ja
door jannetje-a Oct 17, 2011 om 15:48
Garantie & verzekeringen

Ben ik hiervoor verzekerd

Heb afgelopen vrijdag schoenen gekocht en betaald met m'n creditcard. Gisteravond fles olie omgestoten tijdens koken en helaas op m'n schoen terecht gekomen. Kan ik dit verhalen op m'n verzekering en zo ja welke?

9572 33 Rapporteer

vladja
door vladja - Oct 17, 2011 om 15:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Er is een verzekeringsmaatschappij, die adverteert op de TV dat eigen ongelukjes ook gedekt is. Als je daar verzekerd bent en je hebt die (waarschijnlijk dure) verzekering afgesloten, maak je een kans.

Een gewone inboedelverzekering dekt dit niet.

Vladja

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 17, 2011 om 16:05
842 Antwoorden / 1 Vragen

Veel creditcards hebben op alle aankopen een "gratis" verzekering tegen diefstal, verlies en beschadiging. Of dit ook voor jou credit-card geldig is, en onder welke voorwaarden, zal je bij je creditcard-maatschappij moeten opvragen.

Hier een overzichtje van welke credit-cards welke verzekeringen bieden.

birdies
door birdies - Oct 17, 2011 om 16:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op maandag 17 okt 2011, 16:05]Veel creditcards hebben op alle aankopen een "gratis" verzekering tegen diefstal, verlies en beschadiging. Of dit ook voor jou credit-card geldig is, en onder welke voorwaarden, zal je bij je creditcard-maatschappij moeten opvragen.

Hier een overzichtje van welke credit-cards welke verzekeringen bieden.

Hier heeft een creditcard maatschappij natuurlijk helemaal niks mee te maken. Tenslotte zijn ze onbeschadigd, netjes afgeleverd.

Denk niet dat er ergens wat te claimen valt, maar je kunt er altijd een telefoontje aan wagen naar je inboedelverzekeraar.

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2011 om 19:23
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ligt er aan hoe je verzekerd bent. Ben bij Nat.Ned. verzekerd en kreeg bij ongelukje in huis, niet met olie maar bleekwater, een behoorlijk gedeelte vergoed over nieuwe kleding. Ik had "mazzel" want het label hing er nog aan toen ik het wilde passen en ik tegen de geopende fles stootte. Ik heb tussenpersoon en die zorgt eigenlijk dat alles altijd geregeld wordt. Zoals al gesteld is het een duurdere verzekering, maar ja, soms handig.

diumenge
door diumenge - Oct 17, 2011 om 19:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 17 okt 2011, 16:55]Hier heeft een creditcard maatschappij natuurlijk helemaal niks mee te maken. Tenslotte zijn ze onbeschadigd, netjes afgeleverd.

Denk niet dat er ergens wat te claimen valt, maar je kunt er altijd een telefoontje aan wagen naar je inboedelverzekeraar.Juist wel, de meeste creditcards hebben een aankoopverzekering die specifiek dit soort dingen dekt. Hier een voorbeeld van de ANWB Visa Card:[quote]ARTIKEL 4. Omvang van de dekking
4.1 De aankoopverzekering biedt dekking tegen verlies, diefstal, vermissing en beschadiging van roerende zaken, mits deze van tevoren betaald zijn met de ANWB Visa Card of ANWB

link

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2011 om 19:39
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Maar mooi niet als artikel gaaf en wel binnen is en er dan een ongelukje plaatsvind, althans zo lees ik mijn ANWB Visa card.

mastag
door mastag - Oct 17, 2011 om 19:49
955 Antwoorden / 19 Vragen

Ik heb het zelf aan de hand gehad, met een Visa card van ICS een dure strijkgenerator gekocht waar mijn vriendin drie dagen later over struikeld.
Apparaat stuk, isa gebeld en met eigen risico van 25 euro een nieuwe mogen kopen. Geld (minus 25 euro) stond na drie dagen op saldo van Visa Card bijgeschreven.
Heb je een gewone card dan dekken ze een half jaar bij een Platinum card is dat een jaar.
DUs just voor diefstal, verlies, beschadiging door eigen toedoen is deze dekking bedoeld.

