ki
door kia Oct 15, 2007 om 12:26
Garantie & verzekeringen

Bijstand/kostgeld

Mijn zus heeft een bijstand uitkering, met 2 werkende kinderen. Zei betalen beide kostgeld aan hun moeder. De dochter gaat op zichzelf wonen. Nu is er veel spanning in het gezin omdat het erop neerkomt dat de inwonende  zoon nu 450 euro van zijn salaris aan kostgeld moet betalen om aan alle rekeningen te voldoen. Als mijn neef ook het huis uitgaat kan mijn Zus gewoon aan haar verplichtingen voldoen. Mijn neef vind het  normaal om een bijdrage te leveren maar houd nu  weinig over om zijn toekomst op te bouwen. Wie heeft er advies?? Is er in provincie Utrecht een belangen vereniging voor bijstand uitkering?

4710 7 Rapporteer

vladja
door vladja - Oct 15, 2007 om 13:36
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hoeveel wordt er gekort op de bijstand voor het kostgeld per persoon?

Vladja

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2007 om 16:59
16959 Antwoorden / 202 Vragen

kia@ de vragen die mijn collega stelt zijn van uiters belang beantwoord te krijgen. Zonder antwoord is geen verder advies mogelijk. De wetgever bepaalt wat de hoogte van de bijstand is en houd in voorkomend geval rekening met inkomen van mede kostwinners. Men kort dan een zeker bedrag op de bijstand.

stacey
door stacey - Oct 15, 2007 om 20:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Misschien kun je hier nog nuttige info vinden;

Utrecht.nl - Bijstand

Utrecht.nl - Bijzondere bijstand

Recht op bijstand.nl

Succes,

vladja
door vladja - Oct 15, 2007 om 21:31
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wie heeft bepaald dat uw neef nu € 450,-- per maand moet bijdragen? De sociale dienst? Hoeveel betaalden uw nicht en neef afzonderlijk aan kostgeld toen de nicht nog thuis woonde?

Vladja

ki
door kia - Oct 15, 2007 om 21:36
4 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi,

Mijn zus en ik betaalde allebei apart € 290- euro om alle kosten weer recht te trekken. Huur subsidie kregen wij al niet meer omdat er te veel inkomsten was op dit adres. Toen zei de belasting, uw kinderen verdienen genoeg om een bijdrage te leveren aan het gezin. Toen mijn moeder daar op antwoorde: 'Dat gaat mijn kinderen dan plus minus 300 euro per maand koste.? Ja dat moet dan maar.... En de solialedienst zegt precies het zelfde. Er is toen verteld dat ik tot mijn 23  jaar niet werd mee gerekent in dit gezin. Door de belastingdienst  en De Solialedienst.

ki
door kia - Oct 15, 2007 om 21:47
4 Antwoorden / 4 Vragen

Er word Niet gekort P.P. ( Per Pesoon )

Er word gekeken naar het totale bedrag wat hier per jaar bruto binnen komt. Dat van mijn moeder is € 606,08- Permaand standaart bijstand uitkering. Per jaar bedraagt dat +/- 10.000 Bruto Per jaar. Dat van haar en mij tellen ze dan bij elkaarop. Dan krijg je nog wel een bepaalde korting van € 4.400 euro omdat ik nog geen 23 jaar ben. Dan krijg je dus € 75 euro Huursubsidie en de rest kan ik bij spekken.

ca
door carrie - Oct 15, 2007 om 22:20
79 Antwoorden / 1 Vragen

ik vind het heel normaal, dat inwonende kinderen met een eigen inkomen kostgeld betalen, als ze zelfstandig wonen, zijn ze nog veel meer geld kwijt aan vaste lasten.als ze nooit iets hoeven te betalen, hebben ze er ook geen idee van, wat een huishouden kost, zodat ze vaak in grote problemen komen, als ze uit huis gaan.

  carrie