Beddenleeuw - Past bestelling zonder overleg aan
Beste leden,
Op 16-06-2024 hebben wij een boxspring besteld bij beddenleeuw.nl. Het gaat om een boxspring van 180x200 in de stof ecru (beige) incl. montage.
Op 24-06-2024 hebben wij bevestiging gekregen dat onze bestelling is ingepland voor uitlevering op 03-07-2024.
Op 02-04-2024 ontvang ik keurig een mail met het verwachte tijdslot. De boxspring zal de volgende dag worden geleverd tussen 09:31 en 13:30.
Om 14:10 neem ik contact op met Beddenleeuw om na te vragen hoe laat ik de bezorges kan verwachten, dit gebeurde via de chatfunctie op de website. De medewerkerkster heeft aangegeven dat de bezorgers 2 uur vertraging hadden opgelopen. Nog geen 5 minuten later gaat de bel. Ik doe de deur open en daar staat er een witte bus voor de deur. Er stappen 2 medewerkers uit de bus (vermoedelijk van Beddenleeuw dit was in iedergeval niet te herleiden van de kleding) waarvan 1 meeliep naar boven.
Eenmaal boven aangekomen werd mij in een vreemde taal iets gevraagd. Na wat handgebaren werd mij duidelijk dat hij vroeg hoe het bed moet worden geplaatst. Het was mij in eerste instantie niet duidelijk dat deze meneer niet Nederlands sprak. De medewerker ging weer naar buiten om de boel samen met zijn collega uit te laden terwijl ik naar mijn werkruimte ben gegaan.
Na 30 minuten hoorde ik geroep vanuit de andere kamer met de melding dat het klaar was. Ik keek naar het bed en vond het al anders ogen dan verwacht, zo was de ondertoon meer roze. Omdat de medewerkers geen Nederlands praatte heb ik getekend voor ontvangst en daarna direct contact opgenomen met Beddenleeuw via mail en de chatfunctie.
Uiteraard heb ik hiervoor eerst de bestelling erbij gepakt om te controleren of de juiste kleur ecru is genoteerd, dit was juist.
Ik kreeg dezelfde medewerkster aan de lijn en gaf mijn ordernummer door en legde mijn probleem uit aangevuld met foto's van de geleverde boxspring, verkooporder en screenshots van de website met kleuropties. Hieronder de conversatie:
Beddenleeuw:
Ik zie inderdaad dat de kleur niet 1 op de kleur is als op de website. Wij zijn namelijk omgewisselt naar een ander soort stof omdat de stof op de website tijdelijk niet meer leverbaar is. Excuses hiervoor. Als u nog wenst om echt de andere stof te krijgen kan dit pas vanaf 1 Augustus."
Ik:
Oh... Waarom wordt dat niet gecommuniceerd naar ons toe? Wij bestellen een specifieke kleur en verwachten dan ook dat die geleverd wordt. Ik vind dit een beetje een vreemde gang van zaken...
Hoe gaat het in zijn werking als wij dit retour willen sturen?
Beddenleeuw:
Beste, onze enorme excuses voor het ongemak. Als u het retour wil sturen houden wij wel €150,- in verband met transportkosten. U kon het ook aangeven voordat de montage werd uitgevoerd. Nogmaals mijn excuses.
Ik:
Ik mag hopen dat dit een grap is. Jullie hebben niet geleverd wat er in de koopoverenekomst staat. Als je zo met de klanten omgaat kan de toko direct worden gesloten.
De monteurs spraken niet eens nederlands. Ik heb ze binnengelaten en laten zien waar het bed moest komen te staan. De boxspring was overigens verpakt in plastic en karton...
Beddenleeuw:
Beste, de verpakking is plastic en de kleur kon u duidelijk zien. Helaas kan ik niks hier aan veranderen.
Ik
Waar je wel wat aan kon veranderen is ons tijdig(!) laten weten dat het bed in een andere kleur werd geleverd. Dan zouden wij op voorhand al hebben aangegeven dat dit niet hoeft. Scheelde voor jullie ook weer benzine/transportkosten.
Ik verwacht dat jullie het bed weer ophalen zonder extra kosten in rekening te brengen. Ik zal dit ook per mail aanschrijven.
Dit is geen manier van zaken doen.. Anders moeten we het op de juridische manier oplossen.