Mastag die hoopt dat je met Visa hebt betaald

lo
door lopers - Oct 17, 2011 om 20:04
44 Antwoorden / 0 Vragen

De antwoorden van de zogenaamde experts maken me steeds bozer.
Geven eigenlijk hun eigen mening zonder werkelijk kennis van deze zaken te hebben.
I.p.v. even de ANWB te bellen hoe het precies zit geeft men een eigen mening wat ze lezen in de algemene voorwaarden van ANWB credit card.
Gelukkig zijn er nog andere die uit eigen ervaring spreken.
Zonder die zou vragensteller op het verkeerde been zijn gezet.

diumenge
door diumenge - Oct 17, 2011 om 20:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lopers schreef op maandag 17 okt 2011, 20:04]De antwoorden van de zogenaamde experts maken me steeds bozer.
Geven eigenlijk hun eigen mening zonder werkelijk kennis van deze zaken te hebben.
I.p.v. even de ANWB te bellen hoe het precies zit geeft men een eigen mening wat ze lezen in de algemene voorwaarden van ANWB credit card.
Gelukkig zijn er nog andere die uit eigen ervaring spreken.
Zonder die zou vragensteller op het verkeerde been zijn gezet.Licht eens toe? Wie zet vraagsteller op het verkeerde been en wie spreekt er uit ervaring?

lo
door lopers - Oct 17, 2011 om 20:47
44 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge,

Vragensteller, die al aangeeft dat de aankoop met creditcard is gedaan, zal zelf haar/zijn creditcard maatschappij moeten vragen.

Er zijn antwoorden die er helemaal niet van uit gaan dat een creditcard dit zou kunnen dekken. Neem aan dat uit antwoorden blijkt wie dat wel geopperd hebben en wie zoiets zelf aan de hand heeft gehad.

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 18, 2011 om 09:09
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 17 okt 2011, 16:55][quote=naitsoezn schreef op maandag 17 okt 2011, 16:05]Veel creditcards hebben op alle aankopen een "gratis" verzekering tegen diefstal, verlies en beschadiging. Of dit ook voor jou credit-card geldig is, en onder welke voorwaarden, zal je bij je creditcard-maatschappij moeten opvragen.

Hier een overzichtje van welke credit-cards welke verzekeringen bieden.

Hier heeft een creditcard maatschappij natuurlijk helemaal niks mee te maken. Tenslotte zijn ze onbeschadigd, netjes afgeleverd.

Denk niet dat er ergens wat te claimen valt, maar je kunt er altijd een telefoontje aan wagen naar je inboedelverzekeraar.
De verzekering tegen beschadiging van veel creditcards geldt juist vaak expliciet niet voor beschadigingen opgelopen tijdens transport/verzending (omdat er dan een andere partij aansprakelijk gesteld kan worden). Het is uiteraard volledig afhankelijk van de voorwaarden van de creditcard, maar veel creditcards bieden een dergelijke verzekering. Dat mensen hier massaal geen gebruik van maken vinden de creditcard-maatschappijen niet erg natuurlijk....

Ik zou niet bij voorbaat uit durven te sluiten dat de schade niet gedekt wordt door de creditcard-verzekering. Het is gewoon zaak om de voorwaarden van je creditcard er even op na te slaan om duidelijkheid te krijgen.

diumenge
door diumenge - Oct 18, 2011 om 09:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lopers, dat zou zou inderdaad het beste zijn. Maar hij/zij stelt de vraag nu eenmaal hier. Geen reden om boos te worden over de antwoorden van de leden hier.

ti
door tino24 - Oct 18, 2011 om 13:04
95 Antwoorden / 0 Vragen

de zogenaamde allrisk verzekeringen/optimaal/van buitenkomende onheilen zullen deze schade normaal gesproken vergoeden. Bij welke verzekeraar bent u verzekerd (en waarom niet gewoon uw tussenpersoon of de verzekeraar gebeld met de vraag?) en welke dekking heeft u.

Trouwens de zgn allrisk dekking is tegenwoordig niet zo heelveel (of zelfs niet) duurder dan de oude extra-uitgebreide verzekeringen(waar dit niet op verzekerd is). Wel is er vaak een eigen risico van toepassing. Dit varieert van 50 Euro tot 100 euro. (bij sommigen niet!)

vladja
door vladja - Oct 18, 2011 om 13:13
8293 Antwoorden / 27 Vragen

tino,

Zelf omstoten / laten vallen etc. is geen buiten komend onheil. Is geen engel of bliksem aan te pas gekomen. Onder dat kopje is er geen dekking.

