Boxspring retourneren na 3 keer foute levering
Hallo allen, ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik mijn probleem goed omschreven heb.
Op 26 Augustus heb ik een aankoop gedaan op een 160x200 boxpringbed via beddenplein.nl.
Vóór de levering van deze boxspring werd er door de leverancier gebeld dat 160x200 niet op voorraad was en of 160x210 ook goed was. Ik ben hier mee akkoord gegaan. Echter bleek na levering dat er één 200cm deel en één 210cm deel geleverd was (het zijn twee losse delen, 80x200cm en 80x210cm), ook was de verkeerde topper geleverd. Na contact opgenomen te hebben en moeizaam deze omgeruild te krijgen hebben we toch een nieuwe gekregen van 200cm. Echter is gebleken dat het naderhand twee verschillende boxsprings waren (eentje is zacht en de ander is hard).
Na dat ik opnieuw contact heb opgenomen met de arrogante helpdesk en weer een moeizame discussie, tegen hun "we leveren maar één boxspring" en mijn "Ik heb toch twee verschillende", hebben ze mij gevraagd of ik deze met uitleg en foto's via de e-mail wilde sturen. Dit heb ik gedaan. Hierbij heb ik specifiek aangegeven of ik de zachte boxspring kon krijgen. (Aldus het bestelde 200cm bed van de eerste levering)
Na een terugkoppeling waarbij gevraagd is of ik ze terug wil bellen heb ik dit gedaan en een nieuw bezorgmoment ingeplanned, en tijdens dit gesprek nog 3x aangegeven dat het zachte boxspring geleverd moest worden, waarop 3x verteld is dat ik deze zou krijgen, stonden ze vandaag aan de deur met alweer een zelfde, harde boxspring. Wél uiteindelijk mijn bestelde topper na een tijd, waar ik nu dus ook weinig aan heb. Er is daarna gezegd dat de verzochte boxspring niet meer leverbaar is en er zijn via de helpdesk verwijtingen naar ons gemaakt dat ze geprobeerd hebben contact met ons op te nemen via telefoon en dat er een e-mail gestuurd is, echter is hier geen spoor van te bekennen. Aangezien dit nu de derde keer is dat dit fout is gegaan en ik nog steeds met twee verschillende boxsprings zit, wil ik hier nu vanaf stappen.
Het probleem echter nu is dat ze de originele verpakking verwachten voordat ik het retour kan sturen. De originele verpakking was een dichtgesmolten plastic zak. Kunnen ze dit van mij verwachten? Daarbuiten ben ik gestruikeld op een topic op Thuiswinkel waarin staat dat ze het niet kunnen verplichten dat ik deze in de originele verpakking moet aanleveren. Is dat hier ook van toepassing?
Ook heb ik een tip gekregen overhet ontbinden van de koopovereenkomst. Kan ik dit in mijn geval ook doen?
Maar hoe kan je nou een matras van 2.10 op een boxspring van 2.00 meter leggen?
Ik begrijp werkelijk niet dat men dergelijke spullen via internet koopt.
Ik lees dat u 30 dagen proef hebt. Dus stuur die zooi terug. Of beter gezegd het laat ophalen.
Excuses Tijger1, macht der gewoonte om te spreken over een matras terwijl het een boxspring moet zijn. Ik heb mijn verhaal bijgewerkt. Op de 30 dagen proef staat dat ik de orignele verpakking moet hebben. Aangezien dit gewoon dichtgesmolten plastic zakken waren heb ik deze weggegooit. De helpdesk zei dat dit dus de "orignele verpakking" is.
Hallo Mardo95 ,
Stuur alles terug , zijn nergens bij aangesloten .
Algemene voorwaarden Slaapgarantie 30 dagen
- De 30 dagen slaapgarantie geldt op de gehele collectie Boxsprings vanaf een aankoopbedrag vanaf € 400,00.
- Beddenplein.nl geeft uw volledige aankoopbedrag terug of wij zullen samen met jou op zoek gaan naar een slaapsysteem dat wel geschikt voor jou is.
