ja
door jaapodk Aug 6, 2007 om 09:28
Garantie & verzekeringen

Begrafenis polis

ik heb 3 begrafenis polissen van Amef, deze zijn premievrij met een waar de van ong.8600,-euro

ik wil ze verzilveren omdat ik in nu in het bezit ben van een verzekering die alles dekt bij Monuta

nu is mijn vraag kan ik deze 3 polissen ook kan afkopen, volgens de Amef kan dat niet omdat er op de polissen staat,uitbetaling alleen bij overlijden.

Ik heb naar mijn idee alles al geprobeert zonder resultaat.

Afkopen kan veel geld kosten, maar nu heb ik er ook niets aan.

Dus graag reactie als iemand weet waar ik ze kan verzilveren en zoja waar en bij wie,

bedankt.

1239 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

verzilveren kan alleen bij overlijden zoals vermeld in de polis.
Gewoon laten staan en afwachten.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de V.S. is er een handel ontstaan in levensverzekeringen. Bejaarden die hun levensverzekering verkopen om geld in handen te krijgen.

Wat u zoekt is dus eigenlijk vergelijkbaar. Alleen de bedragen van een levensverzekering zullen aanmerkelijk hoger liggen. Als u 98 jaar bent, kan ik me voorstellen dat er wel iemand is die er geld voor over heeft. Bent u 35 jaar zal niemand er wat voor over hebben. Want ook zij moeten op uw overlijden wachten.

Als u nu nog aan Monuta betaal zou ik die stoppen en voorzover mogelijk premievrij maken.

Groeten Harrie

P.S. een ongepast "grapje": Verkoop niet aan de Joegoslavische Maffia...................pang.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ikisik.

Wachten......waarop?

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jaapodk,

Afkoop is niet mogelijk bij een fiscaal opgevoerde verzekering (koopsom). Meestal staat dit zo in de polisvoorwaarden van de verzekeraar. Je kunt dus het beste de voorwaarden even goed doorspitten. Wél wil ik je nog een ongevraagd advies meegeven. Zoals ik je bericht lees, gaat het hier om 3 personen en dan heb je bij een eenvoudige begrafenis/crematie nu minimaal 6000 euro per persoon nodig. Dat houdt dan in dat je bij Monuta ook minimaal voor 3000 euro per persoon moet verzekerd zijn. Deze kosten zijn dan exclusief de kosten van het grafrecht en de steen. Let er ook op dat jouw verzekeringen in voldoende mate zijn geïndexeerd. Reken op 3% per jaar. Een begrafenis/crematie die dus nu ongeveer 6000 euro kost, kost in 2017 naar schatting minimaal € 8050,-.

Vriendelijke groet en ik hoop dat jullie nog lang (en gelukkig) mogen leven. Groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Read2.

Zoals ik het lees gaat het om 1 persoon met 3 begrafenis polissen plus een "natura" polis.  Zelfs ik, met een hekel aan verzekeringen, heb 3 of 4 polissen vanwege de inflatie, de eerste met een waarde van 100 guldens.

Groeten Harrie

ve
door verwijderd - Aug 6, 2007 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee Amef koopt niet af. Overigens een premievrijepolis van 8600, zou bij afkoop maar een deel daarvan opbrengen. Ik ga ervan uit dat je de verzekerde bedragen ook uitgekeerd krijgt bij overlijden. Ook al heb je er zelf niets aan, je nabestaanden ontvangen dit bedrag. Weet je wel zeker dat Monuta alles werkelijk dekt? Mijn schoonouders hadden ook een zgn alles dekkende polis bij Monuta maar er kwamen toch nog al wat kosten kijken die Monuta niet dekte volgens hun polisvoorwaarden. Een extra bedrag uit een andere verzekering was dus zeer welkom. We hebben ze toch kunnen begraven geheel volgens hun wensen.

Ik hoop dat je hem voorlopig niet nodig hebt. Maar ik zou hem toch niet afkopen. Je krijgt maar een schijntje van de poliswaarde als je af kunt kopen. Amef is de lachende partij.