re
door redcloud1 3 dec. 2018 om 21:41
Garantie & verzekeringen

Bril ruilen

Goedendag,
ik heb een bril gekocht multifocaal, montuur zag er goed uit het leek wel goed te zijn.
Na lang dragen gaat het montuur irriteren zit niet lekker, mijn vraag is als je een artikel koopt heb je een soort proef periode als het niet goed is kan je het artikel ruilen of terug geven, dus geld terug.
ik heb een bril die veel geld heeft gekost en ik kan het niet dragen, wasrom kan ik niet een andere montuur uitkiezen bij de opticien. Mvg g van riel


4750 14 Rapporteer
Ka
door Kassagebruiker - 3 dec. 2018 om 21:43
166 Antwoorden / 2 Vragen
1

Zou u een gedragen montuur willen kopen voor de volle prijs? Ik niet!
Als er een glasprobleem is (niet kunnen wennen aan multivocaal of een sterkte fout) is er vaak wel een retour/ruiloptie mogelijk, met hetzelfde montuur.

Over welke termijn dragen heeft u het?

ik heb een bril gekocht multifocaal, montuur zag er goed uit het leek wel goed te zijn.
Na lang dragen gaat het montuur irriteren zit niet lekker, mijn vraag is als je een artikel koopt heb je een soort proef periode als het niet goed is kan je het artikel ruilen of terug geven, dus geld terug.
ik heb een bril die veel geld heeft gekost en ik kan het niet dragen, wasrom kan ik niet een andere montuur uitkiezen bij de opticien. Mvg g van riel

Ga terug en laat het montuur GOED afstellen en doe de bril MET TWEE HANDEN TEGELIJK af en op, anders zit'ie binnen no time weer scheef.

door tijger1 - 3 dec. 2018 om 21:44
37087 Antwoorden / 21 Vragen
2

Nee u hebt geen recht op een ander montuur. Ga ermee terug, misschien staat hij niet goed afgesteld. Dus laat de winkeler naar kijken.m

ne
door neodutchio - 3 dec. 2018 om 21:47
2391 Antwoorden / 11 Vragen
1

Wat moet een opticien met een bril die op uw ogen is afgestemd? U kunt altijd vragen of de bril terug mag, maar dan zou u hooguit de prijs van het montuur terug kunnen krijgen minus de kosten die er aan zitten om alles weer verkoopklaar te maken. Oftewel, restwaarde is 0.

Als het montuur niet lekker zit moet u dat aangeven. Een bril is op veel punten te verstellen, net zo lang tot het goed zit. Annuleren zit er niet in.

Be
door Beps - 3 dec. 2018 om 21:48
21 Antwoorden / Vragen
1

Je kunt alleen een aanpassing verlangen, ik had harde neusvleugels heb ze laten vervangen voor siliconen dat zit veel prettiger en ze geven mee. Als het montuur problemen blijft geven dan moet je hier verder lezen https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/zorg-zorgverzekering/overig/niet-tevreden-over-nieuwe-bril

door sjoppie - 3 dec. 2018 om 21:49
3877 Antwoorden / 3 Vragen
1

Uit de link:
Als je een nieuwe bril aanschaft, sluit je een koopovereenkomst met een opticien. Je hebt recht op een goed passend montuur en glazen waarmee je uitstekend kunt zien.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/zorg-zorgverzekering/overig/niet-tevreden-over-nieuwe-bril

door gerbera - 3 dec. 2018 om 21:49
4461 Antwoorden / 6 Vragen
2

Na lang dragen gaat het montuur irriteren zit niet lekker,

U zou bij de betreffende zaak langs kunnen gaan, mogelijk dat ze dat kunnen verhelpen.
Een proefperiode zou alleen kunnen als dit vooraf aan u is medegedeeld. Maar die zal niet zo lang zijn en geld terug is niet zo vanzelfsprekend. In een "stenen"winkel is koop=koop.
Een andere oplossing is een ander motuur uitzoeken en de glazen, zo dit mogelijk is, over te laten zetten. En dan is het afhankelijk van de winkelier of deze wat korting geeft.
Maar zoals u het stelt werkt het dus niet, geen proefpertiode, niet ruilen en zeker geen geld terug.

door marita5 - 3 dec. 2018 om 22:19
6949 Antwoorden / 9 Vragen
2

Hallo Redcloud1 ,

Waar heeft u deze bril gekocht ?

Lees hier , klik op de rode regel .

https://www.pearle.nl/service/niet-goed-geld-terug-garantie

door panter22 - 4 dec. 2018 om 08:36
2141 Antwoorden / Vragen
0

Als je een bril koopt, dan moet je meestal 1 of meerdere keren terug naar de opticien voordat hij goed zit. 
De bril wordt bijgebogen en weer recht op de neus gezet.
Vaak krijg je irritatie achter de oren van de pootjes. Dat is met bijbuigen te verhelpen.
Misschien drukt de kunststof bril te veel op de neus. Dat is te verhelpen door van die kleine siliconen dopjes in de neusvleugels te laten zetten. Die dopjes die je hebt als je een metalen bril gekozen hebt. Zie je niets van en de bril irriteert niet meer en zakt niet af.
De opticien kan je daar meer over vertellen. Of ben je bij zo'n keten geweest? 

