re
door redcloud1 Dec 3, 2018 om 21:41
Garantie & verzekeringen

Bril ruilen

Goedendag,
ik heb een bril gekocht multifocaal, montuur zag er goed uit het leek wel goed te zijn.
Na lang dragen gaat het montuur irriteren zit niet lekker, mijn vraag is als je een artikel koopt heb je een soort proef periode als het niet goed is kan je het artikel ruilen of terug geven, dus geld terug.
ik heb een bril die veel geld heeft gekost en ik kan het niet dragen, wasrom kan ik niet een andere montuur uitkiezen bij de opticien. Mvg g van riel


8666 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Ka
door Kassagebruiker - Dec 3, 2018 om 21:43
683 Antwoorden / 5 Vragen
1

Zou u een gedragen montuur willen kopen voor de volle prijs? Ik niet!
Als er een glasprobleem is (niet kunnen wennen aan multivocaal of een sterkte fout) is er vaak wel een retour/ruiloptie mogelijk, met hetzelfde montuur.

Over welke termijn dragen heeft u het?

ik heb een bril gekocht multifocaal, montuur zag er goed uit het leek wel goed te zijn.
Na lang dragen gaat het montuur irriteren zit niet lekker, mijn vraag is als je een artikel koopt heb je een soort proef periode als het niet goed is kan je het artikel ruilen of terug geven, dus geld terug.
ik heb een bril die veel geld heeft gekost en ik kan het niet dragen, wasrom kan ik niet een andere montuur uitkiezen bij de opticien. Mvg g van riel

Ga terug en laat het montuur GOED afstellen en doe de bril MET TWEE HANDEN TEGELIJK af en op, anders zit'ie binnen no time weer scheef.

tijger1
door tijger1 - Dec 3, 2018 om 21:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen
2

Nee u hebt geen recht op een ander montuur. Ga ermee terug, misschien staat hij niet goed afgesteld. Dus laat de winkeler naar kijken.m

ne
door neodutchio - Dec 3, 2018 om 21:47
5148 Antwoorden / 12 Vragen
1

Wat moet een opticien met een bril die op uw ogen is afgestemd? U kunt altijd vragen of de bril terug mag, maar dan zou u hooguit de prijs van het montuur terug kunnen krijgen minus de kosten die er aan zitten om alles weer verkoopklaar te maken. Oftewel, restwaarde is 0.

Als het montuur niet lekker zit moet u dat aangeven. Een bril is op veel punten te verstellen, net zo lang tot het goed zit. Annuleren zit er niet in.

Beps
door Beps - Dec 3, 2018 om 21:48
75 Antwoorden / Vragen
1

Je kunt alleen een aanpassing verlangen, ik had harde neusvleugels heb ze laten vervangen voor siliconen dat zit veel prettiger en ze geven mee. Als het montuur problemen blijft geven dan moet je hier verder lezen https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/zorg-zorgverzekering/overig/niet-tevreden-over-nieuwe-bril

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 3, 2018 om 21:49
7181 Antwoorden / 3 Vragen
1

Uit de link:
Als je een nieuwe bril aanschaft, sluit je een koopovereenkomst met een opticien. Je hebt recht op een goed passend montuur en glazen waarmee je uitstekend kunt zien.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/zorg-zorgverzekering/overig/niet-tevreden-over-nieuwe-bril

gerbera
door gerbera - Dec 3, 2018 om 21:49
7358 Antwoorden / 14 Vragen
2

Na lang dragen gaat het montuur irriteren zit niet lekker,

U zou bij de betreffende zaak langs kunnen gaan, mogelijk dat ze dat kunnen verhelpen.
Een proefperiode zou alleen kunnen als dit vooraf aan u is medegedeeld. Maar die zal niet zo lang zijn en geld terug is niet zo vanzelfsprekend. In een "stenen"winkel is koop=koop.
Een andere oplossing is een ander motuur uitzoeken en de glazen, zo dit mogelijk is, over te laten zetten. En dan is het afhankelijk van de winkelier of deze wat korting geeft.
Maar zoals u het stelt werkt het dus niet, geen proefpertiode, niet ruilen en zeker geen geld terug.

marita5
door marita5 - Dec 3, 2018 om 22:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Redcloud1 ,

Waar heeft u deze bril gekocht ?

