BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Beddenleeuw - Past bestelling zonder overleg aan

  •  
04-07-2024

Beste leden,

Op 16-06-2024 hebben wij een boxspring besteld bij beddenleeuw.nl. Het gaat om een boxspring van 180x200 in de stof ecru (beige) incl. montage.
Op 24-06-2024 hebben wij bevestiging gekregen dat onze bestelling is ingepland voor uitlevering op 03-07-2024.
Op 02-04-2024 ontvang ik keurig een mail met het verwachte tijdslot. De boxspring zal de volgende dag worden geleverd tussen 09:31 en 13:30.

Om 14:10 neem ik contact op met Beddenleeuw om na te vragen hoe laat ik de bezorges kan verwachten, dit gebeurde via de chatfunctie op de website. De medewerkerkster heeft aangegeven dat de bezorgers 2 uur vertraging hadden opgelopen. Nog geen 5 minuten later gaat de bel. Ik doe de deur open en daar staat er een witte bus voor de deur. Er stappen 2 medewerkers uit de bus (vermoedelijk van Beddenleeuw dit was in iedergeval niet te herleiden van de kleding) waarvan 1 meeliep naar boven.

Eenmaal boven aangekomen werd mij in een vreemde taal iets gevraagd. Na wat handgebaren werd mij duidelijk dat hij vroeg hoe het bed moet worden geplaatst. Het was mij in eerste instantie niet duidelijk dat deze meneer niet Nederlands sprak. De medewerker ging weer naar buiten om de boel samen met zijn collega uit te laden terwijl ik naar mijn werkruimte ben gegaan.

Na 30 minuten hoorde ik geroep vanuit de andere kamer met de melding dat het klaar was. Ik keek naar het bed en vond het al anders ogen dan verwacht, zo was de ondertoon meer roze. Omdat de medewerkers geen Nederlands praatte heb ik getekend voor ontvangst en daarna direct contact opgenomen met Beddenleeuw via mail en de chatfunctie.

Uiteraard heb ik hiervoor eerst de bestelling erbij gepakt om te controleren of de juiste kleur ecru is genoteerd, dit was juist.

Ik kreeg dezelfde medewerkster aan de lijn en gaf mijn ordernummerdoor en legde mijn probleem uit aangevuld met foto's van de geleverde boxspring, verkooporder en screenshots van de website met kleuropties. Hieronder de conversatie:

Beddenleeuw:

Ik zie inderdaad dat de kleur niet 1 op de kleur is als op de website. Wij zijn namelijk omgewisselt naar een ander soort stof omdat de stof op de website tijdelijk niet meer leverbaar is. Excuses hiervoor. Als u nog wenst om echt de andere stof te krijgen kan dit pas vanaf 1 Augustus."

Ik:

Oh... Waarom wordt dat niet gecommuniceerd naar ons toe? Wij bestellen een specifieke kleur en verwachten dan ook dat die geleverd wordt. Ik vind dit een beetje een vreemde gang van zaken...

Hoe gaat het in zijn werking als wij dit retour willen sturen?

Beddenleeuw:

Beste, onze enorme excuses voor het ongemak. Als u het retour wil sturen houden wij wel €150,- in verband met transportkosten. U kon het ook aangeven voordat de montage werd uitgevoerd. Nogmaals mijn excuses.

Ik:

Ik mag hopen dat dit een grap is. Jullie hebben niet geleverd wat er in de koopoverenekomst staat. Als je zo met de klanten omgaat kan de toko direct worden gesloten.

De monteurs spraken niet eens nederlands. Ik heb ze binnengelaten en laten zien waar het bed moest komen te staan. De boxspring was overigens verpakt in plastic en karton...


Beddenleeuw:

Beste, de verpakking is plastic en de kleur kon u duidelijk zien. Helaas kan ik niks hier aan veranderen.

Ik

Waar je wel wat aan kon veranderen is ons tijdig(!) laten weten dat het bed in een andere kleur werd geleverd. Dan zouden wij op voorhand al hebben aangegeven dat dit niet hoeft. Scheelde voor jullie ook weer benzine/transportkosten.

Ik verwacht dat jullie het bed weer ophalen zonder extra kosten in rekening te brengen. Ik zal dit ook per mail aanschrijven.

Dit is geen manier van zaken doen.. Anders moeten we het op de juridische manier oplossen.

Zij controleren nu intern of het mogelijk is om de boxspring kosteloos op te kunnen halen.

Mijn vraag is of deze handelswijze rechtvaardig is?

Ik kan mij haast niet voorstellen dat je als bedrijf zo kunt handelen en vervolgens de schuld bij de consument neerlegt. Zijn er meer mensen die soortgelijke ervaringen hebben gehad?


Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.