo,
Ik heb kort geleden een andere auto gekocht .
Deze auto is lichter en heeft minder vermogen en de dagwaarde is gelijk of minder.
Maar toch ben ik duurder uit hoe kan dit!

4030 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2017 om 19:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent duurder uit. Waar? Bij de pomp? Bij de verzekeraar? Bij de belastingdienst?

Gr
door Grunn1 Oct 21, 2017 om 19:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Lijkt me toch wel duidelijk dat het om de verzekering gaat, of lees ik nou zo slecht.

Gr
door Grunn1 - Oct 21, 2017 om 19:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Vaak wordt de premie berekend naar de nieuwwaarde van de auto.

kv
door kvjapio - Oct 21, 2017 om 20:03
281 Antwoorden / Vragen

Vraag het eens aan uw verzekeraar.

ne
door neodutchio - Oct 21, 2017 om 20:09
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Verzekeringen zijn jarenlang te goedkoop geweest. Er komen hier continu vragen of het mag dat premies verhoogd worden. In uw geval gaat het om een nieuwe verzekering. En ja, die is duurder dan voorheen. Verzekeraars hebben te weinig cash in huis om veilig te kunnen blijven werken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 23, 2017 om 21:24
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hoe kom je daarbij?
Volgens mij komt het doordat auto's steeds duurder worden om te repareren.

ne
door neodutchio Oct 23, 2017 om 21:58
5149 Antwoorden / 12 Vragen

https://nos.nl/artikel/2109390-autoverzekeringen-fors-duurder.html

A
ls er meer geld wordt uitgekeerd dan dat er binnenkomt hou je weinig cash over.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 21, 2017 om 20:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gewicht heeft vooral met wegenbelasting te maken. Is uw nieuwe auto jonger dan de oude auto, dan zal de verzekering duurder zijn.

me
door mein33 - Oct 21, 2017 om 22:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De verzekering gaat uit van de nieuwwaarde van de auto en dat zal dus beduidend hoger zijn dan dat van uw vorige auto.

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2017 om 00:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat was de reactie van de verzekering toen u dat vroeg?
Heeft u het al op de website van deze verzekering uitgezocht?
Gaat het niet om wat de nieuwwaarde was/is?

la
door larske1989 - Oct 22, 2017 om 10:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

ook de nieuwwaarde is lager!

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2017 om 10:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens bij een andere verzekeraar via Independer of zo.

he
door henk51 - Oct 22, 2017 om 11:06
90 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo TS

U heeft kort geleden een andere auto gekocht veel veilige kilimeters ermee.
Op uw vraag kan er  maar een, een duidelijk antwoord geven namelijk uw verzekerings maatschappij.
Hier blijft het koffiedik kijken.
Als het antwoord vragen oproept kunt u deze wellicht nog hier stellen.
Verder zijn er verschillende vergelijkings sites om te kijken of u ergens anders wel goedkoper kan uit zijn.
Pas wel op als u een extra module heeft afgesloten i.v.m. bonus malus bescherming kan die andere uiteindelijk veel duurder uitvallen omdat u denkt dat u 20 schade vrije jaren heeft maar in werkelijkheid minder door die beschermer. Vraag daarom eerst op wat u schade vrije jaren zijn.

groeten Henk

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2017 om 13:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent hier verkeerd met deze vraag, daarvoor moet u bij uw verzekering zijn.
Verder kunt u er ook meer over te weten komen als u eens bij andere verzeringen kijkt.
En, zoals gezegd, bij uw eigen verzekering, of is dat te veel moeite?

je
door jendella - Oct 23, 2017 om 14:24
12 Antwoorden / 2 Vragen

Neem een kijkje bij ZLM autoverzekering [https://www.zlm.nl], zelf ik bent over gegaan en ben zéér tevreden en de prijs is goed en aan te raden!!!
Met gevoelens voor de tevreden automobilist.

donna53
door donna53 - Oct 23, 2017 om 19:26
98 Antwoorden / 10 Vragen

Ik had precies hetzelfde. Omdat het een nieuwe auto was en dus een nieuwe polis verviel ineens mijn korting die ik daarvoor wel had.
Ik ben overgestapt op Allianz en dat scheelde 10 euro per maand (All-Risk verzekering) terwijl ik dezelfde soort verzekering kreeg.
Het is dus de moeite waard om eens op internet te googlen.

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2017 om 21:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat voor korting was dat dan die verviel?

donna53
door donna53 Oct 24, 2017 om 11:14
98 Antwoorden / 10 Vragen

Dat was bij Ohra. Had ik eerst pakketkorting en dat hebben ze afgeschaft en ik had 15 % korting op die (online) autoverzekering. Daarna hebben ze de autoverzekeringen veranderd waardoor je bij een nieuwe auto die korting niet meer kreeg.
Heb ik over geklaagd bij Ohra maar dat hielp niet.
Dus maar naar een andere verzekering overgestapt die dus veel goedkoper was en dezelfde goede voorwaarden heeft.

tenormin
door tenormin - Oct 23, 2017 om 19:38
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ook zonder een andere auto: de Verzekeringmaatschappijen hebben de prijs 'gewoon' verhoogd. Zeker vergeleken bij een half jaar geleden. (Ik betaal p.m.) wat sowieso wat duurder is.

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2017 om 21:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij de meeste maatschappijen is per maand betalen helemaal niet duurder. Is tegenwoordig herl gebruikelijk. Mijn autoverzekering is niet in prijs verhoogd.

tenormin
door tenormin Oct 23, 2017 om 22:54
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, de mijne, OHRA, dus wel. Ook geen vrije keuze toentertijd, mijn verzekering is overgenomen door OHRA, dus ging ik braaf mee met de kudde. Maar, dat weet ik niet, misschien is dit alleen voor oude barrels van toepassing. (Met zijn/haar eigenaar). ;-)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 23, 2017 om 21:29
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Larske,

Ik heb het zelfde meegemaakt.
Voor elke auto wordt apart korting gegeven,althans bij de ANWB.

Groeten van John

ne
door neodutchio - Oct 23, 2017 om 22:00
5149 Antwoorden / 12 Vragen

De premies voor autoverzekeringen zijn de afgelopen tijd fors gestegen.
"Dit is geen verrassing", reageert Rudi Buis van het Verbond van Verzekeraars. "Er is veel concurrentie in de markt voor autoverzekeringen. Daardoor hebben de verzekeraars in 2014 300 miljoen meer aan schade uitgekeerd dan ze aan premie hebben binnengekregen. Dat is geen gezonde situatie."
De Nederlandsche Bank maakt zich al langer zorgen over premies van autoverzekeringen. Als toezichthouder is DNB verantwoordelijk voor een stabiel verzekeringswezen. DNB drong eerder dan ook al aan op maatregelen in de branche, want verlies op autoverzekeringen kan een verzekeringsmaatschappij als geheel in de problemen brengen.