Mo
door Mordo95 Sep 13, 2019 om 19:28
Garantie & verzekeringen

Boxspring retourneren na 3 keer foute levering

Hallo allen, ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik mijn probleem goed omschreven heb.

Op 26 Augustus heb ik een aankoop gedaan op een 160x200 boxpringbed via beddenplein.nl.

Vóór de levering van deze boxspring werd er door de leverancier gebeld dat 160x200 niet op voorraad was en of 160x210 ook goed was. Ik ben hier mee akkoord gegaan. Echter bleek na levering dat er één 200cm deel en één 210cm deel geleverd was (het zijn twee losse delen, 80x200cm en 80x210cm), ook was de verkeerde topper geleverd. Na contact opgenomen te hebben en moeizaam deze omgeruild te krijgen hebben we toch een nieuwe gekregen van 200cm. Echter is gebleken dat het naderhand twee verschillende boxsprings waren (eentje is zacht en de ander is hard).

Na dat ik opnieuw contact heb opgenomen met de arrogante helpdesk en weer een moeizame discussie, tegen hun "we leveren maar één boxspring" en mijn "Ik heb toch twee verschillende", hebben ze mij gevraagd of ik deze met uitleg en foto's via de e-mail wilde sturen. Dit heb ik gedaan. Hierbij heb ik specifiek aangegeven of ik de zachte boxspring kon krijgen. (Aldus het bestelde 200cm bed van de eerste levering)

Na een terugkoppeling waarbij gevraagd is of ik ze terug wil bellen heb ik dit gedaan en een nieuw bezorgmoment ingeplanned, en tijdens dit gesprek nog 3x aangegeven dat het zachte boxspring geleverd moest worden, waarop 3x verteld is dat ik deze zou krijgen, stonden ze vandaag aan de deur met alweer een zelfde, harde boxspring. Wél uiteindelijk mijn bestelde topper na een tijd, waar ik nu dus ook weinig aan heb. Er is daarna gezegd dat de verzochte boxspring niet meer leverbaar is en er zijn via de helpdesk verwijtingen naar ons gemaakt dat ze geprobeerd hebben contact met ons op te nemen via telefoon en dat er een e-mail gestuurd is, echter is hier geen spoor van te bekennen. Aangezien dit nu de derde keer is dat dit fout is gegaan en ik nog steeds met twee verschillende boxsprings zit, wil ik hier nu vanaf stappen.

Het probleem echter nu is dat ze de originele verpakking verwachten voordat ik het retour kan sturen. De originele verpakking was een dichtgesmolten plastic zak. Kunnen ze dit van mij verwachten? Daarbuiten ben ik gestruikeld op een topic op Thuiswinkel waarin staat dat ze het niet kunnen verplichten dat ik deze in de originele verpakking moet aanleveren. Is dat hier ook van toepassing?
Ook heb ik een tip gekregen overhet ontbinden van de koopovereenkomst. Kan ik dit in mijn geval ook doen?

1983 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2019 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hoe kan je nou een matras van 2.10 op een boxspring van 2.00 meter leggen?

Ik begrijp werkelijk niet dat men dergelijke spullen via internet koopt.

Ik lees dat u 30 dagen proef hebt. Dus stuur die zooi terug. Of beter gezegd het laat ophalen.

Mo
door Mordo95 - Sep 13, 2019 om 19:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

Excuses Tijger1, macht der gewoonte om te spreken over een matras terwijl het een boxspring moet zijn. Ik heb mijn verhaal bijgewerkt. Op de 30 dagen proef staat dat ik de orignele verpakking moet hebben. Aangezien dit gewoon dichtgesmolten plastic zakken waren heb ik deze weggegooit. De helpdesk zei dat dit dus de "orignele verpakking" is.

marita5
door marita5 - Sep 13, 2019 om 19:48
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mardo95 ,

Stuur alles terug , zijn nergens bij aangesloten .

Algemene voorwaarden Slaapgarantie 30 dagen

  • De 30 dagen slaapgarantie geldt op de gehele collectie Boxsprings vanaf een aankoopbedrag vanaf € 400,00.
  • Beddenplein.nl geeft uw volledige aankoopbedrag terug of wij zullen samen met jou op zoek gaan naar een slaapsysteem dat wel geschikt voor jou is. ​
  • Je kunt tot maximaal 30 dagen vanaf levering aanspraak maken op onze slaapgarantie, je dient de boxspring wel minimaal 14 dagen te hebben uitgeprobeerd. Je lichaam heeft namelijk deze tijd nodig om te “wennen” aan het nieuwe slaapsysteem.
  • Je hebt éénmaal de mogelijkheid aanspraak te maken op onze 30 dagen slaapgarantie.
  • De slaapgarantie is niet overdraagbaar op derden.
  • Als het om te ruilen artikel beschadigd/bevuild/stuk is vervalt deze garantie.
  • Het product dient gedemonteerd klaar te staan op dag van retour in originele verpakking.
Mocht u nog vragen neem contact op met een van onze slaapadviseurs om geheel vrijblijvend een passend slaapadvies te ontvangen.

Lees hier het Retourbeleid , klik op de rode regels .

https://beddenplein.nl/Klachten

https://beddenplein.nl/Retouren

Lees hier de voorwaarden Art 11 ,

https://beddenplein.nl/Webwinkel-Page-1398045/Algemene-voorwaarden.html

Producten die de webwinkel níet mag uitzonderen - en dus retour moet nemen:

Mo
door Mordo95 - Sep 13, 2019 om 20:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Marita5, de verpakking hebben wij al lang weggegooit. ("Het is toch maar plastic"). Geldt deze regel dan nog? Ik ga het natuurlijk wel netjes inpakken zodat het verder niet beschadigd.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 13, 2019 om 20:23
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe dan ook voor u de les om NOOIT verpakking direct weg te gooien.
Maar hoe dan ook is er aan u iets verkeerds geleverd en is de verkoper wettelijk verplicht om dat te herstellen. Wel of geen originele verpakking! Men heeft 1 exemplaar van 2 meter geleverd en wettelijk is de verkoper daar verantwoordelijk voor en dient u wel de goede maat te leveren.
Nu is recht hebben, ik geef u zo enkele verwijzingen naar de wetgeving, iets anders dan ook uw recht krijgen.
Mogelijk is het zinvol dat u ook nog advies vraagt bij www.juridischloket.nl

30 dagen op proef heeft hier niets mee te maken. Er is gewoon foutief geleverd en dat betekent ook nog eens het in gebreke blijven in het naleven van een overeenkomst. Ook daarvoor geef ik u een verwijzing.

www.consuwijzer.nl waar u mogelijk ook meer info kunt vinden hoe te handelen bij foutieve levering en

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en eventueel ook

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

en schade bij niet nakomen

ne
door neodutchio - Sep 13, 2019 om 21:45
5150 Antwoorden / 12 Vragen

U pakt dus alles uit, gooit daarna de verpakking weg en gaat als derde pas kijken wat u ontvangen heeft? En de plastic kliko was in die tussentijd ook al geleegd?

Voor het herroepingsrecht hebt u niet de originele verpakking nodig. Wel kunt u dan een rekening krijgen voor het herverpakken. Een andere optie is ontbinden op basis van wanprestatie. Immers is er na 3 keer nog niet het juiste geleverd.

Tip voor de volgende aankoop: ga naar een winkel. Ga eerst proefliggen en ga kijken wat het beste bij u past.

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2019 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt natuurlijk niet proefslapen op een plastic zak. Ga naar het Juridisch Loket in uw woonplaats en laat u helpen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 13, 2019 om 21:47
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Mordo95 ,

Een verpakking weggooien en een geopende verpakking is wel een verschil .

U heeft nog meer te doen , lees de voorwaarden art 11 .

 De klant dien één dag voordat het product wordt opgehaald te worden foto's te sturen van elk onderdeel van het bed dat klaar staat in originele verpakking.

Neem eens contact op met consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer

Mo
door Mordo95 - Sep 14, 2019 om 01:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal Maandag contact opnemen met de Consuwijzer en verder inspelen op de artikelen benoemd. Bedankt!