Vladja

zwemmer
door zwemmer - Oct 18, 2011 om 13:34
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik begrijp niet zo goed hoe je er eigenlijk op komt om je dit af te vragen. Je hebt de schade zelf binnenshuis veroorzaakt (en had deze dus ook kunnen voorkomen). Het wordt wel een dolle boel als verzekeringen dit gaan vergoeden.

ja
door jannetje-a - Oct 18, 2011 om 15:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwemmer schreef op dinsdag 18 okt 2011, 13:34]Ik begrijp niet zo goed hoe je er eigenlijk op komt om je dit af te vragen. Je hebt de schade zelf binnenshuis veroorzaakt (en had deze dus ook kunnen voorkomen). Het wordt wel een dolle boel als verzekeringen dit gaan vergoeden.

Bedankt voor uw reactie. Ik weet heus wel dat ik het zelf heb veroorzaak en ook dat zeer wrslk geen verz dit gaat vergoeden. Alleen uw toon staat mij niet aan.

ti
door tino24 - Oct 18, 2011 om 18:54
95 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 18 okt 2011, 13:13]tino,

Zelf omstoten / laten vallen etc. is geen buiten komend onheil. Is geen engel of bliksem aan te pas gekomen. Onder dat kopje is er geen dekking.

Vladja

sorry Vladja, dat valt wel degelijk onder een allrisk dekking!!

ti
door tino24 - Oct 18, 2011 om 19:00
95 Antwoorden / 0 Vragen

Als je in de voorwaarden van een allrisk dekking kijkt (maakt niet zoveel uit welke verzekeringsmaatschappij) wordt het omstoten door jezelf niet uitgesloten. Bij een allrisk dekking is alles verzekerd tenzij uitgesloten.

Zelfs als je je strijkbout op je shirt laat staan is dit verzekerd (zelfs op een extra-uitgebreide dekking onder de noemer zengen, schroeien etc.)

Graag eerst nog eens voorwaarden nalezen en dan zeggen dat iemand gelijk of ongelijk heeft.

Maar zoals eerder al gezegd. Als je schade hebt gewoon je tussenpersoon bellen of de verzekeringsmaatschappij en gewoon vragen. Op dit forum worden regelmatig onvolledige of volledig onjuiste antwoorden gegeven en daardoor laten mensen wel eens wat lopen.

Als je een afwijzing krijgt kan je alsnog overal navragen en voorwaarden lezen.

vladja
door vladja - Oct 18, 2011 om 19:27
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Begrijpend lezen, lezen wat er staat, moet terug op het lesrooster.

Zelf omstoten / laten vallen etc. is geen buiten komend onheil. Is geen engel of bliksem aan te pas gekomen. Onder dat kopje is er geen dekking.

Een van buiten komend onheil is niet iets wat je zelf, als verzekerde op de polis, doet. Dus iets omstoten, laten vallen etc. En onder die beschrijving (van buiten komend onheil) is zo'n gebeurtenis (iets omstoten, laten vallen etc.) dus niet gedekt. Dat staat er.

Van buiten komende onheilen is gedekt op alle inboedelverzekeringen. (uitgesloten zijn catastrofes zoals overstroming, aardbeving, molest en atoomkerncentrales) in tegenstelling tot de All Risk-dekking, die vrij recent is ingevoerd. De meerderheid heeft nog een "ouderwetse" inboedel-verzekering.

Op de mogelijkheid van een All Risk-dekking heb ik reeds gewezen in de allereerste reactie, die op de vraag gegeven is.

Vladja

soepkiep
door soepkiep - Oct 18, 2011 om 19:29
529 Antwoorden / 75 Vragen

dit zelfde mee gemaakt met nieuwe laarzen
viel tijden het koken er ook vet op
maar helaas
het is niet tot me op gekomen dit op te geven
heb het met een beetje dasty zo goed als er uit gekregen en daarna goed gepoetst een blinde zou blij zijn als hij het kon zien zeggen ze wel eens
probeer maar eens met dasty of je het er ook uit krijgt

emcede
door emcede - Oct 18, 2011 om 20:35
959 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 18 okt 2011, 19:27]Begrijpend lezen, lezen wat er staat, moet terug op het lesrooster.

Zelf omstoten / laten vallen etc. is geen buiten komend onheil. Is geen engel of bliksem aan te pas gekomen. Onder dat kopje is er geen dekking.

Een van buiten komend onheil is niet iets wat je zelf, als verzekerde op de polis, doet. Dus iets omstoten, laten vallen etc. En onder die beschrijving (van buiten komend onheil) is zo'n gebeurtenis (iets omstoten, laten vallen etc.) dus niet gedekt. Dat staat er.