Zij controleren nu intern of het mogelijk is om de boxspring kosteloos op te kunnen halen.
Mijn vraag is of deze handelswijze rechtvaardig is?
Ik kan mij haast niet voorstellen dat je als bedrijf zo kunt handelen en vervolgens de schuld bij de consument neerlegt. Zijn er meer mensen die soortgelijke ervaringen hebben gehad?
U staat volledig in uw recht en pakt het juist aan. Mocht de verkoper toch weigeren om kosteloos op te halen, dan zal u formeel moeten aangeven dat u de koop ontbind op basis van het niet leveren van het bestelde. U vraagt ze vriendelijk om binnen 14 dagen na dagtekening het bed op te komen halen en het volledige bedrag terug te storten. Mocht dat uitblijven kunt u aangeven om daarna een incassobureau in te schakelen om het geld terug te halen. Dat recht hebt u namelijk.
Ook kunt u in plaats van het incassobureau een jurist inschakelen.
Bewaar overigens goed het bericht waarin de verkoper aangeeft dat ze zelf een andere kleur besloten hebben.
![Geboren Amsterdammer](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8c51103cff6daeb87c514108e8dff9261eb6b035db3ca7ca85998fb1088086c9.png)
Geachte Rooah,
Heeft u het bed online of in de winkel gekocht?
Ik lees in de Algemene Voorwaarden in de link hieronder, dat u de verzendkosten niet hoeft te betalen.(zie ook bijgevoegde foto)
U kunt uw klacht ook bij de geschillencommissie melden van dit bedrijf:
https://beddenleeuw.nl/algemene-voorwaarden/
Het gaat om de kosten van het retoursturen. En zelfs dat staat in het stukje dat u hier zelf neer zet dat dat voor kosten gaat van de klant.
Echter gaat het hier niet om herroepen maar om ontbinding.
Geschillencommissie van dit bedrijf? Een geschillencommissie is een onafhankelijk orgaan en zal je als verkoper bij aangesloten moeten zijn. Waar is beddenleeuw bij aangesloten?
![Geboren Amsterdammer](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8c51103cff6daeb87c514108e8dff9261eb6b035db3ca7ca85998fb1088086c9.png)
Geachte Neodutchio,
Lees de Algemene Voorwaarden nou even goed door.....
Waar heeft u het woord "ontbinding" gelezen in het verhaal van TS ?
Artikel 8, punt 5: "De consument draagt de rechtsstreekse kosten van het terugzenden van het product." Is geen woord Chinees bij. Maar dat gaat over herroepen van een online bestelling, dat is hier niet aan de orde.
TS zegt zelf: "Ik verwacht dat jullie het bed weer ophalen zonder extra kosten in rekening te brengen. Ik zal dit ook per mail aanschrijven. "
Er is niet geleverd dat wat overeengekomen is. Geen idee hoe u dat wilt noemen, maar dat heet in gebreke blijven en daardoor kan er simpelweg ontbonden worden. Het bed gaat weer terug en TS krijgt al het geld weer terug. TS zal enkel het woord ontbinden nog moeten gebruiken om het rechtsgeldig te maken.
Soms is de wet zo simpel en helder dat iedereen het zou moeten kunnen snappen, zelfs u.
Komt u nog even met uw hulp naar TS met de uitleg van een geschillencommissie.
![Geboren Amsterdammer](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8c51103cff6daeb87c514108e8dff9261eb6b035db3ca7ca85998fb1088086c9.png)
Geachte Neodutchio,
U leest weer selectief,
Pak even uw leesbril erbij :
Artikel 8.5 :
"Als de ondernemer niet heeft gemeld, dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzenden niet te dragen"....
Ik lees ook nergens, dat TS de koop wilt ontbinden.
U verzint weer dingen erbij.....
En beste Amsterdammer, heeft Beddenleeuw dit niet gemeld? Kijk even op op deze link en lees daar:
"Wij kunnen jouw retourzending bij jou laten ophalen door onze bezorgdienst. De kosten hiervan bedragen € 100,- en worden in mindering gebracht op het bedrag dat je van ons krijgt teruggestort."
En:
"Je stuurt het artikel zelf retour met een pakketdienst.