Ka
door Kassagebruiker - 4 dec. 2018 om 09:56
166 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bij een hogere sterkte van de glazen worden ze vaak ook zwaarder. Pas je de bril met geen glazen erin en ontvang je de bril MET glazen, vooral zwaardere plus glazen kunnen vrij 'zwaar' zijn drukt de bril ook meer op je neus als zonder de glazen. Bij wie heeft u de bril gekocht?

door holstein - 4 dec. 2018 om 09:58
872 Antwoorden / 16 Vragen
0

Vaak moet je wennen aan een andere bril en trouwens dit is toch op te lossen bij de winkel, de vraag hier stellen helpt toch niks,
want hoe lang heb je die bril dan, heb je niet heel lang gewacht, want normaal gesproken ga je toch gewoon terug om bij te stellen?

me
door mein33 - 4 dec. 2018 om 10:59
4033 Antwoorden / 21 Vragen
1

Na lang dragen gaat het montuur irriteren zit niet lekker,


@redcloudi,

Ik vraag mij af hoe lang "lang" is in uw geval bij het dragen van uw bril.
Mogelijk heeft u voor het eerst een bril en moeten u, uw neus en uw oren nog wennen aan het continue dragen van een bril.
Iedere brildrager zet (vaak ongemerkt) meerdere malen per dag zijn/haar bril wel even af en wrijft dan even over de neus en zet dan de bril weer op.
Zie het als een prothese waar je aan moet wennen.
Een goede afstelling van de neusvleugels en de pootjes is van het grootste belang en vraagt soms meerdere malen bijstelling om de juiste stand te vinden.
Een klein beetje talkpoeder onder de neusjes wil wel eens wonderen verrichten, net als een ander soort neusvleugeltjes uitproberen.
De opticiën helpt u graag, maar geld terug is iets te veel gevraagd in dit soort situaties.

door heremietkreeft - 4 dec. 2018 om 16:57
8612 Antwoorden / 147 Vragen
0

Koop = koop en het enige dat u kunt doen, is ook al gemeld, naar de winkel van aankoop gaan en montuur laten bijstellen. Het zal mij verbazen als dat niet gewoonweg gratis wordt gedaan.

Ka
door Kassagebruiker - 5 dec. 2018 om 12:08
166 Antwoorden / 2 Vragen
0

Vraag aan de vraagsteller: Bij welke opticien heeft u de bril geklocht?
Sinds wanneer heeft u de bril op uw neus gehad?
AUB reactie.

mo
door mof - 5 dec. 2018 om 12:19
980 Antwoorden / 2 Vragen
0

In principe niet. Bij een webwinkel heb je 14 dagen, mits het niet een gepersonaliseerd prduct is of een product dat om hygienetechnische gronden niet teruggenomen hoeft te worden (uit de verpakking gehaald ondergoed etc.)
als u de bril in een fysieke winkel heeft gekocht is alles wat u kunt doen met de bon terug gaan en zien of u korting kunt bedingen op ern nieuw montuur, en zeer waarschijnlijk nieuwe glazen. Dat laatste, tenzij uw huidige glazen passend gemaskt kunnen worden voor uw nieuwe montuur ....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

rebek - 19 jan. 2019 om 00:45
Voeding & gezondheid

BOBA denkt aan regels, niet aan patieenten

Iemand die zichzelf NIET verzorgen kan omdat die in 't hoofd 'n kind blijft laat BOBA ambulante begeleiding lekker doorsudderen. Al geeft iemand heel nabij het aan ze aan, ze blijven zeggen: We zullen de persoon vragen of hij het er mee eens is. Ze hebben nog niet eens door als hun clieent 'n maand lang niet douched, verkleed, wast en ga zo maar door. 
Waar is zo'n begeleiding dan nog goed v ... Lees meer

ma
marcvandenakker - 18 jan. 2019 om 17:23
Winkels & webshops

Wel betaald niets ontvangen

11- 1-2019 Lenovo pc besteld bij BCC, 575,00 euro en gelijk betaald, zou de volgende dag geleverd worden, echter volgende dag sms van BCC, gezien de drukte wordt pc één dag later geleverd. Nu levert DHL niet op zondag dus zo wie zo moeilijk, Maandag direct contact opgenomen met BCC via telefoon en whatsapp na een hele dag wachten antwoord; we gaan eerst uitzoeken waar het mis is gegaan, bij DHL? ... Lees meer

Al
Alexy Baan - 18 jan. 2019 om 18:19
Garantie & verzekeringen

Verzekering DSW tandheelkunde valt tegen

Ben naar de DSW overgestapt voor tandheelkunde, 1000 euro vergoed 100%, nou dus niet. Ik mag maar twee keer naar de tandarts, vergoed, en ben al een keer geweest voor een wortelkanaalbehandeling, daarvan moet ik 175 euro zelf betalen. Heb ze gebeld, veel dingen dekken ze niet. Met de dekking van twee bezoekjes aan de tandarts kan je nooit voor 1000 euro vullingen krijgen. Voel me goed belazerd. Lees meer