Van buiten komende onheilen is gedekt op alle inboedelverzekeringen. (uitgesloten zijn catastrofes zoals overstroming, aardbeving, molest en atoomkerncentrales) in tegenstelling tot de All Risk-dekking, die vrij recent is ingevoerd. De meerderheid heeft nog een "ouderwetse" inboedel-verzekering.

Op de mogelijkheid van een All Risk-dekking heb ik reeds gewezen in de allereerste reactie, die op de vraag gegeven is.

Vladja

We dwalen enigzins af van de originele vraag, maar sorry Vladja, dit is niet correct. Het criterium voor een 'van buiten komend onheil' is niet of je er zelf niets aan kon doen, maar of het beschadigde 'van buitenaf' beschadigd is. Dat is hier het geval.

En hoezo heeft elke inboedelverzekering dekking voor alle van buiten komende onheilen? Veel inboedelverzekeringen zijn inderdaad nog 'ouderwets' met 26 (mogen er ook 24 of 31 zijn, dat is om het even) opgesomde gevaren waartegen dekking is. Veel verzekeraars hebben dit echter omgezet naar de door jou genoemde alle onheilendekking. De schade zoals hier geschetst zou verzekerd zijn bij bv. Aegon (Woon- en Vrijetijdspakket) en Nationale-Nederlanden (ZekerWonenCombinatie of hoe het tegenwoordig ook mag heten).

Misschien begrijp ik je verkeerd en bedoel jij precies hetzelfde...

vladja
door vladja - Oct 18, 2011 om 21:01
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Emcede,

Is in de definitie van een van buiten komend onheil:

Een tot letsel of schade leidend gevaar, dat een oorsprong heeft, die ligt buiten de verzekerde persoon of buiten de verzekerde zaak.

"de oorsprong "buiten de verzekerde persoon", geschrapt en blijft er alleen "buiten de verzekerde zaak" nog over (= eigen gebrek)?

Vladja

retjudyy
door retjudyy - Oct 19, 2011 om 13:29
38 Antwoorden / 25 Vragen

Heeft toevallig het buurmeisje het niet gedaan ,dan vergoed haar WA verzekering dat.

su
door suurtje - Oct 19, 2011 om 13:35
12 Antwoorden / 3 Vragen

dus als je spijt heb van je aankoop ga je even met olie knoeien om zo je geld terug te krijgen

en de overige klanten moeten de onkosten ophoesten

uo
door uomo - Oct 19, 2011 om 14:57
17 Antwoorden / 0 Vragen

goed uitpoetsen,is goed voor het leer!
Olijfolie gaat op den duur wel wat ruiken :-)

wimmi20
door wimmi20 - Oct 19, 2011 om 16:39
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het is werkelijk triest om te lezen hoeveel deskundigen de vraag niet lezen/menen dat ze verstand hebben van het onderwerp/en volkomen verkeerd advies geven.
De vraag is : ik heb betaald met een creditcard en het gekochte goed heeft schade opgelopen door eigen schuld.
Is de schade verhaalbaar, en bij wie, dat is dus de vraag.

Goederen betaald met een creditcard zijn in de regel verzekerd TEGEN ALLE ONHEIL gedurende 6 maanden na aanschaf.
Dat is zeker zo bij VISA, de meest gebruikte kaart in Nederland.
Op het internet zijn gewoon de polisvoorwaarden van jouw card na te lezen.

Het blijkt dat Vladja/Birdies/Tenormin/Tino24/Naitsoezn/Diumenge/Zwemmer/Soepkiep/Emcede/Retjudy/Suurtje en Uomo de vraag niet kunnen lezen/de ballen verstand hebben van het onderwerp/waardeloos advies geven.
En tips die niets met de vraag te maken hebben.

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 19, 2011 om 16:53
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 19 okt 2011, 16:39]
Het blijkt dat Vladja/Birdies/Tenormin/Tino24/Naitsoezn/Diumenge/Zwemmer/Soepkiep/Emcede/Retjudy/Suurtje en Uomo de vraag niet kunnen lezen/de ballen verstand hebben van het onderwerp/waardeloos advies geven.
En tips die niets met de vraag te maken hebben.
Ehm, sorry? Volgens mij was ik één van de eersten die wees op de mogelijkheid van de creditcardverzekering? Bovendien zijn er ook meerdere in het lijstje die je hier noemt, die andere opties aandragen (waar TS ook naar vraagt immers), zoals eventuele AllRisk-verzekering.