De wat minder grote artikelen kun je zelf retour sturen met een pakketdienst. De verzendkosten zijn voor jouw eigen rekening en kan je opvragen bij de betreffende pakketdienst."
Oftewel, bij het herroepen van een online bestelling zijn de kosten voor het retourzending voor rekening van de klant. Gewoon zelf even lezen, scheelt weer een hoop nutteloos geneuzel en uitspraken waarmee u uzelf weer voor paal zet.
Maar nog steeds gaat het niet over herroepen. TS heeft een bed ontvangen die niet besteld is. Dat is duidelijk, net zo goed dat ik al diverse keren heb uitgelegd dat TS officieel MOET ontbinden om de koop ongedaan te maken. TS heeft nu enkel gezegd dat ze het bed kosteloos moeten ophalen, dat is niet voldoende om het recht te krijgen wat hij/zij heeft.
En natuurlijk hoeft TS niet te ontbinden en kan er geeist worden dat het bestelde bed alsnog geleverd zal gaan worden. Maar hoe ziet u dat voor u? Zonder de juiste stof is het bed simpelweg niet te leveren. Moet TS dan genoegen nemen met een bed zonder stof?
![Geboren Amsterdammer](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8c51103cff6daeb87c514108e8dff9261eb6b035db3ca7ca85998fb1088086c9.png)
Goeiemorgen Neodutchio,
Zullen wij even de reactie van TS afwachten.?
![Mabelle](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/53af41f9c57c985ff0a074104a524f1f859b207c39b4e71c4266c42f22fadebb.png)
Hun certificaat bij Thuiswinkel is op dit moment ingetrokken https://www.thuiswinkel.org/leden/beddenleeuw/certificaat/
Of ze dan nog wel een geschil in behandeling willen nemen, is nog de vraag.
Ik ben het met je eens, dat Beddenleeuw contact had moeten opnemen met je over de andere kleur. Maar ik ben het wel met Beddenleeuw eens dat je op zijn minst voordat het in elkaar werd gezet, had kunnen zien dat het een andere kleur betrof. Hadden ze het bed meteen weer mee terug kunnen nemen.
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Hallo Rooah ,
Lees deze informatie eens door , zie deze link .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht
![1paul](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0e8dfe82af581691ae4a6f1612fc7ad0e6be16f8a5a6c0b092e4d259e9dcaacb.png)
je hebt een overeenkomst en als 1 vand e partijen deze niet nakomt kun je alsnog (kosteloos) vorderen dat deze de overeenkomst nakomt, doet deze partij dit niet kun je de overeenkomst ontbinden zonder extra kosten!!
Stuur ze dus schriftelijk een in gebreke stelling met daarin de eis van nakoming overeenkomst binnen 15 dagen dan wel ontbinding overeenkomst en dit uiteraard zonder extra kosten voor u!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
![Franske1958](https://lh6.googleusercontent.com/-5X7I-FKn98w/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/AMZuucnOxi8Zt1g5hSj9urZkWtsm0_sEHw/s96-c/photo.jpg)
Verplichte rijhulp systemen?
Ik lees overal dat er een aantal nieuwe rijhulpsystemen verplicht gaan worden. Echter er zit er een bij waar ik hele grote vraagtekens bij zit, en dat is rijstrook begeleiding. Ik moest gelijk denken aan dat recleme spotje uit 1992 van Centraal Beheer. Google maar eens op op "even apeldoorn bellen egel" en ziet zelf waarom een zelfsturende rijstrook geleiding geen goed idee is. Lees meer
Verhuurder komt na sleuteloverdracht pas met gebreken
Verhuurder en ik hebben samen een ronde gemaakt door het appartement of alles oke was voor sleuteloverdracht door einde huurperiode. Hier heeft hij alleen aangegeven dat de plinten vastgezet moesten worden. Verder geen op of aanmerkingen gehoord. Na onze check al de sleutels ingeleverd en achteraf komt die met een waslijst aan punten die gerenoveerd/hersteld moeten worden op mijn kosten. Zoals d ... Lees meer
Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.
Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !?
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
![rebek](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/3635addad96f15184ad219da14b4363240839aec637e62d40950bf38bc35beff.png)
![Kruidvat foto cd's niet afleesbaar](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/32b5d2084a5281758093c15fff51749e09720593.jpeg)
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer