Ar
door Arend Boersma Jan 22, 2020 om 13:00
Garantie & verzekeringen

Auto verzekering opzeggen Allianz

Goedemiddag,

Ik heb een vraag,heb vorig jaar mijn verzekering opgezegd bij Allianz voor dat het verlengd zou worden,maar door interne inbraak bij Allianz in het archief liep dat vertraging op en ook nog dat de afdelingen niet echt samen werkten.
Na meerdere keren(+/- 7 X) hebben gebeld waar je +/- 45 minuten tot een uur ik de wacht te hebben gestaan,kreeg 4 van de 6 keer te horen van de telefooniste dat ik maar op een andere tijdstip het maar weer eens moest proberen,maar in tussen kreeg ik we acept giro's binnen dat er bij hun nog een verzekering bedrag open stond van het aankomende jaar(maar ik had al opgezegd en tevens een nieuwe verzekering had) toen werd er gedreigd het door te geven aan de rijksverkeerdienst dat ik onverzekerd was dus maar weer bellen met alle elende van dien,inmiddels weer een paar weken voorbij en ja hoor een schrijven gehad van Allianz ze hadden de problemen intern op gelost en per omgaand de verzekkering stop gezet,maar ze hadden de roy-data niet doorgegeven aan de nieuwe verzekering,wat mij ruim 38 euro koste,en dan nog de gemaakte telefoon kosten,maar wat gebeurde de 18-01-2020 een brief van een incasso bureau op de mat dat ik een wanbetaler zou zijn en dat alle kosten die gemaakt werden op mij verhaald zou worden,dus het telefoon spelletje bogon weer,maar gelukkig na een goed half uur alles geregeld.
Maar ik ben er hellemal onderste boven van slaapeloze nachten dat ik als wanbetaler neer gezet ben,waar ik hellemaal geen schuld aan heb,omdat er bij Allianz een interne storing was.
Kunt u mij advies geven hoe ik mij gemaakte kosten terug kan vorderen want op emails word door Allianz niet gereageerd,over mijn gemoedrust maar niet te spreken.

Met vriendelijk groet,

Arend Boersma
[edit - redactie]




1370 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 22, 2020 om 13:05
16827 Antwoorden / 202 Vragen
3

Als men bij deze verzekeraar niet adquaat reageert kunt u de Ombudsman van het Klachtinstituut Financiële Instellingen benaderen voor advies en evt. ook daarna de Geschillencommissie, zie www.kifid.nl of nog beter https://www.kifid.nl/klacht-indienen/

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2020 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik neem aan dat de schadevrije jaren met terugwerkende kracht alsnog hersteld zijn?

U kunt over de gang van zaken een schriftelijke klacht indienen bij Allianz,

Magnum007
door Magnum007 - Jan 22, 2020 om 20:24
594 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hallo Arend,

Heb je een aangetekende brief gestuurd om je verzekering op te zeggen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer