Gr
door Grietje Wolf Dec 7, 2019 om 23:01
Garantie & verzekeringen

Brandverzekering

Huis van mijn ouders word na 45 jaar uit de verzekering gegooid, omdat er een rietenkap op zit. Wat kunnen we hieraan doen?

3548 12 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Dec 7, 2019 om 23:20
809 Antwoorden / Vragen

Wauw, dat kan het te  verzekeren risico zal te hoog zijn. Weet dat een keer de fik erin bij dit soort panden ervoor zorgt dat een verzekeraar door zijn budget is. Ditzo heeft  in het verleden om die reden ook zijn brandpolissen bij mams ASR neergezet.
Verzekeraar zoeken die wel rietgedekte panden voor brandschade verzekerd.

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2019 om 23:37
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Google eens op verzekering rieten dak. Het is en blijft natuurlijk veel duurder dan een "normaal" dak. Maar dat uw ouders er na 45 jaar zijn "uitgegooid", was daar een reden voor? Brand gehad? Want als ze nooit iets geclaimd hebben is dat natuurlijk wel van de zotte. Terwijl ze al meer moesten betalen dan andere huizen met pannendaken.

Gr
door Grietje Wolf Dec 8, 2019 om 00:06
Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben nog nooit brand gehad of wat anders geclaimd.

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2019 om 23:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tik op Google in : Brand verzekering rieten kap, en u kunt lezen waar uw ouders zich wel verzekeren kunnen.

tenormin
door tenormin Dec 8, 2019 om 00:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ze waren 45 jaar verzekerd @tijger1, zoals je kan lezen: ze hebben nooit iets geclaimd, er zijn eruit gegooid. Als het nu na veel claimen was, maar dat blijkt niet het geval.

tijger1
door tijger1 Dec 8, 2019 om 08:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en? Misschien verzekert die verzekeraar geen huizen met een rieten kap meer. Hoeft niets met claimen te maken te hebben.

aurora1
door aurora1 - Dec 7, 2019 om 23:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat voor reden heeft de verzekering daarvoor gegeven?

aurora1
door aurora1 Dec 8, 2019 om 13:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

als ze voorheen met dat dak er verzekerd waren?

r.kemperman
door r.kemperman - Dec 8, 2019 om 09:08
423 Antwoorden / 4 Vragen

Dut zal te maken hebben met afschaffen door de verzekeraar van het product.

Dit zal dan niet alleen voor uw ouders gelden maar voor iedereen met een rieten dak.

Daar is helaas niets tegen te doen dan een andere verzekeraar te zoeken.

Let hierbij ook goed op het eigen risico en andere bepalingen.

Goedkoop kan duurkoop zijn

getty
door getty - Dec 8, 2019 om 10:43
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Is er sprake van achterstallig onderhoud met daardoor een verhoogd risico? Voldoen ze aan alle voorwaarden zoals bv een goede brandafleider?
Wat staat er precies in de beeindigingsbrief van de verzekering?

Hoe dan ook, dit mag. Het is aan uw ouders om een andere verzekeraar te zoeken.

me
door mein33 - Dec 8, 2019 om 10:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ze zullen er niet uitgegooid worden, maar de verzekering wordt door de verzekeraar beëindigd.
Er zal ook een datum zijn gegeven waarop de dekking vervalt en tot die tijd hebben uw ouders de gelegenheid om elders een nieuwe verzekering te zoeken.
Op zich zegt 45 jaar verzekert zijn bij de zelfde verzekeraar niets, de verzekering wordt immers jaarlijks opnieuw afgesloten en daar komt nu een einde aan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 8, 2019 om 11:33
16772 Antwoorden / 202 Vragen

De verzekeraar dient daar een reden voor te geven en als die reden onjuist is of onredelijk dan kunt u daar een klacht over indienen:zie deze https://www.verzekeringen.com/veelgestelde-vragen/waar-terecht-klachten-verzekering en/of deze https://www.kifid.nl/

Dat heeft zeker zin als er geen reden is opgegeven die redelijk is en in strijd blijkt te zijn met de polisvoorwaarden. Zo dat zo is is er sprake van in gebreke blijven van naleving of in andere woorden éénzijdige beëindiging. Daarmee onstaat datn schadeplicht BW art 6:74
Als al aangegeven lijkt het mij ook zinvol om een andere verzekeraar te zoeken maar houd dan wel rekening met de reden waarom de verzekeraar de polis heeft opgezegd als die wel 'redelijk' blijkt te zijn.

tijger1
door tijger1 Dec 9, 2019 om 13:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar hoeft die verzekeraar dus helemaal geen reden voor te geven.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 9, 2019 om 17:06
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk juist na einde van de contracttermijn maar na 45 jaren geen problemen te hebben gehad lijkt het mij dat er toch echt wel een reden kan worden gegeven. Helaas gaf Ts niet aan of er sprake is van opzegging tegen einde contract termijn of tussentijds. https://www.polisadvocaten.nl/2017/voorwaarden-tussentijds-opzeggen-verzekeraar/

tijger1
door tijger1 Dec 9, 2019 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Elke verzekeraar kan met een tijdige aankondiging een verzekering beëindigen. Net zo goed als dat een verzekerde zijn verzekering kan opzeggen. En beiden kunnen dat doen zonder reden op te geven.

Dus uw mening is onjuist.

gerbera
door gerbera Mar 25, 2020 om 14:03
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Maar de verzekeraar geeft toch een reden op nml het rieten dak. En dat kan voor de verzekeraar een reden zijn de verzekering te beëindigen, ook na 45 jaar.

jo
door jorisw - Dec 8, 2019 om 11:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat staat er precies in de communicatie van de verzekeraar? Dus letterlijk. Nu blijft het een beetje gissen zoals je aan de diversiteit aan antwoorden kunt zien.

mo
door mof - Dec 9, 2019 om 13:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dakpannen erop.

la
door lady100 - Dec 9, 2019 om 13:27
12 Antwoorden / 0 Vragen

Onbegrijpelijk naar 45 jaar inboeldel verzekering door de verzekerings maatschappij word opgezegd om welke redenen heeft de verzekerings maatschappij inboeldel verzekering opgezegd.

tijger1
door tijger1 Dec 9, 2019 om 13:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat bedoelt u? Het gaat hier over een opstalverzekering.

gerbera
door gerbera Mar 25, 2020 om 14:05
7348 Antwoorden / 14 Vragen

omdat er een rietenkap op zit.

schadeoplossing
door schadeoplossing - Mar 25, 2020 om 12:52
5 Antwoorden / 0 Vragen

[edit -redactie, commerciële links zijn niet toegestaan]

ne
door neodutchio Mar 25, 2020 om 13:31
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Na meer dan 3 maanden nog even reclame maken? Al jaren maakt u reclame voor dit bedrijf, wonderlijk dat er nog niet op ingegrepen is.