- Je kunt tot maximaal 30 dagen vanaf levering aanspraak maken op onze slaapgarantie, je dient de boxspring wel minimaal 14 dagen te hebben uitgeprobeerd. Je lichaam heeft namelijk deze tijd nodig om te “wennen” aan het nieuwe slaapsysteem.
- Je hebt éénmaal de mogelijkheid aanspraak te maken op onze 30 dagen slaapgarantie.
- De slaapgarantie is niet overdraagbaar op derden.
- Als het om te ruilen artikel beschadigd/bevuild/stuk is vervalt deze garantie.
- Het product dient gedemonteerd klaar te staan op dag van retour in originele verpakking.
Lees hier het Retourbeleid , klik op de rode regels .
https://beddenplein.nl/Klachten
https://beddenplein.nl/Retouren
Lees hier de voorwaarden Art 11 ,
https://beddenplein.nl/Webwinkel-Page-1398045/Algemene-voorwaarden.html
Producten die de webwinkel níet mag uitzonderen - en dus retour moet nemen:
- Aanbiedingen
- Producten die de winkel speciaal voor de klant besteld heeft (Dit is niet hetzelfde als maatwerk - zie verderop bij uitzonderingen)
- Tweedehands producten
- Hygiënische producten zonder verzegeling
- Producten waarvan de verpakking is geopend
- Producten met een beschadiging (Heb je het product beschadigd tijdens je bedenktijd? Dan mag de winkel de schade bij jou in rekening brengen. Terugname weigeren mag echter niet.)
- Voor verdere informatie
- https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/
Hallo Marita5, de verpakking hebben wij al lang weggegooit. ("Het is toch maar plastic"). Geldt deze regel dan nog? Ik ga het natuurlijk wel netjes inpakken zodat het verder niet beschadigd.
Topantwoord
Hoe dan ook voor u de les om NOOIT verpakking direct weg te gooien.
Maar hoe dan ook is er aan u iets verkeerds geleverd en is de verkoper wettelijk verplicht om dat te herstellen. Wel of geen originele verpakking! Men heeft 1 exemplaar van 2 meter geleverd en wettelijk is de verkoper daar verantwoordelijk voor en dient u wel de goede maat te leveren.
Nu is recht hebben, ik geef u zo enkele verwijzingen naar de wetgeving, iets anders dan ook uw recht krijgen.
Mogelijk is het zinvol dat u ook nog advies vraagt bij www.juridischloket.nl
30 dagen op proef heeft hier niets mee te maken. Er is gewoon foutief geleverd en dat betekent ook nog eens het in gebreke blijven in het naleven van een overeenkomst. Ook daarvoor geef ik u een verwijzing.
www.consuwijzer.nl waar u mogelijk ook meer info kunt vinden hoe te handelen bij foutieve levering en
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueel ook
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
en schade bij niet nakomen
U pakt dus alles uit, gooit daarna de verpakking weg en gaat als derde pas kijken wat u ontvangen heeft? En de plastic kliko was in die tussentijd ook al geleegd?
Voor het herroepingsrecht hebt u niet de originele verpakking nodig. Wel kunt u dan een rekening krijgen voor het herverpakken. Een andere optie is ontbinden op basis van wanprestatie. Immers is er na 3 keer nog niet het juiste geleverd.
Tip voor de volgende aankoop: ga naar een winkel. Ga eerst proefliggen en ga kijken wat het beste bij u past.
Je kunt natuurlijk niet proefslapen op een plastic zak. Ga naar het Juridisch Loket in uw woonplaats en laat u helpen.
Topantwoord
@Mordo95 ,
Een verpakking weggooien en een geopende verpakking is wel een verschil .
U heeft nog meer te doen , lees de voorwaarden art 11 .
De klant dien één dag voordat het product wordt opgehaald te worden foto's te sturen van elk onderdeel van het bed dat klaar staat in originele verpakking.
Neem eens contact op met consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer
Ik zal Maandag contact opnemen met de Consuwijzer en verder inspelen op de artikelen benoemd. Bedankt!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij ... Lees meer
Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?
Beste Kassa,
nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.
Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden.
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).
In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe
...
Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer