li
door linda_e Mar 27, 2018 om 13:17
Garantie & verzekeringen

Borst operatie vergoed?

door een harde strijd met overtollige kilo’s ben ik mijn borsten kwijt.
ik had een maat D en nu A-.
het zijn uitgedroogde theezakjes en de tepelgroeves zijn misvormd en uitgerekt.
ik heb al meerdere malen contact gehad met mijn huisarts, chirurg en zorgverzekeraar. Maar niks willen ze vergoeden. Ik lijd er erg onder en ben er depressief van.
wat kan ik doen zodat het serieus wordt genomen?

3885 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2018 om 13:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien heeft u hier iets aan? Naar beneden scrollen.

En anders zelf sparen.

https://www.zorgverzekeringwijzer.nl/zorgvergoedingen/borstvergroting

Ro
door Rob_1000 - Mar 27, 2018 om 13:37
35 Antwoorden / Vragen

U wordt door uw verzekeraar zeker serieus genomen (zoals ook blijkt uit het contact dat u met huisarts, chirurg en zorgverzekeraar hebt gehad).

Platische chirurgie zoals een borstvergroting wordt eigenlijk alleen maar door een zorgverzekering (basis en/of aanvullende) vergoed wanneer er sprake is van een duidelijke medische reden (aanlegstoornis, minimaal 1 cupmaat verschil, een borstreconstructie na verwijderen van de borst door borstkanker). Er is dan een vooraf een toestemming van de verzekeraar nodig; hiervoor dient uw medisch specialist een verzoek in bij de verzekering.

Vergoedingen uit een aanvullend pakket komen vrijwel niet voor (ik zou in 2018 geen zorgverzekeraar kennen die daar een vergoeding voor heeft), het is daarom erg belangrijk, als u gaat overstappen, om de aanvullende pakketten én de bijbehorende voorwaarden heel goed met elkaar te vergelijken.

tenormin
door tenormin Mar 27, 2018 om 13:44
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@rob-1000, de tekst lijkt zo te zijn overgeschreven van de link die @tijger1 al had gegeven. U had de bronvermelding er wel bij moeten zetten.

Cookies
door Cookies - Mar 27, 2018 om 13:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, in jouw geval wordt het niet vergoed, ook niet na keer op keer blijven vragen. Zelf betalen, is natuurlijk een optie.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 27, 2018 om 18:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola, gewoon een week naar Turkije, is goedkoper alleen garantie is een dingetje.

Gr
door Grunn1 - Mar 27, 2018 om 13:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dit soort zaken valt in het algemeen buiten de vergoedingen van de verzekering aangezien dit geen medische noodzaak is maar puur uiterlijk. Hoe u er zelf ook tegen aankijkt is niet van toepassing hoe erg het voor u ook is maar als niet noodzakelijk plastische chirurgie voor het verbeteren van het uiterlijk ook betaald zou worden dan zou de ziektenkostenpremie premie onbetaalbaar worden. Dus helaas zelf sparen.

aurora1
door aurora1 - Mar 27, 2018 om 15:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U wordt zeer serieus genomen zoals duidelijk blijkt uit de contacten met genoemde medici en de zorgverzekering, en zelfs vaker zoals u schrijft. Dus uw opmerking daarover is onjuist.
Zie ook de reactie van @tijger1, de rode regel en ook dat over zelf sparen. Ik zou al lang met sparen begonnen zijn.

ma
door maarten heest - Mar 27, 2018 om 17:36
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Linda, allereerst de complimenten voor het afvallen!
Het gaat natuurlijk niet alleen om de regels rond vergoedingen maar als men uw bericht goed leest hebt u er mentaal erg veel problemen door.
En dat is ook een vorm van maar al te vaak onderschatte problemen met de gezondheid. U zou er eens met een psycholoog over kunnen praten.
En als u samen tot de conclusie komt dat er verdere actie nodig is dan zou die een duidelijk signaal richting ziektekostenverzekeraar af kunnen geven.
Veel sterkte en ik hoop dat u zich op termijn weer de vrouw kunt voelen die u verdient te zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 27, 2018 om 19:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik wordt van heel veel zaken depressief, die worden ook niet opgelost en vergoed.
Helaas voor u, gewoon sparen en dan op naar het buitenland voor een operatie.

panter22
door panter22 - Mar 27, 2018 om 19:58
6599 Antwoorden / Vragen

Je wordt wel serieus genomen, maar medisch gezien is de operatie niet noodzakelijk, dus worden de kosten niet vergoed.
Je kunt hierover wel praten met een psycholoog,  als je aan de vereisten voor verwijzing voldoet, maar die lost je probleem niet op.
Die leert je hiermee om te gaan.
Blijft over de kosten zelf te betalen. Is er een mogelijkheid om in delen te betalen als je het geld niet in een keer hebt.
Of sparen, bv het vakantiegeld hiervoor een aantal jaar gebruiken.Spullen verkopen op Marktplaats. Geld vragen als je jarig bent, ipv kado's.
Afvallen is je gelukt, dus het geld bij elkaar krijgen gaat je zeker lukken.

ma
door maarten heest - Mar 28, 2018 om 16:11
463 Antwoorden / 0 Vragen

door diewilik - 27 mrt. 2018 om 19:02
3216 Antwoorden / 20 Vragen

Ik wordt van heel veel zaken depressief, die worden ook niet opgelost en vergoed.
Helaas voor u, gewoon sparen en dan op naar het buitenland voor een operatie.

Als u depressief wordt van veel dingen dan moet u er beslist wat aan doen. Praat eens met uw huisarts over uw problemen en over therapieën en/of medicatie. Ik zou het er niet bij laten zitten want er vallen jaarlijks honderden doden door de ziekte depressie.

Maar misschien gebruikt u het woord ‘depressief’ niet goed en bedoelt u dat uw wel een pijntje of een ander akkefietje hebt waar u even chagrijnig van wordt. In dat geval hoeft u niet langs de huisarts te gaan. En dat verklaart dan dat u zich totaal niet inleven in de hier gestelde vraag.  En geen idee heeft van het ziektebeeld depressie.