Misschien moet jij eens alle reacties lezen voor je reageert.

vladja
door vladja - Oct 19, 2011 om 16:57
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wimmi29

Het blijkt dat Vladja/Birdies/Tenormin/Tino24/Naitsoezn/Diumenge/Zwemmer/Soepkiep/Emcede/Retjudy/Suurtje en Uomo de vraag niet kunnen lezen/de ballen verstand hebben van het onderwerp/waardeloos advies geven.

Haha, hoe was die mop ook weer? Die ene bestuurder, die nog nooit zoveel spookrijders was tegengekomen, want hij was de enige, die de goede kant opging?

Bij zorgvuldig lezen, staat er in de vraag:

Kan ik dit verhalen op m'n verzekering en zo ja welke?

Op een gewone inboedelverzekering niet - volgens mij. Maar daar is discussie over.

Op de verzekering van de credit card? Hangt van de credit card af en de daaraan gekoppelde voorwaarden, zoals reeds door diverse personen al aangegeven.

Vladja

wimmi20
door wimmi20 - Oct 19, 2011 om 17:02
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Naitsoezn,

u heeft volkomen gelijk.
Ik bied nederig mijn excuus aan voor mijn fout.
U bent juist een van de weinigen met een correct antwoord !

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

=naitsoezn schreef op woensdag 19 okt 2011, 16:53:
=wimmi20 schreef op woensdag 19 okt 2011, 16:39:
Het blijkt dat Vladja/Birdies/Tenormin/Tino24/Naitsoezn/Diumenge/Zwemmer/Soepkiep/Emcede/Retjudy/Suurtje en Uomo de vraag niet kunnen lezen/de ballen verstand hebben van het onderwerp/waardeloos advies geven.
En tips die niets met de vraag te maken hebben.

Ehm, sorry? Volgens mij was ik één van de eersten die wees op de mogelijkheid van de creditcardverzekering? Bovendien zijn er ook meerdere in het lijstje die je hier noemt, die andere opties aandragen (waar TS ook naar vraagt immers), zoals eventuele AllRisk-verzekering.

Misschien moet jij eens alle reacties lezen voor je reageert.

jr
door jrschot - Oct 19, 2011 om 19:15
36 Antwoorden / 3 Vragen

In het geval van je EIGEN schoenen is er denk ik geen enkele verzekering die dit dekt.

Maar indien je de verzekering verteld dat dit de nieuwe schoenen waren van je buurman/ broer/ zus/ wie dan ook die op visite was, zijn. En je ze onherstelbaar beschadigd hebt met olie. Dan vergoed de verzekering het misschien wel.

Een kennis heeft met haar iphone wijsgemaakt dat deze van dr zwager was, en in het afwaswater was gevallen. En deze is toen vergoed.

tenormin
door tenormin - Oct 19, 2011 om 19:36
16816 Antwoorden / 108 Vragen

jrschot, dat is nog eens een goede tip. Ik noem dat oplichting. Die kennis zorgt er wel voor dat U (en wij allemaal) meebetalen aan verzekeringen.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 19, 2011 om 19:44
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Naitsoezen,

wonderlijk genoeg geeft TS in de vraag aan dat er betaald is met een credit card.
Als TS totaal niet weet dat de aankoop is verzekerd via de card waarom vermeld ze dit dan ?
Dan weet TS toch allang dat de laarzen zijn verzekerd, anders vermeld je niet hoe er betaald is.
Als ik een vraag heb over schade dan vertel ik toch ook niet dat ik betaald heb met honderd euro ?
Waarom naar andere opties verwijzen als de laarzen al zijn verzekerd via de card.
U noemt een all risk verzekering, wat bedoelt u hier eigenlijk mee ?
En dan zijn er ook nog een paar adviseurs die op frauduleuze wijze TS aan geld willen helpen.

jr
door jrschot - Oct 19, 2011 om 20:16
36 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 19 okt 2011, 19:36]jrschot, dat is nog eens een goede tip. Ik noem dat oplichting. Die kennis zorgt er wel voor dat U (en wij allemaal) meebetalen aan verzekeringen.

Ach, we betalen allemaal ons levenlang verplichte verzekeringen, en de aanspraak die we erop maken is NIHIL. En de directeuren krijgen er een leuk salaris van.

We betalen hieraan, dus mogen we er ook wel een keer gebruik van maken.