Lees hier , klik op de rode regel .

https://www.pearle.nl/service/niet-goed-geld-terug-garantie

panter22
door panter22 - Dec 4, 2018 om 08:36
6599 Antwoorden / Vragen
0

Als je een bril koopt, dan moet je meestal 1 of meerdere keren terug naar de opticien voordat hij goed zit. 
De bril wordt bijgebogen en weer recht op de neus gezet.
Vaak krijg je irritatie achter de oren van de pootjes. Dat is met bijbuigen te verhelpen.
Misschien drukt de kunststof bril te veel op de neus. Dat is te verhelpen door van die kleine siliconen dopjes in de neusvleugels te laten zetten. Die dopjes die je hebt als je een metalen bril gekozen hebt. Zie je niets van en de bril irriteert niet meer en zakt niet af.
De opticien kan je daar meer over vertellen. Of ben je bij zo'n keten geweest? 

Ka
door Kassagebruiker - Dec 4, 2018 om 09:56
683 Antwoorden / 5 Vragen
0

Bij een hogere sterkte van de glazen worden ze vaak ook zwaarder. Pas je de bril met geen glazen erin en ontvang je de bril MET glazen, vooral zwaardere plus glazen kunnen vrij 'zwaar' zijn drukt de bril ook meer op je neus als zonder de glazen. Bij wie heeft u de bril gekocht?

holstein
door holstein - Dec 4, 2018 om 09:58
922 Antwoorden / 16 Vragen
0

Vaak moet je wennen aan een andere bril en trouwens dit is toch op te lossen bij de winkel, de vraag hier stellen helpt toch niks,
want hoe lang heb je die bril dan, heb je niet heel lang gewacht, want normaal gesproken ga je toch gewoon terug om bij te stellen?

me
door mein33 - Dec 4, 2018 om 10:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen
1

Na lang dragen gaat het montuur irriteren zit niet lekker,


@redcloudi,

Ik vraag mij af hoe lang "lang" is in uw geval bij het dragen van uw bril.
Mogelijk heeft u voor het eerst een bril en moeten u, uw neus en uw oren nog wennen aan het continue dragen van een bril.
Iedere brildrager zet (vaak ongemerkt) meerdere malen per dag zijn/haar bril wel even af en wrijft dan even over de neus en zet dan de bril weer op.
Zie het als een prothese waar je aan moet wennen.
Een goede afstelling van de neusvleugels en de pootjes is van het grootste belang en vraagt soms meerdere malen bijstelling om de juiste stand te vinden.
Een klein beetje talkpoeder onder de neusjes wil wel eens wonderen verrichten, net als een ander soort neusvleugeltjes uitproberen.
De opticiën helpt u graag, maar geld terug is iets te veel gevraagd in dit soort situaties.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2018 om 16:57
16830 Antwoorden / 202 Vragen
0

Koop = koop en het enige dat u kunt doen, is ook al gemeld, naar de winkel van aankoop gaan en montuur laten bijstellen. Het zal mij verbazen als dat niet gewoonweg gratis wordt gedaan.

Ka
door Kassagebruiker - Dec 5, 2018 om 12:08
683 Antwoorden / 5 Vragen
0

Vraag aan de vraagsteller: Bij welke opticien heeft u de bril geklocht?
Sinds wanneer heeft u de bril op uw neus gehad?
AUB reactie.

mo
door mof - Dec 5, 2018 om 12:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

In principe niet. Bij een webwinkel heb je 14 dagen, mits het niet een gepersonaliseerd prduct is of een product dat om hygienetechnische gronden niet teruggenomen hoeft te worden (uit de verpakking gehaald ondergoed etc.)
als u de bril in een fysieke winkel heeft gekocht is alles wat u kunt doen met de bon terug gaan en zien of u korting kunt bedingen op ern nieuw montuur, en zeer waarschijnlijk nieuwe glazen. Dat laatste, tenzij uw huidige glazen passend gemaskt kunnen worden voor uw nieuwe montuur ....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer